1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737213 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
dAVydov: Nä, vi spelade inte jämt med Djurgården förra säsongen.
Visst spelade vi väl matcher samtidigt som dom hade matchledigt? Eller? 🤨

Berge: Hoppas Djurgårdens spel håller samma kvalitet som deras officiella "Inför"-text. Herregud :)

Det här med att kalla resten av Sverige för bönder funkar inte riktigt när man inte ens kan stava ordentligt.

{6984}:

Jo, men det här var någon säsong senare. Fasth stoppade Brynäs några gånger men efter semifinalen 2012 lämnade väl han AIK och de värvade Daniel Larsson istället.

Efter det tog Brynäs några stora segrar mot AIK.

Lemp: det är känslan. Han har missat en hel del matcher på senare år och det känns som att det var därför han fick sluta i NHL.

Men jag vet inte och har inte orkat scanna igenom HFboards om saken.

Peja: Han känns nog som ett av de mest troliga namnen, speciellt med Inges bakgrund i Vancouver. Frågan är om Brynäs har resurser för att värva honom och om han vill komma hit. Är dock fundersam varför en spelare av hans kvalité fortfarande är på marknaden. Någon skada som spökat?

Bör vi inte ändra den gamla omröstningen här i sidhuvudet från "Vem vill du se som målvakt tillsammans med Rautio?" till "Vem vill du se som målvakt i stället för Rautio?".

... eller åtminstone byta ut den då den känns ganska passé.

Lemp: Undrar om Mason Raymond är aktuell för Brynäs?

Charles: Ja, han är klar för dom:

www.gd.se/artikel/ishockey/shl/efter-uppbrottet-danny-kristo-klar-for-ny-klubb-mycket-bra-skridskoakare

Skönt, blir det ingen hög lönekostnad trots allts

ser ut att bli Rapperswill för Kristo

Och Wolski verkar välja mellan annat lag i KHL eller NLA, hans egna ord i en kommentar på Twitter.

Berge: Nja de hade ju Fasth i kassen som var grym. Minns att han i princip slog HV själv i kvarten när AIK skrällde och slog ut seriesegrarna HV

bradberry: fast den matchen vann vi väl med typ 8-1 till slut.

Kom ihåg att Brynäs alltid spelade ut AIK under de åren de var uppe i SHL. Janmark var AIKs enda bra spelare.

bradberry: och den första media ringde var Sjödin

{6984}: Det komiska är att vi gjorde om bedriften några år efteråt...

AIK på Hovet.

Greg Scott...

Ove Myling: Vill minnas att man tog ut målvakten och satte in en extra spelare som inte ställde sig på rätt position när DJ hamnade under press och spelade upp pucken mot blå. Men det var ingen hemma där så pucken fortsatte in i eget mål.

Anders Berg: En klassiker är ju Lars-Erik Ericsson som lämnade oss och blev Lars-Erik Ridderström.

{6984}: nä precis, det var ju ”den där skitregelns” fel - som en välkänd tuggummituggande back uttryckte det.

mk: Ja den matchen såg jag live. Även om jag vill minnas att det inte helt var DJs fel.

bradberry: Verkligen. Har nog aldrig varit så otaggad att gå på match. Kommer bli sönderjobbade och sönderskjutna.

{6984}: Fan finns några😀

Sondee Olden är en annan.
Annars så är väl Porseland dem som de senaste åren har vart kung på den tronen.

Men tänk när DJ gjorde självmål. Jag trodde boken skulle brinna upp😂😂

dAVydov:
Hackkyckling.... en märklig företeelse, människor som tror att dom blir lite större i sin litenhet om dom kan förminska nån annan. Att man kan mobba nån i sitt eget favoritlag... riktigt lågt.

Inkazar: Håller med dig och är helt enig med dig. Tänkte inte på detta med möjligheten att välja kedja. My bad!

dAVydov: ”Match ikväll alltså? Härligt”

- Gameday- Time to suffer...

dAVydov: Men BD var ju oftast skadad. Men man minns med fasa de åren. Viitskoski vann den interna mål-ligan med 10 mål😂😂

Peja: Minns att både DJ och BD (Björn Danielsson) var ständiga hackkycklingar under de riktigt tunga åren på 2000-talet. De förkortningarna är inbrända i mitt minne.

Anders Berg: Enkelt, Adam Andersson och Johan Jonsson, centern.

Håller med här. Kul för Tommy. Synd bara att det aldrig kan vara vi som ligger där i toppen...

Peja: Glimmenvall som han ju senare bytte namn till. Enterfelt är en annan som bytt namn förresten. Kan ni komma på fler spelare som bytt efternamn - spelare med koppling till Brynäs. Jag minns åtminstone två till - en back (nu i Mora) samt en forward som nu nog lagt av men som spelade i bland annat Brynäs och Björklöven - även Luleå förresten.

mk: DJ är ju en klassisk spelare. Många hundra inlägg här inne som handlade om honom! Ingen favorit hos mig men han spelade å andra sidan i jäkligt risiga Brynäs-upplagor.

Inkazar: Jag gillar Asklöf, men inte som center. Blir ännu svårare för honom när 'hans' ytterforwards inte är särskilt bra. Har stora förhoppningar på att Westfält ska kunna styra upp den kedjan.

Berge: det var som fan, du tog orden ur mun på mig. Bra rutet 👍🏻

Inkazar: Match ikväll alltså? Härligt. Jag var helt inställd på torsdagsmatch av nån anledning.

mattiask: det är ju dock inte vårat val. DIF har hemmaplan och således möjlighet att välja kedja. Vore jag Robban skulle jag matcha deras första mot vår fjärde frenetiskt ikväll.

Ja det är 80% Josefsson som gör det i den kedjan. Men detsamma gäller vår 4e. 70% av problemet där är att centern inte håller, alltså Asklöf.

Det är påtagligt att den kedjan inte funkar på SHL nivå. Framförallt när vi går ner på 3 kedjor märks det tydligt. Allting får bättre snurr.

Ta en sån sak som att vår 1a kedja nästan alltid hamnar i tekning i vår defensiva zon pga att fjärde varit nedtryckta där.
Dessutom spelas oftast Gunderson och Bertilsson tillsammans med 4e. Vilket gör att deras ben möras onödigt mycket pga 4e kedjans oförmåga.

Med detta sagt vill jag inte ha något nytt till den kedjan. Snarare så att vi behöver en eller helst två topp 6 spelare till för att trycka kompetensen neråt i kedjorna.

Något sånt här:

Boqvist-Kellman-Danielsson
Kousal-Ny-Ny / Ny-Kousal-Ny / Kousal-Jensen-Ny
Rohdin-Jensen-Forslund / Rohdin-Ny-Forslund
Alcen-Blomqvist-Mannberg

Detta med eventuellt rätt små medel skulle få våra kedjor att se väldigt mycket bättre ut. Och eventuellt se topp 6 mässiga ut som man påstår vara säsongens mål.

Inkazar: Tror knappast vår fjärdekedja kommer att lira mot DIFs första ikväll, även om jag i sak förstår vad du menar.
Men i mina ögon gör Josefsson 80% av den kedjan. Herregud vad bra han är för att vara SHL!

Brynäsgubbe: Vi kan ju hoppas på att DIF kommer ut och underskattar oss så dom kommer snett in i matchen, blir frustrerade och drar på sig en massa utvisningar :)

Inkazar: Idag kommer det kännas som seger att inte bli överkörda med 4-5 mål. Och man ska ju vara på plats...

Gameday!
Inatt drömde man mardrömmar, ikväll blir det verklighet.

Alcen-Asklöf-Mannberg kommer ställas emot Lilja-Josefsson-Brodin.

Seriens i särklass sämsta mot seriens i särklass bästa kedja.

Hujedamig.

{6984}: Jag trodde faktiskt du menade Daniel Johansson😀
Där har vi en favvospelare😂
Man kan nog säga att Henrik Larsson är i den klassen..
Ahh.
DJ, det va tider det😜😜

Vilka är med på att försöka snygga till forumet, alltså att skippa skitsnacket? #cutthecrap

Är inne och kollar om någon fått nys om ett nyförvärv skrollar lite sedan lite till och bara ännu lite mer..men nä ser bara en massa tjafs mot varandra istället för att vara trevliga mot varandra här inne..tråkigt vi är väl ändå Brynäsare alla som borde stötta varandra istället för att såga varandra jäms med fotknölarna

Jaken: Det fattades ett VI där, hur VI tappat på alla plan- tom vad gäller tränarnas analyser :)

mattiask: Överallt där dom har jourtjänster och du sitter standby... :-)

Huge: Fan det är inte alla som kan jobba via att sitta på O´Learys och dricka öl! ;) Vart hittar jag ett sådant jobb?! :)

Huge: ”Isf minns du nog fel. Jag hade däremot invändningar när det gällde de slutsatser du drog utifrån träningarna. Du hade ju för vana att totalsåga en back för tid och evighet, baserat på att denne råkade slå nåt felpass på träning...”
Visst gjorde jag det. Jag totalsågade Simon Skoog.

Hur många matcher fick han?

Dallemas: Tack för inbjudan men jag jobbar tyvärr i morron kväll. Synd, hade varit kul annars att få ett ansikte på de som häckar härinne.
Får bli CMore på O´Learys i Gamla Stan istället. Dom har öl där också. Lättöl, förstås.. ;-)

Wesley: Hehe, ja Willy hade en skön stil men framförallt sina underbara kroppsfinter. En jävel på att sänka högra eller vänstra axeln lite grann under fart, och motståndarna försvann åt alla möjliga håll. Har ju sett alla dom gamla hjältarna live massor av gånger, så jag vet vad jag talar om.
Eller så har jag bara googlat fram info om Hammarström m.fl.
Vem vet.....

{6984}: "Inge menade att vissa ”stjärnor” inte visade mycket vilja eller energi på träningarna"

Jo, men skriv då att han menade spelarna på isen och inte de som jobbar inom föreningen däruppe.
Du skrev att Inge tyckte att det var för många räkmackor "däruppe på Sätraåsen".
Vilket jag naturligtvis uppfattade som att Inge skulle ha avsett de som jobbar inom föreningen utanför isen däruppe på åsen, och inte spelarna på isen under träning.
Vilket inte är så konstigt eftersom du tidigare alltid avsett just de som jobbar inom föreningen när du använt orden "de som jobbar däruppe på Sätraåsen"

".Vill minnas att du kämpade tappert här inne när vi okunniga hade åsikter om energin på träningarna."

Isf minns du nog fel. Jag hade däremot invändningar när det gällde de slutsatser du drog utifrån träningarna. Du hade ju för vana att totalsåga en back för tid och evighet, baserat på att denne råkade slå nåt felpass på träning...

Wesley:
Men vi har ju inte blint vigt plats åt dem utan de har ju fått kämpa på egna meriter. Hur fan ska Brynäs a-lag kunna bli bättre då liksom?
Minst två platser ska det vara också.
Fan då hade vi inte bara varit i topp utan hela hallen hade varit fylld av supportrar varje hemma match..

Wesley: Ja, men det är väl bara Söderström som på riktigt slagit sig in i laget nu. För mig är det en gåta nu att man inte kallar hem Bjurström och sätter honom i tredjekedjan. Ge honom chansen på riktigt nu när vi har tunn en forwardsbesättning sedan Kristo lämnade.

« · 1916138 · »