Brynäs IF

712939 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

« · 1920723 · » Till forumet



Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Sundqvist verkar vara väldigt driven på träningarna i alla fall. intressant att följa GD's rapportering. Han stoppar övningarna titt som tätt när han vill förändra saker hos spelarna. antingen försöker Karin på GD skriva extra mycket detaljer med ny tränare eller så är det mer driv nu.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Är ett spännande namn. Men känns sådär spontant inte som han varken är en GM- eller sportgruppstyp.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Vilken typ av hockey förespråkar han?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Vadå, Brynäs ligger ju högt om vi snackar spelarbudget, högre än Lakers t om.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Ove Myling: Låter precis som en beskrivning av Bengtzén när han var i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Johannes Hedberg: Läste en pluslåst artikel i Sportbladet (därav ingen länk) om Oskarshamns sportchef Per Kenttä. Samma Kenttä som typ på egen hand höll Asplöven uppe i Allsvenskan.

Undrar om han kan vara ett namn för Brynäs? Bevisligen duktig på att få ihop bra lag på allsvensk nivå men räcker det på SHL-nivå? Även svårt att veta om han kan lyckas att slussa upp juniorer i a-laget?

Något säger mig ändå att han skulle kunna vara intressant och lyckas krama ut det bästa från dom förutsättningar som finns. Brynäs är ju inte det lag som har bäst spelarbudget i shl och det känns som Kenttä är expert på att bygga upp underdogs.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Charles: vi behöver någon bättre än Carl Persson.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Fast är väl lite fel ord, vart nedskickad och gjort mer eller mindre succé. Tvivlar inte på att han får en chans till, annars är nog Ryssland intressant igen där han var väl omtyckt av lag och fans.

önsketänkande och en sanslöst bra värvning hade de dock varit.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Dallemas: Aftonbladet. Befarad mild hjärnskakning. Man tar det säkra före det osäkra.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: va fan är killen gjord av glas? Bart har du läst de?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rodrigo: 4 poäng på 25 matcher imponerar inte
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Mario Kempe känns troligast, 30 bast och fast i AHL.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp: Jo det lät så på Dacke.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Ett av få lediga namn, skulle jag gissa är inte han aktuell heller, verkar som Dacke och Inge fokuserar på att någon kommer loss i AHL.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rok Ticar finns också på marknaden men han känns inte så intressant kanske.

www.eliteprospects.com/player/12862/rok-ticar?sort=league
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja: Schremp verkar ha öst in poäng i Österrike förra säsongen men han är iaf klubblös så det är inte omöjligt ;) Gerbe sitter på ett tvåårskontrakt med Columbus, så Robban är nog mer trolig!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp: Radek Smolenak kanske? Finns på marknaden i alla fall.

www.eliteprospects.com/player/9622/radek-smolenak
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Lemp: Vad är status på Rob Schremp och Nathan Gerbe?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: Reto sitter ju på kontrakt i NLA och öser in poäng för Zug. Det enda ryktet kring honom är att han ska skriva på för Lugano nästa säsong. Finns absolut ingenting som tyder på att han är aktuell eller ens påväg bort från sin nuvarande klubb den här säsongen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: När mrmadhawk sitter och skriver att Carl Persson kommer vara malmöspelare så fort han går igenom waivers. finns det ens någon mening att tro något annat då?

Om Cory Conacher skulle göra en flytt tillbaka till europa skulle nog trycket från andra klubbarna vara för stora för Brynäs men det hade annars varit något
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Johannes Hedberg:
Kan möjligtvis Carl Persson vara aktuell? Han kanske tillhör Malmö..? Finns även en bra spelare från Schweiz, Reto Suri. Kanske kan vara något??
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif:

I vilket fall som helst är det dags att det ramlar in någon spelare nu. Vi måste ha ett bra nyförvärv till omstarten.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mk: Brynäs var överlägsna 95...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mk: 95 sitter fortfarande som en liten varböld långt in i hjärnan tur det kom en rejäl dos serum 99!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rödin återigen skadad....
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
JanT: Men ilskan räcker ännu. Tyckte verkligen riktigt illa om Hv i säkert 10 år.
Men nu har det lagt sig lite.
Senaste finalen blev man mer besviken över att inte Brynäs vann.
Men -95...
Det glömmer man aldrig.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mk: Kommer ihåg situationen, men om det var i sudden eller ej vete sjutton...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: Haha, Jadu. Ta det som du vill. Men allt tyder på det. Det är ju inte direkt skickligheten det brister i som göra att han blivit nerskickad i KHL heller.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Inkazar:
Den klassiska avundsjukan som slagit till kanske? Man ska inte tro på allt. Han är en bra spelare!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Inkazar: ja jäkla match fyra var det, helt obegriplig utvisning.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Usch finalsnack :) Varje gång de ens visar en glimt av HV:s avgörande mål eller guldfirande så byter jag kanal. Fyfan alltså, var som ett tomt skal i flera månader.

Efter 95-finalen grät jag en skvätt. Var dock rätt ung.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: ja det var i match fyra. Lördagsmatchen. Man satt där på läktaren å fattade noll...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: spelare som varit i närheten av honom.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Nä, Zaborskys firande kom väl match 4?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
mk: Du har rätt satt precis vid händelsen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Jag mä slutade på jobbet kl 11 tog bilen 40 mil upp själv för att få chans att fira mitt första sm guld på plats 😨 den hemresan var en ren pina 😱😱😱
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
JanT: Hjälp mig nu.
Jag har ett minne från den sista finalen -95.
Mitt minne säger mig att Ove Molin kom i ett friläge men blir upphakad i ögonblicket när han ska göra sin dragning.
Det har inte funnits ett klarare straffögonblick i historien, men det blir bara två minuter.
Minnet säger även att detta är i sudden.

Har jag fel minne?
Var det i en annan del av matchen.

Minns iaf att det höll på att få mig att kasta ut teven.
Det som stoppade mig var att jag inte skulle fått ut 29 tums tjockteven genom balkongdörren.
Men ilskan räcker ännu😀

Minns jag fel?
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Pettisbif: Den där rackarns 6:e matchen var miserabel, jag hade laddat för mitt tredje guld på plats men det var inte ens nära.
Zaborsky firande är vad som är värt att komma ihåg från den matchen.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
JanT: Stackars Lasse K, han höll absolut inte elitserieklass men han var så nära guld trots miserabelt spel.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Lindbloms mål var fruktansvärt att skåda, höll på att kasta ut TV:n genom fönstret - hiskeliga minnen.....
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Inkazar:
Av vem har du hört det?

Det var för övrigt tre saker som gjorde att vi inte vann guld:
1.Jensens axel skada. En hel Jesper hade gjort så vi hade haft slutspelet bästa kedja. Så bra kemi hade dom

2.Sebastian Ståhlberg kommer för evigt vara hatad av mig för den vidriga tacklingen han satta in på Berra. Med Berra i laget istället för typ Zanetti hade gjort Hv kissnödigt. Inte bara för hans spel utan även för hans attityd.

3.Målvakterna... ingen höll under tid i tuffa lägen. David var kung mot LHC i kvarten. Men sattes aldrig på prov. Felix var helt okej i semin mot Frölunda. Men minns när han släppte 3 raka mål så dom nästan kvitterade i första matchen.
I den match i finalen som vi hade kunnat spela hem guldet på hemmaplan kastade han in dom 2 första puckarna i första perioden. Enda felet Bulan gjorde under det slutspelet var att spela Felix i den 6e finalen. Med Anders Lindbäck i kassen hade vi nog vunnit allt. Anders som samma säsong gick till Rögle. Bz började sitt fuskbygge lite tidigare än säsongen efter.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Inkazar: nja. Hörde nu att det är en hel del attitydproblem där. Det är största anledningen varför det inte blev NHL. Kan va därför han är nerskickad i KHL också.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Rodrigo: vore faktiskt en grym värvning!
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Zach Boychuk clearade waivers i KHL häromdagen. Kan vara ett aktuellt namn.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Enaranger: Vetefan, tror aldrig jag har sett ett lag med så mediokra målvakter vinna SM-guld.
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Axle San: Personligen läser jag nästan hellre om smärtsamma finalminnen än den gamla vanliga herren på täppan som brukar pågå här inne mellan matcher :)
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Powerfade: För att inte tala om Powerplayet vi fick i förlängningen...
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Enaranger: Låt oss snacka om annat....
Kommentera

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Peja:

Att HV vann guldet 2017 får de tacka spelaren i Frölunda
som "satte Bertilsson ur spel" för resten av slutspelet.

Med Bertilsson med i finalerna så hade vi ju vunnit även
finalen, med de målvakter vi hade.
Kommentera

« · 1920723 · »