1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737253 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
pekka85: I sosse-Brynäs ska alla med, stjärnor får inte kosta mer än bredd tydligen... Så less på att ha ett så uddlöst lag. År ut och år in.

pekka85:
BZ har ju gjort nästan allt fel under 2 år efter final säsongen. Förutom 5 spelare eller 4. För en förlorade han genom dumsnålhet. Dom som varit bra nyförvärv under dom 2 senaste åren är Palushaj, Norin, Kousal, Rohdin och Kellman. Kan även bli Nicky D. Så man hoppas ju! Förra året var en heeeeeelt bedrövlig silly. Och i år har inte börjat mycket bättre. Han värvar en målvakt som han visste att DIF släppte pga skadehistorik. Släpper en av SHLs bästa lirare. Spelaren drog publik. Men värvar en lönnfet Kristo. Lundgren var extremt överilad, Andersén var ju inte ens bra förra sessionen han var kakten här. Forslund, Nilsson är väl spelare som lag som Timrå och Mora värvar. Vaf*n bidrar dom? Alcén blöder för oss men han bidrar inte med skit mycket. Finns mer kompletta spelare för samma lön. Mannberg och Larsson är ett mysterium att dom är i Brynäs. Rautio gör ingen glad. Och är ingen matchvinnare. Sen har vi även förlängningar med Kilas och Asklöf som går att diskutera. Dessutom känns Sjödda och Janne som två väldigt osäkra nödlösningar som inte håller för att träna ett shl Lag. Nej bort med Bz helst igår! Nu försummar han förmodligen även Rödin. Konstigt med för många skyhögt dyra backar, för många bredd spelare. Och sen tre målvakter. Bedrövlig sportchef enligt mig. Som visar upp en jargong som inte andas Brynäs. Allt dumt och korkat han sagt, man blir ju mörkrädd. Sundlöv uttalandet, oförmågan att ta emot konstruktiv kritik, Honken uttalandet, Larsson, Forslund, Nilsosn och Mannberg tilltron. Sitt taskiga tänk över morgons dagens Brynäsare. Och en chef som inte jag hade känt mig bekväm med på mitt jobb.

{2064}: Hej! Im back!
Har ni sett att SHL har publicerat avancerad stats? Så Rodrigo nu har du nåt att göra inatt.
Det positiva för er är att ni har bra corsi när mtcherna är jämna. Där är ni trea i serien. Er PDO är sämst i serien vilket talar för att ni borde ta mera poäng i framtiden med lite mera normal utdelning.
Väldigt liten sample-size med endast 4 matcher spelade så man kan inte dra så mycket växlar än.

Såå illa var inte denna förlust. Betänk att ett av förra årets krislag mötte svenska mästarna och faktiskt hade ett spelövertag långa stunder i de två första perioderna. Att det sen gick i baklås efter ett par olyckliga mål är inte så konstigt. Detta ser mycket bättre ut än förra året.

majk: Oj. Detta har jag missat helt. Tackar för tipset. Ser till och med att man kan se individiell corsi. Intressant!

Skrubben: Gäller länken nedan bara 5v5 eller alla spelformer?

Skrubben: Borde väl vara endast 5vs5 annars blir det knasigt.
Märkte det själv på vägen hem från hovet när jag scrollade bland statistiksidan. Inte direkt så SHL har slagit på stora trumman om detta.

Pettisbif: OJ, det var en sågning som heter duga. Nu vet jag inte hur mycket det ligger i att Rödin kan vara på väg till SHL, snart eller senare. Men skulle han dyka upp i ett annat SHL-lag, då tror jag att BZ får svårt att klara sig kvar som SC.

Efter två perioder hade vi mycket väl kunnat leda matchen.
Lite orolig över Karhunens insats där nog han ska ha tre av målen. Hoppas det var en slump att två gick in över axeln vid närmsta stolpen för där ska set vara stängt. Blir väldigt liten i målet när motståndarna trycker på runt kassen.

I övrigt så ser vi tyngre ut iår vilket känns bra men väldigt trubbiga framåt. Skapas lika mycket eller litet framåt när Danielsson eller Alcén är på isen.

Får Ersson chansen nu?

Petrov:
Har man ett hockeyintresse, ansvarstänk och kan se förbi det personliga så bör SB ryka oavsett...

Pettisbif:
Det finns mer. Senaste jag kommer ihåg var bilagan i morgontidningen där SB, som försvar varför han värvade Melin, sa nått i stil med att han trodde truppen var mogen för annan ledarstil.
Dels såg han det skulle han väll värvat en ledare som uppfyller de kriterierna inför denna säsong, dels sågar han truppen som barnungar - precis som om de är oförmögna att ta ansvar över sin uppgift utan skäll.

Men sitter man och säger Brynäs SKA vara ett topp 4 lag som går för guld - då är det visionen han arbetar för. Blir det inte så har han gjort ett dåligt jobb.
Är det uppenbart att lagbygget har brister, uttalat av kleti och pleti såväl som expertis - då säger det väll något som INTE går att blunda för.
Sen grodor för övrigt gör inte saken bättre.
Jag är också väldigt intresserad om SB har kvar samma lön efter han spoade damansvaret. Avsäger man sig ansvar måste en peng rycka ur lönekuvertet..

DIF och BIF har bytt plats - på alla sätt. Toppen mot botten, ekonomi, talanger etc.
Varför blev det så? Hur gick det till?

Anders Berg: Vi har aldrig varit i toppen, lol. Inte på 2000-talet. Två avvikande bra säsonger räcker inte.

Hej mina intryck från igår.

Börjar med det positiva delarna.
1. Skönt att se att Sjödda vågade släppa taktiktavlan och visar lite kroppsspråk.
2. Kristo hamnade för första gången i lite farliga lägen. Framförallt när han gick raka vägen på mål i första så såg det bra ut. Mer sånt om du ska spela i 2:a linan.
3. Jag tycker att vi gjorde en riktigt bra första period där det syntes att spelarna förstod sina roller.

Mer negativt är att redan i andra perioden så tappade vi spelet och initiativet. Även om båda lagen spelade dåligt och vi kanske t o m var bättre än Växjö stundtals så gynnar ändå den typen av spel Växjö. Min egen analys av situationen var att Växjö justerade sitt spel till andra för att fånga upp våra uppspel och det blev därmed väldigt få anfall där vi kunde komma med fart och dessutom många felpass i mittzon. Jag tycker att man borde tagit en time-out en bit in i andra eftersom vi spelade ett spel som inte var ”vårt eget”. Jag hoppas att Janne o Sjödda (m fl) analyserar de motdrag Växjö gjorde så att vi kan svara på såna taktiska justeringar.

Sen är det fortsatt så att vi ger motståndarlaget alldeles för många chanser i bra lägen framför eget mål. Detta måste vi komma tillrätta med om vi ska vinna jämna matcher som igår.

Håller f ö med Skrubben m fl som tycker att det är läge att ge Bjurström en chans. Till skillnad mot de andra alternativen så har Bjurström potential att kliva upp några nivåer under säsongen om det vill sig väl.

Slutar med en liten reflektion. Kan inte medspelarna till Boqvist lära sig att om man har ett bra läge och Boqvist har pucken så kommer man att få en passning. Så att dom är beredda när den kommer. Nu verkar man mest vara förvånad varje gång…

Pettisbif: där har vi en bra uppställning. Jag tror Danielsson skulle må bra av att ha Kousal vid sin sida, kousal och jensen har ju riktigt bra kemi.
Boqvist och Bjurström med Kellman tror jag också på. Boqvist kanske tar större ansvar om han får spela med Bjurström. Kellman kan jobba fram puckar och göra jobbet framför mål.
Sen ner med kristo i tredje där och sätt press på honom! Riktigt bra

BZ har tydligen hört av sig till Rödins agent. Allt annat vore tjänstefel
(öppen/gratis till 1154)

Pettisbif: Den där uppställningen hade vart väldigt intressant att se Pettis.

Känns som vi hade kunna få ut mer av varje spelare så där, så håller med dig denna gång=)

Ikväll blir det en urladdning mot vad som verkar bli årets bonkelag. 1-5 är mitt tips.

Petrov: Jag säger 2-1 till Mora. 16-48 i skott...

Jag blir så sur när jag ser Felix i HV tröjan!

Blixt1980: Jag tänkte samma sak när jag såg line-Up’n.
Hur kunde man misshandla Felix så mycket?
Bevisligen så håller han ju i Shl.
Jag brukar inte skrika/ kräva Bz:s avgång. Men nu börjar man bli riktigt trött på han.
Det är hans ansvar att bygga ett lag med tränare.

Felix i HV tröjan suger kamelkuk 😡😡😡😡

mk: Fast Felix fick väl hur många chanser som helst att spela till sig en förstaspade i Brynäs? Det märktes att han kört fast och ett miljöbyte var nog enda vägen att gå för honom. Ser inte vad BZ kunde gjort annorlunda i det här fallet.

mk: Alltså... Vet inte om du var en av dessa personer men för nån säsong sedan var det ju upprorsstämning över att Bz ville ge Felix en rejäl chans istället för att ta in Lindbäck eller vem det var. Så exakt hur blev han misshandlad?

SvennEG: Jag har nog aldrig tyckt illa om Felix. Sen har man lackat ur över något ingripande.
Men har bara väntat på hans genombrott.

HitTheLights: HV, om några, borde ju känna till Felix brister :)

Drömmer fortfarande mardrömmar om match 6...

mk: Felix fick (för) många chanser i Brynäs. Ingen annan(?) målvakt har släppt in så många fösare från blå på plockhandssidan.

Anders Berg: Absolut.
Men det stora felet var att man inte satsade på en annan målvaktstränare. Man skulle sökt sig till något modernare än Pecka.
Hade Brynäs fått in någon annan tidigare, som inte hattat så med att båda mv skulle stå.
Pecka har gjort väldigt mycket bra i Brynäs. Men allt har ett slut. Det gäller bara att våga slakta de heliga korna.
Vilket jag anser att Pecka var.

mk: Konstig grej att kräva BZ:s avgång för, med tanke på att vi faktiskt bytt målvaktstränare. Men jag kan hålla med om att det kanske borde gjorts tidigare.

dAVydov: Brynäs bytte ju inte. Pecka fick ju sluta pga av sjukdom. Annars så hade man inte bytt. Det är min poäng.
Man måste se till Brynäs bästa.

mk: Felix Sandström har sett överraskande stabil ut. SO FAR

kennys: Nej. Det är ju inte överraskande. Han ÄR bra. Det är bara Brynäs som misslyckades att få ut set ur honom.
Det är det värsta.
Där klandrar jag Pecka.

kennys: Det är nog ingen som missunnar honom att lyckas. Förmodligen var ett miljöombyte helt rätt för honom OCH för Brynäs.

Petrov:
Rautio i mål ikväll. Tråkigt tycker jag!!

Pettisbif: Håller med dig.

Forsberg 1978:
Sandström släppte precis ett rätt billigt..

Pettisbif: Rautio i kassen . Fyfan . Nu börjas hattandet igen med målisarna . Dom lär sig visst aldrig . Torsk i kväll .

Pettisbif: Alla målvakter släpper billiga.
Men det är bara Felix eller Brynäsrelaterade som det hackad på.
Varför?...

mk: Felix matchhjälte. Men han släppte för många matcher i Brynäs. Han var ingen stabil första keeper.

Bra början på matchen . Känns tryggt med DR i mål

Nu kör vi matchtråden!!!

Forsberg 1978: Här alltså! Se hit! :-)

18-6 i skott till Brynäs.

Godkänd första period.

Frånsett första 3-4 minutrarna samt ett par minuter efter kvitteringen så är det full kontroll och helt okej offensiv. Vi borde gjort något mål till. Kristo, Boqvist...

Tycker Rautio ska ge sig själv chansen att ta Moras mål...

bradberry: Möjligt att Rautio ska göra ett bättre jobb på Moras mål. Men Westfält som inte sätter press och Rohdin som inte klarar städa framför kassen ska också ha del av skulden.

Haha "det är Powerplay som bäddar för det (spelövertaget)". Pajas.

Brynäsgubbe: Vem säger så?

Brynäsgubbe:Snack i studion mellan Jörgen Lindgren och Brynäs supporterklubbs vice ordförande.

« · 1909816 · »