1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743498 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd säsongen 2018 - 2019

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
Skrubben: Jag är lite orolig över boxplay. Laget har konsekvent tappat dugliga BP-spelare men inte fått in spelare som är på samma nivå där. Backarna gör det bra men flera forwards som spelar varje BP borde aldrig spela där.

varulf:
Med tanke på ryktet om kristo är det väll inte helt otänkbart heller.
Men bortser man på förväntningarna som spets är han enligt mig inte dålig. Inte han som ska bort.
Hursom - två klassforwards (jag suktar och drömmer mer än dig) och kedjorna skulle få en helt annan pondus är jag övertygad om, vilket kan vara en gamechanger från flopp till topp.

Grattis till vinsten, såg inte matchen men förhoppningsvis får ni vind i seglet nu! 👍

xxx BIF xxx: hmm beror på vad man menar, tycker exempelvis Forslund varit bättre än Kristo och misstänker att löneskillnaden är markant.

Peja: Hej, en rakt igenom gedigen hockeymatch mot ett bra lag. Vår första match där vi inte gav motståndarna en mängd skottläge i slottet (jo vi gjorde det faktiskt även mot Rögle men där saknas (oxå) målgörare). Nu får vi hoppas att vi kan vara konsistenta i spelet och spela detta spel i flera matcher i rad.

Överlag en riktigt bra insats av backarna där jag vill lyfta fram Kilas som spelade med en otrolig pondus även i det offensiva spelet.

Sen håller jag med flera som lyfter fram backcheck från forwards som en faktor till ett bättre försvarsspel. Det gör att backarna inte sjunker ner i försvarsspelet och är en nyckel till att inte ge upp chanser i bra lägen. Här måste man lyfta fram Forslund som är underbar att se i sin backcheck. Kul att han dessutom fick göra mål och assist. Kanske har han rätt Sjödin ”det börjar med defensiven…”. En annan spelare som sett bra ut och varit mer aktiv de sista två matcherna är Rhodin som verkligen använder sin fart och intensitet till att skapa lägen. Blomqvist visade sina ledaregenskaper och även om det inte blev något mål så visade han hela tiden vägen med ett kolossalt arbete.

Att Boqvist stänkte dit ett klockrent skott i pp kan visa sig vara avgörande för att även få igång Danielsson (och Boqvist förstås). Boqvist måste vara ett hot i den positionen och det gör det svårare att markera bort t ex Danielsson. Förresten är det nog rätt skönt för Nicklas att ha fått sin första poäng.

Min känsla är att detta var matchen som ändade årets ökenvandring. Hur långt upp i tabellen vi kan gå återstår att se men det är uppåt vi ska.

Bratwursten :
Sant, kan nog hålla med dig, men då pga att speltiden ej heller har varit jämförbartdessa emellan.
Jag ser nog mer att forslund har vuxit.
Sen kan man inte bara mäta poäng/lönekostnad heller på en forward. Men är det tänkta spetsen så har det klart betydelse, ffa då poäng uteblivits.

Gediget målvaktsspel. Då blir också backspelet bättre. Kristo har fortfarande en del fina aktioner men får inte till det riktigt. Detta kan bli bra eller i varje fall bättre men det förutsätter att Sjödin slutar hatta med målvakterna och kör med TK som förstemålvakt och att Brynäs behåller honom även när JE blivit spelklar.

Bratwursten : Tycker samtidigt Kristo varit bättre än Jensen och Danielsson. Tror båda dessa herrar tjänar betydligt mer än Kristo. Förstår inte varför han ska få så mycket skit och att det ska skrivas rykten i tidningarna om att han kan sparkas. Tycker han har flera positiva sidor som med tiden kan släppa. Ser hellre att man tar in en spets till istället för att ersätta någon men det är ju såklart en ekonomisk fråga.

Här har vi matchtråden för ikväll!
Tror det tyvärr blir alldeles för tufft ikväll och det krävs en 100% insats av oss för att vinna och jag tror inte vi är där riktigt.
Har missat vad som hänt med Karhunen någon som kan berätta?

Forsberg 1978: Skadade sig på träning. Day-to-day.

Forsberg 1978: jag tror på 3-1 till Brynäs, det är Rautios tur att glänsa.

{8399}: lika säkert som att sossesvinen behåller makten i sandlådan blir det torsk med DR i målet .

Slipper gärna en skakig start med tidigt mål i baken idag. Hoppas på en jävla krigarinsats framför bägge målen, då vinner vi med 2-0.

Jan Grismöbel: Ja det va en åsikt😱😱

Soffdomaren: Tippar på 2 baljor från Nicke Danielsson ikväll.

+ Söderström!
+ Törsten efter hockey är ENORM!
+ Go känsla!

- Karhunen borta.

Peja: Det är kört! Emil Molin gör comeback ikväll!

Härlig smäll av Nilsson men frågan är om det egentligen inte skulle vara utvisning, han satsade bara spelare och han hade ju knappast pucken. :)

{7800}: skövlar vad trummisen kör på, jag är som i trans.

{8399}: Ja haha vad är det för bongotrumma egentligen. Det enda man hör från publiken.

dAVydov: Så mediokert passningsspel av Brynäs hittills.. Nog för att BZ inte hade ambitionen att bygga detta lag med 4 spelskickliga kedjor men förväntar mig bättre passningsspel från de så kallade toppspelarna.

Peja: Alltså...dessa jävla uppspel från egen zon på egen stillastående spelare vid sarg.

Tommy måste se nåt fantastiskt med det som inte jag förstår mig på.

Peja: Säsongen i ett nötskal. Ska Brynäs lämna nästjumboplatsen måste passningarna börja hitta rätt.

Brynäs spelar i otakt känns det som.

Zebrorna vil ge matchen liv ivf...

Zappaholic: fruktansvärt dåliga uppspel och får någon väl en passning på bladet ja då är det geléhandleder.
BP nu 🙈

Lindström: Larvig utvisning. Känns som att Lerby överdriver mycket där.

Är det bara jag eller åker Jensen jävligt ofta offside?

Lindström: Solklar utvisning på Söderström...

dAVydov: Äh, tveksam utvisning! Söderström har varit kanon i övrigt, lugn och säker👍🏻

Rautio gör sig stor som vanligt, ser fan ut som att han duckar när skottet kommer.

Vad har hänt med vårt oslagbara BP...

bradberry: Håller helt med. Solklar utvisning.
Man kan inte hitta något tveksamt med den. Tänk om vår spelare åkt på en sådan och deras spelare ej hade åkt ut. Jävlar vad domarna hade fått då.

bradberry: Nu blev gröthalsarna glada

pekka85: Där kom den obligatoriska bjudningen i BP.

pekka85: Det är precis så Danielsson ska komma i PP ner mot tekningscirkeln och ta skott, han står alldeles för nära blålinjen ofta..

pekka85: Undrar vad Sjöddas gameplan är. Känns som att se Gefle, ett lag som går ut på planen och bara väntar på att förlora. Hittills i just den här matchen.

Steenm: Ja vårt BP är ju helt makalöst försämrat... Tycker på det stora hela att vi spelar reaktivt.

Vi låter motståndaren bestämma...

12 matchers uppehåll tycks inte ha lyft spelet i alla fall.

Steenm: tre spelare går ner i hörn o hamnar på rygg på mif spelare..hmm detaljer prata sjödda om

Vi blir ju helt utspelade idag också.

bradberry: Nu ska vi vad världens ende tuggummituggande fågelholk har för genialiskt motdrag.

bradberry: Brynäs brukade prioritera spelskickliga, smarta hockeyspelare. Nu har man tagit in ett gäng allsvenska grovjobbare som man räknar med per automatik ska vara bra i boxplay, oklart varför. Det var minst sagt en annan klass på Dackes och Mads BP-spel.

Bratwursten : han är väl inte ombytt? Har inte sett han...😊

Det är ganska ledsamt hur Brynäs spelar hockey!

Ja vi har ju inget matchtempo i alla fall, sorgligt bortspelade.

Alltså se skillnaden mellan hur målvakterna agerar..
Hur många skott på mål har vi?

En sorglig första period. Intetsägande...

Hoppas det har att göra med uppehållet. Att vi behöver en period för att komma in i det. För det här är inte bra...

Lindström: Passningsspelet är inte bra! Känns som Malmö känns en storlek för stora tyvärr.

« · 1912609 · »