Brynäs IF

713224 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08

1079124 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
66Berglund: Din jävla skoterraggare*blink* Är du på plats nu då när kusinerna från Luleå är på besök?:)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Gusten: Hur som helst så måste vi säcka ihop fullständigt under resten av serien (jämfört med säsongsinledningen) om slutspel skall undvikas. Ännu en plats i KS kräver fullständig härdsmälta.

Sannolikt? - nej!

Har det hänt tidigare i ES historia? - nej!

Kan det hända i Brynäs IF? - ja (all upptänklig jävelskap kan hända i Brynäs IF.....)


I dagsläget tror jag att vi landar på en 5-6 plats. Vi kommer inte kunna upprepa säsongsinledningens spel några längre perioder.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
JanT: "KS är ishockey på riktigt!"

Mjo du har en poäng där, det gör män av pojkar och vice versa. En helt "underbar" ingrediens i svenska seriesystemet. Otroligt att vissa vill ha bort den.

Men jag vill gärna se den från "utsidan" framöver tack.

Endast 10 poäng på 8 matcher? Det innebär max fyra förluster ... inte direkt solklart hörru
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Någon som vet vilken/vilka sektioner hockeyfesten-gänget kommer sitta på?
ser fram emot matchen imorgon, som bara den. !
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Gusten: I och för sig finns det inget bättre än att dricka segerwhiskey efter ännu en förnedring av IK Knätofs i KS!!!

KS är ishockey på riktigt!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Gusten: Klart dom inte gör........

Vi bör nog skrapa ihop 76 poäng totalt för att vara säkra! Med andra ord 13 poäng per återstående 1/5-del (from omgång 12).

Som första delmål innbär det att 10 poäng skall spelas hem fram till omgång 22 (8 omgångar).

Vi kan i praktiken halvera poängplockandet under resten av säsongen (jämfört med seriens första femtedel) och ändå gå till slutspel.

Jag lovar dig att detta klarar årets upplaga av Brynäs IF!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
JanT: Räcker 27 poäng till slutspel? Är det bara 5 omgångar kvar? Nej vinst i morgon annars börjar osäkerheten sprida sig i truppen. SEXPOÄNGSMATCH!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huge: "Först är vi KS-klara, några dar senare är vi guldkandidater för att återigen vara KS-mässiga. Allt pga 2 raka torskar mot lag som en tid gått lite knackigt och naturligtvis varit lite extra laddade, och dessutom på hemmaplan.
Riktigt komiskt..."!

Har du inte lärt dig att det inte är bra nog för dysterkvistarna ens om vi vinner alla 55 grundseriematcherna;

Brynäs IF skall spela vackert!

Vi kommer att dala i tabellen, men våra 27 poäng på 14 omgångar kan ingen ta ifrån oss - de räcker nämligen hela vägen till slutspel!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huge: Brynäs forecheckade nästan ingenting heller. Trots den minimala forecheckingen lyckades Timrå nästan ge bort ett mål när Lehtonen slarvade och Alcén fick en superchans. Borde ha varit mål där. Hade nog uppstått fler målchanser som den om Brynäs hade checkat hårdare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Peja: "Men även om Timrås mål var turliga så är det ju inte bra av Brynäs att bara göra ett mål på det lag som har släppt in flest i hela serien."

Generellt sett är det väl aldrig bra att bara göra 1 mål om man har tänkt att vinna en match.
Men din logik i övrigt begriper jag mig inte på.
Vår egen insats igår ska väl bedömas mot bakgrund av hur Timrå spelade för dagen och inte hur dom spelat i tidigare matcher?
Dom gör enligt egen utsago sin bästa match på mkt länge, ja kanske hittills under säsongen.
Och då ska vi bedömas utifrån detta och inget annat.
Allt annat vore orimligt och helt uppåt väggarna.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
lillovechkin: Det jag vet om matchen är från HS samt sms från 66Berglund. Vi kommer att rasa i tabellen men det känns surt att loosa mot ett TIK som är skaderabbade samt att Hedström är avstängd, fast han har väl inte varit bra sedan han klappade ihop för något år sedan. Jag vet iaf att jag slipper åka till Leksand i vår.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huss: Ja. Tittade lite extra på Svanberg igår.. såg inte bra ut, klen i närkamperna och en enligt mig en värdelös skridskoåkare.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huge: Men även om Timrås mål var turliga så är det ju inte bra av Brynäs att bara göra ett mål på det lag som har släppt in flest i hela serien.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huge: Har verkligen första målet sån betydelse?
Kollar man på HV71 så har det inte det. :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
sylf: FBK hade tur i första men får ändå det första viktiga målet.
Ngt dom INTE förtjänade.
Därav min kritik mot ditt ngt svartvita påstående att man alltid förtjänar tur via hårt jobb osv.
Man kan faktiskt åka på käftsmällar trots att man spelat bra eller iaf inte speciellt dåligt.
Vilket varit fallet både mot FBK och Timrå.
Ngt som är hela min poäng.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huge: Då kommer ju följdfrågan, varför kom käftsmällarna? Vid det första var inte Markström vaken och släppte in ett skott långt utifrån och var dessutom inte skymd. Det andra kommer för att backarna inte är på tårna/inte hänger med. Som sagt, tur förtjänar man.....
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Qvarre: Håller med. Möter hellre ett sargat Luleå som åkt på en jobbig torsk, om jag får välja.
Det lär iaf bli jobbigt då dom säkert kommer att spela tillknäppt och satsa på spelvändingar.
Gäller att fortsätta med samma tålamod och noggranhet som tidigare, dvs i 60 minuter och inte 40.

Mot FBK senast var vi rejält på tårna och förtjänade verkligen inte att ligga under efter första. Sen kom 2 snabba käftsmällar, ungefär som igår och sen blev det uppförsbacke.
Apropå sylfs klyscha om att man förtjänar tur, vilket inte alltid stämmer.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
lillovechkin: Skulle nog vilja se JC istället för Svanberg i nästa match.
Han gjorde en riktad hyfsat insats sist han spelade.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huge:

Jag tror att det var bra för oss att Luleå tappade på slutet igår. Hade dom tagit 3 pinnar så hade de haft medgång i ryggen när de gästar Gävle. Nu har de en grym förlust i ryggen i ryggen i stället och det är nog bara bra då deras självförtroende förhoppningsvis fick sig en törn.
Jag tror att Luleå kommer att kämpa likt den skadeskjutna björn de är i morgon och då tror jag att det är bättre att de kommer med en förlust i ryggen då det blir lättare att knäcka deras psyke.
Mycket viktig match i morgon.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
lillovechkin: "Svanberg håller ju nästan lika "hög" klass som DJ"
Den klassen har han inte än, DJ har fått ihop 5 poäng och Svanberg bara 2 poäng. :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Qvarre: Flyt,tur etc förtjänar man. Jobbar man stenhårt och är på tårna så kommer det, så var inte fallet med Brynäs igår!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
250kg kärlek: "Nästa match bör ni vinna. Annars är det Huge-varning på forumet."

*ASG*

Känns som att domedagsprofeterna redan nu behöver styras upp med lite nyanserat och sansat snack.

Först är vi KS-klara, några dar senare är vi guldkandidater för att återigen vara KS-mässiga. Allt pga 2 raka torskar mot lag som en tid gått lite knackigt och naturligtvis varit lite extra laddade, och dessutom på hemmaplan.
Riktigt komiskt...

Inte mkt att säga om gårdagens förlust, även om Qvarre sammanfattar det hela rätt så bra.
Visst, ni är lite hetare men så mkt bättre var ni inte i övrigt.
Mkt flyt på målen som avgör matchen när det är vi som lyckats vända på steken och fått ett litet övertag inför sista. Och vår stackars Svanberg personifierar det hela som olycksfågel på båda målen:

Först försöker han med klubban stoppa ett skott/inlägg mot mål från er kille men får bara halvträff på pucken, som totalt ändrar riktning och blir till ett smörpass som landar klockrent på Pyöräläs klubba.

Vid 3-1 panikrensar(?) en av era backar via en jättelyra som den stackars Svanberg verkar ha koll på.
Men icke: han halvmissar med handsken och pucken studsar förstås rakt ner på bladet på er kille som serverar ett elegant målpass.

Där avgörs hela matchen eftersom ni får den energi som räcker för att hålla undan och spela av matchen.
Större, eller snarare mindre, är inte marginalerna mellan vinst eller förlust i såna här matcher även om ni som sagt var mest förtjänta av vinsten tack vare lite hetare vilja.

Sen undar jag om det verkligen var straff när er kille, som det ser ut, blir neddragen mer från sidan än bakifrån.
Det kändes för övrigt redan där, när Hynning med mkt flyt lyckas få in pucken via baksidan på Lindbäcks benskydd, att det var er tur den här gången.
Det måste ju vända även för er nån gång.
Igår kände man igen lite av det Timrå man är van eller snarare har varit van vid att se: hög intensitet, bra rörlighet och hög moral.
Ett spel som hittills iår tagit OSS till tabelltoppen.

Nya tag redan imorrn mot stackars Luleå, som har 3 pinnar när 16 sekunder återstår av matchen men som bara får med sig 1 pinne efter SD.
Snacka om käftsmäll och undrar ifall det var bra eller dåligt sett ur vår egen synvinkel inför vårt möte imorrn?
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Svanberg håller ju nästan lika "hög" klass som DJ
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Jag tycker att Timrå hade mer flyt än Brynäs och det gav dom 3 pinnar.
Hade Brynäs haft samma flyt så hade Brynäs vunnit. Straffen som går stolpe målis och in är ett exempel. 2 - 1 målet ett annat exempel då Brynäs hade total kontroll i BP tills dess att en slump puck friställde en TIK. Timrå förvaltade och gjorde dock snygga avslut på dessa bjudningar av fru Fortuna.
Det kunde enligt mig ha slutat precis hur som helst och hoppas nu att det går bättre på lördag.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
66Berglund: Kan du vara snäll å sluta länka till din jävla fjällinfo hela tiden. Det här är en hockeysajt och det känns jävligt störande att klicka in på länkar som totalt saknar relevans bara för att du vill göra reklam.

Nä!

Använd andra marknadsföringsmetoder tack!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
250kg kärlek: Håller med du,syntes att Niklas inte va i båset.Timeouten skulle vi ha tagit vid ca:16.08,det var för sent 18.19!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
250kg kärlek:

"Ett lag med sammanhållning och mycket jävlaranamma. Intressant att se nu när Bif förlorat två matcher i rad om publiken sviker. Personligen önskar jag inget annat än att Bif lockar publik."

7000 sålda förköp tills matchen mot Luleå,det blir nog fullt hus imorrn.

Ambroo:Timråsegern gav mej 450 friska riksdaler in på kontot.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
66Berglund:Jasså hörde du det också!skaandal!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08

66Berglund: Brynäs har ett starkt lag. Ett lag med sammanhållning och mycket jävlaranamma. Intressant att se nu när Bif förlorat två matcher i rad om publiken sviker. Personligen önskar jag inget annat än att Bif lockar publik.

Annars i afton tycker jag att Brynäs gör en blek insats. I kväll var det inga serieledare som besökte E.ON. Brynäs började tafatt och fortsatte så under hela första perioden. Det syntes att Niklas Czarnecki inte fanns med i båset. Ett mer uddlöst Brynäs och ett sämre coachande har jag sällan varit med om.

I andra vaknade Brynäs lika mycket som Timrå slocknade. Brynäs får ett antal tillfällen i spel i numerärt överläge. Som Timrå fick i första poerioden. Brynäs kvitterade och matchen är oviss.

Nästa match bör ni vinna. Annars är det Huge-varning på forumet.

Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Bissett19: Vad fick du för odds?
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Långben: Okey men domarn va köpt från första början!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
MickeB:Du micke!I tredje perren körde ju Timrå skiten ur Brynäs!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Bara att hålla i hatten, nu kommer raset!
Vore man smart så skulle man avboka lördagsmatchen, en förnedrande torsk mot Luleå i en fullsatt Läkerol tär på den bäste...
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
sylf: Ja, men lätt att vara efterklok också. Men det mörka 2000-talet till trots, att man borde vara luttrad, 36 år fyllda, men efter en förlust, så rasar världen samman för en timme eller så. Pinsamt, kanske, men så är det. Men lite extra mycket när man faller med flaggan i botten:)
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
MickeB: Ja, tjänstefel på många punkter.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
sylf: Coaching som stank ända in i tv-soffan
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
sylf: Nä*blink*
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
MickeB: Jo, ikväll var man det.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
sylf: Ja, inte fan är Brynäs någon Ferrari, heller, men inte heller ett dugg sämre än Timrå.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
MickeB: Det kanske inte hjälper hur mycket man gasar när soppan är slut, kedjan är av och de andra lagen har lagt i överväxeln....... Svårt att försöka vara en Ferrari i det långa loppet när man i grund och botten är en Trabant!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Peja: Ja, de är säkert släkt:) Inte bra att Lule tappade i matchslutet heller. Bättre om de hade vunnit inför matchen mot Brynäs på lördag, som det blev nu för dem, extra tändvätska....synd
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
sylf:

Svanberg borde väl fått en andra assist på 3-1 målet,han lägger en "bagger" till Tenkrat som serverar Svensson.
Hatar när vi ger bort matcher så här.Nu äre bara hoppas att Luleå o SSK fortsätter kräftgången.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
moreten: Svacka, förluster, är väl en sak, men på det sätt de förlorar. Skänker bort poängen ikväll. Åkt dit med högt huvud och trampat gasen, spela offensivt, så hade de vunnit. Istället såg det ut som kuvade hundar allihopa, med svansen mellan benen och lät TIK ta initiativet, med undantag i den andra perioden.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huss: Ja, en bänkning av dessa herrar vore på sin plats, och varför inte Peta in Thegel alt Rödin i stället för Urnan? Är tämligen säker på att det kommer ett ras nu, allt i spelet pekar på det och dessutom har de andra lagen som normalt ska ligga före oss, tagit av sig badbyxorna och slagit av grillen nu. Får inte Markström stå på lördag så kan NC,JL,TJ,Sunklöv,Wille, gubben i shopen, plus säkert nåra jag glömt, avgå!!


14 pinnar ner!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
2-8 på 2 matcher är klart underkänt, men vi får hoppas gubbsen bjuder på en desto bättre match nu i helgen, ge oss ett styrkebesked BIF.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Lindström: Molin slutade få migrän när Brynäs anställde Boork.
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
MickeB: Moe? Är det han i Simpsons?
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huss: Vänta ska du se att Lind känner av ljumskarna i å Molin har migrän. Dom skulle inte klara av att bänkas..

Lind har ju inte sett bra ut på flera matcher nu, sen Molin trampar fan bara vatten å dribblar på blå som en junis..

Tyckte att ingen åkte griller i dag utan dom lät tallefjantarna komma med fart hela tiden

Dacke tycker jag har varit mkt bra!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
65selander: Jag tycker inte att Brynäs har en tunn trupp med tanke på hur många bra spelare det finns att ta av i J20. Visst, det finns inte oändligt med spelare där, men det finns ett helt gäng forwards och dessutom återfinns ju en A-lagskontrakterad center i IKO (Anton Persson).
Kommentera

Sv: Matchtråd Timrå IK-Brynäs IF 23/10-08
Huss: Hellre Molin än Herman, Molin är iaf bra i BP. Var Herman är bra vet jag inte. Vas är en annan som verkar helt offside, antingen mer förtroende eller enkel biljett till Ungern
Kommentera

1079124 · »