Brynäs IF

709872 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena

1490152 · » Till forumet


Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Peja: Jag väljer att tacka Bo Bylund och Hans-Göran Karlsson. Utan dem hade inte juniorverksamheten kunnat fredas från besparingsprogrammet och klubben blivit så professionell som den nu är.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Ser ut att bli så att jag kanske kommer att ha en ståplatsbiljett över till på torsdag..då jag inte är ute efter att tjäna några pengar på den så kan jag släppa den för en hundring (ord.160) ! Inte säkert än, men skriv till mig vid intresse, vet mer imorgon!
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Peja: Ja, håller helt med. Det är satsningen på ungdomsverksamheten och de ledare som jobbar med ungdomarna som ska tackas för mycket, helt klart.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
MarcusElving: Jag väljer att främst tacka de som arbetar övergripande med ungdomsverksamheten och tränarna för U16, J18 och J20. Det är tack vare rekryteringen och utvecklingen av spelarna på hockeygymnasiet som Brynäs A-lag har blivit ett räkna med igen. Ironiskt nog gick ju även en av Skellefteås bästa spelare (Joacim Eriksson) ett par år på Brynäs hockeygym och deras tränare har sett hur många juniormatcher som helst där Brynäs har varit ett av lagen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Bissett_19: Verkligen! Och vilket jobb som ligger bakom!
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
2008-04-10 VIK Hockey-Brynäs IF Kvalserien
2012-04-10 Skellefteå AIK-Brynäs IF SM-Final

Satans vilken resa hela föreningen har gjort på dessa fyra år.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Västeråsmatchen 10/4-08 blev Sjödins sista. Snyft. Mr Brynäs slutar och given i min Brynäs all star team. Hoppas nr 7 hissas i taket snart. 22 år mellan debuten och slutet i samma klubb är lång tid och stort.
Det är bara ett SM-Guld som fattas.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Huge: "Men samtidigt har du ju hela tiden krävt att man mer aktivt ska jobba hårt för att hitta nya kunder?
Ett jobb som knappast gynnas av att man skär ner på den personal som ska jobba med bl.a detta."

Nu går man ut i ett tidigt skede och talar om att man skall sänka spelarbudeten för 08/09, alltså har man redan satt ambitionsnivån på jakten på pengar. Precis som i ishockey så är en anställning på en marknadsavdelning väldigt resultatfokuserat. Marknadsavdelningen är motorn i hela maskineriet, en motor som hela tiden måste finjusteras för att få ut all tänkbar prestanda.

Nu har man i och för sig flyttat över Janne Larsson från marknad till den sportsliga sidan. Återvinning på hög nivå. Vad bevisar detta? Att man gör som jag vill och rensar bland blyrövarna på kansliet? Och att man låter samma folk hoppa runt på olika stolar inom föreningen.

Sjödda fortsätter som målvakt, Molin blir defensiv back medans Lind och Ulla P byter roller inom föreningen...
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Jag försökte vara ironisk och komisk när det gäller supporterdebatten och inte personalkostnadsdebatten. Man kan faktiskt hålla fler bollar i luften samtidigt och svara på lite olika inlägg.
Bara för att du inte fick ett direkt svar angående personaldebatten så innebär inte det att jag står svarslös eller eller att du inte kommer att få nåt svar.

Jag efterlyser fortfarande ngn form av konkret bevisning på att personalkostnaderna i Brynäs skulle vara så mkt större än hos andra lag med ungefär samma förutsättningar i övrigt, vad gäller omsättning, spelartrupp, mål och visioner etc?
Jag har fortfarande inte påstått att du har fel, bara att du inte presenterat några mer konkreta "bevis" än ditt eget påstående.


"Rent marknadsmässigt så brukar det vara lättare att bearbeta befintliga kunder alltså behövs inte lika mycket personal."

Men samtidigt har du ju hela tiden krävt att man mer aktivt ska jobba hårt för att hitta nya kunder?
Ett jobb som knappast gynnas av att man skär ner på den personal som ska jobba med bl.a detta.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Man får lov att gratulera så här dagen efter då. Jag är otroligt imponerad av Markström som gick in och dominerade i det utsatta läge som ni befann er i.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Huge: Visst förstod jag att du skämtade, det var väl snarare läget för ditt skämt som jag hakade upp mig på. Du eftersökte en massa motivation och backning av mina argument i ena inlägget sedan efter att jag bad dig att göra detsamma så blev du en stor ironiker och komiker.

Saknar du argument? Det kanske är lättare att diskutera när man bara kan sitta och säga emot?

Om jag är bitter och humorlös låter jag de som umgås med mig att avgöra.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse:
Silly season...jovisst, men det behöver man inte tappa hår och få hjärtinfarkter för....;)

För snubblar inte ni på målsnöret såkan du vara säker på att Leksand gör det ;)

"Ni"??? vi vann ju igår och klarade oss kvar.... då måste det väl vara "vi"??!!
(hade vi torskat och missat hade jag inte märkt ord;))
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Jag tror att samtliga härinne uppfattade min ironi och försök till skämt när jag talade om "ÄKTA Brynäsare", din morsas 70-årsfest och ens egen begravning som enda giltiga förfall när det gällde gårdagens match.
Utom du.

Så du framstår faktiskt som lätt komisk när du tog det på allvar.
Och inte blir det bättre av att du kallar mig för BagdadBob.
Då framstår du som än mer bitter och humorlös.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Jester: Den lilla budget Brynäs har att tillgå har man snart bränt. Det blir som för småungarna på cityfesten. De bränner hela slanten på karusell, godis och sockervadd första dagen sedan får de panta burkar för att hålla sig flytande till söndagen ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Horace76c: "När Leksand går upp blir det nog definitivt såna iaf.."

Då blir det alltså ingen seriebiljett för din del ;) För snubblar inte ni på målsnöret såkan du vara säker på att Leksand gör det ;)

Jag har haft seriebiljett sedan jag flyttade hit. Första halvåret jag bodde här var jobbig för då blev det lösbiljetter varje match. Men sedan dess har jag kpt biljett till varje match, sen om jag kunnat se den live är en annan fråga.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Horace76c: Semester? Nu börjar ju silly season med massor av grubblande i en par månader... :)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Horace76c:
Ska iaf bli skönt för psyket att få lite semester nu.... mycket mentalt som måste repareras efter denna säsong....hockeysemester är jäkligt välkommet ibland!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse:
Jag o en till har varit på gång att köpa seirebiljetter i mer än 5 år men av nån jäkla anledning alltid stupat på målsnöret, inte för att det hindrat oss från att gå på i stort sett alla matcher ändå ... men, men..
När Leksand går upp blir det nog definitivt såna iaf..
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Horace76c: Visst är det många som lagt ner mycket pengar på Brynäs genom åren. Det var inte det jag var ute efter utan det var en liten känga till Huge som är stolt över att han var på hockey igår. Att han försöker förtäcka detta med en smily spelar ingen roll.

Jag bestämde mig i morse för att fortsätta att stötta Brynäs med ett säsongskort trots att jag missar samtliga måndags och tisdagsmatcher på grund av jobbet. Men man får offra sig.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Huge: Migränanfall räknas det?
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
65selander: Men jag dricker ju inte kaffe...


fan jag spiller ju ut allt ;)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse:
Vi är nog många som lagt ut MYCKET på vårt kära lag under åren... snälla gör inte bort er och försök räkna ut hur mycket ni har lagt ut...jag tänkter inte summera vad 17 års rännande däruppe har kostat mig...
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Jag har spillt kaffe i LA för mer värde än vad du har lagt ut på Brynäs de senaste tre åren.

Du bör nog sluta dricka kaffe om du spiller ut Kaffe för flera hundra :-))

Skönt att persen är över, blir intressant och se vad som händer i föreningen nu.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Bagdad Bob: Vart var du på de övriga viktiga matcherna? Mora hemma var precis lika viktig som gårdagens. Det var ju där man bäddade för att ens ha en match i sista omgången som gällde något. Samma sak gäller Leksandsmatchen...

Jag är ingen riktig Brynäsare. Jag har köpt biljett till SAMTLIGA tävlingsmatcher som spelats i LA de senaste tre åren. Att jag av olika anledningar inte kunnat se ett par nu på slutet svider i själen men det är ett faktum jag får leva med.

Jag har spillt kaffe i LA för mer värde än vad du har lagt ut på Brynäs de senaste tre åren.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Bagdad Bob: "Förstår inte hur du resonerar.
Backandet innebär väl bara att summorna det handlar om blir lägre men själva jobbet i sig med att ragga sponsorer och sköta den dagliga verksamheten i övrigt blir väl inte mindre, snarare tvärtom."

Rent marknadsmässigt så brukar det vara lättare att bearbeta befintliga kunder alltså behövs inte lika mycket personal.

I och med att man inte presterar några nya stora sponsorer så har inte den stora marknadsavdelningen betalat sig. Färre anställda gör mer avkastning i form av fixade sponsorer/anställd.

Enkel matte... 
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: En ÄKTA Brynäsare var på plats igår.
Övriga stannade hemma.
Enda giltiga förfall är din egen begravning i såna här lägen.... :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena

Bagdad Bob: "Sen har vi de supportrar som kliver fram när det är allvar och klubbens existens står på spel i en direkt avgörande match.
Istället för att sitta och dricka kaffe och snacka skit på nån djävla 70års-fest...    :-)"

Jag utgår från att du var på ishockey igår. Det måste ha kännts ovanligt att se spelarna på isen i verklgheten. STORT!

Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: "Sen har vi ju kategorin som aldrig går på match.... Den tysta skaran av "supportrar" som klagar på de som inte får ställa krav trots att de stöttar Brynäs ekonomiskt."

Sen har vi de supportrar som kliver fram när det är allvar och klubbens existens står på spel i en direkt avgörande match.
Istället för att sitta och dricka kaffe och snacka skit på nån djävla 70års-fest... :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: "Nu är det du som säger att jag har fel så nu får du överbevisa mig."

Jag påstår ingenting om huruvida du har rätt eller fel.
Vill bara ha en ngt mer konkret bevisning än enbart din egen personliga uppfattning vad gäller vår personalorganisation och ifall den är så oerhört överdimensionerad att den skulle vara ett jätteproblem för vår ekonomi.

"BEVISLIGEN så har Brynäs förhållandevis dålig ekonomi alltså är det något man måste arbeta på...Brynäs väljer att backa vilket i sin tur gör att man "får" mer personal sett till omsättningen."

Förstår inte hur du resonerar.
Backandet innebär väl bara att summorna det handlar om blir lägre men själva jobbet i sig med att ragga sponsorer och sköta den dagliga verksamheten i övrigt blir väl inte mindre, snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Bissett19: Japp precis, det var nog så, lr så tänkte jag på Ronaldo :)
Kommentera


Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Macahan: #21 kan jag tänka mig att hissa, men #7 nej!!
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Vad tycker ni om att hissa upp #7 och #21 i LA???
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Trodde Månsson spelade igår!
Titta på bild 8 :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Vi hade ju en halvfull arena, om inte Brendl vilka skulle man annars ha kommit o kollat på? Hauthonnen? :)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Izah: Hade du kommit till LA med 500 polare varje match så hade jag hållt med. Men publiktappet är ett faktum.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Brendl lockar alltid mig av alla orsaker inklusive hockeyn!!
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse:

"Porrhockey" i LA nästa säsong, det är modellen"

Ring Berth Milton;)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
AD: Brendl lockar inte många extra, det visade sig den här säsongen. Fixar man däremot en ruggigt intressant center och en ytterforward till så man får en giftig första formation så kan det se annorlunda ut.

"Porrhockey" i LA nästa säsong, det är modellen
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Markström och Brendl kommer kunna locka halva LAs kapacitet själva.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Huge: "Ja, isf blir det som vanligt i LA: mest medgångssupportrar som hejar när det flyter på och moltiger när det går trögt... :-)"

En helt normal reaktion!
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Huge: Sen har vi ju kategorin som aldrig går på match.... Den tysta skaran av "supportrar" som klagar på de som inte får ställa krav trots att de stöttar Brynäs ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
70 Rodrigues: Ja, isf blir det som vanligt i LA: mest medgångssupportrar som hejar när det flyter på och moltiger när det går trögt... :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Huge: Nu är det du som säger att jag har fel så nu får du överbevisa mig. Din vana att hela tiden lägga bevisbördan på motparten har fått ett stopp.

BEVISLIGEN så har Brynäs förhållandevis dålig ekonomi alltså är det något man måste arbeta på...Brynäs väljer att backa vilket i sin tur gör att man "får" mer personal sett till omsättningen.

Skall vi göra jämförelser med andra klubbar så skall vi göra det hela vägen ut. Vi kan börja med synen på framtiden och viljan att satsa på bra spelare som drar folk till matcherna...
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: "Har ett frö såtts för att det skall bli mer livat i LA?"

Ja, om vi får ihop ett bra och vinnade lag så kommer det att vara livat i LA men om dom fortsätter på förlorarstråket så blir det som vanligt.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
70 Rodrigues: Ja det kanman undra. Nu gäller det att vi bygger vidare på det. Har ett frö såtts för att det skall bli mer livat i LA?
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
70 Rodrigues: Det lät sååå bra på radion, synd att jag ej kunda följa med. Hoppas att ni hade lika roligt som del lät att ni hade!
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
Gusten:

Jag tror nog att Angell har haft lite friare tyglar med Boork än med Östblom tex,men vad han hade för roll med Czarnecki i Bobcats vet man ju inte.Förmodligen jävligt offensiv.
Nick är ju bättre än vad han har visat denna säsong.

Det känns som om att han kommer att stanna,han verkar ju vilja vara kvar o Czarnecki verkar gilla honom.

Men hoppas man lägger kraft att få fram två riktigt bra centrar.
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: "Sett till omsättningen så HAR Brynäs väldigt många anställda."

Ja, du har med en dåres envishet hävdat det ett bra tag nu. Men jag efterlyste en lite djupare analys än enbart ett simpelt påstående om att det skulle vara så.
Det räcker om du presenterar en jämförelse där man kan se hur övriga lags situation ser ut på personalfronten.

Är det ex inte logiskt att ett lag som har svårare att ragga sponsorer också har fler som jobbar med den saken?
FBK/LHC och Frölunda är väl mer eller mindre självspelande pianon på den fronten, så det är kanske DOM som har onödigt mkt folk på jobbet och VI som verkligen behöver mer folk?

"Dessutom så har man alltså förlängt med en "huvudsponsor" med samma belopp ett år till. Hur stora försök har gjorts för att hitta en bättre?"

Fråga så kanske du får svar och då slipper du själv sitta och spekulera i att man gjort fel.
Man kanske gjort rätt?
Kommentera

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena
GävleLasse: Är också splittrad när det gäller Angell, min första reaktion är att jag vill ha bort honom. Men nu när han får sin gamle tränare (som enligt uppgift är offensiv i sitt tänk) så kanske han lyfter sig igen. Tror inte Angell varit så glad över Boorks strikta direktiv.
Kommentera

1490152 · »