1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 737261 inlägg · 7967 ämnen

Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena

Sv: Matchtråd VIK Hockey-Brynäs IF Torsdag 10/4-08 ABB Arena

rafalski: Gör man misstaget att förlänga med sveriges snålaste huvudsponsor så blir det så. Huvudsponsorn som sade upp logen några dagar innan hemmapremiären i nya arenan.

Gevalia är en av anledningarna till att vi halkade efter ekonomiskt.

Ut å jaga sponsorer för helvete! Man kan väl inte bara ge upp och säga att man inte har råd. Som det är idag så har man inte råd men det är ju ganska lång tid innan nedsläpp 0809. Hårt arbete borde kunna få in några extra miljoner, det finns säkert företag som är Brynäsare som tröttnat på halvmesyrerna.

GävleLasse: Ring upp Berth Milton!

sylf: Dags att ringa Ejendahls, han har visst ruttnat på Leksand. ;)

GävleLasse: Ja, han och Milton kan nog hosta upp en del stålar.

sylf: Lite irriterande att man så tidigt går ut med att man skall bromsa sig ur "krisen"... Sedan kommer de att klaga på att folk inte kommer till matcherna...

GävleLasse: Visst gör dom det, på det planet förnekar dom sig aldrig!

sylf: Man kan ju tycka att de borde rannsaka sig själva.

Vad gör man på ett företag om det blir för höga personalkostnader o man skär ner på personalen. Man behåller spetskompetens (spelare) och gör sig av med pappersvändare (kanslipersonal)

Meeen, det är som vanligt. Dags att kräva förändringar på årsmötet?

sylf:

Vet inte om ni postat detta men Molin kanske vill hem till Stockholm !

mattias - 74: Det vore nog lika bra det.

GävleLasse: Du tjatar in absurdum om våra höga personalkostnader men jag har aldrig sett ngn konkret uppställning på hur höga dom är i relation till vår totala omsättning?
Finns det öht några konkreta belägg för att personalkostnaderna skulle vara ett jätteproblem och det som mer eller mindre sänkt vår ekonomi?
Man får iaf det intrycket när man läser din kritik i sakfrågan.

Huge: Vore dessutom intressant om du gjorde en jämförelse med övriga lags personalkostnader, främst de lag som har ungefär samma förutsättningar som Brynäs i övrigt.
Det är väl först då man kan bilda sig en någorlunda hygglig uppfattning om det hela...

Huge: BIF kommer att sänka spelarbudgeten till nästa säsong. Jag tror att det låter värre än vad det i själva verket är.
BIF hade iår en stor trupp med många löntagare. Till nästa säsong kommer det säkert att bantas bort A-lagsplatser, alltså färre med lön.
Budgetsäkning kanske blir kostnaden för ex. 5 spelare,resten blir lika som iår. Om detta skulle stämma så kan BIF fortfarande komma att värva bra spelare som får kosta lite extra, men ha en mindre trupp. Krisar det så fyller man på från J20,för dom kostar inget.

Oavsett var Ove hamnar önskar jag honom lycka till. Han har gjort otroligt mycket för klubben.

Tack till alla som var i Västerås igår vilken fest det blev till slut.

Lunkan:Sjödin,Molin,Hautonen,Korhonen,Sperrle och Månsson, det är säkert inga billiga killar per månad.

aphac: Ja, krigsrubrikerna i kvällsmedia är som vanligt löjliga.
En återgång från rekordstor trupp till en mer normal sådan känns väl inte speciellt uppseendeväckande på nåt sätt.

"Brynäskontrakt som går ut: Markus Korhonen, mv, Daniel Sperrle, mv, Nicholas Angell, b, Antti Hulkkonen, b, Peter Nolander, b, Tommy Sjödin, b, Janne Hauhtonen, f, Sebastian Karlsson, f, Mikael Lind, f, Ove Molin, f, och Mathias Månsson, f."

Korhonen/Sperrle/Hauthonen/Karlsson/Molin och Sjödda försvinner.
Angell osäker, liksom Hulkkonen.
Nolander och Lind: signa nytt kontrakt om dom vill.
Månsson sannolikt förlorad.

Så nog lär det finnas lite pengar kvar till 1 center och 1 back iaf....

GävleLasse: Jaga sponsorer som vill satsa,ja så låter det varje år. OM BIF vore en fondförvaltare så skulle ingen jävel ha sina fonder hos dom. Runtomkringfolket i BIF är värdelösa. Kolla in vår värvningsansvarige,snacka om att kasta bort pengar!

Lunkan: En av Brynäs absolut största i modern tid....

Huge: Sett till omsättningen så HAR Brynäs väldigt många anställda. Man har "gått händelserna före" rent organisatoriskt och tittat på FBK LHC och Frölunda. Tycker du att det ser bra ut? Behöver man verkligen en så bred stab för att i princip endast förnya sponsoravtalen med de befintliga sponsorerna? Man nöter på i samma hjulspår med sina "säkra" kort. Jag tycker att sett till kvoten av nya sponsorer så har vi för mycket folk på kansliet. Jag ser hellre EN skaplig spelare i laget än två säljare som inte säljer.

Dessutom så har man alltså förlängt med en "huvudsponsor" med samma belopp ett år till. Hur stora försök har gjorts för att hitta en bättre? Jag är tveksam att man har gjort detta, varför tror jag det? Med tanke på att man inte vetat om vilken serie man skulle spela i förrän igår kväll så har det i princip varit omöjligt att leta fram en ny sponsor.

Hur långt har ni kommit?

Nummer 13852 är Micke Lind...nummer 13853 är Micke Lind..

aphac: Man kommer att få loss mycket pengar iom alla spelare som försvinner av olika anledningar. Jag tror att hutten som är värvad som förstecenter kostar en hel del. Sjödda snodde en stor del av kakan mm. mm.

Nu kommer det ju ett ställningstagande. Speciellt när det gäller två spelare Angell och Lind.

När det gäller Angell så är jag kluven. Ser man på den kapacitet han har så är han värd att behållas men spelar han som han gjort den här säsongen så är han inte värd den lön han har. Jag utgår från att han har en hög lön med tanke på att Brynäs var tvungna att matcha lönebud från både FB och Frölunda. Detta i kombination med att man skrev honom på artistkontrakt så måste slutsatsen vara att han är väldigt bra betald.

I Linds fall så har man en väldigt nyttig center i Lind när han är frisk men samtidigt så håller han ju sällan en hel säsong. Vi har unga centrar på gång i Sandin och Persson sedan har vi även Sundström och Hansen så det känns som att vi har en uppsjö av tredje- och fjärdecentrar. Med en ny solklar förstecenter så känns det som att man kommer att satsa på Hansen som andracenter. Så det blir alltså trångt om centerpositionerna med Lind, Sundström Sandin och Persson i första hand.

Kanske är det bättre att satsa ungt på den sidan, Lind är ju ingen ungdom precis. Visst skulle han bli en intressant tredjecenter som i första hand spelar defensivt och i BP. Men vill Lind det han är ju en kreativ spelare i grunden.

GävleLasse: Man får väl så lov att säga Grattis! o kanske framförallt Grattis till Rögle.
Det var roligt, riktigt roligt.

Hahl Bundy: Tack...Nu kan man äntligen slippa trasiga nerver och rännskita en hel sommar :)

Faan vilken hockeykväll det var igår. Det blev ju extra kul med tanke på att Brynäs hade en stabil ledning efter en knackig start. Andra och trejde perioderna kunde man helt hänge till det hyperjämna slaget om vem som skulle följa med Brynäs upp.

GävleLasse: Själv hade jag rännskita fram till 0-5, stod på ståplats med pampers adult!

sylf: Du var inte ensam...Fan jag satt som på nålar hela första perren, se spektaklet kunde jag inte då jag var hos morsan på 70-årskalas...

Det är bara att hoppas att detta var sista gången som man upplever en kvalserie.

GävleLasse:
Dom där gamla Torshällaborna kan hockey,saxat från Nyströms krönika idag.

"Den här 18-åringen höll nollan i de två sista kvalseriematcherna.
Det ni, Jani Hurme och Ed Belfour. Det kallas klass."

Bara att hålla med,när Hurme o Belfour vek  ned sej stod räkan Markström upp för sitt klubbmärke.

GävleLasse: Jag undrar vart alla Brynäsfans kom ifrån, har aldrig varit med om något liknande, vilket jävla drag?

70 Rodrigues: Brynäsfansen kommer från hela världen!

aphac: "– Vi kommer inte att kunna köpa in en massa spelare. Dessutom har kvalserien gjort att vi tappat två månader i jakten på nya spelare, säger Bäckström.

I första hand är Brynäs ute efter en förstecenter och en försteback."

Det är dom orden som är oroväckande men tyvärr jävligt vanliga, det får vi ju höra varenda säsong.

GävleLasse: Är också splittrad när det gäller Angell, min första reaktion är att jag vill ha bort honom. Men nu när han får sin gamle tränare (som enligt uppgift är offensiv i sitt tänk) så kanske han lyfter sig igen. Tror inte Angell varit så glad över Boorks strikta direktiv.

GävleLasse: "Sett till omsättningen så HAR Brynäs väldigt många anställda."

Ja, du har med en dåres envishet hävdat det ett bra tag nu. Men jag efterlyste en lite djupare analys än enbart ett simpelt påstående om att det skulle vara så.
Det räcker om du presenterar en jämförelse där man kan se hur övriga lags situation ser ut på personalfronten.

Är det ex inte logiskt att ett lag som har svårare att ragga sponsorer också har fler som jobbar med den saken?
FBK/LHC och Frölunda är väl mer eller mindre självspelande pianon på den fronten, så det är kanske DOM som har onödigt mkt folk på jobbet och VI som verkligen behöver mer folk?

"Dessutom så har man alltså förlängt med en "huvudsponsor" med samma belopp ett år till. Hur stora försök har gjorts för att hitta en bättre?"

Fråga så kanske du får svar och då slipper du själv sitta och spekulera i att man gjort fel.
Man kanske gjort rätt?

Gusten:

Jag tror nog att Angell har haft lite friare tyglar med Boork än med Östblom tex,men vad han hade för roll med Czarnecki i Bobcats vet man ju inte.Förmodligen jävligt offensiv.
Nick är ju bättre än vad han har visat denna säsong.

Det känns som om att han kommer att stanna,han verkar ju vilja vara kvar o Czarnecki verkar gilla honom.

Men hoppas man lägger kraft att få fram två riktigt bra centrar.

70 Rodrigues: Det lät sååå bra på radion, synd att jag ej kunda följa med. Hoppas att ni hade lika roligt som del lät att ni hade!

70 Rodrigues: Ja det kanman undra. Nu gäller det att vi bygger vidare på det. Har ett frö såtts för att det skall bli mer livat i LA?

GävleLasse: "Har ett frö såtts för att det skall bli mer livat i LA?"

Ja, om vi får ihop ett bra och vinnade lag så kommer det att vara livat i LA men om dom fortsätter på förlorarstråket så blir det som vanligt.

Huge: Nu är det du som säger att jag har fel så nu får du överbevisa mig. Din vana att hela tiden lägga bevisbördan på motparten har fått ett stopp.

BEVISLIGEN så har Brynäs förhållandevis dålig ekonomi alltså är det något man måste arbeta på...Brynäs väljer att backa vilket i sin tur gör att man "får" mer personal sett till omsättningen.

Skall vi göra jämförelser med andra klubbar så skall vi göra det hela vägen ut. Vi kan börja med synen på framtiden och viljan att satsa på bra spelare som drar folk till matcherna...

70 Rodrigues: Ja, isf blir det som vanligt i LA: mest medgångssupportrar som hejar när det flyter på och moltiger när det går trögt... :-)

Huge: Sen har vi ju kategorin som aldrig går på match.... Den tysta skaran av "supportrar" som klagar på de som inte får ställa krav trots att de stöttar Brynäs ekonomiskt.

Huge: "Ja, isf blir det som vanligt i LA: mest medgångssupportrar som hejar när det flyter på och moltiger när det går trögt... :-)"

En helt normal reaktion!

GävleLasse: Markström och Brendl kommer kunna locka halva LAs kapacitet själva.

AD: Brendl lockar inte många extra, det visade sig den här säsongen. Fixar man däremot en ruggigt intressant center och en ytterforward till så man får en giftig första formation så kan det se annorlunda ut.

"Porrhockey" i LA nästa säsong, det är modellen

GävleLasse:

"Porrhockey" i LA nästa säsong, det är modellen"

Ring Berth Milton;)

GävleLasse: Brendl lockar alltid mig av alla orsaker inklusive hockeyn!!

Izah: Hade du kommit till LA med 500 polare varje match så hade jag hållt med. Men publiktappet är ett faktum.

GävleLasse: Vi hade ju en halvfull arena, om inte Brendl vilka skulle man annars ha kommit o kollat på? Hauthonnen? :)

GävleLasse: Trodde Månsson spelade igår!
Titta på bild 8 :-)

GävleLasse: Vad tycker ni om att hissa upp #7 och #21 i LA???

Macahan: #21 kan jag tänka mig att hissa, men #7 nej!!

Macahan:

#7,Janne Kocks?

Bissett19: Japp precis, det var nog så, lr så tänkte jag på Ronaldo :)

GävleLasse: "Nu är det du som säger att jag har fel så nu får du överbevisa mig."

Jag påstår ingenting om huruvida du har rätt eller fel.
Vill bara ha en ngt mer konkret bevisning än enbart din egen personliga uppfattning vad gäller vår personalorganisation och ifall den är så oerhört överdimensionerad att den skulle vara ett jätteproblem för vår ekonomi.

"BEVISLIGEN så har Brynäs förhållandevis dålig ekonomi alltså är det något man måste arbeta på...Brynäs väljer att backa vilket i sin tur gör att man "får" mer personal sett till omsättningen."

Förstår inte hur du resonerar.
Backandet innebär väl bara att summorna det handlar om blir lägre men själva jobbet i sig med att ragga sponsorer och sköta den dagliga verksamheten i övrigt blir väl inte mindre, snarare tvärtom.

« · 1028974 · »