1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742303 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Skrubben: Hahaha. Det här är ju en riktig klassikervideo redan. "Meene.. Hur känns det då? Rent KONKRET, hur känns det?"

Måste sparas!

ellis: Rautio är inne i ett flow nu så jag tror detta är helt fel tidpunkt att kasta in Sandström.

{7225}: jag fattar inte hur det kan dyka upp nya snubbar på mittmedia med tanke på deras ekonomiska problem. Har ibland svårt att fatta vad alla deras heltidsanställda journalister gör på dagarna, för de sysslar ju inte direkt med grävande journalistik heller.

Skrubben: Jävlar i min låda vilken stjärnreporter, haha jag skrattar fan ihjäl mig. Detta är bättre än alla satirgrejer man sett genom åren, så jävla pinsamt, vart fan har de hittat killen?

Mittmedia och TV är ingen bra kombination.....USELT!!
Ta med block och penna nästa gång.

Skrubben: ok, ja det låter ju som rent tjänstefel även om de ansvariga säkert hade en arsenal av bortförklaringar...

Peja: Hade man gått förbi kvarten några säsonger så hade det kanske räddat ekonomin en aning. Men tittar vi t.ex. på förra årets budget så var den minst sagt klantigt gjord då man räknade med att få in 5 miljoner i extra sponsorpengar som sedan aldrig kom in.

ellis: jag tror man kommer lira rautio till hans första förlust. Plocka inte bort en vinnande målvakt brukar man säga.

Peja: Ja, det känns väldigt viktigt även av ekonomiska skäl att nu ta vara på läget att äntligen passera en kvartsfinal.

Hör ni, blir det några ändringar i laget i morgon? Nu får jag kanske lite spe men jag tycker faktiskt Bulan ska ge Sandström chansen i denna matchen. Återigen känns det som ett bra läge för honom att komma in och visa att han också är duglig nu när Rautio visat stabil hållbarhet några matcher.

Skrubben: känns det inte som att huvudorsaken till att Brynäs ekonomi har gått åt fel håll är att man har så svårt att passera kvartsfinalen? Om man skulle göra det typ vart tredje år så vore ekonomin en annan...

Någon som har sett reprisen från mittmedias sändning inför matchen igår? Innan ni sätter på videon behöver ni ta fram skämskudden. Enormt pinsam reporter.

Det intressanta som kom fram var att Johan Stark sa att ekonomin är i balans. Nu vill man gå så långt som möjligt i slutspelet för att bygga kapital.

{7225}: vi är ju inte så starka hemma så det förslår men ekonomiskt är det väl bra .

Inkazar: Fördelen om vi skulle få SAIK är ju att vi får hemmafördel 👍🏼

Horace76c: nu går vi händelserna i förväg. Men okej. Jag målar upp olika tänkbara scenarion:

Vidare - Möter
VLH, HV, FHC, BIF - Växjö
VLH, HV, BIF, SKE - HV71
HV, FHC, BIF, MIF - Frölunda
HV, BIF, SKE, MIF - Skellefteå

Osv osv osv

Leonardo:
Hittar det inte nu, men minns att jag reagerade på att det verkade konstigt, trodde det var som Elias skrev... Kan ju ha drömt det i o gör sig...

Horace76c: Okej....hoppas på Frölunda då, dom passar oss bättre än SAIK och att Malmö slår ut Växjö, HV tror jag dock tar FBK, jag utgår från att Brynäs vinner sin kvart lite kaxigt ;)

{8034}: Okej :)

{8034}:
Har också sett nånstans att semifinallagen är 'klara', att vi eller LHC möter SAIK eller FHC. På swehockey kanske?

Leonardo: Tror nog det är en slump, alternativt att de är uppdelade efter matchdagar

{8034}: Men varför visar de bild på sin powerpointbild i CMore studion på det sätt jag beskrev, virrigt!

Leonardo: Det är fel. Bäst rankade lag möter sämst rankade

{7225}: nja, när de visar upp bilden i CMore så visar ju stapeln att de två kvartar som spelar samma dag kommer vinnarna från resp att mötas i en semi

Leonardo: Varför skulle vi få det? Bäst placerade i grundserien möter sämst placerade..

Underbart... äntligen ett riktigt beslut

Domarna ringer på ett mål igen för Malmö. .. skall se om det blir ett till justitiemord. ... Petter är så färgad så det finns inte

Zappaholic: Jo det finns en poäng i det du säger, men jag har väl ansett länge att domarnivån är lite hipp som happ i SHL, en del är bra medan andra är undermåliga :)

{7225}: hyfsat är väl ett understatement ! Men nån gång ska det väl vända

{7225}: Men Brynäs får väl vinnaren HV vs FBK i en ev semi

modomille: SAIK har vi haft hyffsat problem med sedan dess.....

Växjö crosschecking vidare på nisse andersson... ingen utvisning... fy fan

smallround: Om Malmö slår Växjö och Skellefteå Frölunda vem möter ni då?om nu ni klår LHC. Final repris från 2012 hade varit ganska sweet.

smallround: fasen vad reklam fhc har på dräkten

Snälla cmore sparka petter rönnqvist till nästa säsong... Sjukt dålig kommentator/expert

Malmö borde ju haft 2-0 i matcher också... blev ju rånade i sudden sist

{Carl Lejonkräde vill väl ha växjö till semi. Kanske har bättre tittarsiffror

{7225}: idagens hockey måste man förstärka . Annars får man aldrig med sig en utvisning tyvärr.

Zappaholic: Sjukt att de klagar på att Malmöspelarna filmar

Leonardo: Dagens semifinalprognos:

HV71 -Malmö
Brynäs-Skellefteå

Leonardo:Jag kan fan störa ihjäl mig på hur domarna sätter i system att blunda för crosscheckingar så fort det blir slutspel. Det är en jävla gåta att det plötsligt är tillåtet att använda klubborna på det sättet.

De borde åka över och gå sommarkurs hos NHL-domarna.

Johan1234: Jo men att vara vältränad som lag vinner man inte varje match, men det blir viktigt i en lång serie....att förlora eller vinna mer matcher än ett lag sista 30 omgångar beror ju inte bara på ens eget lag , det beror en hel del på det andra laget också hur uselt eller bra de spelar, märkliga domarbeslut, utvisningar etc....jag menar man kan vända på allt hur som haver..i första kvarten t.ex var det Brynäs som var suverän eller var det LHC som var under isen och inte bjöd på motstånd? Igår orkade vi stå emot ett underläge och vända det eller var det bara tillfälligheter, bra fysik eller dåligt av LHC att tappa....man kan vända o vrida på allt!!

Leonardo: Håller med !! Det sjuka är ju att petter försvarar everberg. ..

smallround: Solklar matchstraff för mig...jag spelade American Fotball förr och slag mot struphuvudet eller hals kan sluta illa.....

Kommer Zab tillbaka är jag rätt övertygad om att han kommer spela med tvillingarna istället för Nick. Kanske en kedja med Zab-PaW-Blomman?

Ever berg crosschecking nisse andersso över halsen och Petter rönnqvist försvarar honom... helt sjukt

{7225}: Tänk om Zaborsky kommer tillbaka snabbt in i matchform nu. Herregud vilket nyförvärv det skulle vara.

Peja: Jag tycker att Zaborsky och tvillingarna var bra tillsammans och de skapade mängder av chanser även om Zab inte satt dit dom.
Mannberg med tvillingarna gillade jag också men där brännde Mannberg nycket också och han är ju inte bästa avslutare direkt.

{7225}: zaborsky fick ju inte ut mycket av sitt kunnande, tyvärr. Och om mannberg hade funkat så bra där så hade han fortfarande haft den platsen istället för att harva i en juniorkedja...

SWEATTPå fredag blir Gavlerinken slutsåld: "Biljettförsäljningen tickar på snabbt nu" gd.se/ishockey/shl/pa-fredag-blir-gavlerinken-slutsald-biljettforsaljningen-tickar-pa-snabbt-nu?referrer=app

Peja: Blomman som sagt, Mannberg och Zaborsky.

Peja: okej! ja där går våra åsikter lite isär för jag är inte lika säker på att asklöf hade gjort det bättre, får se om han får någon chans i slutspelet.

« · 1812231 · »