1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Nä, dags att kuka upp igen, eller hur Rödin nu uttryckte sig...

Kommentatorn ser rätt nöjd ut även domarna har nog mysribba i omklädningsrummet!

Jag hoppas verkligen bulan fortsätter med:

Paille-Blomman-Ikonen

Den va grym när dom sattes ihop. Borde varit 1-1 med dom men en stolpe gick ivägen.

Blir väl Linköping i slutspelet. Ut efter 5 matcher... såg riktigt uddlöst idag

Är det inte jävligt gnällig stämning här nu?
Det är slutspelsdags för helvete.

Dysterkvistar. = )

Vafaaaan Brynäs. Aja. Färjestad har Malmö borta och HV borta. Vi har Karlskrona och Leksand kvar. Ska inte gå att tappa.

Auchinleck: söndagsångesten fick lite bensin så att säga.

Chris11: tror på Frölunda- Brynäs i kvarten 4an mot 5an.. men finns ju en del tänkbara lag det kan bli.

Forsberg 1978: Fattar inte det heller. Otroligt förutsägbart.

Zappaholic: Det får stå för dig. Somliga uttrycker sig i frustrationen och andra lägger sig platt. Hoppas bara killarna i laget inte tycker samma sak som du, annars få vi nog höja ribban rejält för vad som räknas som bra insats... I min bok är man inte bra efter noll mål.

Bratwursten : hoppas på Frölunda. Dom kan vi ta i en kvart. Linköping och Hv känns för starka...

Det här missar inte Brynäs. Men viktigt att fylla Gavlerinken de två hemmamatcherna i kvarten. Kan vara helt avgörande för Brynäs existens.

Brynäsgubbe: Hoppas verkligen inte killarna i laget tänker som du. Att allting ska gå åt helvete hela tiden.

Visst, det är målen som räknas och vinsterna som ger poängen, men till skillnad från dig finns det ledare och tränare som begriper att insatser under matcher också är värda någonting...

Håller tummarna för att du inte är ledare eller tränare någonstans...finns nog ingen som skulle trivas under ditt ledarskap...

{5915}: Vi känns tyvärr för mjuka när det hettar till, visst Granström var inte med idag men han är för ensam. Gäller att vi orkar hålla ett jävla tempo resterande matcher samt att domarna dömmer efter regelboken åt BÄGGE håll. Dvs inte som Målgan.

Forsberg 1978: ja domare är ju untouchable och får göra precis som dom vill i hockey. Tyvärr. Då kan man ju köra med köpta domare

Just hemkommen från matchen. Min känsla idag är att det kunde gått på vilket håll som helst.

Vet inte om jag för Brynäsfärgad, men det känns som att de fyra raka boxplayen puttar matchen i Lhc's riktning. Tyvärr släpper Morgan och Co två solklara på Lhc.

Spelmässigt och chansmässigt var vi med mycket bra i 60 min.

Tycker inte det är ett nöje att såga laget som somliga försöker påskina. Tycker bara det är så j-a träligt att vi aldrig räcker till när det börjar avgöras. Om vi inte ens kan förvalta ett elvapoängsförsprång ner till sjunde lag när det återstår fem matcher då undrar man. Och framförallt, då har vi inte i nån direktkvart att göra. Jag är väldigt tveksam till att vi håller detta nu.

Nollade både poäng- och målmässigt mot toppkonkurrenterna i Jönköping och Linköping under samma vecka... fyfan vad tungt. Ska ju sägas att både Söderström och Johansson står för vardera väldigt bra insatser. Från målorgier till två mål på tre matcher känns la sådär snopet...

Nu gäller det att försvara kvartsfinalpositionen. Ett jävligt desperat KHK väntar. Och Leksand är Leksand. Ingen barnlek som återstår, precis.

Fan!

ellis: Varför ska vi såga det här laget tycker du? Väldigt många såg ju oss som ett lag för nedre halvan innan säsongen drog igång och vi ligger femma när två omgångar återstår. Säsongen vi gjort är bra. De senaste matcherna har vi torskat men tittar vi på insatsen (vilket en del tydligen inte tycker man ska göra) så har vi ju marginalerna mot oss mot FHC där vi bränner ett gäng frilägen och dessutom gör självmål. Den här matchen kunde slutat hursomhelst, så jämn var den.

Steenm: helvete tänk om vi faller mot både Leksand och Karlskrona och halkar utanför topp 6... det vore ju så typiskt brynäs.
Samma visa som förra säsongen, vi hade det i egna händer men likförbannat så fick vi möta det tuffaste motståndet i play in.

Auchinleck: Bra sagt 👍kom igen nu för F..N

Chris11: Det värsta med att vara Brynäs-supporter är att laget är så otroligt förutsägbart. Oj här kommer 4 tuffa matcher, tänk om de skulle dundra till med 3 av 4 segrar mot kommande slutspelsmotstånd? Nepp istället blir det 3 av 4 förluster och nollade två gånger om. Sa ju halvvägs genom matchen att det bara lyste noll mål om dagens insats. Man kan se sånt om man följt Brynäs IF i många år. Och det verkar inte försvinna med spelar- eller tränarbyten.

Brynäsgubbe: Du kan trösta dig med att du inte är leksandssupporter. Det laget är ju i alla fall förutsägbart. Kval varje år...

Det kändes som inställningsproblem idag. Låter konstigt att det ska behöva vara så men det var känslan.

Dock hoppas jag verkligen bulan fortsätter med:

Paille-Blomman-Ikonen

Efter den här matchen, tyckte det var den absolut bästa kedjan sista 10. Borde dessutom gjort 1-1 men stolpjäveln var ivägen.

Jag hoppas man ställer upp:

Clark-Jensen-Lindblom
Paille-Blomqvist-Ikonen
Granis-PaW-Johnson
Boqvist-Ölund-Asklöf
Alcen

Nästa vecka. Tror det skulle bli kanon!

Brynäsgubbe: Har man hamnat i svacka verkar man ha väldigt svårt att studsa tillbaka

Var det någon som hade tyckt att det vore ett fjasko att ta 4 poäng på de 4 senaste matcherna innan matchen mot Växjö? Vi hade HV, LHC och Växjö på bortaplan under den här perioden. Tillsammans med Skellefteå så är dessa de svåraste bortamatcherna på hela säsongen. Mot HV var vi kanske inte förtjänta av några poäng, men idag hade vi definitivt kunnat vinna om studsarna gått lite mer åt vårt håll. Och Växjö tokspöade vi. Frölundamatchen var vi klart bäst spelmässigt men puckjäveln ville inte in.

pjåtor:
Svänger fort. Från rekord i vunna matcher i modern tid till kris och panik.
På fyra fem omgångar.

Lika "mjuka" fans som spelare?

Var är hårdheten?
Det är slutspel nu...

Skrubben: Kanske inget fiasko men 4 av 12 poäng hoppas jag ingen är nöjd med.

Jag förstår inte hur ni är så säkra? Malmö har inget att spela för och vi såg hur det gick mot DIF då. Sedan har vi KHK som slog Skellefteå med 6-1 och kommer göra allt för att ta fler poäng. Leksand borta kan vad som helst hända som vi sett förut. Man kommer ju gå runt med ångest de sista dagarna nu...

Chris11: ja tror vi kommer stäppa upp till slutspelet, men är riktigt orolig över målvakterna torskar varenda jämn match

Brynäsgubbe: Ingen är väl helt säker men på dig låter det som om du hellre skulle vara i FBK:s kläder.

Zappaholic: Nej knappast. Men det är lättare att jaga än att bli jagad.

kennys: "Har man hamnat i svacka verkar man ha väldigt svårt att studsa tillbaka"

Ja, men vilken tur då att vi inte är i nån svacka....

Brynäsgubbe: "Det värsta med att vara Brynäs-supporter är att laget är så otroligt förutsägbart."

För att inte tala om hur förutsägbara supportrar som du är: allt är kanon vid vinst, allt är pest och kolera vid förlust.
Noll nyanser, allt är svart eller vitt.
Du försvarade dig tidigare med nåt om att du skrev i frustration, kul att du iaf har lite självinsikt och kan se att du är frustrerad efter en förlust.
Vore ännu roligare om du också kunde se att frustration eller upprördhet inte är den bästa grunden att stå på när man ska försöka analysera en match på ett objektivt och nyanserat sätt.

Skrubben: det var mot Frölunda vi skulle tagit tre poäng då hade det varit 6 av 12 poäng klart godkänt.

Jag tycker vi gjorde en bra bortamatch mot Linköping. Återigen små marginaler och väldigt trötta ben efter många boxplay. Stod ändå upp bra och skapade mycket chanser, Johansson i deras kasse gjorde en mycket bra match! Många av matcherna som sett ut såhär har vi vunnit. Ibland går det som det gick idag och ibland har man studsarna med sig. Vi har allt i egna händer och vi kommer komma topp sex.

Huge: Varför ska allt vara så nyanserat i ett sport där handlar om att vinna eller förlora. Det är rätt svartvitt för mig.

Brynäsgubbe: jobbigt när inte puckarna går in och motståndarmålisarna ser ut som att de gör sitt livs match, gång på gång. Deppigt nu men det måste bara lossna snart.

Vibbi: Vore ju jävligt trevligt att någon gång spela med ordinarie lag men det lär vi väl aldrig få göra?

Någon som vet status på Zab?

Brynäsgubbe: 6a eller sjua kan fan kvitta, det är topp 4 som gäller för vi vill ha hemmaplan i kvarten. Kan vi vinna guld som sexa så kan vi vinna som sjua också och det är bara guld som räknas...

Bratwursten : Ja, fast i detta skede av säsongen ska man kanske ge betyg baserat på insatsen istället för resultatet? Tänker man långsiktigt så är det viktigaste att spelet ser bra ut. Det kommer ge vinster över tid.

Skrubben: förstår hur du menar, men just nu är väl resultatet väldigt viktigt för att placera sig rätt i tabellen inför slutspelet. Insatsen är självfallet viktigt också men lättare att ta en förlust men bra insats i oktober/ november än nu, står liksom lite mer på spel. Även fast de självfallet är en helhet där alla poäng är viktiga.

Brynäsgubbe:
Problemet är att det är allt annat än svart och vitt i gulligulltransportsträckan på 52 matcher. Det är bonuspoäng och lotteri och mysiga 3-3 där man krama sig till poängen, för det är ju sååå publikfriande.
Sen kommer vi till slutspel. Poff Bang Boom! Vinn eller försvinn.
Det är då KARAKTÄREN prövas på ledare och spelare.
Det psykologiska spelet. Underlägen. Första målet i matchen. Skador. Vinna (utan att spela bra, utan att ha sin bästa dag på jobbet när allt flyter)!
Match varannan dag. Slitna spelare med känning.
Sudden.

För övrigt inte Brynäs starkaste sida de senaste 16 säsongerna.
Den trenden behöver brytas!

{7225}: "6a eller sjua kan fan kvitta"

Jasså? Det tycker du? Du har alltså inget emot att komma sjua och spela en helt oförutsägbar bäst av tre-serie där vad som helst kan hända (eventuellt mot ett formtoppat DIF som vi haft svårt för).

Kommer vi sexa är vi klara för kvartsfinal – kommer vi sjua är vi det inte. Hur kan du tycka att placeringen kvittar i detta fall? Jag FÖRSTÅR verkligen INTE ditt "resonemang".

Huge: "Ja, men vilken tur då att vi inte är i nån svacka...."

Nä, kanske bättre svälja sanningen att vi inte är bättre än så här. Jag menar, är vi inte i nån svacka finns inga andra förklaringar att falla tillbaka på än att vi har ett i konkurrensen lite för dåligt lag då, eller hur?

Steenm: jag ser bara uppåt och framåt, vi skall fan i mig gå för guld och sexa eller sjua kvittar absolut anser jag.

ellis: inte bättre än så här? Det tog LHC tre raka PP för att lyckas få hål på oss. Vi kunde gott ha fått ett eller två pp med oss under den tiden men domaren var enögd. Vi krigade länge och hade två stycken i virket. Lite bättre domare och lite mer flyt så hade vi gott kunnat vinna den matchen.
Om det varit en slutspelsmatch så hade vi även haft både Granis och Fälth med.

Jag hoppas verkligen att laget har lite mer kämpaglöd än dig och några till här...

{6984}: otroligt att inte puckarna vill in, tre matcher nu med fett oflyt.

{7225}: det är nog en kombination av oflyt och spelarnas skallar. Jag tycker stt vi hade flera lägen att skjuta ikväll men de väntade och sedan var läget över. Ett lag i framgång skjuter direkt. För de TROR på sig själva. Så lite stukade är de även om de inte är helt sänkta

{6984}: Samtidigt är det ju ingen slump att Brynäs har svårt att göra mål mot just de här lagen som också ligger på övre halvan och som har duktiga målvakter mellan stolparna. Det är svårare att skapa målchanser mot de lagen och också svårare att överlista deras duktiga målvakter.

Peja: Visst är det så. Idag brände vi mycket energi på att freda oss i vår zon. Spelade mycket bp. Vi fick sldrig fast pucken i deras zon och fick långa anfall. Det kommer inte bli lätt i slutspelet...

Peja:
Vårt inofficiella officiella (alt vice versa, det är oklart) mål är topp 6.
Det ger ju utrymme för både lättja och briljans.

Behövs nog lite tydligare ramar för verksamheten än så och över tid?

« · 1807088 · »