1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742085 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
Auchinleck:
Både PoW och Mannberg går alltså före Nick... riktigt skumt om han inte känner av skadan.

Vuollerim: enligt bulan med. Vet inte vad Alner fick för ryck. Vägrar dessutom svara på min fråga på Twitter om han hade något belägg för det.

Mycket intressant laguppställning ikväll.
Johnson är petad! Mannberg är extraforward. Boqvist går in i fjärde med Ölund och Asklöf. Sedan gillar jag verkligen att dom fortsätter med Ikonen tillsammans med Paille.

Fan vad roligt det är att ha en (nästan) skadefri trupp.

Skrubben: Sett denna?
www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/juniorerna-som-lyfter-brynas
Vill ha Boken på kontrakt nu, borde iofs inte va nåt problem, enligt min källa är pappan Brynäsfan trots att de är masar, och då antar jag att han är väluppfostrad och lyssnar på sin far:)

Pettisbif: Tror att Bulan och Sjödda är väldigt försiktiga med att matcha in Johnson. Man vet ju själv hur skör man är efter ett sådant långt skadeuppehåll samt att man behöver ett ex antal matcher på sig att komma i matchform. :)

mattiask: Jag tycker inte att Johnson tillförde speciellt mycket senast så det kan ju vara så enkelt att han inte tar plats i laget i den form han är i nu...

Honken: Vad det värmer med egna juniorer! Verkar ha fötterna på jorden, dom förtjänar verkligen sin framgång. Skadornas positiva sida (andra får chansen)

mattiask: Jag tror Johnson är skadad igen.

mattiask: Ja, det beror nog på en kombination av det du och Powerfade är inne på, skulle jag tro.
Ingen optimal situation för Bulan, han har ju arslet därbak hur han än gör.
Spelar han Nick så använder han en spelare som för dagen inte platsar pga skadan och för lite istid i benen.
Vilar han Nick så försämras möjligheterna att få honom tillbaka i normal form till slutspelet.

Jag vill passa på att påminna om nivån på inläggen. Vi kommer inte att tolerera en massa dynga. Skriva gärna men använd inte boken som en slasktratt nu. Man behöver inte skriva en massa skit för att "visa" att man inte är nöjd. Det vet vi ändå.

Nu tar vi tre poäng!

Huge: Nej, det är prestationen man ska se, inte namnet på ryggen.

{6984}: Absolut, men det hindrar ju inte att Bulan ändå måste haft lite att fundera på.
Och att han ändå gjort det rätta, som jag ser det: Nick är långt ifrån normal form just nu och då är det bättre att låta nån annan spela.

Intressant videoblogg med Wikegård. Brynäs tycker att Johnson är för dåligt tränad just nu. Därav petningen. Sedan ska tydligen Rautio stå även idag. Jag hoppas det innebär att det är honom dom satsar på i slutet av säsongen nu.

Skrubben:
4000 sålda enligt Wiken...

Auchinleck: Som förväntat va? Karlskrona på en tisdag när slutspelet snart börjar är väl ingen publikmagnet direkt.

Skrubben: kanske , men matchen har ju stor betydelse för Brynäs.. tråkigt

Skrubben:
Snäppet bättre än väntat.

Kom igen nu Brynäs!

pjåtor: Plats 3 o 6 möts i en kvart, plats 4 o 5 i en kvart sen delar lag 1 o 2 på Play in lagen med favör för serievinnaren så får den sämst placerade av Play In lagen

Skrubben: "4000 sålda"
Suck... sista hemmamatchen, toppsex skall spelas hem.
Det är helt otroliga siffror enligt en sportnörd som mig... finns det inte fler däruppe som verkligen vill STÖTTA sitt lag?

Dessutom skulle man väl sälja platser med väldigt reducerat pris ikväll? Svagt!

Forsberg 1978: Är skitnervös !! Kan inte se matchen heller pga jobb ..Va fan man borde få ledigt när Brynäs har match 😂

SnowKing: Det är verkligheten, men det är bara för Brynäs att spela på, Brynäs måste vinna denna match och nu får laget visa om de är slutspelsmässiga...kriga Brynäs <3

Ove såg ut som en stadig bit när man såg på intervjuven 😁

SnowKing: skandal !

Som ett brev på posten!!! Fyfan

5 & 33 ser ut att väga 15 kg i närkamperna.
Vips 0-1

Forsberg 1978: Redan ett mål insläppt??

Brynäs måste börja som alla andra lag, chansskott från blå. Behövs inga målchanser då.

Äntligen fick Printz spräcka målnollan! Som jag längtat.

Brynäsgubbe:
Tavla eller va han skymd?

Qvarre: Rautio ser ingenting...

Inte nån som klagar på Rautio när han släpper ett löst skott från blå..

Mycket tråkigt mål. Rautio ser som Wikegård säger ingenting förens pucken i stort sett är i höjd med honom. Inte otagbart men inte heller någon tavla.

4 min orkade Brynäs-nerverna tydligen stå emot.

Qvarre: Skymd, bedrövligt agerat av konerna 5 & 33.
Även i dett byte ser dom ut som vilse pankaka

Qvarre: Om Printz gör mål är det alltid en tavla.0

Känns som vi tappat defensiven och blivit överkonstruktiva igen... De matcher vi hade vår streak så spelade vi rejält och enkelt bakåt. Då kom det automatiskt framåt. Nu ser det för jävla spretigt ut... Back to basic nu för fan!

bradberry: BAM! Blomman!!!

rafalski: Nu börjar det se ut som i januari igen. Trubbigt och kantigt. Juniorerna snurrar lite men kommer ingenstans.

Haha yeees

bradberry: bloooooman

bradberry: SÅ JA!!

Wikegård tokhyllar KHK

Bra där Blomqvist!

Såååååååjaaaaaaaa

Zappaholic: Wikegård i tårar

Jan Grismöbel: JAAAAAAA blomman !!

Ölund vänder bort 2 gubbar i egna zonen vid sargen och serverar Pudas pucken.
Å vad gör han?
Jo kladdar fast det HELT i onödan.

Noll ödmjukhet utav dom sk rutinerade spelarna..

Härligt.

Nån måsta ha ett snack med Jensen. SKJUT!

Brynäsgubbe: För kladdigt PP

SAIK är förbi...

Och jag som tvekade på djurgården på oddset😂

« · 1807848 · »