1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

MATCHTRÅDEN

Sv: MATCHTRÅDEN
TRE POÄNG!!! Starkt.

KVARTSFINAL!!!

honken21: Fan va skönt att klacken hyllade Honken..

bifhjärta: Fan va skönt! Grattis Brynäs!!!

pekka85: Fan man känner att vi har vissa möjligheter i kvarten oavsett vilka vi får möta. Detta känns bra.

Ja det är härligt. Nu tar vi ny sats!

OK OK. Brynäs blir alltså 5a som bäst. Hade hoppats på topp 4, tycker helt klart vi har potentialen att lägga där men dalarna har varit lite för många och lite för djupa. Vi kan få möta LHC, HV eller Frölunda. Där tar jag helst Frölunda.

Ta det här på rätt sätt nu vänner och spy inte över följande teoretiska fakta: SAIK vinner sista matchen, Färjestad vinner mot HV med 9-0. Leksand slår oss med 10-0. Då är vi utanför kvartsfinalen. Rimliga tips??

Brynäsgubbe: Fan vad Wikegård tjatar om att vi ska ta guld...

ellis: Kan bli spännande detta, ellis

Undrar hur det känns för Sweatt att spela för ett lag som kan gå hela vägen. 😂

Zappaholic: Bara att vila hela första femman i sista omgången mot Lyxfällan
Bertilsson, Gunderson Lindblom Jensen och Clark... Dags för Johnson att visa att han vill vara med att spela slutspel.

Brynäsgubbe: Han ler nog hela vägen till banken ;-)

{6984}: äsch de har ju en vecka på sig att vila. Slutspelet börjar inte förrän nästa helg

Chris11: Jag tänkte mest på skador...Det skulle ju vara så jäkla typiskt om t ex Lindblom eller Clark skulle gå sönder i en helt betydelselös match...

{6984}: äsch de håller ut. Clark som är 130 lång har knappt åkt på en tackling den här säsongen och Lindblom är stark och står emot. Jensen verkar vara någon mitakelman som skiter i hjärnskakningarna

Intervju med Colliton i CMore Sport. Verkar som en ung men seriös kille. Förstår svenska också.

Brynäsgubbe: Fan vad jag vill ha Mora-Leksand i kvalet hahahaha

Någon mer än jag som hoppas att vi får Frölunda i kvarten?

Skrubben: Jag hoppas på dem jag med. Med tanke på hur svårt vi har i Jönköping och Linköping. Saik lär vi nog inte råka på förrän i finalen, om de ens tar sig dit ;-)

Skrubben: tror det skulle kunna bli en bra matchserie. Vi kan vinna nere i Göteborg vet vi och vi kan mangla dem hemma i Gavlerinken. Hoppas på Frölunda jag med!

På önskelistan: Frölunda i kvartsfinal samt kontraktsförlängningar med Kilas och Carlsson SNARAST – då lär jag sova mycket bättre!

{6984}: Allt pekar på det:)

munkas: var är bilden på jumbotronen från kvällens match?

Zappaholic: Mitt kvartsfinaltips ser än mer möjligt ut efter ikväll

Växjö- Malmö
HV71- Färjestad
Linköping- Skellefteå
Frölunda- Brynäs

Längesen det var så många "öppna" kvartsfinaler på förhand. Om det blir dessa lag, Skulle exempelvis HV71 utan att jag höjer på ögonbrynen kunna åka mot Färjestad i kvarten vilket skulle vara 2an i serien mot 7an.

Bratwursten : är la du det tipset?

Steenm: Ja Frölunda är faktiskt det enda laget tillsammans med Växjö som jag tror vi tar i en kvartsfinal, ej HV tack då är det kört, vi har för usel bortastatistik, Linköping skulle vi kunna rubba i en kvart och SAIK slipper vi ju...vill se Sunken tbx

{7225}: I September;) nee häromdagen:P

Rörigt resonemang av Bulan angående Johnson på presskonferensen. Man vilar honom för att han inte är i matchform?! Säg att han är skadad istället, jag förstår inte varför man ska lägga ut dimridåer. Och ska man ljuga får han väl tänka ut ett bättre resonemang innan =).

Kul att Wikegård tippar Brynäs guldvinnnare, för några matcher sedan tyckte han att Brynäs var för mjuka. Nu har han helgarderat.

Någon som såg vad som hände med Fälth? Han verkar ha klivit av tidigt.

{6984}: Förstakedjan borde nog vilas men vi har nog ett par grabbar där som är taggade på att vinna skytteligan...

Peja: Femteplatsen kan ge hemmafördel mot SAIK i en eventuell final !!!

Peja: ja kanske det men det vore dumt.

Zappaholic: Jag läste inte det förrän jag kom hem... Vet inte vad som visades i sändning men Ersson, Samuel(?) fick pris som morgondagens Brynäsare. Sen var det intervju med honom i pausen mellan andra och tredje. Klart man är på plats!

Zzz: Går ju att tolka som att han är skadad men ska man tolka det positivt var han inte i form för en såhär viktig match. Mot Leksand får vi se...

{7510}: Jo, men det blir lite löjligt att säga att den här matchen var så viktig så han sparas till kvartsfinalen. Ibland är det bättre att bara säga som det är. Hade Johnson varit ok hade han spelat, han behöver ju matcher inför slutspelet.

Zzz: Unnar er bucklan om det nu skulle bli så bra,hoppas inte på Frölunda eller Växjö.

munkas: Eller hur

KulaShaker: Honken är kung! En riktig Brynäsare i mina ögon.

Men jag vet inte vad han gjorde vid 2-1.

Bratwursten : Tror inte saik går till final i år

pjåtor: Får se tror de kan bli giftiga, nu när Möller även är tillbaka.

KulaShaker: Lindbäck/Honken nästa säsong!

Bratwursten : Blir väl 7e raka finalen isåfall . Tror inte dom fixar det

Har en känsla att Wikegård kommer träna Brynäs nästa säsong. Vet inte varför, men jag känner så.

En kul liten notering - Brynäs har nu tagit flest fulltidssegrar sedan guldet. Tar vi 3p mot Leksand slår vi också det årets totala poängskörd på 92p!

Bland topp 6 är det bara LHC som har fler segrar (många lag ligger på 26, LHC på 27). Man kan därmed ge Växjö seriesegern för att de är svårslagna under 60 minuter, för de har nämligen lika många förluster som segrar på övertid. Extrapinnen är bevisligen mycket viktig!

Rumpelstiltskin:
För att du inte är vid sunda vätskor? 😉

Rumpelstiltskin: Om Mora inte går upp blir det Collinton i Brynäs enligt mina Moravänner som nästan är ganska säkra på det!! Wikegård skall inte träna nå Brynäs, då måste man vara Brynäsare, jag växte upp med honom och an e GGIK och DIF ;)

Leonardo: Spännande med Collinton !

bifhjärta:
Länk presskonferens?

« · 1808110 · »