1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739789 inlägg · 7967 ämnen

MIF-BIF

Sv: MIF-BIF
Varför håller alla på att snacka om nedflyttning???
Det har bara gått 9 omgångar och det är bara några poäng upp till "fast mark". Tråkigt att Brynäs inte kunde hålla 4-1, men en poäng är mycket possetivt med tanke på att det är den första på 7 matcher.
Nu hoppas (och tror) jag att Brynäs är på väg upp ur svackan.
Kom ihåg Malmö förra säsongen. Låg sist hela hösten men kom igång till jul och tog en ganska bra placering.
Hoppas bara att ledningen är smart och inte kickar Esko.
För om bara dom fortsätter kämpa så kommer vinsterna.
Kom igen nu Brynäs!!!!!!

Har tittat på lite PP och BP siffror och upptäckt att LIF gör mål på vart femte PP medan BIF mäktar med att pytsa i vart tionde. När det gäller BP är siffrorna ännu mer skrämmande, BIF har släppt in 13 mål på ca 60 min i BP.Jämför med Luleå, som enligt min mening inte har en trupp som ger skrämselhicka direkt, dom har släppt in 2! mål under 70 minuters speltid med en man mindre. Vems fel är det här? Jag minns för några år sedan när Brynäs PP var fruktat och utvisningar sällan innebar att man behövde oroa sig. Under mina tolv år inom juniorhockey har jag fått uppfattningen att coachen har väldigt stor del i PP, jag undrar därför vad som hänt på den fronten inför i år. Spel med fler eller färre man på isen blir allt viktigare för varje år så Brynäs PP och BP måste bättras avsevärt sen kommer resten lovar jag.

Huge: Matchen var skit bra i första.Och lika dj.... dålig i andra o tredje.Men Mif fick spela länge o väl med full styrka medans våra vänner var reducerade vid ett flertal tillfällen.Synd det är så långt mellan Gävle o Malmö annars hade fler av tigers varit där.Men det är en riktig skit arena i Malmö.Tag bara de sista 30 sek i 3:e då får Mif en utvisning,men vad hjälper det när de tar bort en ordinarie till sudden.Detta innebar att Mif fick ha sina tre spelare på isen hur de än bar sig åt,man får ju inte vara mindre.Undrar hur Mohlin mår nu han fick duktigt med stryck i sudden.I övrigt skulle jag vilja se den målvakt som kunde ta Mif`s 4:e mål,med 2-3 spelare på ryggen o lika många i mål samt målgården, då e det inte lätt.(duktig tavla av domaren).Tack ohej från en objektiv åskådare.

nysis:
tycker då att du borde titta på anledningen till att brynäs blir utvisade
Såg matchen på tv
den enda tveksamma var den molin fick
tveksamma???
förlåt: pinsamma
malmö spelaren filmade rejält
problemet nu är att de åker inte skriskor
de är för långsamma
jag tror och hoppas på bättring men är tveksam
För gammalt lag
har varnat detta i tre år nu
generationsväxlingen i brynäs kan bli jobbig
inse att inom två - tre år
ska:

Djoos
Larsson
Sjödda
louvi (troligtvis)
Bergkvist ( förhoppningsvis)
karjalainen
nylander (borde aldrig ha kommit )
ersättas
det är enl min uppfattning tongivande spelare som MÅSTE ersättas med lika duktigare spelare
lycka till

ni kommer att behöva det

Bäst i går-Adams propp på Thomas Sjögren!!
Sämst i går-Pär Djoos spel i egen zon!!!

Bissett: Håller med det ser så nonchalant ut när Djoosen skall göra något i egen zon

Magoo70: Han borde strama åt spelet lite där...hans framspelningar och spelsinne är dock fenomenalt

claesw: Ja för tyvärr är det så att när Djoosen har pucken i rundeln i egen zon får man ju magont på en gång. Vad som helst kan ju hända. Tycker att försvarspelet var kanon första halvan av matchen tufft och aggresivt.

I 3:e perioden så verkar det som om man ger upp egna blå för lättvindligt backar ner för djupt i egen zon samt alldelens för långt mellen lagdelarna annars var det en ok fajt.
A:A´s tackling var ju klockren! där såg nog Sjogren stjärnor ett bra tag. Gillar även Sjöda och Janne larssons mangling av Daniel Rydmark..hehe mera sånt.

Magoo70: Fick P3 spela nått mot MIF?

Efter alla rapporter om Djoos och det jag såg av honom mot SSK är det dax för lite permanetare vila för den gamle in med P3 eller D.J på hans plats där iaf den sistnämnde kan åka skridskor.

Lunkan: Jodå P3 fick hoppa in när Rehnberg blev skadad men det man såg av honom var väl att han åkte på en utvisning. Killen är väl matchovan han med.
Någon som vet hur pass skadad Rehnberg är?

Magoo70: Borde väl inte vara så farligt eftersom det inte står något i matchrapporten på hemsidan!!?

Var det inte den gamla ljumskskadan han slog upp? I så fall kan det ju med lite otur (ovanligt?) vara allvarligt. Rehnberg behövs så vi kan väl hålla tummarna.

KentaK: Ljumsskador brukar inte vara nåt att leka med,tror att Rehnberg blir borta ett tag,Tyvärr!!Tyckte han var klart bäste back i första perioden, rensade framför Ramen så det stod härliga till syntes att han var revanchsugen efter petningen i Södertälje!!

Magoo70: Vi ses i kvalserien...

Tja!
Veckans plus och minus lista kommer här .

+++++ : en poäng mot MIF är bättre än ingen alls tycker jag .
++++ : Jan"Janne"Larsson har gjort 567 Elitseriepoäng nu och gått förbi Håkan Loob som hade 566 poäng och nu är Janne poängkung i Elitserien genom tiderna , tack Janne du är bäst!!!
+++: Imorgon är de hemmamatch mot Timrå IK och de är också 8 dagar kvar till hemmaderbyt mot Leksand .
++: Roger Kyrö är skadefri nu och gjorde mål i boxplay mot Malmö igår .
+ : Kyösti Karjalainen gjorde sitt andra mål i Brynäsdressen sen återkomsten , bra jobbat "Kösa"!

-----: att Brynäs släppte en klar 4-1 ledning mot MIF igår .
----: att Henrik Rehnberg är skadad.
---: att Brynäs sparkade junioren Per Mårs , VARFÖR???
en utlåning hade väl varit bättre...???
--: en svår match mot HV71 på torsdag borta , lite enklare spelprogram hade varit bättre.
-: att J-18 laget förlorrade med 6-3 borta mot Mora .

Ett länktips : hockeykultur.com

M.V.H Tor!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

nek97raj: Min personliga uppfattning är att detta inte kommer att hända för BIF´s del i alla fall. MIF kommer säkert att göra flera tokvärvningar typ. Sjögren innan säsogen är slut och kanske klara sig på detta.

« · 136637