Brynäs IF

714198 inlägg · 7953 ämnen

MIF-BIF 24/11-16

« · 1778995 · » Till forumet


Sv: MIF-BIF 24/11-16
Tigerhjärta: Ursäkta?
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Tror Granström betyder mer än vad många tror. Speciellt i omklädningsrummet.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Brynäsgubbe: Tuffingen med vinnarmentaliteten!
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Inkazar: Håller med. Kände inte heller igen gubbsen samt små äckliga marginaler emot oss, denna säsong har marginalerna oftast varit "snälla" men ej idag. Saknar Granström, verkar som att laget gör det också.

Jag missade tekningen i vårt powerplay och undrar fortfarande vad som hände, varför blev Nick utvisad? Någon som vet till hundra?
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Zappaholic: Det sa ni förra matchen också, fast den råkade Brynäs vinna så det är väl helt bortglömt hur unden isen de var då också? Hur hade det låtit om Johansson satt friläget med 10 sek kvar?

Vad har ni för förväntningar? När ska vi sluta göra skitmatcher då? Om vi förlorar mot Rögle eller?
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
ellis: ja men helt ärligt, första 2 perioderna mot Örebro skapade vi inga chanser.
I alla tre perioderna idag skapar vi knappt några farliga lägen. Spelet börjar svalna av alltmer. På lördag får vi se om vi verkligen är på nedgång, är spelet lika dåligt så har svackan kommit. Då tror jag att vi kommer börja rasa i tabellen. Bara 8 poäng ner till tiondeplatsen
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Brynäsgubbe: Det är väl för fan ingen losermentalitet att som supporter inse att det kommer komma skitmatcher som vi torskar?
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Ibland förstår jag mig inte på hockeyspelare. Man skojar ibland att hockeygrabbar inte är de smartaste folkslaget men herregud. Lindblom slänger klubban runt en motståndare i slutskedet av matchen, och Paille skickar en jävla muffin i sitt försök ett få ut den. DUNDRA UT DEN BARA. Jag förstår inte hur de tänker. Kortslutning.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Inkazar: Sista PPt för Malmö var parodi och avgjorde matchen tyvärr, annars hade vi krysset i asken.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Vibbi: det som gör mig mest förbannad är att vi inte gör det som varit synonymt med oss den här säsongen:

Slutar aldrig kriga, håller oss över motståndet i 3e perioden och kryssar eller vinner den. Det retar gallfeber på mig just nu.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
TobiasR: Frölunda verkar ju göra det, varför inte vi? Sån loser-mentalitet det där. Har vi förväntningar på laget eller inte? Tror du laget rycker på axlarna sådär? Jag hoppas de kokar av ilska för hur de torskade ikväll och inte bara säger att det var en dålig dag.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
TobiasR: Jag måste säga att Malmö är sjukt bra, vilken otrolig överraskning så här långt! Känslan var att de värvade många med passerat bäst före-datum men så fel man hade. De har grym målvaktssida och bösta PPt i serien och nu är ju försvaret tight med....en utmanare helt klart.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Lunkan: Mest spelet jag tänker på. Känns som mycket faller när vi får skadeproblem. Men då skulle vi ju ha sån bred trupp, vilket jag är tveksam till.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
TobiasR: Alla?
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Förväntar sig verkligen folk att vi ska vinna och lira bra hockey varje jävla match?? Visst vi gör en skit match ikväll men att redan börja skrika ras och svacka osv är bara patetiskt.. När vi vinner så är vi typ det bästa laget i shl och sen när vi förlorar en match då är det raka vägen ner till allsvenskan. Så resonerar folk här inne.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Inkazar: Tungt nu. Dock var det en vis man som tidigare skrev att Malmö är ett bra lag och jag håller med. Brynäs gör ingen bra match men Malmö är ruggigt tunga och svåra att möta. Vi ser nyktert på detta bottennapp och hoppas på poäng på lördag. Vi var sjukt nära tre poäng idag, vi tar nya tag!
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
ellis: Klart du tror...
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Frölunda vann skotten med 34-17 borta mot Rögle. Låter som utskåpning. Blir intressant att se om Brynäs kan göra når liknande på lördag. Eller är Frölunda i en klass gör sej.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
ellis: Ja så jävla mycket högre kan vi ju inte komma
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Chris11: Du har nog tyvärr rätt, känslan är inte bra nu. Skadorna trasslar för andra året i rad till begreppen just när det ser som bäst ut. Hoppas inte blödningen och fallet blir lika stort i vinter men att vi är på nedgång tror jag är säkert.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Vibbi: man är sjukt jävla deppad nu. Mår fysiskt skit, mer än bara febern.. man börjar tänka på fjolåret, får fruktansvärda vibbar.
Men ser man saker och ting lite nyktert så är det en skitmatch i mängden. Hoppas jag....

Nya tag på lördag, nu får man må lite skit tills dess igen..
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Lite för mycket slarv här och där på sistone. Inte bara idag. Det har varit ett gäng onödiga utvisningar,svaga rensningar och klantiga uppspel.

Minimera misstagen. Prata inte bara om det.

Surt idag..
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
rafalski: Från tidigare år vet man när hela laget är under isen. Det bara... syns. Och det håller ofta i sig väldigt länge. Så ser det ut nu.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Domedagsstämmning !!? Vi kommer igen ..hoppas inte spelarna är lika pessimistiska .
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Zappaholic: Absolut, fanns redan tendenser mot Örebro. Surt ändå att tappa matchen med några minuter kvar.

Vi får hoppas det är en tillfällig svacka och att vi kan steppa upp mot Rögle i nästa.

Dock oroande att våra transatlanter verkar vare helt under isen för tillfället.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Zappaholic: Skönt att du är lugn o sansad i denna motgång. Jag håller med dig men just när dom gjorde sitt andra blev jag högröd i ansiktet och riktigt jävla arg. Det jämnar dock ut sig under en säsong med marginalerna. Vi var jävligt nära att göra 2-0 och efter det fastnar Pajens rensning på Clark på blå. Snacka om att Lindblom spela huvudroll idag, jävla dålig film. Ruggigt synd om Rautio idag, han var grym!
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Brynäsgubbe: Bortsett från idag har dock Brynäs varit bra på att spela av matcher med ledning inför 3:e men idag gick det inte alls, tyvärr...
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Det här är så ruttet. Mega-jinx på Malmös måltorka, aldrig att de skulle göra 0 mål idag. Kvittering kändes självklar och när den kom så kändes ett 2-1-mål lika givet.

Dålig disciplin i tredje perioden. Inte nordamerikanernas kväll. Johnsons onödiga 2:a när vi kan stänga matchen, Pailles oförmåga att få ut pucken vid 1-1-målet, och Clarks gåva när han ger bort pucken och de kan vända och få utvisning med sig. Inte många rätt i övrigt i matchen heller på dessa tre.

Tyvärr kom den här förlusten äckligt logiskt.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
JawKee: Hur fan är du övertygad på det? Så frustrerande med all denna övertro på laget. Vi hade inte ett enda rätt idag och fick trots allt 3 !!! minuter i PP utan att knappt stå i offensiv zon. Vi hade inte gjort mål där.

Jag ser när laget är i en svacka och det är vi nu.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Såhär var det förra säsongen med, vi spelade riktigt bra och låg tvåa. Sedan kom skadorna och spelet såg sämre och sämre ut. Sedan kom raset. Tror tyvärr att vi kommer få uppleva samma sak i år igen...
Har börjat se slött ut de senaste matcherna och nu känns det som att en svacka är på väg
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Stort tack till Nick Johnson som sumpade denna fina match :) Därifrån gick allt fel. hade vi fått dom där 5 minuterna i PP så hade vi satt en. Det är jag övertygad om. Men inte första gången han ser till att sumpa eller PP heller. Skärpning för i helvete.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
rafalski: Brynäs har ju patent på sånt här.

Hade jag varit hemma själv hade något dyrbart åkt i golvet. Skäms tamigfan.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Mittzon: Blir ju så här ibland. Inget kul men alla lag gör flera bottennapp varje säsong.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Rumpelstiltskin: sämsta jag sett från Brynäs denna säsong spelmässigt, knappt något funkade . Malmö mycket bättre och Rautio bäst i vårat lag..
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Jag är riktigt jävla besviken på Bulan idag får jag säga... Under 10 minuter i tredje är det fullständigt spelkollaps. Att det inte stod 5-1 med 5 minuter kvar är ett mirakel.

Brynäs kastar bort matchen, det var bara en tidsfråga och Bulan bara står och låter det ske, sen tar han en timeout när matchen redan är vänd och körd. Så fruktansvärt jävla dålig coachmatch.

Ruggigt förbannad när man inte ens försöker rätta till det som coach.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Fan mår fysiskt illa. Så jävla snabbt en schysst kväll förändras till en pissig dito
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Inte ens en antydan till en spelide i 6-5.
Bulans lall kostar poäng idag, bedrövligt spel och noll vilja.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Så jävla förbannad!!!
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Mittzon: Hahaha okej.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Klasskillnad
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Vibbi: uselt
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Rumpelstiltskin: Såg ej den så vågar ej uttala mig om den.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Kollaps..

Går från en till synes stabil ledning till kollektiv kollaps.

Skyller detta på Johnsons idiotutvisning och Pailles taffliga rensning i BP.
Matchavgörande enligt mig.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Patetisk insats.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Har ju legat i luften sedan Örebro. Fyfan vad ruttet. Var är orken? Malmö åkte sönder oss fullständigt i vårt långa PP, pressar och pressar och vi står helt stilla. Helt hopplöst. Vinter-svackan är här, som alltid.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Ridå.
Sett förjävligt ut i 57 min, med 2:08 kvar tar Bulan time.
3-1 i tom kasse nu då
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Mittzon: De får skylla sig själva. Kanske ska ringa psykcoachen igen? Bulan verkar inte ha nån plan iaf.
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
mattiask: nej, domarna har ett finger i spelet! Obegriplig utvisning under våran 5min
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Nu mår man fruktansvärt dåligt. 4 ynka jävla minuter från tre pinnar. Jävligt märklig match, kändes ändå bra liksom, på något vänster. Kom igen nu....
Kommentera

Sv: MIF-BIF 24/11-16
Det va vi värda. Att inte hålla tätt med 4 min kvar då är man inte värda en poäng. Skäms i bussen hem. Många många mil.
Kommentera

« · 1778995 · »