Brynäs IF

713254 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

« · 1300399 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
70 Rodrigues: Återigen visar laget inga gränser för hur mycket urin man kan hälla i nyllet på alla supporters och sponsorer. För andra gången på kort tid släpper man ifrån sig en 3-0 ledning, däremellan har man hunnit bli utskåpade av SSK, förnedrats och nollats hemma mot jumbon och nykomlingen AIK, Ingen gör nåt, jo förresten, man köper in ett såll från Rostock eller nåt som på sina 4 matcher hunnit göra typ 7-8 riktiga tavlor. Herrar CZ och Dumlö* sitter kvar som om inget hänt och matcherna rullar på med helt horribla resultat, horribla matchningar osv osv. Näe det måste till lite mer "Åbromentalitet" i klubben. Nån storsponsor skulle behöva klampa in och säga typ, - får vi se Nordan, Lauritz, Greiss, Jonte etc etc mer på isen blir det inga mer stålar-.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
sylf: Han kommer ALDRIG att avgå självmant och skulle han få sparken så skulle han stå där helt oförstående. Tycker du att det verkar som att han har samma veklighetsbild som alla andra?

I morgon så kommer det en minimal matchrapport och sedan följds den upp av det vanliga jiddret inför nästa match. Nu har vi tappat 8 av nio poängmot lag som ligger 9-12.. På lördag är det tappas mot tabelljumbon. Man skulle kunna tro att det är välgörenhet de håller på med...

Man kanske skulle måla om LA till knallgul så den ser ut som en enorm UFF-låda
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lindström: "Lauritzen kan inte slå en passning" Lite kul faktiskt. Han har 11 assist så undra hur han fick dom. Han delar även första platsen i den interna poängligan. Så han borde vara i PP istället för Sundström,Dackell eller Hansen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban: I rest my case, det är en sådan inställning som laget verkar ha, finns ingen stake eller vinnarskalle överhuvudtaget!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Bissett19: Man kan undra VAD som gör att man blir nöjd och backar hem. Jag har en teori att det här Herr Dackell som har lite för mycket att säga till om. Detta kombinerat med att man tror sig ha ett bra styrspel och en MArkan därbak. DÅ kunde man backa av och ligga på kontring. Men har man svängdörrar i försvaret, man tappar folk ideligen så kan man inte lägga sig på försvar.

Sen tror jag att man får för fel direktiv i periodpauserna när man tagit ledningen med 3-0. Jag vet inte vad som sägs med det måste vara uppåt väggarna fel saker. MAn bli tafflig och obeslutsam. Gör ofta väldigt enkla misstag och drar på sig onödiga utvisningar. Sånt går inte att göra när man möter ett utskällt hemmalag som blivit rejält väckta i periodpausen. Hur ofta har man inte sett detta.

Man hamnar i en situation där man tappar allt vad initiativ heter och då kommer utvisningarna som ett brev på posten.

Nej Det är dags att göra förändringar. Vi kan inte skänka bort poäng mot de lag som vi måste slå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
70 Rodrigues: Eller så stämmer det klassiska citatet som en viss Boork sa, vi kanske inte alls viker ner oss =)
Sen anser inte jag att vi blev förnedrade av varken FBK eller DIF i kvartsfinalerna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

bradberry: "Å du fortsätter provocera. Allt är sig likt!"

Inte mitt fel om skitkastarna känner sig provocerade av sanningen.  :-)

Tycker vi gör det bra faktiskt, även om det förstås är tungt att tappa en till synes säker ledning.
Får som sagt 3-0 lite för enkelt, vilket är en marig situation att hantera.
Lätt att bli lite passiv trots att man snackat ihop sig i paus och vet att dom kommer att chansa lite med mkt folk framåt.
Och när dom så får 1-3 så blir det förstås en boost för deras del samtidigt som vi börjar fundera lite för mkt.
2-2 kommer på en styrning i PP, inte mkt att göra för Greiss.
Men därefter gör vi det jag tycker känns riktigt bra: vi tar tag i grejerna trots att det lätt hade kunnat bli riktigt stirrigt i det läget.
I sista har dom ju knappt nånting, bortsett från ett par heta chanser där Greiss räddar oss.
Synd att han släpper in skitskottet, det var en halvtavla.
Tycker sen att det var vi som var mest intresserade av att plocka hem extrapinnen redan i sudden, men Timander gör en riktigt bra och korrekt klubblyftning vid Kahnas friläge.
Mkt nära 2 pinnar, och vem hade tackat nej till de poängen på förhand?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban:

Detta är ett hockeyforum,folk har rätt att kräva folks avgång och uttrycka sina åsikter.
Sen att folk är besvikna efter nytt tappat stort överläge är inte konstigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban: Titta för fan hur dom viker ner sig i var o varannan match, tycker du det luktar slutspel om det, nä, det luktar skit! Sen har vi en sk coach som inte har en aning om vad han ska göra när hans sk gameplan fuckar ur. När Brynäs uppträder som dom gör nu så har dom inget i ett slutspel att göra, vill inte se dom bli förnedrade i en kvartsfinal igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
MarcusElving: Ska vi slå vad...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Czarnecki överraskade med den tidiga timeouten. Han tar sig, han tar sig:)) Sedan så tycke jag att ALLA var skitbra i den 1:a perioden. I andra o tredje var dem sämre!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

Bissett19: Det som är absolut sämst just nu är ju PP. Där är det akut läge och Czarnecki måste göra om PP-uppställningarna.

Han kan inte fortsätta nöta på med Dackell, Hansen och co.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Att så många reagerade på mina få meningar säger väl det mesta. Jag ser verkligheten, ett lag som krigar för slutspel fortfarande, jag känner iallafall att vi har en bra möjlighet att vara bland dom 8. Så allt snack om att sparka tränare, spelare hit och dit är ju bara ett rent bullshit.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
GävleLasse:

Jo det är ju så.
Men Greiss känns bättre och bättre för varje match,men frågan är om Brynäs befinner sej i det Tabelläget att dom kan fortsätta spela in honom i laget?

Men jag tycker Brynäs har större problem än målvaktsspelet.Tycker laget känns otroligt energilöst och avvaktande för tillfället.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lindström: Om jag skulle veta så skulle jag svara på den frågan... Jag vill inte ha Hansen eller Dackell i första utan i fjärde men CZ älskar dom så dom får väl spela där...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
GävleLasse:
Jag har hört att dom är bästigast i hela ES på spökboll.
Där går det också ut på att göra sig osynlig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lindström: Sist jag såg ledde Hansen vunna tekningar i egen zon, han hade då 66%. Sen så leder Hansen den interna ligan i tekningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban: Du behöver inte logga in om det är så jävla jobbigt, vakna upp o se verkligheten istället, det finns en jävla gräns för hur mycket man pallar med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban: Ingen som tvingat dig att komma in hit.. Mår du dåligt, ge fan i att logga in här då
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
hahii: Så för att Rödin kan snurra i hörnen så ska han spela PP? Lauritzen kan inte slå en passnin en mindra skjuta i PP så varför ska han ha tid?
Silver vissst bra i PP, likaså Järnkrok.

Om nu Dacke å Hansen är defensiva VAD gör dom då inne i PP & 1á femman?????
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lindström: Nu gör han väll inte enbart det. Men jag håller med om att man kanske skulle prova någon annan i PP.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

Kribban: Jag stöttar Brynäs! Jag är på nästan alla hemmamatcher och skriker och hejar. Allt jag säger är att Greiss hittills har varit en besvikelse, det betyder inte att jag hatar honom och inte vill se honom i Brynäs något mer. Man måste faktiskt vara ärlig och inse fakta tycker jag..

Klappa varandra i ryggen och låtsas som ingenting fungerar liksom inte, då får man ingen förbättring. det har Czarnecki bevisat!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Jag säger att det inte håller med en målvakt som gör tavlor i varje match. Det är väldigt kostsamt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
hahii: Tyvärr så överskuggas ju instatsen av tavlan han gjorde i slutet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Ang Greiss sk tavla vid 3-3 så var det en Modoit som gjorde en solkatt mot Greiss.
Udrar när man slappna av när Brynäs spelar, de verkar bli jävligt avslappade
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Anders Berg: Så du säger att Greiss var kass denna match
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Zzz: Ja har man över 20 min så ska man tillföra bra mkt mera än bara stå å sova i PP.
Du hade inte hellre sett tiden spridas övere flera spelare?
Kommer bli kanon när 12 å 24 går söder pga förslitningskador HELT i onödan.
Se hellre Sundström inne istället för att se Hansen i varannat byte. För när vann Hansen en tekning sist?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban: En ganska så avgörande tavla... Å knappast hans första å inte heller hans sista.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban: Tröttsamt att se brynäs falla ihop i match efter match. Brynäs gick ut med att de var rekordbra tränade den här säsongen. VAd har de tränat på Blockflöjt eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Nej, det verkar som att Brynäs behöver värva en ny målvakt. Det håller ju inte med en blind/synskadad(?) målvakt. Power play-spelet löser man enklast genom att värva Brendl och sparka nuvarande "tränare".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Kribban: +1 på de
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lindström: Han är en defensiv spelar, Det gäller även Hansen. Dackell kan hitta på något bra men hellre ser jag en yngre spelar där istället. Hellre järnkrok,silfverberg,lauritzen,rödin än Sundström i PP. Sundström hör inte hemma i PP eftersom han mycket mer defensiv än offensiv. Jag säger inte att han är dålig för jag gillar honom, han är en bra spelare men han ska inte vara i PP utan i BP.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Alltså, man får ont i magen av att titta in här.. Maken till människor som klagar har jag iallafall aldrig varit med om. Visst Greiss gjorde en tavla, men annars höll han fan Brynäs kvar i matchen när alla andra slutade spela. Stötta ert lag istället. Tröttsamt att läsa samma jäkla skit dag ut och dag in.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

Bissett19: Ja, jag tror dig. han gjorde säkert en bra match. Men jag tycker ändå inte man kan säga att han har varit den injektion alla hoppades på. Tavlorna han har gjort kan inte förklaras bort, det får inte ske. Sedan har han inte sett trygg ut i övrigt heller, förutom förra matchen och denna då om du säger det. Men i den här matchen kommer ju en tavla igen istället vilket gör att vi tappar 2 poäng..

För mig personligen är Greiss så här långt en grym besvikelse. Han är en bra målvakt, det har jag inga tvivel på. Men han har inte kommit till sin rätt i Brynäs.....än.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Hur menar du med "Vi får återigen 3-0 lite för lättvindigt"
Bara att tacka å ta imot för att gå för 4an, men icke.

Vi går ner i tempo, spelar om möjligt ännu sämre i PP och bjuder in dom i matchen istället.
Paniken man kunde se i backarnas ögon när 1-3 kom är ju intressant.


Ne du kan inte NC införa vinnar skallar i spelarna alt vinnarkultur så kan han packa å dra till Bofors igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Hahahahahaha..
Du är fan otrolig. Vilken match såg du?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Nu kan Huge sova gott. Brynäs gjorde ju en skaplig match och vann 1 poäng och förlorade bara 2 mot Modo. Alla var bra och den gode Huge är skitnöjd är "hanses" slutsats!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: "Bra genomförd match idag"

Hur i helvete kan du få en tappad 3-0 ledning till en bra genomförd match?
Hoppas verkligen att du menar vad du säger med över o ut, orkar liksom inte med stanken härinne?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Förutom mot AIK, så är det väl fem bortamatcher vi haft ledningen
i utan att ta en trepoängare. Två av dem har vi haft ledningen med
3-0 och mot HV med två mål. Problemet med att ta trepoängare
borta har pågått ett antal säsonger nu.

Om Ekholm är den mest värvning som överraskat mest positivt
på de senaste säsongerna, så måste ju tyvärr Greiss hittills vara
den som varit mest negativt, sett till förväntningarna.

Får se om Toskala klarar sig lika illa i AIK?
Jag tvivlar på att han gör det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lindström: Nej det kommer det förmodligen inte, men är det verkligen spelare som ligger +2 som ska ha skiten efter en förlust?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Å du fortsätter provocera. Allt är sig likt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
hahii: Sundström är 199999999999999999777777777777777ggr bättre än både Hansen å Dacke i PP.
Förklara varför inte han ska var inne?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Bra genomförd match idag.
Vi får återigen 3-0 lite för lättvindigt men lyckas inte förvalta ledningen.
Skulle behövt jobba lite mer för den ledningen, då hade dom aldrig fått chansen att komma in i matchen.
PP måste förbättras, helt klart.
Där finns det många extrapinnar att  hämta.
Efter 2-3 har vi matchen i ett säkert grepp men tyvärr så överreagerar Greiss på ett skitskott som hade gått utanför och styr istället in pucken via sitt benskydd.
Synd, när han i övrigt räddar oss ett par gånger.
Blir förstås en tillgång i fortsättningen.
Torsk i strafflotteriet är sånt som händer.
Resten av kvällen får skitkastarna fritt spelrum.
Vi vann ju senast så dom måste vara bra sugna nu.
Över och ut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Zzz: Ne såklart att deras prestationerr i PP kommer att finnas i läroböcker framöver.

Men de klart att inte inse vilka begränsningar man har som spelare gör ju att man förstår NC.

Ne det är såklart Sandins fel han som har minst istid macth efter match, att vi torska idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lindström: Tror Rödin åkte på en rejäl bentackling som han domarn inte såg stax innan vi fick en 2a när dom gjorde 2-3..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Gurra88: Greiss var ju inte dålig idag bortsett från ja.. tabben.. Annars höll han Brynäs kvar i matchen! Men vi förlorar pga vi inte kan spela PP. + att domaren inte ville ta utvisningar på modo för då buar folk, Fast ja, vi har inte bra PP men ändå, vem vet?
Vi behöver Jonsson och sen borde det finnas bättre spelare i PP än Sundström och Hansen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
dahl85: Är du läskunnig? Har ju sagt att saken i säcken kan vakta båsdörren. Bjurling har inte nämnts från min sida. Svedberg är en bättre Brynäsmålvakt än den dära STORSTJÄRNAN från NHL. Han kanske är jättebra någon annanstans men inte i Brynäs.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
GävleLasse: Håller med dig fullt ut! Det blir fler utvisningar om man lirar matcher i egen zon. Men Brynäs Power Play är ju inte av denna värld, dags att skrota nuvarande och söka nya möjligheter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Macahan: Det stora problemet är att man backar hem och tappar initiativet i matcherna. Av hävd så åker man på fler utvisningar då när man inte är det spelförande laget. Det är så domare funkar i allmänhet och Persson i synnerhet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Det här är verkligen blytungt. Först tappa 0-3 och sedan fumla in 3-3 i slutet av matchen. Och sedan ha ledningen i straffarna tills Greiss bjuder Svartvadet på ett mål......

Jag är en knäckt man :(
Kommentera

« · 1300399 · »