Brynäs IF

705114 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

1300834 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lumber Jack: Jag minns också att det var Södergren, inte Boork, som landade klyschan om 3-0 ledningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

Huge: Kenta blev känd tack vare Foppas straff nästan 10 år senare. ,-)

Jag satt på rad 1 plats 2 bakom det amerikanska målet när Kenta satte friläget. JAg såg m.a.o inte finten förrän i jumbotronens repris. Närmast men längst ifrån...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lumber Jack: Ja, det stämmer nog bra det.
Men ibland är det som bekant den som myntat uttrycket som sällan får cred för det sas.
Tänker på Foppafinten, som det väl var Kenta Nilsson som egentligen "myntade".....     ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Jag är tämligen övertygad om att det är Håkan Södergren som myntat 3-0 ledningsproblematiken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Berka: " Bara ta nya tag, man lär sig av sina misstag! =)"

En tappad 3-0 ledning vart iaf inte nog för att lära sig av sina misstag...kanske nästa gång ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Berka: +1 på de....   (vad fan nu det fåniga och töntiga uttrycket betyder....)
;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Davey_22: Inget fel på viljan tycker jag, i de matcher du talar om.
Snarare fel på samarbetet så att viljan inte kanaliseras rätt sas.
Ojämnhet i en match är väl iofs inget unikt för just Brynäs, det har nog alla lag problem med skulle jag tro.
Det är väl bara Luleå som hittills verkar ha hittat rätt från start och sen har det bara runnit på.
Skulle tro att jobbet med att försöka hålla samma jämna nivå över 60 minuter, är det som är svårast för en tränare när man väl hittat någorlunda rätt i formationerna.
Och innan man hittat rätt så blir ju jobbet knappast enklare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Bara ta nya tag, man lär sig av sina misstag! =)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Berka: Dock inte nåt medvetet fallande tillbaka skulle jag tro.
Man försökte nog gå för fyran men samtidigt vet man att det kan straffa sig att gå för hårt.
Som sagt: en knepig situation när man leder med 3-0, oavsett lag.
Och framförallt om laget i stort inte hunnit skaffa sig den säkerhet och trygghet i spelet som krävs för att enkelt kunna spela av en match där man fått en sån ledning.
Vi har ju knappast varit kända för det så här långt iår.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Laget har ju ingen jämnhet alls, det är som en jäkla bergochdalbana, man är inte bara ojämna från match till match, man är ojämna under match också.

Ojämnheten,de till synes helt viljelösa insatserna (Modo h, SSK h, SSk b, Aik h )
och iaf 3-4 klara ledningar tappade, sånt får supporters jävligt avigt inställda...allt känns så onödigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Precis, ledningen kom lite för enkelt, brynäs vaggades in lite i trygghet och slog av på farten framåt och föll tillbaka, lite för mycket bevisligen!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Berka: Håller med till viss del, även om vi måste vänta lite med att döma ut Greiss. Han har trots allt nyss kommit hit och har ännu inte vant sig med spelet och den omställning som en stor rink trots allt innebär för en målvakt med huvudsaklig vana från NHL.
Tycker det ser riktigt bra ut och igår släppte han framförallt inga returer, ngt han gjort i sina tidigare matcher.
Tror definitivt att han kommer att bli oerhört nyttig för laget framöver.
Finns iofs inga garantier att Markan hade tagit Cooks fösare men högst troligt.
Ekholm (närmaste back när Cook skjuter) säger att det blev nån sorts halvträff på skottet och det syns att Greiss överagerar sas: är lite för snabb med att vinkla ut sitt benskydd och pucken studsar oturligt upp mot underdelen av skyddet och i mål.
Hade det bara blivit ex en isare så hade pucken gått under benskyddet och dessutom utanför målramen. Snöpligt för oss, turligt för er.

Vi fick 3-0 lite för enkelt och det hade varit bättre om vi fått en sån ledning genom hårt arbete och inte så mkt pga motståndarmisstag.
Då blir man heller inte så påverkad av ex en snabb reducering och ett nytänt motståndarlag.
3-0 är trots allt ingen säker ledning, om inter fyran kommer.
Så Boorken har helt rätt: "Finns inget svårare i hockey än att ha ledningen med 3-0"     ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Det finns väliga likheter med tidigare års modo och årets brynäs, skapliga lag om man slipper skador då bredden är obefintlig men framförallt en målvakt som gör 1 och 2 tavlor varje match men som utöver spelar stabilt.
Man vinner inte de jämna matcherna med en sådan målvakt.

Ni har ungefär samma status på laget i år som i fjol fast i fjol hade ni en lysande målvakt, en av sveriges största talanger någonsin. Hade ni haft markan igår då hade ni vunnit med 3-2
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: En 4-0 ledning för brynäs är aldrig körd för motståndarlaget..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Var ju bara en halvtavla?

Och förresten hur kan du säga så.. ?

Strålkastarljuset?

Någon på läktaren kanske skrek nått oväntat precis i skottögonblicket?

För små benskydd?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
spud: Klockrent. Sett till 60 minuter är resultatet rättvist, om man ser till spelet.
Matchen avgörs som jag ser det faktiskt redan i första perioden när vi efter att ha gjort 3-0, fortsätter att skapa ett gäng riktigt kvalificerade chanser fram till 0-4.
Bl.a Rödin har ju ett friläge och gott om tid på sig men missar.
0-4 där och matchen hade varit körd för er del.
Trots allt en väldigt stor skillnad mentalt att försöka hämta in ett tremålsunderläge jämfört med ett fyramålsdito.
Får du bara 1-3 så har du vittring på direkten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
spud: Det va ju inte det att hans TO gav effekt. Vem fan bryr sig om han står där och gapar..? När man vet att det spelar ingen roll hur jävla bra jag är.. Dackell, NOrdan, HAnsen. Lauritz går ändå före..

Han måste bort..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Gurra88: Låter det ske? Han tog en TO tidigt i andra.
Tycker BIF har bra kontroll på matchen hela sista perioden, stänger mittzon otroligt väl sista 10. Vi kommer inte åt några jävla returer trots att det finns en sisådär 100 att sukta efter.

Slumpmålet som gav 3-3 är ju inte frukten av dåligt spel från BIF eller bra spel av MODO det är en ren tavla från en i matchen annars bra målvakt.

Att tro att det går att dominera en match i 60 min i dagens ES när inte motståndarna har en dålig dag, det sker nog bara i fantasin.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Gurra88: Ja, CZ lät det bara ske.
Hur kunde han bara låta Greiss släppa in den där skitpucken som gör att vi tappar 2 pinnar.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Ishockey handlar om att vinna. Inget annat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Det spelar ingen roll hur man tappar en 3-0 ledning. Czarnecki låter det bara ske.. Och om de känns bättre för dig, så för fjärde gången. Elitseriens bästa tränare?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Gurra88: Jo, nått är djävligt fel när man konstant analyserar varje förlustmatch utifrån besvikelse och ilska, och inte utifrån det som faktiskt skett på isen.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: helt riktigt.. men fyra sånna tapp är knappast okej det heller..ska inte få ske , framförallt inte att det blir en vana
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

Bissett19: Ja, jag är impad av mig själv, som orkade kommentera.

Och när jag ändå är igång: tomten snackar om "mönster" av tappade ledningar.
6 gånger har vi tydligen tappat solklara ledningar.
Men vänta nu: i 2 av dessa 6 tappade ledningar har vi ju tappat en uddamålsledning tidigt i matchen.
I min värld är en solklar ledning 3-0 eller mer, inte en uddamålsledning.
Men så lever jag heller inte i Puckens värld.
Tack och lov.....

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Det är egentligen skitsamma på vilket sätt de vänder.. Du inser inte att nått är jävligt fel?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge:

"Man orkar inte ens kommentera Puckots korkade analyser i Arbetarbladet."

Det var just det du gjorde.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Frågan är väl om Brynäs var särskilt bra i första perioden, eller om det bara var Modos försvarsspel som var undermåligt. Hur som helst, var ju Modo bättre laget i två av tre perioder, och att de kammade hem två av tre poäng kändes okej.

Efter första perioden väntade man ju bara på att Brynäs skulle sluta spela. Det kom omedelbart i andra perioden. Spelarna var otroligt stillastående. Stod och kollade. Passiva åskådare. Någon förutom Greiss som var svettig efter matchen?

Snöpligt att Greiss gjorde en groda, men han gjorde ändå en grym match.

Förresten en situation i förlängningen som illustrerade Brynäs passivitet. Två Modospelare åkte ihop och ramlade. Pucken låg fri, med tre Brynässpelare och en Modospelare i närheten. Modospelaren tvekade en aning, men eftersom ingen Brynässpelare ens försökte få en klubba på pucken tog Modospelaren hand om den. Ett bättre kontringsläge än så kommer man aldrig att få, två motståndarspelare utslagna i spel 4-mot-4, men Brynäs var som vanligt passiva.

Och jag anser fortfarande att Czarnecki coachade bort laget i special teams. I PP väljer han helt enkelt att inte spela lagets skickligaste spelare, och BP-spelet var också riktigt dåligt. Modo hittade många passningar rätt igenom boxen och det är alldeles för dåligt. För att inte tala om att två spelare stod helt omarkerade framför Greiss vid Modos andra mål.

Tycker även att spelarna tog helt onödiga utvisningar, t.ex Sundqvists crosschecking. Modo var smartare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Hade du kikat matchen igår så hade även du insett att Brynäs just nu inte är ett lag som ska leda med 3-0.

Modo går ut i andra perioden och kör över oss. Så jävla enkelt är det.
CZ tar en timeout efter 5 minuter (helt rätt), men den timeouten hjälper i cirka 2 minuter för sen är Modo klart bättre matchen igenom.

Det jag blir mest förbannad över är hur Brynäs-spelarna uppträder efter första perioden då man har 3-0.. Dom slutar jobba, dom slutar åka skridskor osv, tror dom att matchen redan är avgjord?
Detta är CZs jobb att få killarna motiverade, MEN det är ändå spelarna själva som ska göra jobbet och igår gör man det inte.

Sen måste man passa på att nämna PP. Herregud, mina gudars skapare vad dåligt PPt är.. Förstår inte riktigt varför spelare som Hansen, Dackell, Nordqvist, Lauritzen osv ska spela både BP och PP. När vi haft ett BP och sen lirat kanske ett 5vs5 då får vi PP och spelarna är trötta. Låt rätt spelare lira PP, spelarna som har lite i huvudet att tänka med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Tycker det är helt rätt att han inte är nöjd efter en förlust. Det är därför Brynäs inte haft framgångar sen 1999 - för att det inte ställts några krav, och det verkar inte ställas krav nu heller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Bissett19: Man orkar inte ens kommentera Puckots korkade analyser i Arbetarbladet.
Att han är Bergs och andra skitkastares husgud förstår man.

Hur han ex kan få det till att Modo kör över oss efter första perioden är det nog bara han som lyckas se.
Borde inte en rutinerad skribent som tittat på hockey sen Strimmas glansdagar ha lärt sig att inte analysera i ilska och besvikelse över själva förlusten liokt en gapande 14-åring som lever för laget, utan istället försöka använda hjärnan och se någorlunda objektivt på en match?
Karln är bara för mkt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Bissett19:

Djurgårn borta ska det vara.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Tack Brynäs för en natt näst intill utan sömn.

HV borta
SKAIK borta
Timrå hemma
Luleå borta
Djurgårn hemma
Modo borta

Matcher där vi tappat tillsynes klara ledningar,det är många poäng Brynäs bara kastat bort genom att sluta spela hockey,detta håller inte!

AVGÅ PUCK!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Gurra88: Skönt med en pinne men visst skulle det ha varit tre? Fin match av Greiss men det verkar vara ett litet hål i karln
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Roxio: Kan absolut vara läge för svedberg igen.. MEn vissa har man mer tålamod med..

Greiss ska iofs inte lastas för förlusten.. Det är geniet i båset som står som ett fån när Modo vänder matchen..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Svedberg OM han skulle få chansen mot FBK i nästa skulle nog kunna spela utan någon som helst press. Greiss har ju stått de senaste 4:a och gjort det med den äran. Han har ju varit fenomenal den gode, Greiss!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Pettisbif: I nästa match vill jag se följande lag:

Svedberg(Greiss)

Jonsson-Andersén
Clarke-Ekholm
Bertilsson-Sundqvist
Carlsson

Somervouri-Granström-Silfverberg
Järnkrok-Nordquist-Kahnberg
Dackell-Hansen-Lauritzen
Rödin-Sundström-Sandin

PP 1:
Jonsson-Blå
Kahna-Vänster
Granis-Kassen
Basse-Höger
Silver-Slottet

PP 2:
Clarke-Blå
Calle-Vänster
Nordan-Höger
Sandin/Rödin-Kassen
Eero-Slottet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
I nästa match vill jag se följande lag:

Greiss(Svedberg)

Jonsson-Andersén
Clarke-Ekholm
Bertilsson-Sundqvist
Carlsson

Somervouri-Granström-Silfverberg
Järnkrok-Nordquist-Kahnberg
Dackell-Hansen-Lauritzen
Rödin-Sundström-Sandin

PP 1:
Jonsson-Blå
Kahna-Vänster
Granis-Kassen
Basse-Höger
Silver-Slottet

PP 2:
Clarke-Blå
Calle-Vänster
Nordan-Höger
Sandin/Rödin-Kassen
Eero-Slottet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Jag valde att ligga lågt efter Luleåmatchen i lördags, jag kände på mig att det bara var en tillfällighet...och mycke riktigt, ikväll fick vi fans nästa stora spottloska på oss.

Jag tror inte vi vunnit nån match med mer än uddamålet,förutom matcher där det andra laget tagit ut sin målvakt på slutet.

DET VERKAR OMÖJLIGT ATT KONTROLLERA EN MATCHJÄVEL FÖR DETTA LAG.

Det ser riktigt jäkla skabbigt ut och jag hoppas laget använder landslagsuppehållet till att rannsaka sig själva och inse att de gör pinsamma skämmiga insatser titt som tätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Huge: Jag hade tackat nej till två pinnar mot ett lag som tagit 2 poäng på de senaste 5 matcherna..

Och det är väl skitsamma.. Vi leder med 3-0.. Czarnecki kan inte ändra än matchbild annat än åt det negativa..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
70 Rodrigues: Typ!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
sylf:

2010-11-04 Brynäs IF-Färjestads BK

Tips 2-5



2010-11-06 Brynäs IF-Frölunda Indians

Tips 3-4
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Lunkan: Kan tänkas men det blir då fan inte bli så mkt sämre..

När NC tvångskör 12-24 i PP så vsar han sina kunskaper.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Jag tror man lever j-a farligt om man låter sponsorerna ta ut laget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
hahii: Slog han E N passning rätt idag i PP?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Sedan vi tog två raka trepoängare på bortaplan, i junuari,
så har vi spelat 16 bortamatcher och tagit endast 2 treor.

Bortaspelet har varit bedrövligt länge.

I och med att vi är så dåliga på bortaplan så blir pressen
att vinna hemma desto större. Börjar hemmaspelet falera
så ligger vi minst sagt risigt till.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Bissett19: Skitsamma!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
sylf:

Aha,men det var knappast för vad han hade presterat på plan utan för vad han gjort utanför planen.
Ejendal har ju fått kommit med dom kraven i Leksand,och det har väl gått sådär;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Bissett19: Ja, dom klampade ju in hos AIK och sa att "får vi se Dulle i laget en gång till ställer vi in sponsringen"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
sylf:

Åbromentalitet?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
GävleLasse: "Tycker du att det verkar som att han har samma veklighetsbild som alla andra?"

Nej, jag har svårt att tänka mig att han har nån över huvud taget. Problemet är ju att våran sportchef inte heller har nån. Moment 22 alltså!
Kommentera

1300834 · »