1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741935 inlägg · 7967 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
GävleLasse: Ja, det är väl typ likvärdigt med helvete det!

Jälva töntiga lotteri. Sådant totalt jippo som enligt mig bara förstör.

Bort med polacken, borde ju finnas mer kompetenta tränare som inte bara står som fån och tittar på hela jävla matcherna..
Blir ju skogstokig..
Han gör ju fan inte ett dugg ju..
In med en hård coach så det inte blir några jävla kompisfasoner

hahii:" Vad är det för fel!=?=!"¤%%"

Stavas CZARNECKI!!!!!!! Han vill mycket men kan absolut inte ett skit!!!

mattiaskarlgren:
"Thats Brynäs for ya"...

Czarnecki saknar ju iallafall tolal förmåga att ändra en matchbild.. Förutom att ändra den till de sämre.. Jävla sopa

Sådär ja mörkret är totalt. Tappar en 3 måls ledning igen enbart pga av at vi ska säkra hemmåt.
När ska NC inse att man inte kan bedriva kompisklubb i PP, löjligt att se 12, 24 på isen mest hela tiden.

Kul att dom fick göra deras andramålis till kung för kvällen, känns det igen?

Domaren, Greiss och nitlott.
Vilket skit.

blom23:
Spelarna lyckades få bort Boork.... har dom lyckats fått bort honom, kan dom få bort alla..

Lindström: Kan man se istiden i 3:e?

70 Rodrigues: Hur många tavlor får tyskdjäveln göra?? Han kanske är allt annat men han är fan ingen bra målvakt. SÅG NI LÖSPETAREN UTANFÖR blå som han släppte in. Fan var ju värre än SALOs mot Vitryssland. IN MED SVEDBERG det kan inte bli sämre.

Ja, det är bara att se sanningen i vitögat. Czarneckis passiva personlighet och coaching smittar av sig på hela laget. Man har ingen förmåga att stänga matcher, att vara distinkt och visa killer instinct i viktiga lägen.

Man är så rädda att förlora att man tappar 3-0 ledningar på löpande band. Något måste göras och det SNARAST!

Sedan måste vi ju fan vara ärliga när det gäller Greiss, han har inte höjt Brynäs för fem öre. Snarare tvärtom! Han gör tavlor varenda match och känns inte alls trygg. Jag tycker inte det känns något bättre än när Svedberg stod, helt ärligt.

Greiss = en stor besvikelse så här långt.. Det kan ingen säga emot!

Horace76c:
Ja det är det som är det sorgliga..
Boorken försökte ju iallfall, sen att det vart som det vart sista säsongen var tråkigt.

Roxio: Sun*löv har gjort det igen!

Tycker inte det är rätt att skylla torsken på Greiss, sista målet är billigt men han håller oss kvar i matchen tills dess! Hade det varit Bjurling eller Svedberg så hade vi inte ens haft med oss en pinne idag!
Greiss börjar bli bra och han kommer bli ännu bättre!

Roxio: Sluta nu. Han va kanske bländad av strålkastarna?

Gurra88: Eller så försvann pucken i publikvimlet!

Roxio: Så det är bättre å köra firma Bjudning/Svedberg då precis som innan! Han tillhör inte San Joses organisation utan anledning. Såklart målen kommer ramla in när man slutar spela efter 10 första.

kanki: Har Greiss höjt Brynäs? Simpel fråga som är enkel att svara på, svaret är nej.

sylf: Rödins smekmånad ÄNTLIGEN över? Minst med istid tillsammans med Sandin idag 10.23.

Men glödheta Dacke 20.52 å hetast av alla Hansen 21.25...

MarcusElving: Största problemet nu är PP tycker jag. Matcher avgörs ofta i PP och där är vi en katastrof.

MarcusElving: Sveriges bästa sportchef gör de igen? Underbar scoutning av greiss

MarcusElving:" Greiss = en stor besvikelse så här långt.. Det kan ingen säga emot!"

Jorå, det finns 4-5 st här i GB:n som kan försvara allt som har med Brynäs att göra, nyanserat, NÄ, men ändå!!!!

Lindström: +2 idag på både Dacke och Hansen så det kan väll inte vara deras fel att vi förlora?

Horace76c: Var är Johan Molin när man behöver han?

Säkert i Turkiets division 3 eller nåt liknande.

Men Nordquist alltså...jag skiter i om han fick göra mål:
Får han bedövningsinjektioner i både handleder och fötter innan matcherna?
Hans kvaliteter är i klass med Janne Hautonens, men han får förtroende som om han vore Niklas Bäckström.
Det är svårt Sundlöv, jag vet, att erkänna när man begått ett fruktansvärt misstag. 4-5 miljoner rakt ned i toaletten där.

MarcusElving:

Greiss gör nog sin bästa match sen han anslöt ikväll,men du har nog 3-3 på näthinnan,tyvärr verkar han ha en obligatorisk billig balja varje match.

Brynäs var inte värda 3 mål efter första,Brynäs var inte värda 1 poäng ikväll.Brynäs var inte intresserat att gå framåt ikväll.

Gurra88: VA gör du åt det???????

Det här är verkligen blytungt. Först tappa 0-3 och sedan fumla in 3-3 i slutet av matchen. Och sedan ha ledningen i straffarna tills Greiss bjuder Svartvadet på ett mål......

Jag är en knäckt man :(

Macahan: Det stora problemet är att man backar hem och tappar initiativet i matcherna. Av hävd så åker man på fler utvisningar då när man inte är det spelförande laget. Det är så domare funkar i allmänhet och Persson i synnerhet.

GävleLasse: Håller med dig fullt ut! Det blir fler utvisningar om man lirar matcher i egen zon. Men Brynäs Power Play är ju inte av denna värld, dags att skrota nuvarande och söka nya möjligheter.

dahl85: Är du läskunnig? Har ju sagt att saken i säcken kan vakta båsdörren. Bjurling har inte nämnts från min sida. Svedberg är en bättre Brynäsmålvakt än den dära STORSTJÄRNAN från NHL. Han kanske är jättebra någon annanstans men inte i Brynäs.

Gurra88: Greiss var ju inte dålig idag bortsett från ja.. tabben.. Annars höll han Brynäs kvar i matchen! Men vi förlorar pga vi inte kan spela PP. + att domaren inte ville ta utvisningar på modo för då buar folk, Fast ja, vi har inte bra PP men ändå, vem vet?
Vi behöver Jonsson och sen borde det finnas bättre spelare i PP än Sundström och Hansen.

Lindström: Tror Rödin åkte på en rejäl bentackling som han domarn inte såg stax innan vi fick en 2a när dom gjorde 2-3..

Zzz: Ne såklart att deras prestationerr i PP kommer att finnas i läroböcker framöver.

Men de klart att inte inse vilka begränsningar man har som spelare gör ju att man förstår NC.

Ne det är såklart Sandins fel han som har minst istid macth efter match, att vi torska idag.

Bra genomförd match idag.
Vi får återigen 3-0 lite för lättvindigt men lyckas inte förvalta ledningen.
Skulle behövt jobba lite mer för den ledningen, då hade dom aldrig fått chansen att komma in i matchen.
PP måste förbättras, helt klart.
Där finns det många extrapinnar att  hämta.
Efter 2-3 har vi matchen i ett säkert grepp men tyvärr så överreagerar Greiss på ett skitskott som hade gått utanför och styr istället in pucken via sitt benskydd.
Synd, när han i övrigt räddar oss ett par gånger.
Blir förstås en tillgång i fortsättningen.
Torsk i strafflotteriet är sånt som händer.
Resten av kvällen får skitkastarna fritt spelrum.
Vi vann ju senast så dom måste vara bra sugna nu.
Över och ut.

hahii: Sundström är 199999999999999999777777777777777ggr bättre än både Hansen å Dacke i PP.
Förklara varför inte han ska var inne?

Huge: Å du fortsätter provocera. Allt är sig likt!

Lindström: Nej det kommer det förmodligen inte, men är det verkligen spelare som ligger +2 som ska ha skiten efter en förlust?

Förutom mot AIK, så är det väl fem bortamatcher vi haft ledningen
i utan att ta en trepoängare. Två av dem har vi haft ledningen med
3-0 och mot HV med två mål. Problemet med att ta trepoängare
borta har pågått ett antal säsonger nu.

Om Ekholm är den mest värvning som överraskat mest positivt
på de senaste säsongerna, så måste ju tyvärr Greiss hittills vara
den som varit mest negativt, sett till förväntningarna.

Får se om Toskala klarar sig lika illa i AIK?
Jag tvivlar på att han gör det.

Huge: "Bra genomförd match idag"

Hur i helvete kan du få en tappad 3-0 ledning till en bra genomförd match?
Hoppas verkligen att du menar vad du säger med över o ut, orkar liksom inte med stanken härinne?

Nu kan Huge sova gott. Brynäs gjorde ju en skaplig match och vann 1 poäng och förlorade bara 2 mot Modo. Alla var bra och den gode Huge är skitnöjd är "hanses" slutsats!

Huge: Hahahahahaha..
Du är fan otrolig. Vilken match såg du?

Huge: Hur menar du med "Vi får återigen 3-0 lite för lättvindigt"
Bara att tacka å ta imot för att gå för 4an, men icke.

Vi går ner i tempo, spelar om möjligt ännu sämre i PP och bjuder in dom i matchen istället.
Paniken man kunde se i backarnas ögon när 1-3 kom är ju intressant.

Ne du kan inte NC införa vinnar skallar i spelarna alt vinnarkultur så kan han packa å dra till Bofors igen.

Bissett19: Ja, jag tror dig. han gjorde säkert en bra match. Men jag tycker ändå inte man kan säga att han har varit den injektion alla hoppades på. Tavlorna han har gjort kan inte förklaras bort, det får inte ske. Sedan har han inte sett trygg ut i övrigt heller, förutom förra matchen och denna då om du säger det. Men i den här matchen kommer ju en tavla igen istället vilket gör att vi tappar 2 poäng..

För mig personligen är Greiss så här långt en grym besvikelse. Han är en bra målvakt, det har jag inga tvivel på. Men han har inte kommit till sin rätt i Brynäs.....än.

Alltså, man får ont i magen av att titta in här.. Maken till människor som klagar har jag iallafall aldrig varit med om. Visst Greiss gjorde en tavla, men annars höll han fan Brynäs kvar i matchen när alla andra slutade spela. Stötta ert lag istället. Tröttsamt att läsa samma jäkla skit dag ut och dag in.

Lindström: Han är en defensiv spelar, Det gäller även Hansen. Dackell kan hitta på något bra men hellre ser jag en yngre spelar där istället. Hellre järnkrok,silfverberg,lauritzen,rödin än Sundström i PP. Sundström hör inte hemma i PP eftersom han mycket mer defensiv än offensiv. Jag säger inte att han är dålig för jag gillar honom, han är en bra spelare men han ska inte vara i PP utan i BP.

Kribban: +1 på de

Nej, det verkar som att Brynäs behöver värva en ny målvakt. Det håller ju inte med en blind/synskadad(?) målvakt. Power play-spelet löser man enklast genom att värva Brendl och sparka nuvarande "tränare".

Kribban: Tröttsamt att se brynäs falla ihop i match efter match. Brynäs gick ut med att de var rekordbra tränade den här säsongen. VAd har de tränat på Blockflöjt eller?

Kribban: En ganska så avgörande tavla... Å knappast hans första å inte heller hans sista.

« · 1300231 · »