Brynäs IF

713242 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11

« · 625003 Till forumet


MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
På lördag smäller det igen, och det kommer att gå undan när vi möter ett revanschsuget MoDo på borta is, anser att det behövs några ändringar för att få mer tynd o fart i anfallen o dom ser ut som följer:

Målvakter: Korhonen(Lindbäck?

1:a Lavins-Sundqvist Dackell-Bäckström-Månsson

2:a Sjödin-Öhrstedt Aarnio-Lind-Molin

3:e Kuparinen-Johansson Danielsson-Almtorp-Malmström

Extra: Casselståhl, Spets och Gellerstedt

Fan vad lite folk vi har, hur i helvete ska vi orka dom återstående matcherna fram tills nästa transferfönster, fast Boorken o Sundlöv har väl ytterligare någon genial plan för att lösa det??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Nu drar jag ner till Eskilstuna en sväng.... Det ska bli skönt att komma ifrån lite för nu är det tungt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
GävleLasse: Ha en skön helg, jag kommer att vara här o strida tappert :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues:Shit  Lasse till Eskilstuna,nu äre bäst man låser dörren:-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Gusten: Finns det någon spelare i hela laget som dominerar :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Lind och Dackell dominerar i BP. Tyvärr så innebär det att dom inte orkar leverera offensivt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Tillskillnad mot vissa så har dom ledarkurs ;-)

Självklart så står man på MoDos superba bortastå som är ett snäpp bättre Pingstkyrkan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
65selander: Ledarkurs, superba, lite mycket alkohol ikväll tror jag :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Nope om jag inte har fel så måste väl tränarna har gått ledarkurser genom Swehockeys förtjänst. Fast jag undrar egentligen om Kyrö hade någon...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
65selander: Vem är han till vänster:-)......???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: Ser ut som Boris Karloff :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: Nu gör vi en SSK och smälter isen i Gavlerinen ett par veckor...
Så vi hinner få ordning på allt...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: En hangaround som var skapligt trött efter en tågresa. Men jävligt glad att få ett snack med Kyrö och hans farsa :-)

OT: Min brorsa hade lägenheten över Kyrös farsas kios i Kiruna. Triangelkiosken bredvid Triangelivs på Triangelgatan. :-))
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
GävleLasse: Det fixar  du o Busen va??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
GävleLasse: Om vi ska hinna få ordning på allt så krävs det ett mirakel, och det miraklet lär inte komma från AS!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Nja säg inte det. Motståndarna kan komma därifrån.

Nu tror jag inte att det går så illa.
Det fanns ju folk som skrek sig blå i våras att vi skulle ramla ut med buller och bång utan bedövning samt att MIF skulle köra över alla....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
65selander: Är du villig att riskera en sån resa till?

Jag ska inte smälta nån is i Gavlerinken... jag ska till Eskilstuna och mammas porterstek... så jag har alibi...

Men det löser sig nog ändå... Snart kommer Boorken att sparka våra vaktmästare, nu när han ändå är igång...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
GävleLasse: Nu vet jag inte vilken resa du menar men till Övik skall jag.

Någon KS resa kan det bli av och då är det nog med några av mina vänner i LIF isf man följer med. liksom Gusten som kommer att hänga med Knogen ;-)

Så länge det finns poäng att slåss om så ger man inte upp, finns inte en chans att man gör det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Jag var på matchen, jag kan säga så här, Luleå var effektivare men annars inte bättre. Korhonen fick pris som bästa Brynässpelaren.

Det stämmer inte att Brynäs inte har något eget spel, dom hade mera eget spel än vad Luleå hadde, men skillnaden är att Luleå gick rakt på mål och vågade skjuta.
Brynäs spelar för smått och vågar/hinner inte ta skott. Samtidigt vågar ingen Brynässpelare ta striden framför Luleå målvakten.

Mattias Månsson är en stor talang, kan bli grym.
Lavins var bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
65selander: Nej jag menar givetvis resan till och genom kvalserien.

Det är bara att hoppas att Sundlöv kan gräva fram ett par namn för nu är vi ruggigt illa ute, kort om folk... framför allt forwards.

Bara det faktum att Brynäs har en enormt stor omsättning på spelare visar att Boork har svårt att få ihop ett lag som funkar. Eller är det så att hans en smula föråldrade taktik inte funkar... oavsett spelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
GävleLasse: Jag håller mig passiv tills nästa fönster stängs. Händer det inget spektakulärt då är vi nog illa ute och får förlita oss att alla får polio i motståndarlagena.

Som vissa andra har skrivit så har dom inte råd att ramla ur eftersom dom har en ny arena på G eller har Läkerol en ES klausul?


Det konstiga är om dom nu enl ryktena tänker skicka Gella tillbaka till Pastejstan efter att han knapp har fått svettas under matchtid då kan man undra om inte han och Skoog är en värre värvning än Pekkala. Han fick ju iaf spela ett gäng matcher..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
65selander: Fast bänknötaren Gella ska ju tydligen bytas ut mot bänknötaren Daniel Hermansson, Boorken har en jävligt lustig värvningsfilosof måste jag säga!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
65selander: Det är ett tecken på att de chansar och hoppas. Nåt de skall ha en eloge för men man kan ju fundera på varför de är så inrutade i samma beteende ideligen. Tittar man i ett allsvenskt lag en gång så lär man inte hitta nåt bara för att man tittar igen efter ett par veckor.

Som Keb skriver så ligger mycket och vilar på Sundlöv nu och jag är inte helt säkert på att mormor är med på Boorks "körschema" till 100% men han har ju inget val.

Men Gella har inte fått en rejäl chans och det har ju nämnts att nästa färmåga från pastejstan ska till Leksand... Så det lär flyttas upp några juniorer och en massa väl inlindade ord från Boork.. som "förklarar läget"

Efter det så kommer många säga LYSSNA HÄR! Boork vet verkligen hur man lyfter ett lag etc etc...

Boork har en hel del att bevisa. Och man måste ju börja kräva resultat nångång. Han har ju inte något större tålamod själv då han bänkar Walle några matcher och sedan låter honom spela några byten i 4:e kedjan.. sen blir det foten... Jag undrar vad han ville få ut av det hela?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Blir väl inte många här ifrån som ska på matchen.
Ni sitter väl hellre här och gnäller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
DMartinssonBSKV: ja:-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: Tycker du det är kul eller att dom inte får stöd?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
DMartinssonBSKV: Gnäller man för att man har en åsikt som inte överensstämmer med din???
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
DMartinssonBSKV: Jag tycker du är en rolig kille:-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Ne tycker bara det är tråkigt att folk hellre sitter här än att åker med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
DMartinssonBSKV: Jag jobbar i helgen, så jag sitter här tills jag börjar jobba!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
DMartinssonBSKV: Nu kanske det är så att alla inte har möjlighet att ka med tanke på familj,jobb osc.........har den tanken slagit dej??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Dig vet jag om att du åker en del annars.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: Kanske inte direkt menat till dig, utom mer till folk i gävle.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: Inge Hammarström är kung, snacka om att ha koll på läget!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues:Patrik Thorneus i Aftonbladet kallar Sundlöv och K-Å Eriksson för "svaga kort i organisationen" som bara tittar på när Mr. Guru städar. Det måste väl vara dagens understatement!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
DMartinssonBSKV: vi syns i morgon då. när vi ska upp till Ö-vik!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
aphac: Verkligen!! Sundlöv är Boorks lilla knähund som lyder när husse säger till, voff voff!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Nåja, det är väl inte helt Sundlövs fel utan har väl snarare med rollerna inom organisationen att göra.
Som sportchef så borde Sundlöv ha ett långsiktigt perspektiv på värvningar utifrån vilken hockey man vill att Brynäs skall stå för. Likaså att värva tränare utifrån den målsättningen. Hans modell skall alltså vara en modell för tränaren.
Som värvningsansvarig måste han däremot ta order av tränaren gällande vilka spelarprofiler som måste finnas i laget.
Skulle vara intressant att se hur ansvars/rollfördelningen ser ut mellan Boork och Sundlöv på pappret kontra i praktiken
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Huss: Boork har total kontroll!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
79 Andersson: Ja det gör vi
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Walle verkar knäckt,funderar på att lägga av,Miettinen intressant hos många klubbar!!

Se länk!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Bissett19: -Vill Miettinen spela i Sverige ser jag helst att det blir i något av topplagen som inte konkurrerar med oss säger sportchef Micks Sundlöv. Han får inte nobelpriset nästa år heller!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Alla som tidigare skrivit hur dålig Miettinen är
kan ju fundera på varför minst åtta andra klubbar
är intresserade av att värva honom.

Är svaret att det finns åtta klubbar som
har totalt inkompetenta sportchefer?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Du jobbar hårt med att devalvera Boorken idag, Tony! ;-))

Vad tror du om de närmaste matcherna fram till juluppehållet? De lär bli ohyggligt viktiga. Det ser ut så här;

MoDo(b)
TIK(h)
FBK(b)
MIK(h)
DIF(b)
SSK(h)
LIF(h)

Min uppfattning är att vi behöver 10 poäng på dessa matcher för att inte rasa ner under KS-strecket. Förutom FBK är det idel bottenkonkurrenter vi möter.
I fjol hade vi under en uppåtgående trend skrapat ihop 35p efter 30 omgångar varefter det stora raset inleddes. Förhoppningsvis kan vi i år få ihop samma poängsumma i en nedåtgående trend för att sedan vända på steken efter jul. Så här uruselt kan det inte fortsätta, förr eller senare vänder det!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Han verkar smart den där Sundlöv. Kickar en spelare som han inte vill möta i ett annat lag. Ja jag vet inte. Hoppas Leksand kan plocka över han.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Enaranger: Han passade helt enkelt inte in i Boorks lagbygge. Han passar säkert alldeles utmärkt in i någon av de klubbar som jagar honom.
Är du ute på korståg idag?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
70 Rodrigues: Inge har kanske ätit för mycket räkmackor idag och blivit dålig i magen? ;-)))
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
JanT: Intressant ang. Miettinens framtida hemvist. Han gjorde mycket klart i en intervju att Finland var inte att tänka på. Därmed faller den tidigare nämnda idén att byta Widing i Ilves mot Miettinen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Enaranger:

Det var väll inte snack om dålig, det var snack om att han har underpresterat och har attitydsproblem.

Om vi går till fotbollen så har vi två exempel på bra spelare med taskig attityd. Dessa är Anelka och Diof (stavning?) dom spelarana har fått flytta på sig rätt ofta och mycket pga av samarbetssvårigheter och då har det inte spelat någon roll hur bra eller dåliga dom har varit.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Jompe:Allt faller för BIF!!!! Satsa på utförsåkning:-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF 26/11
Borken är vår idol! Borken är vår idol! Han låter alla spelare gå =)
Kommentera

« · 625003