Brynäs IF

714195 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11

« · 1412453 Till forumet


MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Imorgon är det dax igen, TJ var ju minst sagt missnöjd med gårdagens insats, undrar vad han har på lager inför morgondagens match?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Laget tas tydligen ut imorgon. Kan vi räkna med ytterligare omvaskningar tro?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Det lär inte bli några större förändringar. Dels på grund av att man går kort om folk på backsidan. Annars ser jag gärna att man rör om lite i laget men inte för mycket. Nej, reprisalier för dåliga insatser får man dela ut på annat sätt. Låt Jonsson stanna kvar sist och samla in puckar efter träning nån vecka. Sånt biter alltid hårt på de sk "stjärnorna".

Sen är det givetvis fler som borde få extraträning. Bara att visa vem som bestämmer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Burken: Hoppas verkligen att TJ och laget har fått ihop grejerna tills imorgon, för det har sannerligen inte varit någon hockeypropaganda de senaste matcherna, TIKmatchen vinner vi på ren o skär tur samt en Honken som var grym.

Tips: 2-4

Mål: Johansson, Silfverberg, Larsson och Gunderson
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Den här matchen kan sluta hur som helst... Vågar fan inte tippa den här matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Så här vill jag se laget ikväll:

Målvakt:
Holmqvist(Svedberg)

Kedjeformationer:

Silfverberg-Järnkrok-Ollas

Lauritzen-Nordqvist-Widing

Granström-Larsson-Johansson

Dackell-Hansen-Lavander

13:e forward: Wännström

Backpar:

Andersén-Jonsson

Sundqvist-Gunderson

Carlsson-Berglind

7:e back: Löf

Sjunde back: Victor Berglind
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues:

jag undrar bara varför spräcka 4L som i genomsnitt varit en av brynäs bästa kedjor och har absolut varit jämnast?

annars kan dom nog laborera med resten, ville du ha berglind eller löf som 7 back ?

löf har väl skött sig hyggligt och berglind var väl inte direkt utmärkande den stund han var i Sundsvall. ung och lovande men om han nu är elitseriemässig vet jag inte.

men det är ju smaken som sagt var den kan vara jävligt olika :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Jag förstår inte varför man ska fortsätta och ha 16/39/41 i samma kedja!
Jag ser hällre
10/31/16
33/19/25
41/39/11
12/24/62
Sedan så måste jag säga att Gundersson har spelat mycket bättre när han har spelat ihop med Andersén!
Hoppas TJ forsätter med det!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Roger Ramkvist: Helt klart har 4:e varit kanon men det jag vill med förändringarna är att förhoppningsvis få igång fler spelare, det har låst sig och ser obekvämt ut på flera händer. Vad har hänt med Widing, han skulle behöva ett fotbollsmål för att träffa rätt, han måste börja producera. Ollas vet också vart målet står och jag är övertygad om att han kan få igång produktionen i en lite mer offensiv formation. Sen så anser jag att Larsson är bättre som center än som wing och just den formationen skulle bli mycket jobbig att möta, tuffhet från Granis som jag tillskillnad från Larsson är bättre som wing än som center, speeden från Johansson och spelgeni från Larsson. Vill se Berglind ikväll, tror att det kan bli riktigt intressant. Ikväll gäller det att vara på tå från början, vi brukar ha svårt för MoDo så det är mycket skridsko och ligga tätt på som gäller ikväll och när vi är i egen zon så måste det spelas mycket enklare. Det var lite så jag tänkte.

Tips: 2-4

Mål: Silfverberg, Johansson, Järnkrok och Gunderson :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues:

ja widing har ett självförtroende som inte är av denna värld känns som han ser ett hockey mål stort som ett kortlek. Jag vet inte hur man skall komma tillrätta med det vet inte ens om psykologi räcker han skulle behöva få ett par matcher där hans skott tar på nån och går in lite enkla skitmål. håller med om dina tankar om Larsson och Granis. Ja jag hoppas dom åker skridsko som dom hade en Grizzly i arslet för det kommer behövas när vi har ett högt tempo kan vi slå alla lag men gör vi tvärs om kan vi fan få stryk av sundsvall :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Roger Ramkvist: MoDo får tillbaka Niklas Sundström till kvällens match. Värt att notera är att MoDo är seriens sämsta lag i PP, dom har ännu inte lyckats göra mål i den spelformen, känns som att den trenden kan brytas ikväll, våra motståndare har ju en tendens att bryta dåliga trender mot just oss?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Samma lag som mot Skellefteå har jag fått uppgifter om.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Jag tycker inte det är fel. Nu har man vaskat om några matcher och någon gång måste man helt enkelt ge det tid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Zzz: Som jag ser på kedjorna så är Widing problemet hittills. Brynäs har 2 kedjor som känns välkomponerade; Larsson-Järnkrok-Silfverberg och Johansson-Hansen-Ollas.

Då återstår Nordquist+Granström, och Dackell+Lauritzen+Lavander+Widing.

Om man kollar på ytterforwards så skulle man ju helst para ihop 1 grovjobbare och 1 spelskickliga/puckförande. Problemet är att Widing inte har funkat med varken Lauritzen eller Dackell (spelskickliga/puckförande). Det vore intressant att spela Widing och Lavander i samma kedja, men då skulle man behöva spela Lauritzen och Dackell i samma kedja vilket verkligen inte låter särskilt smart...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Peja: jag tycker väl iof att Babykedjan inte är speciellt lyckad just nu. Visst hittar de varandra bra men det leder allt för sällan fram till riktiga farligheter. Jag tycker man borde bryta den kedjan för ett tag. Spela Calle med Widing och Sebbe och Silferberg med Larsson och Johansson ett tag för att få lite omväxling.

De trampar lite i samma spår nu känns det som. Ge dem lite ny insperation och återförena dem igen om det itne blir dundersucce i ny miljö.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Fick precis mess om att Nordan saknas ikväll och då lär det nog bli lite omplock ändå?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Så här ställer Brynäs upp ikväll:

Brynäs IF
4th Line
25. Johansson, Martin
24. Hansen, Mads
11. Ollas, Jesper

4. Berglind, Victor

3rd Line
62. Lavander, Mats
10. Larsson, Johan
27. Rohdin, Joachim

22. Sundqvist, Jörgen
5. Löf, Simon

2nd Line
12. Dackell, Andreas
31. Granström, Jonathan
41. Widing, Daniel

3. Carlsson, Jonathan
20. Jonsson, Lars

1st Line
16. Lauritzen, Sebastian
19. Järnkrok, Calle
33. Silfverberg, Jakob

9. Andersén, Niclas
18. Gunderson, Ryan

Goalies
1. Svedberg, Niklas
40. Holmqvist, Johan
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Ljumskarna?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Lunkan: Vet ej, men kan nog tänka mig att det är så?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Mmmm gamla gubbar ska inte spela hockey!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Lunkan: Lidström och Selänne kan väl få göra det iaf ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Teemu magnifico.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Verkar att Dick Axelsson står över enligt AB.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Treklövern1912: Gör ingenting :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Så ja Lavander gott d
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Var väl rätt uppenbart att Modo skulle bryta sin negativa powerplay-svit mot oss...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Tack Simon löf! Helvete
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Erat:
Ännu en kass Brynäs period.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
UUUUUSELT!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Nu har Lasse Jonsson bjudit på 3 mål på 2 matcher, när ska han petas? :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
att döma av sportradions utsände, lär det vara spel mot ett mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Qvarre: Katastrof jävla sopor
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Bra spel Brynäs......
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Erat: Eller snarare ytterligare ett bevis på hur svag vår backlinje är
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Brynäs DALAR o spelar skitdåligt JUST nu. Hur kan man ha tappat ALLT
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Känns som att vi är på g nu igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Bra PP nu vi skapar chans på chans
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
mattiaskarlgren: Ja kära Lasse kissar nästan på sig när det kommer en Modo spelare nrmare än 3 meter.
Kastar iväg puckarna som en dyngspridare.

Ne bänka av några av våra sk. bärande och ledande spelare.
När man ser Hansen ( som vart bra idag igen) Dacke (vad fan gör han inne i PP) Lasse (jag kissar på mig), ska man skratta eller gråta åt den PP linan.

Tommy visa förfan Dacke, Widing mfl. att det är HÅRT JOBB VARJE BYTE som gäller.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Hur kan vi vara så veka, år efter år efter år?
Hur kan det vara hönsgård i våran zon, år efter år?
Märker ingen i ledande ställning hur det ser ut?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
rafalski: Börja märkas mer och mer att Bertilsson är borta och att Ekholm inte ersatts.
Otroligt taffligt försvarsspel när Modo pressar på under en 10-minutersperiod. Mesiga rensningar och några som inte vågar ta en smäll för att behålla pucken.
Djävligt slarvigt när vi nu får en bra start.
Såg iaf bättre ut mot slutet, om man nu ska se nån ljusning....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Hur fan kan det gå så upp och ner i nivå när Brynäs spelar? Ena sekunden spelar dom lysande och hittar varandra riktigt bra, för att nästa sekund braka ihop totalt.. 4e kedjan är riktigt rolig att kolla på, samtidigt som lasse jonsson ser ut som ett stort skämt på isen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Tommy: Nämen nu är du onyanserad på gränsen till gam nacke..
Sundlöv å co har planerat å köra Jul show med våra egna Piff å Puff backar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Lindström: Jo, jag vet....guilty!
Men man hoppas ju för varje säsong att man ska slippa se den här typen av spel som vi bjuder på allt för ofta. Visst man blir tillbakapressad periodvis i alla matcher, men just nu har vi haft det tungt i ett par veckor...Dessutom väger vi emellanåt så jä-a lätt i anfallszon...
Hoppas ändå på seger idag...Nyanserat eller inte....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Tommy: Har Bif vunnit nån närkamp eller sarg duell idag?
Eller har nån vit spelare delat ur nån tackling än?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Lindström: Rättelse ang tacklingar; Bif via Granis 1st.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
UNDERBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAART!!!!
Lasse visar klass!!...
Lavander på kontoret å 2-2 !!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Samma nu.. Även om Lauritzen mår bra så är det solklar tackling mot huvudet..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
mattiaskarlgren: Undra hur många matchers avstängning det blir?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
rafalski: Bör ju bli exakt lika många matcher som Bertilsson fick, tacklingarna är ju nästan identiska förutom att den här sker i lägre hastighet men istället är det en riktig "blind side".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Olle: Nä de är inte identiska. Som Wikegård sa så tacklade inte Bertilsson mot motståndarens huvud, det gjorde Madsen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Olle: Lägg till att den här tacklingen tog mot huvudet
Kommentera

« · 1412453