Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11

1413548 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Huge: En väldigt bra högstanivå men samtidigt väldigt ojämn.

En väldgt hög högsta nivå och väldigt låg lägsta nivå skulle jag skriva om honom just nu. Visst får han ha sina dåliga dagar men med hans kompetens och erfarehet borde de dåliga dagarna vara
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Burken: Så han man bara slå ner röven i soffan innan det ringer haha.

Beklämmande dåligt av tik
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Huge: Det kommer inte att vända. Han rycker efter halmstrån. Jag hörde intervjun innan match och det är nästan kompist hur han står och försöker hitta positiva grejer från förra matchen. Man blev nollade. That's it.

Jag kommer att hålla på TIK idag. Det är nog enda gången ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Burken: Dags att bänka sig för att kolla på ångestfighten: FBK mot Timrå.
Såg värmlänningarna sist mot LHC och spelar dom likadant idag så får Timrå det hett om öronen.
Vete fan vilka man ska hålla på?
Man vill ju gärna att CZ får svettas lite till innan det vänder...   :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Huge: Domarinsatsen igår kan inte annat än sägas vara patetisk.

Jag förstod tidigt att det skulle bli en sån. Exempelvis när de missade /interference/hakningen på Hansen framför målet under spelvändningen när (Jag tror det var) Johansson slog in en passning. Då var det "klubban i midjan och husvagnsrally" från modobacken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Burken: Håller med. När domarna dessutom missar Danielssons fula armbåge som också ska rendera en 5:a plus matchstraff, så blir man extra förbannad.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Linström_92: Det är väl inte så svårt att räkna ut. Det är fortfarande inte förseelsen man går på utan följden. Kom ihåg att det är "JURISTER" som sitter i DN.

Slår du någon så han dör är det en straffskala, överlever han är det en helt annan. Det är så de funkar "di där".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Treklövern1912: Ja, måste vara ett skrivfel i domskälen.
I övrigt känns väl 3 matcher helt Ok, han har inte samma fart när han tacklar som Bertil hade, vilket förmodligen dragit ner strafflängden en aning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Treklövern1912: Det värsta är inte att domen kommer i efterhand utan att fyra domare missat situationen trots att till och med pucken var i närheten. Så det var ingen situation som uppkom bakom spelet så att säga.

Det hade smakat bättre med 5+20 igår i första hand. I det läget hade vi haft bra chanser att kunna få med oss alla poäng. DET hade svidit mer än en avstängning och kaffepengar i böter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Ja hur fan en tackling mot kroppen kan ge längre avstängning än en mot huvudet är ju en gåta!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Treklövern1912: Tror att det är nåt man för leva med när det gäller just LJ.
En väldigt bra högstanivå men samtidigt väldigt ojämn.
Han känner sig säkert också relativt given i laget och behöver sällan oroa sig för att ex bli bänkad, vilket säkert bidrar till en viss nöjdhet eller vad man ska kalla det.
Sen måste man titta på när misstagen kommit, dvs i vilka matcher.
Han har ju varit bra så länge laget i stort spelat bra så mkt går hand i hand sas. Han måste ju också få ha dåliga dagar, synd bara att misstagen i dom senaste matcherna har blivit lite väl avgörande, vilket kanske gör att man förstorar upp hans uselhet sas.
Kan ju vara så att han också är bättre med en uttalat bättre försteback i laget, typ Ekholm, så att han slipper känna pressen att hela tiden vara försteback och alltid prestera på topp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Linström_92: Tacklingen kommer från sidan och Morten Madsen väljer att gå på pucken istället för motspelaren.

Detta skrivs i domen. Det verkar ganska så virrigt.

Själva domen verkar dock vara korrekt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
sylf:

11000 spänn? Allvarligt måste svida rejält.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: hahaha, dom har gjort det igen!!!!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Linström_92: Disciplinnämnden är ett stort jävla skämt!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Huge: LJ verkar ha drabbats av nån sorts hybris efter sin fina inledning och även om han alltid spelat med små marginaler så har dom blivit lite väl många dom senaste matcherna.

Håller med dig om det mesta du skriver. Men LJ har också gjort fatala defensiva misstag som har resulterat i baklängesmål.

Verkar att han också har blivit sämre längs sargerna sedan ifjol.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Madsen fick tre matcher och 11.000 i böter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Zappaholic: Lite för tidigt att svara på tycker jag.
Vi inleder serien bra och blir kanske lite övermodiga, då är det lätt att man glömmer skitjobbet som måste göras i varje byte, nåt som jag anser vara en stor anledning till dipparna vi gjort.
När väl energin finns där så för vi ju matcherna och det är väl det som är tanken bakom hela upplägget den här säsongen.
Överlag ändå godkänt så här långt, trots att Widing i stort sett varit anonym och firma Järnkrok/Silfverberg ännu inte hittat nån stabil nivå. Lite för ojämnt där.
Paradoxalt nog är det väl försvarsspelet som ändå överraskat positivt, dipparna till trots.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Hur mycket tid kan det behövas för att behandla en överklagan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
arnio: Håller med dig!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Zappaholic: Styrka säger jag. Nu saknas ju Bertilsson och vår sista backplats är vakant.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Trots att spelet stundtals är skralt är vi bara fem pinnar från serieledning. Ska vi kalla det en styrka eller bara massa flyt?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Satt och tittade på highlits och kan inte fatta vad Jonsson håller på med vid första målet. Kolla detta några gånger och följ #20 med blicken. Vad gör han?? Ser ut som en snubbe som ska ta första stolpen på hörna i fotboll..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Huge:
Ganska nyanserat faktiskt för att vara från dig :) mao inte ett inlägg helt klätt i dur, fortsätt så.

Finns Danielsson armbåge att skåda länk tack!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
arnio: Vi skänker bort en seger igår och det gör vi pga 10 usla minuter i första, när vi tappar det mesta och dom kan vända till 2-1.
Resten av matchen styr vi i stort sett, även om det byts chanser.
Bedrövlig domarinsats, och då är jag inte den som brukar gnälla på domarna i första hand.
Visst ska dom få missa och gårdagens konstellation är väl iofs rätt nya som elitdomare och nån form av inskolningsmisstag får man acceptera.
Men så otroligt många och uppenbara misstag känns lite väl magstarkt.
2 huvudtacklingar och inte ens en tvåa på nån av dom.
Blev ju inte ens en tvåa för interference på Danielsson, trots att den idioten kommer snett bakifrån och delar ut en armbåge i ansiktet på Järnkrok, som varken kan skydda sig eller ens är i närheten av att vara tacklingsbar öht.
Det var konstiga domslut åt båda håll men tycker ändå att det är vi som drabbas värst av inkonsekvensen/oskickligheten hos domarna.

LJ verkar ha drabbats av nån sorts hybris efter sin fina inledning och även om han alltid spelat med små marginaler så har dom blivit lite väl många dom senaste matcherna.
Sen var väl i ärlighetens namn inte Löf eller Jonte speciellt lycksosamma igår heller. Tafatta rensningar och allmänt virrigt spel.
Vilket förstås bidrog till att det såg väldigt virrigt ut ett tag.
Vad gjorde ex Jonte vid 2-1?
Var ute och stötte på Hannula vid sargkanten istf att markera sin gubbe framför kassen, med ett mål arslet som följd.

Skönt ändå att få med sig åtminstone 1 pinne, synd att en oturlig styrning på egen spelare ställer Honken i SD.
2 pinnar hade känts mer rättvist, sett till matchen som helhet. 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
En petitess kanske, men borde inte Johan Larsson få 3-3 målet? Både stats.swehockey.se och hockeyligan.se har Järnkrok som målskytt..
Såvitt jag kan se på highlights så är det Larsson som är sist på den pucken, absolut inte Järnkrok..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Anders Berg: Jag är klarvaken och lite orolig över Brynäs spel faktiskt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Zzz: Hemma är vi riktigt usla faktiskt, men det kanske vänder nu med tanke på förlusten mot Modo?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Anders Berg: Summerat måste man väll kunna säga att vi spelar väldigt bra på bortaplan? Visst kan man önska mer ur vissa matcher men summerat från inledningen så är bortaspelet en succé vilket 11 poäng på 6 matcher vittnar om.
Hemma är det dock inte lika muntert. Det är väll rätt uppenbart att laget får problem när man möter en motståndare som backar hem och täpper till. Jag tycker laget borde spela rakare och utnyttja att man har spelare med bra fart under rören. Jag tycker att man blir lite överkonstruktiv i vissa situationer. I inledningen gick det bra när man har flytet med sig men som nu när man är inne i en lite tuffare period borde spelet förenklas.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Madsen är anmäld vilket är bra.

"Morten Madsen slår i från sig kritiken.

– Jag tycker inte att jag gjorde något fel, säger han och tillägger

– Ishockey är en kampsport och jag kan inte hjälpa att jag är längre än han är och han sticker fram huvudet. Den som blir tacklad har faktiskt också ett ansvar."

Då är det alltså ok att tackla någon i huvudet om man är lång? Vilket ärkenöt!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Idag ska vi väl alla slå oss ned framför Hockeykväll i SVT och se när Renberg fördömmer tacklingen samt kräver minst tio matchers avstängning.

Soprtnytt visade ett kort referat av matchen men nämnde inte med ett ord tacklingen...

Straffet ska tydligen stå i paritet med hur länge en spelare ligger på isen och om en ambulans måste hämta honom. Det kommer bli som italiensk fotboll...dykningar och spelade skador. Fy fan...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
arnio: "... och sen vaknade du!", som man sa förr.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
arnio:" Bortaspelet håller högsta klass och nu gäller det att börja ta lite poäng hemma också"

Hmm??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
foppa78: Bortaspelet håller högsta klass och nu gäller det att börja ta lite poäng hemma också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Bra skrivet om tacklingen av Robert Pettersson.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Gurra88: För Dacke mfl ska med rutin å seghet ska få lira sina byten.
4é linan ska vara våran 1á lina i fortsättningen!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Gurra88: Är Wännström ens i speldugligt skick än ? Och vems plats tycker du han ska ta ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
bradberry: precis.. till följd av nordans bortvaro..Men varför envisas man med att hålla Wännström utanför laget????.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Gurra88: Vad pratar du om? Han gör ju ändringar... Idag iofs till följd av Nordans bortvaro. Men samma formationer? Nja...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: klipp ner mikrofonfrissan och ta av dig platåskorna så blir du 122 cm. Prova att checka nån i huvet sedan:-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Olle: Kan bara hålla med :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Lindström: För att väga upp "boork-kritiken" här inne lite så måste jag ge honom cred för att så snabbt och så ofta ge personliga svar på frågor från fans/privatpersoner. Lite imponerande faktiskt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Gurra88: Dom senaste tre matcherna har det varit förändringar inför varje match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Nu är det dags att bänka Lasse Jonsson eller spela honom som forward, fullständigt livsfarlig i egen zon.

Förra matchen låg han bakom 3 baklängesmål och idag 2.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Kan någon förklara för T.Jonsson att det är tillåtet att byta kedjeformationer??

Han gjorde en toppning mot slutet, som vem som helst gjort. Men med den här samma-uppställning-varje-match-situationen vi har just nu så är konkurrensen obefintligt. Du kan va hur jävla usel som helst, femmorna består likförbannat...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
70 Rodrigues: Portugisiskt stål? *ASG*

Det enda Portugiser kan är paella och filma på fotbollsplaner ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
Lindström: Japp man kan inte alla tagga ner lite så att vi inte framstår som Luleå fansen. Låt media sköta drevet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
En solklar Checking to the head my ass, skulle jag som är 196 cm portugisikt stål ;-) tackla typ Sylf som är fem pannkakor hög så skulle det bli ch to the head oavsett. Sådant måste också tas med i beräkningarna, heads up säger jag :-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF den 12/10-11
sylf: Jo, såg hela matchen :)
Kommentera

1413548 · »