Brynäs IF

715128 inlägg · 7953 ämnen

MORA-BIF 071013

« · 924123 · » Till forumet


Sv: MORA-BIF 071013
tjugo8: "tänk er själva o ha nån lirare som vinglar runt i brynäs under endast dessa 10-15 första matcherna...?"

Timonen? :)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
tjugo8: Klart det är ett svårt upplägg. Han lär ju inte precis bli favoriserad när Tappara bygger en pp-uppställning etc heller. Klart att de bygger laget kring spelarna som de kommer ha där hela säsongen.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
tjugo8: Problemet är att det verkar vara komunikationssvårigheter i Tappara. Deras GM vill ha Nick på isen i PP men tränaren vägrar för att Nick inte kommer bli kvar hela säsongen.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse:
ok. tack för info. ingen drömsits alltså...

måste va grymt svårt upplägg...
tänk er själva o ha nån lirare som vinglar runt i brynäs under endast dessa 10-15 första matcherna...?
Kommentera


Sv: MORA-BIF 071013
Huge: De riktiga supportrarna är de som går på matcherna. Sedan är det klart att det finns en medgångspublik som kommer när det går bra, men så är det väl överallt i alla sporter?

Det är upp till Brynäs att locka folk genom att spela bra. Och LITE annonsering i Gävle hade ju inte skadat, Gefle IF gör inte heller mycket på den fronten men de ser i alla fall till att synas litegranna på reklamskyltar etc.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
tjugo8: Jag mailade med honom för ett par dagar sedan och han får ingen speltid i PP och tränaren envisas med att köra honom i 3:e, 4:e backpar.

Han längtar verkligen till att få komma "Hem" till Gävle som han uttrycker det.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse:

Angell,
nån som vet om han hängt ngn puck än...?
Tips om stats-sight för finska ligan på eng (swe) ?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge:
...varför får jag en känsla av att ganska många Gävlebor går runt och är skadeglada just nu...?
...jantelagen i sitt skitigaste tryne...!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Men man måste vara realistisk och inte bygga sin realitet på hur det borde vara. Det håller inte. Nu är det som det är och Brynäs måste agera utifrån det...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Ja, tyvärr så är det väl ett generellt problem att det kommer mindre folk när det går trögt. Trots att det är då som stöttningen verkligen behövs. Och det är här min poäng kommer med att förbehållslöst stötta och gå på matcherna även när det tar emot. Och att bortse från sin egen egoistiska(?) inställning om att man minsann vill ha valuta för pengarna (läs vinst och kanonspel alla dar i veckan).
Att inse att det går upp och ner, dvs att man accepterar även en eller ett par dåliga insatser.
SÅ agerar en riktig supporter enligt min mening.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mikenomad: Det som skiljer Mora och Brynäs är utgifterna. Den lilla Aula ni kallar "Arena" kostar ju inte klubben lika mycket som LA
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Men flytta hem igen då. Brynäs blöder ju. Ta ut skilsmässa nu ifrån Bosse Ringholm och kom hem till Di Leva-land.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mikenomad: Och exakt VAD grundar du din teori på, om att de flesta andra supportrar skulle var mer objektiva än jag?
För att man gapar högre, gnäller mer eller vaddå?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Visst, Brynäs blöder och görs inget drastiskt nu snart så kan årets säsong mycket väl vara en förlorad säsong för BIF. Sett i det långa loppet tror jag dock inte att det är någon fara för Brynäs...ni har helt andra förutsättningar än t.ex. lag som Mora eller för den delen oss. Ni måste inte ständigt prestera resultat utan har råd med ett antal års kräftgång i ES utan att för den skull riskera nedflyttning. Visst, inget lag har en garanterad plats i finrummet men vissa är helt enkelt bara rätt svåra att bli av med. Brynäs tillhör dessa lag...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mikenomad: Mer objektiva menade jag naturligtvis....
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Mer eller mindre är nyckelorden här. Tror många (de flesta) är MER i det fallet jmft med dig.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Jo jag vet att du nog skulle ha ett säsongskort om du bott i Gävle. Dessvärre är det allt för få av de som bor i Gävle som har det.

Hade det varit 5000 st så hade det varit lite med andrum för Brynäs i ett läge som detta. I torsdags så "förlorade" Brynäs 280 000 kr i biljettintäkter sett utifrån budgeterat. En så dålig trend som vi är inne i just nu kan mycket väl lösas när det gäller den sportsliga biten men absolut inte när det gäller den ekonomiska.

Ser du framåt en smula så kommer det att ske ett ganska rejält generationsskifte i laget, kanske redan inför nästa säsong. Sjödda, Molin, Dackell, Lind är fyra spelare som kommer på frågan direkt. Visst, Dackell lär nog fortsätta men hur blir det med de andra? Skall Brynäs fortsätta att arbeta sig mot sitt satta mål att bli en toppklubb i Sverige så måste man hela tiden förbättra laget. Då måste ekonomiska resurser fram. Och det blir svårt med -1400 från budgeterad publiksiffra.

Brynäs blöder.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mikenomad: "Tror att Huge ser det som så; att det han inte lägger i form av ekonomiska utgifter till Brynäs tar han igen genom att med totalt subjektivta ögon granska det Brynäs tar sig för på och utanför isen..."

Menar du då att övriga supportrar som också granskar det mesta på och utanför isen skulle vara mer objektiva?
Är vi inte alla mer eller mindre subjektiva som supportrar?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Att jag kallade Fundamentals för medgångssupporter berodde enbart på att han just då uttryckte sig som en sådan, enligt min mening.
I övrigt verkar han vara en sansad och nyanserad skribent.

Sen är jag ju inte ngn hardcorefan som åker på alla matcher utan en mer normal supporter som går när tillfälle ges.
Skulle tro att jag är rätt så normal i det fallet när det gäller supportrar som inte bor där laget har sin hemvist.
Sen skriver jag matchrapporter för hemsidan när vi spelar härnere och det är väl också ett, om än blygsamt, sätt att bidra med ngt som hjälper föreningen.
Kan garantera dig att jag vore den förste i kön när man släpper säsongskorten ifall jag bott kvar i Gävle.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Du har rätt att man inte kan kräva vinst i match eller match och att man måste kunna acceptera en förlust då och då. Men sju raka...nja, då måste man få ha kritiska synpunkter. För då är något fel i det egna laget...antingen gör inte alla sitt yttersta eller så är det nåt annat, disharmoni i truppen eller så.

Då måste man som supporter ha rätt att uttrycka önskningar om diverse förändringar samt vädra missnöje mot sånt man tycker sig se är misskött. Detta utan att uppfattas som illojal, tvärtom tycker jag det handlar om att brinna för sin klubb, det är nämligen den och dess framgångar som är viktigast, inte någon enskild spelare, tränare eller styrelsemedlem.

Mao, sitter det fel personer i nån position, personer som äventyrar klubbens framtida framgångar, då skall dessa kritiseras och ev, rensas bort!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Visst har det "vanliga livet" en avgörande roll i hur pass mycket/ofta man ser matcher Live. För detta är ju en förutsättning för att Brynäs skall få in några pengar. Jag vet ju själv hur det är för mig iom at jag börjat arbeta på annan ort. Betalar biljetten gör jag ju likförbannat då jag har säsongskort.

Så Huge vad gör DU för att hjälpa laget? Mer än att klanka på de som går på matcherna och bildar sig en uppfattning om vad de ser, tex i brynäsbåset?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
horcoff: Han spelade bra igår men nog känns det som att Morasyndromet har smugit sig in i Brynäs i PP. Det är ganska intressant för PP funkar bätre när han INTE är inne. Man är ju fem spelare och borde således ha minst fyra passningsalternativ. Men Brynäs har liksom Mora för bråttom att ge pucken till Brendl.

Jag skulle vilja se att man flyttar runt pucken lite längre innan man passar honom för avslut.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mikenomad: Jag har alltid fascinerats av den där förklaringen att man minsann ska ha ngt tillbaka bara för att man lägger ner pengar på sitt favvolag. Ja, man rent av KRÄVER ngt tillbaka. Underförstått: man kräver vinst, och inget annat.
Räcker det inte att laget gör sitt yttersta för att vinna och är det så svårt att acceptera en förlust då och då?
Verkar inte som så när man ser reaktionerna från många supportrar.
Har man utgångspunkten att alla (spelare, ledare, tränare) i alla lägen gör sitt yttersta för att det ska funka, ja då är väl det skäl nog för att man bör stötta sitt lag i alla lägen och göra SITT för att hjälpa laget.
Nu talar jag om hur jag tycker man som supporter bör agera under match, både på läktaren och ex härinne på forumet.
Att man sen kan diskutera lagets insats och kritisera saker och ting som gjorts är ju självklart.

Sen handlar väl allt i mångt och mkt om hur man är som person (ålder, mognad, grad av engagemang som supporter, distansen till sitt supportande osv) när det gäller hur vi supportrar uppträder och reagerar.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Tror att Huge ser det som så; att det han inte lägger i form av ekonomiska utgifter till Brynäs tar han igen genom att med totalt subjektivta ögon granska det Brynäs tar sig för på och utanför isen...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Äsch...ha inga förväntningar. Angell skall vilas i form enligt Boorken. ;-)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Hur är det med "kackpellarna", går Brendl bra !
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Då får du allt ta och åka på hemmamatcherna lite oftare. I alla fall om du skall kalla det "ställa upp". Jag noterade att du kallade Fundamentalls för medgångssupporrter, en kille som liksom jag har säsongskort. Man kan heja arslet av sig hemma i TV soffan och det gagnar inte Brynässpeciellt mycket.

Put your money where your mouth is. ;)

Trendbrottet kommer den 22:a, i form av en väldigt spelsugen Nick Angell. Det är bara att hoppas att Boork låter honom spela direkt mot frölunda.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Det råder nog en hel del delade meningar av vad som förväntas av en supporter. Man kan ju se det som så, att man som supporter lägger en varierande men säker ansenlig summa pengar på sitt favvolag och att man då tycker sig kunna även kräva ngt tillbaka. Att då ha rätt att även som simpel åskådare ställa vissa krav också, inte bara förbehållslöst kasta sig ner och kyssa marken som representanter för laget beträtt.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Bissett19: Stäng av fjanten nån gång(inga namn nämnda11)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
El Maco: Ja, skolats kanske var ett lite för starkt ord.
Infuenser kanske är en mer passande beteckning. Att Boork betytt en del för deras karriärer både som tränare och spelare har dom iaf själva sagt.
Exakt HUR mkt är dock lite svårare att bedöma.

Och tack för medaljen. Fast jag agerar bara som en fullt normal supporter borde göra i alla lägen: ställa upp på sitt lag helt förbehållningslöst.
Är det inte det som är själva essensen i ett supporterskap?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Vem bryr sig om bäckis när man kan se bäckis ersättare live i läkerolen ett par gånger i veckan...Undrar vart man ska hitta Sjödins ersättare?
På bilagan om en timme kanske?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Har Lill-Kenta och Challe skolats av Boork?!? Jag kanske missat något men såvitt jag vet hade den förstnämnde Boorken som tränare en säsong för sådär 25 år sedan, den senare har såvitt jag vet aldrig drabbats av Boorken. Eller vet du något jag inte vet? Förklara på vilket sätt Leif Boork präglat deras syn på hockey är du snäll.

Annars i dessa Nobelpristiden kan jag gratulera dig. Du får El Maco-medaljen första klassen med blått band för att du ständigt är lika positiv till Brynäs och allt Brynäsiskt (förutom de andra gnälliga jävlarna som håller på dem). Foten i kläm? Jajamensan.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Bissett19: Hälften är domartabbar också.
Om det nu är nån tröst.... :-)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
munkas:

D.J delar Sextondeplatsen över Most penalized player.

Tuffa D.J,alla minuter är väl förmodligen Hakningar eller fasthållningar.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
orion: Skittrist.
Fast desto roligare när det vänder!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Fast både Lill-K och Challe har haft fötterna i skridskor...
Inget att skoja om, been there, did It, done It!
Det är trist att loosa länge!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
orion: Lill-Kenta och Challe har båda skolats av Boork vilket i mkt präglat deras syn på hockey, som spelare och nu tränare.
Så ni har nog mer av Boorkstyre i ert eget lag än ni själva inser... ;-)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Jag försöker bara hitta guldkornen, sluta klanka ned på mig. HV har tre stycken på topp tio. Dumma dom!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
munkas: Vad är det för kul med det?
Tycker det är tråkigt jag.
Men så är jag ju brynäsare också....
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Kul att brynäs har en spelare på topp 25-listan på tekare i alla fall.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
eltifoso: Bockstyre är väl OK, verkar värre med
Boorkstyre...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mk: "Tror fortfarande inte att Boork har fullt förtroende även om alla säger det och att det verkar vända beror på andra orsaker än att Boork har fått ordning på laget."

Exakt.
När det vänder så är det spelarnas förtjänst och när det börjar gå dåligt så är det tränaren som får skulden.
Låter djävligt nyanserat och objektivt, eller hur?

När detta har vänt kommer alla som nu svartmålar med domedagspenslarna att stå där med skammen.
Man är aldrig så usel som det sägs när det går tungt och man är heller aldrig så bra som det sägs när det flyter på.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mk:
"så ser det bra ut om styrelsen har tålamod med tränaren även om dom säkert inte är nöjda med resultatet när det ska signas en ny tränare"

så i teorin ska klubben behålla en ledare de ej är nöjd med bara för att framstå attraktiv för kommande anställda...?

annorlunda tanke, håller dock inte med ett skvatt...!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Ibland är inte allting klockrent. Sidospår finns det överallt i vårt samhälle och samtal och debatter kan nå oanade höjder eller bära hela vägen rätt ner i helvetet. Det är det som är tjusningen med diskussioner. Man vet aldrig vartb det tar vägen...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge:

Äääh fortsätt,du är ju alltid ute o cyklar;)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Uno Gordon: "Crescent - gjord av piss och cement"
"Monark - gjord av papper och bark"

Så roliga ramsor hade vi på min tid. (60-talet) :-)

Var på kollo utanför Varberg ett par år i början på 60-talet och en gång var vi på studiebesök på Monarks cykelfabrik i Varberg.
Dom satt och handmålade de lackerade mönstren på stänkskärmarna.
Inte mkt till robotisering där inte.
Köpte en scoutkniv på ett varuhus och den stack min rumskamrat rätt in i mitt vänstra underben.
Ärret finns kvar som ett minne för resten av livet.

Vad det här nu har med Mora-Brynäs att göra....? :-)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Ang det här om Boork ska få sparken eller ej,Jag TROR att spelarmötet å tränarmötet dom hade i veckan har rensat luften ,hoppas oxå att Boork övergett ideèn om sitt spelsystem.Sen tror jag oxå att dom är kyliga å hoppas att det ska vända,med tanke på att boork troligen gör sin sista säsong så ser det bra ut om styrelsen har tålamod med tränaren även om dom säkert inte är nöjda med resultatet när det ska signas en ny tränare.Tror fortfarande inte att Boork har fullt förtroende även om alla säger det och att det verkar vända beror på andra orsaker än att Boork har fått ordning på laget.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Dream Team: Bockstyre, det var väl vad Leksand hade en gång i tiden..
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Dream Team: Nej sådant får inte förekomma. Morsan har ju jobbat 35år inom vården, på Ortopeden 27A vid Sundsvalls Sjukhus och gud förbjude bockstyre. INu skall vi försöka stava till skålios-rygg. Det gick säkert åt helvete men ni fattar nog vad jag menar.
Kommentera

« · 924123 · »