Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

MORA-BIF 071013

924646 · » Till forumet


Sv: MORA-BIF 071013
och i tv visar sig Vikegård vara på Huges sida.
"Bort men pisspressen, men Aftonbladet i spetsen, som vill ha bort Boork..."
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Men dom finns självfallet även inom HS väggar förstås....
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Hahl Bundy: Ja, det är sannerligen inget lätt jobb att få pli på alla bångstyriga tomtar härinne.
Känner mig som Sisyfos i egen hög person.
Mao: ett omöjligt uppdrag.
Men man kan ju alltid trösta sig med att det finns sansade bedömare utanför HS ibland ngt trånga väggar.... :-)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Snart kan nog Leif Boork också titulera sig läktarcoach.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Hihi du är skojig i all din enkelhet. Dina inlägg ikväll alltså, fantastiska!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: "Klart Boork Tycker att det inte står rätt till med alla onyanserade läktarcoacher. Han hade nog förväntat sig lite mer av vissa supportrar, vad gäller bedömning och analysförmåga..."

Tur han har dig Huge.
Boork och du, ungefär som Don Quiote o hans väpnare.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jag gillar DJ i offensiven, bra back att ha i PP med fin klubbteknik och spelsinne men i egen zon är han ofta för klen. Han litar för mycket på sin klubba. Samtidigt är han en rätt skön riddare på isen DJ. =)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Peja: Klart Boork tycker det inte står rätt till med alla onyanserade läktarcoacher. Han hade nog väntat sig lite mer av vissa supportrar, vad gäller bedömning och analysförmåga...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
sylf: Ja, du gör säkert en objektivare och mer fackmannamässigt korrekt bedömning än Boorken.
Vi säger så....
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Bara det faktum att Boork tvingas kommentera DJ-kritiken offentligt tyder ju på att något inte står rätt till. Men det är ju så som Boork funkar; Vissa spelare står han alltid bakom och vissa petas/sparkas.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: "Kul att nu se alla Dannehatare stå där med byxorna nere... :-))"

Inbillar du dig att 99,999999% av jordens befolkning slutar hata honom för att du har fått lök på laxen i form av herr Koork, som du dessutom säger sammanfattar det du säger?? Man ser väl det man ser, Han suger!!
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe: "Han spelar med små medel och gör saker i det tysta, men han gör det väldigt bra."

Tror bestämt att du läste lite selektivt när du tog del av Boorks kommentar om Danne.
Du glömde ovanstående.
Verkar som att det inte bara handlar om att Danne är bra på att hålla sig till spelplanen.
Och förresten: var påstår Boork att Danne inte är bra på att hålla sig till spelplanen?
Om det är din egen uppfattning så kan du väl konkretisera det hela med nåt exempel?

För övrigt har du ju inte varit nån av dom värsta Dannehatarna. Iaf inte fram till att du föll för grupptrycket(?)
Så jag säger så här: du kommer undan med ett par byxor halvvägs nere.
Deal? ;-))
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Kul att nu se alla Dannehatare stå där med byxorna nere... :-))

Sen finns det ju det där andra perspektivet. The Dark Side. Det där med att bilda sig en egen uppfattning.

Boork gillar DJ för att han håller sig till spelplanen. Han gör det inte bra, men han gör det. Spets är en annan av Boorks favoriter, av samma skäl och med samma resultat. Vi har olika uppfattningar om Daniel Johansson, Huge, vive la difference! Jag tycker att han är svag back, men mina byxor sitter där de ska.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
AD: "dock måste jag tyvärr hålla med att DJ inte är en av de bättre spelarna som Huge vill uttrycka det."

Nja, då har du nog inte läst vad jag anser om honom.
Nämligen att han inte är en av de bättre men heller inte nån av de sämre utan en rätt så hygglig ES-back.
Boorken sammanfattar nästan på pricken det jag alltid hävdat och det har jag dessutom hävdat långt innan Boork nu kände sig manad att svara på den onyanserade och överdrivna kritik som Danne fått utstå.
Kul att nu se alla Dannehatare stå där med byxorna nere... :-))
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
AD: Boork om DJ:

"Daniel Johansson får mycket kritik från olika håll och jag tycker det är orättvist. Han är en spelare som verkligen försöker hålla sig till spelplanen och som är mycket duktig när det gäller speluppfattning. Han spelar med små medel och gör saker i det tysta, men han gör det väldigt bra."
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mattiaskarlgren: Han brukar uttrycka sitt ogillande om DJ här på hockeysnack med så det där bevisar inget, dock måste jag tyvärr hålla med att DJ inte är en av de bättre spelarna som Huge vill uttrycka det.
Men att karln får utstå oemotståndlig och ibland onödig kritik är jag helt övertygad om.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mattiaskarlgren: "Intresseklubben är väldigt stor ska du veta."

Hur stor då, kan man fråga sig?
HS gnälliga men ändå få tyckare känns väl inte direkt som nåt större underlag för din tes om att denna intresseklubb skulle ha rätt.

Det finns miljarder flugor som gillar skit.
Men dom kan likväl ha fel: skit är inte gott.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
munkas: Skulle inte rekommendera dom att nicka instämmande i närheten av ngn sansad och nyanserad hockeysupporter iaf...

Man blir så lätt avslöjad då.
Av de lösa och skramlande skruvarna därinne...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Intresseklubben är väldigt stor ska du veta.

Anrell är kung och det verkar vara en bra grabb som är wannabe där :)

DJ är dålig och det han iaf bevisat iår både på isen och i statistiken.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mattiaskarlgren: Intresseklubben antecknar....

Ännu en Anrellwannabee i mängden.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe: Jo, men min poäng är ju att dom var heta mot ett kallt motstånd sas. Och att vi kanske har övervärderat deras offensiva insatser en aning.
Boork var ju dessutom ite irriterad på vår försvarsinsats mot LHC och det kan mkt väl ha varit en av anledingarna till att han gjorde ändringar mot SSK. Där förväntade man sig nog en riktigt tuff och jobbig match med mkt kamp, vilket det också blev. Och de spelare han tog ut ansågs förmodligen passa den förväntade matchbilden bäst.
Ett försök till förklaring så gott som ngt annat...

Summa summarum: offensivtänket i stort har ändå varit boven i dramat och Boork insåg nog efter LHC-vinsten att det krävdes ändringar för att tighta till defensiven i en förväntat tuff och jobbig match.
Kan inte se ngn annan förklaring till att han matchade som han gjorde mot SSK. Jag tror definitivt inte att han ändrade BARA för att hålla uppgjorda riktlinjer om att vissa spelare ska vila ibland, även om det säkert kan vara en delförklaring.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mattiaskarlgren: Ja, jag kan tänka mig att det är många som nickar instämmande när de läser bloggen. Alla utom en?....
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mattiaskarlgren:

Du får sluta lägga upp smashlägen åt Magister Huge...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Bevisar inte detta endel? :)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe:

Nu gör Jompe det lite lätt för sig, tänk på att det finns en nu rätt lång historia med Koorkismer längs den skakiga vägen de senaste tre åren.

Kalla det mentala förslitningsskador och en massa 1:or på besiktningen... som nu övergått till 2:or... ja i alla fall på pucken...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Fanzin: Vi får väl hoppas på lite fler llr?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: "Frågan är hur pass mkt heta dessa spelare [Widing och Brendl]egentligen var?"

Tja, en hängde fyra kassar och den andre tre. I min värld är det två hyfsat heta spelare. Men vad vet jag, obildad sillstrypare från västkusten?

Ja, jag hänger argumentet på SKK borta. Det var väl när Dackell fick höra att han inte fick spela den matchen han slog sönder en klubba mot sargkanten. Den lyhörde och flexible Boork gör också det, när han tillfrågas om vad som gåt snett.

Igen: never f*ck with a winning streak. Bortaseger mot Luleå, 9-1 hemma mot LHC i början av säsongen och man är bra igång. Spelart ingen roll om det gick "för lätt"; det var två goda trepoängare i seriestarten.

Sen skickades ett B-lag till Södertälje. Resten känner vi.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
rackham: En gör så gött en kan, för att citera en känd Degerforsprofil... :-)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge:

En vinglig och inte i alla delar konsekvent historerevision, men du kan få ett G... Magistern... = )
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe: "Så länge man vinner ska man sitta i båten, inte göra en massa förändringar. Nu undrar ni kanske varför jag blev så tagen av den repliken, Brynäs är ju inte precis i ett winning streak just nu. Misstaget var laguttagningen inför Södertälje borta. Widing och Brendl och flera andra spelare var glödheta, ändå bänkades de. Det var där det hela började."

Frågan är hur pass mkt heta dessa spelare egentligen var?
Ser man till matchbilden mot LHC så var det en mkt jämn match en bit in i andra. Då hade vi haft maxflyt och Sperrle räddade oss flera gånger.
När vi sen gick ifrån så lade dom ju mer eller mindre ner verksamheten och det var väl då som ex Brendl klev in i bilden. Tycker mao att den ev hetta som visade var en smula skenbar sas. Det var nog mer LHC:s blekhet i det läget som fick våra killar att se heta ut.
Tror att Boork mkt väl hade detta i åtanke när han sen tog ut laget mot SSK. Plus en del andra saker som gjorde att han lät "hetsporrarna" vila.

Nu känns det också som att du och många andra bara riktar in sig på SSK-matchen och menar att det var där roten till det onda började.
Tror att förklaringen är lite mer komplex än så. Känns som att det främst är vårt försök att kliva fram och spelar mer offensivt som generellt sett har varit förklaringen. Det gick nog lite för lätt mot Luleå och LHFC och när man sen fick ett bryskt uppvaknande mot SSK så smög sig osäkerheten på i matchen därpå och sen fortsatte denna osäkerhet att ställa till det.

Som tur är så är ju Boork en lyhörd och flexibel tränare och insåg snabbt att en återgång till det gamla var nödvändig. En mer oerfaren tränare hade kanske fortsatt ett tag till i rädsla för att tappa prestige om han ändrar tillbaka alltför snabbt.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
rackham: 5200 mot Djurgården, nog finns det stod risk att det blir "ensamt" på läktaren i morgon. Risk för under 5000?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe: En höjdarbanner! Riktigt vass faktiskt. Slås väl endast av Moras förra säsongen när Malmö kom på besök, riktad till Lupachuc "We hope the money is good because the hockey sucks".
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe:

Ironi på hög nivå...

Är det säkert att du inte är född i Gävle...?

Ser att Timråiterna har ställt in bussresan och kommer i minibuss istället.
Det kan bli ensamt på läktaren i morgon...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Fundamentals: Det kanske vore en tjusig banner imorgon kväll, längs hela ståplatskortsidan:

"Never f*ck with a winning streak".
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mikenomad: "Det brukar vara säkert som amen i kyrkan att motståndarnas negativa trender bryts mot just oss."

Sorry. Det är Brynäs som sedan länge har patenträttigheterna på det där. Vi har haft hela säsonger där vi turnerat runt i landet och brutit motståndarnas förlustsviter.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe: Nämen Brendl och Widing hade ju spelat två (2) hela matcher i följd då, de var säkert jättetrötta! Tror Brynäs valt att skära ner på försäsongsträningen till förmån för en stor trupp...

Nåväl, misströsta icke. I morgon bryter ni trenden då ni möter oss. Det brukar vara säkert som amen i kyrkan att motståndarnas negativa trender bryts mot just oss.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe: Eeh, vadå misstag? Brynäs behöver Brendl och Widing utvilade till kvalserien ;)
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Jompe: Det var det citatet som borde suttit uppklistrat på dörren i omklädningsrummet. Istället för "Det viktiga är inte att vinna utan att kämpa väl" eller vad det nu var som satt där.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
51 Roger: Känner igen den känslan.

Satt i helgen och tittade (igen) på den klassiska baseball-filmen Bull Durham, och en replik som satte sig i huvudet var Kostners "Never f*ck with a winning streak". Så länge man vinner ska man sitta i båten, inte göra en massa förändringar. Nu undrar ni kanske varför jag blev så tagen av den repliken, Brynäs är ju inte precis i ett winning streak just nu. Misstaget var laguttagningen inför Södertälje borta. Widing och Brendl och flera andra spelare var glödheta, ändå bänkades de. Det var där det hela började.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Gluttade igenom tidningen "Brynäsaren efter hemkomst från Mora, står att läsa" i år skall Brynäs ta klivet upp bland de fyra stora" och sedan var den kvällen förstörd.Okey visioner kan man väl ha, men idagsläget måste man börja inrikta sig på en match i taget, och försöka undvika kvalspel, fast det lutar nog åt att Brynäs, tyvärr,är fast där nere.Visst gör de en bra match mot Mora, men tyvärr ger det ej några poäng.Har alltid ställt upp och gått på varenda hemmamatch, åkt på många bortamatcher, men just nu känns det verkligen tungt, men man biter ihop, och hoppas på en vändning
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
mikenomad: " Men kära hjärtanes...vad jag grundar min teori på?? Är du dum eller spelar du bara? Kan ju säga som så, att har man följt inläggen här på HS någorlunda de senaste åren så måste svaret bli "kommentarer överflödiga"..."

Alla härinne har i stort sett samma förutsättningar och information som bas när man sen ventilerar sina åsikter vad gäller ex spelet eller ngt beslut som tas i föreningen, vad det än månde vara.
I det läget måst väl alla våra åsikter betraktas som subjektiva eller objektiva vilket du vill.
Du hävdar dock att jag skulle vara mindre objektiv än andra bara för att jag för det mesta inte håller med dom som kritiserar och gnäller på exakt allt.
Märklig logik...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
20 Lindgren: Men den där Tomi Koskela skulle ha varit nåt o ha:p
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
tjugo8: "Tips om stats-sight för finska ligan på eng (swe)?"

tjugonoll: Du får lägga ut de hockeytermer du inte förstår här så får jag försöka sätta dessa över efter bästa förmåga.
Nicholas Angell 11: 0+1=1; 20 PIM (inkl en tiominutare). 7-6=1. Snittspeltid per match: 15 min 37 s.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Visst är det så..vår trälåda (E.on) är väl aningens billigare i drift än tablettasken. Det är väl grejen med arenorna...man måste nog ge dem några år innan man utvärderar ifall dett blev succé eller inte. I början lockas publiken av nyhetens behag. När det lagt sig krävs det som alltid krävs i dessa sammanhang, sportsliga framgångar, för att publiken skall komma match efter match. Uteblir dessa hamnar nog klubben ganska snart i ett jobbigt ekonomiskt läge...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Huge: Men kära hjärtanes...vad jag grundar min teori på?? Är du dum eller spelar du bara? Kan ju säga som så, att har man följt inläggen här på HS någorlunda de senaste åren så måste svaret bli "kommentarer överflödiga"...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
GävleLasse: Är det så illa så får man väl tänka om. Tappara går väl ganska bra ändå?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Gusten: för att ta de poäng man kan ta innan det är försent?
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
tjugo8: Självklart, kunde bara inte låta bli :)

Nej, vette katten om jag inte gjort samma sak som tränare. Varför gnissa in ett PP som ändå inte man kan använda sista 40 omgångarna.
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Gusten:
Exceptionell spelare, exceptionell säsong...!?

hursom...nog inget drömupplägg för spelare/klubb...
Kommentera

Sv: MORA-BIF 071013
Gusten: Kronwall
Kommentera

924646 · »