Brynäs IF

713415 inlägg · 7953 ämnen

Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08

« · 1018109 · » Till forumet


Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jompe: Se till att du och Rackham rör er synligt, finns ju folk som kan tro att ni har hemligt möte ;-)

Välkommen upp
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jompe: Jaså, blir det storfrämmande i tablettasken. Vi får passa på att heja då,

Det finns inget annat än vinst i morgon. Brynäs vinner 4-2
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
arnio: Kanon är det inte men det är bättre än en torsk. 7 fucking sekunder och ett missat läge i tom bur svider. Men vi snodde en pinne och förhindrade Mora att ta mer än en. Någon som sa att hemmamatcherna var viktiga? ;)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
arnio: Förhoppningsvis blir det tryck i Läkerolen på lördag. Jag ska upp och se matchen och jag tänker f**nimej inte åka 2 x 50 mil för att se dem förlora, den saken är klar.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Fullsatt på Lördag !!!
Krossa Malmö !!!
1 poäng borta mot Mora är kanon.
Efter 2 vinster mot Mif ligger vi bra till tro mig.
Mark Rules !!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Macahan:


Hoppas, som scouten säger i artikeln, att han stannar åtminstone 2-3 år innan han drar över.. vi vill ju ha lite nytta av våra egna produkter innan dom försvinner all världens väg !
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Macahan: Tacka huun för de !
Kommentera


Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Huge:
Rk No Name Team Pos GP FO FO+ FO- FO%
6 21 Molin, Ove BIF CE 4 41 24 17 58,54
8 36 Lind, Mikael BIF CE 4 55 31 24 56,36


Dom två har ju över 50% iaf:-)
Nu är ju detta efter hela serien.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Gusten: Håller med.
Det är ju bara att dra ner moringen som kommer åkande med pucken genom mittzon när det återstår 12 sekunder av matchen.
Tekning i neutral zon och matchen är vunnen. Dom hinner ju aldrig måla på den tid som återstår.
Men som sagt: sett till matchutvecklingen så var det väl mer än rättvist med oavgjort, för vår egen del.
Synd att Persson lyckades hitta ett matchstraff på en vanlig simpel crosschecking som på sin höjd ska ge 2 + 10 minuter.
Nu försvann vår tunga checkingline som är viktig att ha mot lag som Mora.
Dom 7 minuterna i BP kostade mkt kraft och satt sedan i benen på många spelare under resten av matchen.

Och tekningsstatsen vill jag helst inte se.
Vann vi öht NÅN tekning i sista?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Gusten: Instämmer med föregående talare. Snopet att inte Månsson inte fick in pucken.

Men helt klart ska man vara nöjd med en poäng, kanske inte att man förlorar två med 7 sekunder kvar. Men sett till 60 minuter var det Mora för hela slanten. Starkt att ta poäng fast spelet tryter.

Att sen sheriffen inte var min idol är en annan sak :P
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
tjugo8: Jag sitter också och retar mig. När det återstår 15 sekunder och puckjäveln är i mittzon ska man köra american football-style, vafan det spelar ju ingen roll om man får 3-4 stycken utvisade, varje sekund är dyrbar och tekningar tar tid. Livtag runt varsin moraspelare och käka upp puckjäveln.

Någon som sett tekningsstatsen från ikväll?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
sylf:
släpar sig de fr Åkersberga upp på lördag...? ;)

visst var 1 p för bif en ren stöld
men sitter o pausar tv-bilderna, 4 brynäsare i mittzon när Mora går in i Brynäs zon, orsakat av patetiska Angell o Hutten-Tutten...LOZEC !!!
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
westerlind: Fortsätt gissa du bara.
Jag vilar bara upp mig till dess att det börjar bli allvar.
Hittills har allt gått enligt planerna. Gävlelasse har full koll på läget och analyserar läget på ett mkt bra sätt.

Många andra analytiker har jag dock gett upp hoppet om för länge sen..
:-)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
westerlind:


hahahaha
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Ingen aning. Gissar på farbrorn från Enskede Gård.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Vem har gett upp?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: "Brynäslaget blir darriga i spännande lägen."

Medans "supportrarna" här inne ger upp totalti god tid innan det avgjorts. ;)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Jag hoppas du får rätt, ingen blir gladare än jag. :D
men förlorar vi på lördag och Mora vinner sin match så är vi illa ute , Brynäslaget blir darriga i spännande lägen.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
wap.hockeysnack.com
Man kan väl konstatera att om vi hamnat under det här trycket för en månad sedan så hade laget kollapsat totalt. Nu red man ut stormen att stal en pinne på ren vilja. På lördag lägger vi till lite anfallsspel så ska vi nog kunna bärga tre pinnar. Widing lär nog ha pigga ben och kommer hänga minst två baljor.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Hemmamatchen mot MIF på lördag kommer att se annorlunda ut. Man får inte glömma bort att vi inte vunnit mot Mora på bortaplan i år under serien. Daför tycker jag att den stulna poängen var ett fall framåt. Givetvis så är det grymt jobbigt att vi inte kunde hålla emot i 60 minuter utan bara i 59.53.

Sett över fyra femmor så är Mora ett bättre lag än MIF. Jag är positiv för matchen på lördag.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Cyklob:

Japp, Malmö är det. Det hoppas jag med, men det kan bli svårt om de spelar som i Moramatchen ikväll.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving:

Är det Malmö för eran del på lördag eller ?, i så fall hoppas ni kör över dom rejält.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
NÄÄ! nu är det bara att glömma den här matchen och ladda om tills på lördag.. börjar redan bli taggad, då mina matchbiljetter ligger brevid datorn och väntar :D
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

mjao, kanske en aning mer kamp :p men killarna är vältränade fullblodsproffs och klarar nog av att ladda om ..
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Inte på långa vägar. Det är mycket mer presige i daladerbyna.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse:

Brynäs spelar ju dubbelmöte mot Malmö också, minst lika energikrävande :P
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Gusten: Visst blev tabellen utjämnad och de anda tog in två pinnar på oss. MIF slog tabelljumbon och Leksand vann över slagpåse #2. Visst skulle det smaka fågel med 3 pinnar på lördag men skulle vi förlora så är det inte på något sätt kört.

Min tes är att Mora, Malmö och leksand kommer att vinna mot varandra vilket gör att samtliga förlorar poäng. Mora hade flyt idag och fick med sig en pinne för även om de dominerade matchen så är det ruggigt ineffektiva något som kommer att bta dem i arslet i slutändan. Jag tror heller inte att Mora fick den här pinnen gratis. De slet väldigt mycket på ett fåtal spelare och nu stundar ett dubbelmöte mot ärkerivalen Leksand. Vi får sela mot MIF, svårt motstånd men jag tror det blir delad pott. Sedan väntar ett "piggt" mora efter dubbelmötet med Leksand.

Jag är ganska positiv.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
BSKV_nu:

Jag tycker det var ett stort misstag att spela så pass defensivt som man gjorde, men måste anfalla mer än såhär. Hade vi spelat fröjdig fartfylld hockey, men bra anfallsspel och bra backchecking hade vi vunnit den här matchen, helt klart..

Får vi lite kontringar på oss gör det inget, vi har Markström där bak.

50-15 i skott säger allt, det går inte !
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
65selander:

Jag har sagt det förut men måste bara säga det igen Jakob Markström vilken fantastisk målvakt och han är bara 18 år. Måste ju vara en av dom största talangerna på år och dag på målvakts sidan som kommer fram.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
oscaaaar: "vad blev det i matchen ?"

Dassig is i Brynäs zon...
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Taktiken var väl alla överrens om. Att tänka på defensiven och satsa på kontringar. Sen blev ju det så hela matchen, eftersom ingen vill chansa och göra bort sig. Spelar man boxplay nästan hela matchen, så känns nog inte benen så pigga. Denna matchen kommer jag ha svårt att glömma, hoppas verkligen inte att spelarna påverkas av detta. Men magkänslan inför Malmö är inte bra.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
65selander: vad blev det i matchen ?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Därför att Mora borta suger.


2007-10-1318.30Mora IK - Brynäs IF2-1

2008-01-0518.30Mora IK - Brynäs IF4-2
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Måste även kommentera Boorks coaching. Varför lät han Hulkkonen spela!? Han spelade väl bara 3 byten, men hann både bli utvisad och missa markeringen fullständigt vid Moras första mål. För i helvete, detta är inte rätt tid att spela spelare i form.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues:

Därför att man har direktiv att spela försvarsspel och gå endast på kontringar? vad är det som är så svårt att förstå med det?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Och varför är man i egen zon under 90% av matchen?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues:

Nej, jag skämtar inte.. Laget i sig är längder bättre än Moras. Felet är att man kan inte vara i egen zon en hel match, man kan inte spela boxplay halva matcherna.

Hade Brynäs tvärt om, spelat med en offensivare taktik istället för att spela på skitkontringar som lönar sig lika ofta som hauthonen gör mål ungefär, så hade man säkert vunnit den här matchen.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
BSKV_nu: 1 mils bilkörning?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jag är inte så positiv i fortsättningen. Benen e slutkörda hos spelarna, och hur tror ni Markström mår fysiskt efter denna matchen?? Markström gjorde ett 60 minuters pass med 50 skott. Vad kan man jämföra detta med?? Svårt o säga, 3 mils löpningspass????
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Sen får gärna Widing börja fokusera mer och lägga energin i skridskoåkningen och närkamperna, i utvisningbåset hjälper han inte laget., jag tycker inte att han kommit in i KS på ett bra sätt.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Trodde att det handlade om att vinna?

"vill man anfalla och ta tag i matchen så gör man det. Brynäs har ett mycket bättre lag än Mora"

Du skämtar va?
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Clarence:

"Brynäs har inte kvalité nog att själva ta taktpinnen i en match typ den här, man har inget eget spel att plocka fram."

Får jag fråga vad du pratar om? Boorks taktik är ju att spela på det här sättet mot de bättre lagen på bortaplan, vill man anfalla och ta tag i matchen så gör man det. Brynäs har ett mycket bättre lag än Mora.

Glömt sista matchen i serien mot Mora? vi totalt utklassade Mora och förde hela matchen, så hade de velat hade de fört matchen idag också. Men Boork vill backa hem på bortaplan. Det handlar inte om kavlitén, det handlar om taktiken.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Izah: De blir slutkörda p g a att de är för dåligt tränade. Man hänger inte med helt enkelt. Detta är Brynäs sämsta lag någonsin och de kan vi tacka Sundlöv för. Får han fortsatt förtroende är det stor skandal. Fy fan vad laget har varit överskattat, även i kvalet.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues:

4 pinnar på Dalalagen borta måste anses vara helt okej,även fast det är jävligt surt att tappa på slutet.

Malmömatchen kommer se helt annorlunda ut,får vi tryck på deras stabbiga backar så ligger en seger nära till hands.

11.30 går bussen från Cityterminalen,anmält dej än?......;)
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
MarcusElving: Visst kan snedfördelningen på utvisningar diskuteras, men huserar ett lag nästan enbart i egen zon och mesta tiden låter motståndarna dominera och är tvåa i situationerna då drar man också på sig utvisningar i parti och minut. Brynäs har inte kvalité nog att själva ta taktpinnen i en match typ den här, man har inget eget spel att plocka fram.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
Jompe: Man kan ju hoppas på det. Nu har vi mött LIF och Mora, vi hade stora problem i båda matcherna, tror att det blir problem även mot Malmö.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
70 Rodrigues: Det är nog ganska säkert att de inte spelar så här på lördag. Ikväll mötte man Mora hemma, full fart framåt, alla mot mål. Lördag blir en annan matchbild.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
65selander:

"vi vara djävligt glada över moras ineffektivitet."

Eller Markströms otroliga målvaktsspel?

Hur kan ni vara nöjda med 1 poäng, när man är 7 sekunder från 3 poäng.
spela roll hur stor dominans Mora hade, verkligheten är att om vi hållt undan 7 sek till så hade läget sett mycket bättre ut..

Detta känns som en förlust.

Tips: Brynäs åker sannolikt ur i år, den här matchen kommer vara vändpunkten, tro mig.
Kommentera

Sv: Mora IK-Brynäs IF den 27/3-08
GävleLasse: För att dom andra lagen inte ska närma sig såklart. Spelar dom som ikväll åker vi på dyngtorsk på lördag.
Kommentera

« · 1018109 · »