1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
bradberry: "- Finns inte nån slags depressionsproblematik med i bilden där..?"

Har för mig att han fick psykiska problem i Mora och fick lämna mitt under en säsong. Nä han har gjort sitt i Brynäs.

MarcusElving: "Jo, vill minnas att Kristan gjorde det riktigt bra i Brynäs."

- Finns inte nån slags depressionsproblematik med i bilden där..?

Zzz:

Läck till Vancouver!

Måste väl ändå vara ett tydligt tecken på svensk hockeys urvattning...

MarcusElving: Frågan är hur Sundlöv tänker nu. Anaheim ryker i Modig och blir det inte nu till nästa säsong lär det bli den nästa kommande. Om Läck stannar via utlåning lär han lämna nästa år. Vi riskerar alltså att stå i samma situation nästa år igen, jag hoppas verkligen att det dröjande beskedet om Modig betyder att han inte är klar.

Jag tycker vi ska knyta upp Malmö Svensson som är en målvakt som inte lär intressera NHL och sen bara ha is i magen. Kanske Markström eller Lindbäck kan komma på lån om steget till NHL är för stort.
En annan sak är ju Jocke Eriksson som ville vänta tills efter kvarlerien. Något som Sundlöv inte kunde, nu är kvalserien snart slut och vi har ingen målvakt. kanske är det Jocke Sundlöv väntar på?

Sen funderar jag på en annan sak, enligt pressen är Ekholm klar och Modig klar men inget offentliggörs. Vad är det man väntar på? Antingen Brynäs eller spelarna verkar vilja avvakta.

90Steen_: Alltså, Modig har ju visat att han är en duktig målvakt när spelet stämmer som bäst. säsongen 08/09 var han ju riktigt bra i Luleå. Men har haft en sämre säsong nu den som nyss avslutats. Han kan säkert komma upp i en högre nivå om han får arbeta med Pecka osv. MEN, jag tycker att det känns som ett allt för osäkert kort om han är tänkt som förstemålis. Det kan bli lite vad som helst med Modig känner jag. Skulle gärna se en lite mer etablerad och jämn målvakt tillsammans med honom. Eller om Läck blir kvar, att man ger honom fullt förtroende till en början. Läck tror jag har tillräckligt med potential till att vara förstemålis i ES, absolut. Han har haft ett år bakom Markan och det är dags att ta nästa steg.

Frågan är vart det blir? I Brynäs? AHL? NHL?

90Steen_: +1

MATTIAS MODIG?? DRIVER DU???

Gud bevare mig om han är värvad som förstamålvakt..då sitter vi i skiten ordentligt, blir ingen idé att följa nästa säsong nästan..

Fyfan vilken PISSVÄRVNING! (om det nu är sant, hoppas hoppas hoppas ej...)

Redigerad kommentar

Känns j-vligt surt att Markan, Lindbäck och Jocke E kommer fram nästintill samtidigt i våra led.

Mattias Modig alltså? Well, in Pekka we trust. Eller nåt...

kompentent?? Kan inte stava på kvällskvisten när det börjar svida i ögonen...

P: Jag har inte sett Helenius tillräckligt för att göra en bedömning, men han är säkert en kompentent målvakt..

MarcusElving: Drömvärvningen för mig är Riku Helenius. Man har ju blivit bortskämd med stora målvakter på senare år och Helenius är 190 och de matcher jag sett honom (mot Brynäs) så har han varit riktigt grym.

Han är ju dock bara på lån hos SSK och lär väl plockas upp av Tampa till nästa säsong, Kan dock vara värt att kolla på...

P: Jo, vill minnas att Kristan gjorde det riktigt bra i Brynäs. Men frågan är, hur ser han ut nu.. Antar att ingen här inne har sett honom spela på ett bra tag. Kanske något för Sundlöv och värvningsgruppen att kolla upp?

Redigerad kommentar

MarcusElving: Robert Kristan funkade ju rätt ok sist?

Frågan är hur han utvecklats i Zagreb?!!

Klistrar in Aftonblaskans version av det hela också, de står fast vid att Modig är klar. Är det så hoppas jag att nästa målvakt vi värvar (Om Läck försvinner) är en riktig höjdarmålis.

Vill inte se Modig som nr 1....

P: Ja, det diskuteras friskt om Eddie i forumet där ser jag!

Okej, hade missat den där artikeln om Heino.

Vad har vi mer i allsvenskan?

Viktor Fasth, Växjö
Fredrik Pettersson-Wentzel, Almtuna

Vet inte hur deras kontrakt ser ut men det är ju två målisar som man hört en del om under säsongen.

Känns ändå som att man vill ha en förstemålis med lite rutin som man vet håller i ES. Sedan kan man backa up med en lite oprövad allsvensk målis.

Heino skulle jag dock kunda tänka mig som förstemålis då han har lite mer rutin och faktiskt gjorde det riktigt bra i FBK då han spelade där. Synd att han verkar bli kvar i AIK.

MarcusElving: Hade också kunnat tänka mig Heino-Lindberg men han verkar stanna i AIK.

MarcusElving: även Canucks olika forum skriver om Eddie

Vette f-n om det inte hade känts tryggast att plocka hem Honken nu trots allt. OM han går ner i lön och lyfter sig spelmässigt vill säga.

Peja: Håller med! Jag tror att Christopher Heino-Lindberg i AIK skulle kunna vara något..

Redigerad kommentar

MarcusElving: Skit i Honken. Finns bättre burväktare i Allsvenskan.

henke1: Honken har, om jag inte minns fel kontrakt med Frölunda även nästa säsong.. Sedan har inte Honken varit jättestabil i Frölunda heller tycker jag, det är möjligt att han skulle kunna höja sig om han kom hem till Brynäs och får jobba med Pecka osv. Men som sagt, han har väl kontrakt?

MarcusElving: Snälla ge hos Honken eller Jocke <3333333333333333333333333333333333333333

Även lokalblaskorna skriver om Läck och Vancouver

MarcusElving: Nej, han _kan_ åka hem till Gävle om han skulle vilja. Men skulle han göra det så fort han skickas ner till Ahl? Jag tror inte det, utan att han kommer och bör göra några matcher i farmarlaget. Sen om Florida tradar bort Vokoun i sommar så kan ju situationen bli annan...

Hence: Jag tror inte att Markan vill spela i AHL, han behöver dessutom inte om han inte vill heller!

Se länk..

Hence: Oj Jäävlar.. Är det sant?. Nu Honken.. Det är nu du ska visa Brynäshjärta.. fy fan vilken kris det blev helt plötsligt.. Modig håller inte som första..

sshs: Risken är väl att han, som Markan, kan tänka sig ett läroår i AHL. Tror knappast han erbjuds ett envägskontrakt.

MarcusElving: tror ni läck kommer bli utlånad till brynäs? känns som han får svårt att platsa i nhl iaf

mattias - 74: Dags att skicka hem Markan å packa badbrallorna va...

MarcusElving:

Han lär ju få svårt att ta 1:a spaden :)

Horace76c: Det var en riktig bomb! Det är inte så att Vancouver kontrakterar Eddie och lånar ut honom till Brynäs eller nåt sånt. Ska han verkligen över dit direkt.

Att han har potential, det håller jag med om. Men han har ju inte stått särskilt mycket. Jag såg Läck som en trygghet inför kommande säsong eftersom jag tror mycket på honom. Nu står vi helt utelämnade på målvaktsfronten i fall han försvinner..

Då räcker det inte med en Mattias Modig.

Tur att NHL-avtalet i alla fall ger lite kulor för både Markan och Eddie

Redigerad kommentar

Horace76c: Ja verkligen!!

Linström_92:
Ok, som dom skrev...det där var en bomb!

Venom: Hoppas inte han går till Brynäs, större säkerhetsrisk får man leta efter.

Markus Seikola är kanske en bra ersättare till Juuso. I Aftonbladet skrev de att han har gjort mest mål av backarna i finska ligan två säsonger i rad. MODO, Luleå och Södertälje lär va intresserade. Han gjorde en säsong + 9 matcher i Frölunda för några år sen, jag kan dock inte minas honom.

Kan detta vara nått?

Erat: Härligt!

Damerna: Silver
J18: Guld
J20: Stora förhoppningar om Guld

U16: Har jag ingen koll på?

Ser rätt bra ut i föreningen Brynäs. Synd att A-laget aldrig är i närheten :(

Edit: U16 ut i någon sorts kvartsfinalgrupp..

Redigerad kommentar

Linström_92: Härligt med ett JSM-guld :D

Ahlbom: Nu borde det vara klart!

bra komentator som säger att brynäs har tagit sm guld när dom leder med 2 mål och är 2,5 min kvar :O

Sådär ja! nu hoppas jag grabbarna håller det här matchen ut 2-1 mycket viktigt! :D

Till Nästa Säsong vill ja ha

Backar
Bertillsson
L.J
Ekholm (ny)
Löf
Sunkan
Andersen
Berglind
Ny offensiv back.

Forwards
Järnkrok
Dackell (stannar)
Silver
Rödin
Wännström
Rhodin (låna ut )
Kahnberg
Nordqvist
Eero
Sandin
Lauritz
Granis
Sundström ( låt han spela center utan att vara skadad en säsong så ska han nog producera)
Widing

Skulle faktiskt vilja ha tbx Tommi Miettinen. Hahah 35 år nästa säsong men
gillar han och kan säkert spela 2-3 år till. Borde ha lite Brynäshjä
rta med även om han fick kicken av Boork.

Vad tycks ?

Det här kan ju tyckas bra men finns det inte en risk att det kan bli väldigt dyrt när man redan har värvat en ny målvakt och Markström kanske plötsligt vill komma tillbaka?

arnio:

"Det har varit hemskt tyst från förespråkarna för skrotandet av Brynäs J-20 på sistonde..vad kan det bero på? Lustigt att se samtidigt vilka problem Färjestad börjar få.."

Ja, vilka enkla samband det går att se, va...

Säg så här då. Brynäs satsar mest av alla ES-lag på juniorerna. Kul.

Ut i kvarten. Igen. Inte i närheten av toppen.

Då är vi nöjda med upplägget?

Eller finns det in din värld en möjlighet att ställa sig frågan om det går att göra någonting bättre med samma insats av pengar?

Nähä. Tänkte väl det.

GävleLasse: kalla det visioner eller vad du vill men det är väl ändå bara bra att Brynäs sätter upp mål, visioner, drömmar eller vad det nu må vara.

Brynäs har gått från kvalerien till en sjundeplats (0-4 i kvarten) och till en sjätteplats (1-4 i kvarten), varför skulle inte Brynäs kunna ta ett steg till? Kolla på talangerna som Brynäs sprutar fram. Nu finns även ett NHL avtal som ger brynäs nån mille för varje kille som går till NHL. En sak till, varför ska juniorena vara hänvisade till en talangfull juniorlajn? Koll bara på Ironhook! Juniorena kan bära Brynäs mot toppen tror jag bara de får förtroende vilket de nu börjar få.

Det har varit hemskt tyst från förespråkarna för skrotandet av Brynäs J-20 på sistonde..vad kan det bero på? Lustigt att se samtidigt vilka problem Färjestad börjar få..
Det är nya tider nu och det blir svårare och svårare att värva ihop ett slagkrafigt lag och kan man istället plocka från sitt J-20 lag så är det en otrolig fördel.
Nu finns KHL, NHL som bara expanderar och expanderar, Scweiz, Tyskland osv. som pressar upp priserna vilket gör att talanger som kan åtminstånde förstärka Brynäs ett par säsonger innan de upptäcks av alla agenter blir otroligt värdefulla.
Dessutom ökar ju chanserna till att det kommer duktiga hemvändare som vill avsluta sina karriärer i Brynäs markant om vi får fram många talanger.

Huge:"Snarare som en tjurig 6-åring som har svårt att skilja på ett bokstavligt löfte och en vision. Tror nämliga att en 12-åring har lärt sig se skillnaden."

Givetvis så är det en vision. Men samtidigt så måste man även se det som ett satt mål. Det känns mer som att man satt ett mål men när man märker att det inte går att nå så har det blivit en vision med tiden så att säga.

Bylund kom in med uppkavlade ärmar och ville verkligen föra Brynäs framåt men sedan har verkligheten kommit ifatt och bitit honom i arslet. Om man skall ge Bylund skit för det uttalandet låter jag vara osagt. Det kan kännas lite väl omsidigt att komma med såna uttalanden innan man kommit in i rollen som KD och fått full koll på organisationen. För nu har den börjat spreta igen.

Jag menar man tillsätter en scoutinggrupp till sina nyförvärv och satsar istället på egna produkter. Inget fel i det, absolut inte men det känns som att man eldar för kråkorna när man tillsäytter en grupp för att värva en eller två spelare per säsong.

"Wikipedia:

"Vision, något man vill uppnå. En vision uttrycks oftast som ett framtida tillstånd som man vill uppnå, och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet."

Intressant att du källanvisar till wikipedia. En sajt där vanliga människor kan bli medlemmar och skriva SINA tolkningar av saker och ting. Så den tolkningen kan du lika gärna ha sklrivit själv. ;) 

Bara för att ge din källa lite nyans ;)

Jajjen: "Noterar också att fokus här på sidan har flyttats från "i Brynäs får aldrig juniorerna chansen" till "det är för mycket juniorer i Brynäs". På 4 månader. I september har GävleLasse & co skjutit in sej för säsongen 2010/11: "det är för många 26-åringar utan skägg i Brynäs." Och allt är Sundlövs fel. Och Czarneckis missade timeout i omgång 44."

Noterar att du tar med mig i dina exempel. NÄR har jag påstått att det är för mycket juniorer i Brynäs?

Däremot så har jag alltid  talat varmt för att ha två bärande linor. En defensivt bra lina (gärna med äldre spelare samt en fjärdelina bestående av talanger.

Sen får du nog kamma dig om du skall hålla på och tjata om en "Missad" timeout i omg 44.

Skall du hålla på och "hinta" så får du faan göra det rätt. Jag tyckte det var dåligt av Cz att TA en time out 30 sekunder före ett powerbreak. Det var DET jag tyckte var klantigt, inte någon missad Time Out.

Förresten, Vad var klart i omgång 44? Slutspelsplats? För Brynäs del så var omgång 44 och omgångarna runt den ett väldigt avgörande skede av årets serie. Det var då det började dippa för t ex luleå. Ett dipp man inte hann med att få stopp på och de missade slutspel. NU kanske inte en timeout hade förändrat nånting, men at det skulle varit en oviktigt tidpunkyt av serien lyser mer om dina hockeykunskaper.

Clarence: Läs den gode Tvästs svar kl 13:21, det räcker.
Håller dock inte med honom om att du låter som en pubertal 12-åring.
Snarare som en tjurig 6-åring som har svårt att skilja på ett bokstavligt löfte och en vision. Tror nämliga att en 12-åring har lärt sig se skillnaden.

Wikipedia:

"Vision, något man vill uppnå. En vision uttrycks oftast som ett framtida tillstånd som man vill uppnå, och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet.

"Men om det nu skulle vara så att man inte har de planerna eller den visionen. Är du nöjd med att se Brynäs säsong efter säsong som ett lag som bara ska kriga för att hänga kvar i elitserien eller möjligen hanka sig med till en och annan kvartsfinal där det ständigt tar tvärstopp?"

Nej, jag är inte nöjd om mitt lag tvingas kriga för att överleva varje säsong.
Vad har det med visionssnacket att göra?

gevalia: Kanon, nu ska J20 till final också.. Sen tar vi dubbla Juniorguld! Hade varit häftigt som fan! :D

Gurra88:
Ja det är ju olika förutsättningar i utgångsläget Juniorerna kontra seniorerna, men juniorerna som höjer sig över mängden kommer säkert att ta för sig. Det tycker jag visat sig redan i vinter, de som har haft mycket speltid redan blir troligen än vassare nästa säsong.

Gruppdynamik handlar ju till viss del om att man skall göra det man är bra på, jag tror definitivt att junisarna kommer att få spela sitt spel och är inte så orolig över skillnaderna i spelidè.

« · 1255240 · »