1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446866 inlägg · 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
GävleLasse: Visst kan man spela så, men hur många lag spelar på åttabackar under en säsong eller ens på sju under längre perioder? Vi har tre unga backar på väg in, Bertilsson och Berglind har kvaliteér att bli spelare av abslout toppklass. Vi måste släppa in dom helt enkelt, hade Sundlöv haft avsikten att värva en defensiv pjäs tror jag inte att Ekholm hade blivit aktuell.

Redigerad kommentar

Zzz:

Aha, du tänkte så...ja i det läget har du helt rätt.

Jag tänkte mer i banorna att spela med fyra hela formationer.

Zzz: Vad får dig att tro att man skall gå på tre backpar? Man kanske väljer att belasta backaerna mindre och spela på fyra backpar. Det Brynäs saknar och behöver är defensiva klippor som kan hjälpa till att städa framför kassen.

tompap71: Titta på dom åttabackar vi har på kontrakt:

Lars Jonsson
Niklas Andersén
Jörgen Sundqvist
Dale Clarke
Mattias Ekholm
Simon Bertilsson
Simon Löf
Victor Berglind

Om du ska klämma in en defensiv klippa, vilka sex tror du får starta?

Zzz:

Hur kom du fram till att just Bertilsson skulle få stryka på foten vid värvning av en defensiv klippa? -något jag för övrigt håller med GL helt i att det vore önskvärt- Själv skulle jag välja att ställa Löf åt sidan då jag tycker han håller en lägre nivå än Bertilsson.

GävleLasse: Om inte nu, så kommer det garanterat en till back i januari.
Tror Sundlöv/NC vill låta juniorerna få chansen till speltid under hösten men när det drar ihop sig till slutspel så är det på backsidan som rutinen behövs.

Jag skulle tippa på att Sundlöv sparar en slant till Markans eventuella lön(stannar han så kommer det att kosta) och stannar han inte så värvas en kanon till.

GävleLasse: Visst skulle det var önskvärt med en mer utpräglad defensiv back men inte som läget är nu. Tar man in en back till finns det ingen plats för Bertilsson vilket jag tycker skulle vara lite trist och onödigt. Båda Löf och Berglind har möjligheter att utvecklas till fullgoda elitspelare och duger gott som 7-8:e back.

Gurra88: Antar att du är ung och därmed rätt hungrig och het. Har jag rätt? :-)
Det är bra egenskaper. Men i mina ögon verkar du inte må riktigt bra av att älska Brynäs fullt så mycket som du gör. Eller i alla fall inte på det sättet du gör. Du verkar mest må dåligt av det. Vet inte om det har med åldern att göra eller din personlighet. Jag var själv betydligt hetare, hungrigare i unga år än jag är idag i 45 års-åldern. En del skulle säkert kalla det jag utstrålar idag för likgiltighet, men det är det absolut inte. Jag följer Brynäs mer idag, tack vare internet t.ex. än jag gjorde förr. Nu är jag medlem, nu handlar jag grejor och jag ser några fler matcher live per säsong än förr.
Mitt problem är väl att jag sitter ganska långt från Gävle och har svårt att följa arbetet i klubben inside. Typ, ganska välunderbyggda rykten och kommentarer på stan är för mig helt ogrundade. Det gör det svårt för mig att ha insikt i huruvida Jocke Eriksson valt bort Brynäs av en viss anledning eller annan, för att nämna ett aktuellt ex. på diskussion härinne.
Dessutom är jag dåligt insatt i det dagliga arbetet med att sköta en idrottsförening av så pass stort format.
Men det gör också att jag kan tillåta mig att lita på de som är satta att sköta klubben. Därmed INTE sagt att jag är nöjd med allt från min horisont. Tycker fortfarande inte att Sundlöf är en jättetillgång, Varken vad det gäller det mediala eller lagbygget. Skulle också vilja se mer positiv och offensiv hockey. Vet inte hur planen för det är. Får på nåt sätt ändå förlita mig på att det görs nåt för att styra skutan däråt inom inte allt för lång tid.

Det här inlägget är inte menat som nån "mästring" av dig. Hoppas du inte tar det så.
Jan T hade faktiskt en intressant vinkel i ett inlägg till dig där han bad dig lista typ 5 saker med Brynäs av idag som du gillar.
Testa! Inte för min eller hans skull, utan för din egen. kanske hittar du nåt du inte tänkt på tidigare.

70 Rodrigues: hehe, det du svarade på var Huges svar till Gurra på ungefär samma som du skrev och det visar lite av problemet här inne. Det är svart eller vitt. Det känns som om vissa härinne är förinställt för eller emot Brynäs oavsett vad som händer och att nyförvärv/föluster eller förändringar i organisationen enbart är ett nytt argument i en lång gammal diskussion.

Huss:Ja det är bara att hoppas att man skaffar en back till, då en back som tål en speltid på 10-15 minuter/match. En defensiv klippa att föredra.

Men jag har en känsla av att det kommer att heta "vi har så bra juniorer.."

GävleLasse: Lite underligt med Nolander. NCs första kommentar efter säsongen var att backbesättning var för tunn, Sundlöv erkände också att det var lite väl optimistiskt med 7 backar. Nu verkar det snarast som status quo eller knappast det. Hoppas verkligen vi får se ytterligare en back.

Huge: "Någon vars åsikter följer: Allt som föreningen gör är alltid fel.
Alla spelare som är aktuella är alltid de sämsta tänkbara. Sundlöv kan inte ha rätt CZ kan inte ha rätt, till råga på allt världens sämsta coach."

Sen finns det ju vissa som anser att allt som föreningen gör alltid är rätt, oavsett.Alla spelare som är aktuella eller värvas alltid är det bästa för Brynäs. Sundlöv och NC har alltid rätt.

Gurra88: "Jag hade tagit er alla på stort allvar, om det fanns nån måtta på idiotin.. Någons vars åsikter följer: Allt som föreningen gör är alltid rätt.. Alla spelare som är aktuella är alltid de bästa tänkbara.. Sundlöv kan inte ha fel , Cz kan inte ha fel, till råge på allt världens bästa coach, lauritz har helt plötsligt blivit elitseriens bästa spelare bland vissa bara för att några ogillar honom...

När nån visar missnöje, ja då ska genast dessa upphöjas.. känns det relevant? Att mothugga på saker bara för mothuggandets skull?"

Jag, jajjen, JanT m.fl hade tagit DIG och andra på om inte stort, så iaf allvar, om det hade funnits nån måtta på idiotin...
Någon vars åsikter följer: Allt som föreningen gör är alltid fel.
Alla spelare som är aktuella är alltid de sämsta tänkbara. Sundlöv kan inte ha rätt CZ kan inte ha rätt, till råga på allt världens sämsta coach, Lauritz har helt plötsligt blivit ES sämste spelare bara för att vissa gillar honon och dessutom kan backa upp det med stats...

När nån eller några visar uppskattning för den svåra uppgift som ansvariga oftast har, ja då ska detta genast smutskastas och kritiseras.. känns det relevant?
Att mothugga på saker bara för mothuggandets skull?

Gurra88: "men jag är av den åsikten att de inte lyssnar.. har några av de åsikter som lämnats nånsin gått igenom?"

Be att få en lista på de åsikter och förslag till förändringar som kommer in till klubben vid ex årsmöten eller vid andra tillfällen. Det tror jag att du som medlem har rätt till.
Då kan du ju se vilka saker som fått gehör och vilka som lämnats därhän, sas.
Kan ju tänkas att många förslag från oss utomstående som inte har nån som helst insyn eller större kunskap, inte är realistiskt genomförbara eller att dom helt enkelt anses vara för dåliga eller i övrigt inte vara värda att förverkliga, och därför heller inte går igenom. Eller vad tror du?

JanT: Håller med! Hade gärna sett Nolander kvar i laget. Man kan inte bara ha spektakulära spelare i ett lag. Nolander är en perfekt "utfyllnadsback" som sköter sitt varje match och håller en jämn och bra nivå..

Hoppas inte han går till FBK! Känns som att risken är stor för det..

GävleLasse: sant.. men jag är av den åsikten att de inte lyssnar.. har några av de åsikter som lämnats nånsin gått igenom?

Jag vill se stora förändringar.. bort med Sundlöv, in med bamse.. ut med Cz och in med Bäcklin tillsammans med melin..Låter det som nått som skulle kunna hända på ett årsmöte? njaaa..:)

JanT: Det tycker jag låter väldigt konstigt. Hur kan man bränna +30 mille på den här truppen? Detta kombinerat med att man får 8 miljoner extra i tv pengar.

Dixon lär ju inte ha spelat gratis han heller. Hietanens lön äts väl upp av Dale Clarkes lön skulle jag tro. Men sett över att vi har väldigt många unga spelare som inte har några jättekontrakt. Så är pengarna slut så har Sundlöv varit väldigt frikostig i sina löneförhandlingar med de befintliga spelarna.

GävleLasse: Pengarna är väl slut....

JanT: Ja, man vet ju inte vad man ska tro.. Enlgt kvällspressen så har han ju inte ens erbjudits kontrakt.. Väldigt konstigt agerat just med tanke på att han varit ganska OK i Brynäs

Gurra88: Men om du kan tänka dig att åka till Gävle för att se hockey så måste du ju även kunna tänka dig att åka påett årsmöte.. Det är ju där du kan påverka.. inte här.

GävleLasse:

Apropå respekt tycker jag man kan önska Peter Nolander till i framtiden.

Han har visat upp ett mycket stabilt backspel under de 4 säsonger han representerat klubben. All heder åt det.

Gurra88: *ler* Jag kanske ska utnämna dig och huge till moderatorer för balansenses skull... haha

GävleLasse: Bor för långt ifrån gävle för att kunna medverka.. dessutom känns de som att de inte bryr sig ändå..

Men behöver du en ung, kritisk moderator så är jag intresserad..hade kunnat växa med uppgiften;)

Gurra88: OM du är kritisk så tycker jag att du skall vädra detta på årsmötet. Att gnälla sig hes här är fruktlöst... Believe me I have tried ;)

Tväst: Visst förtjänar de en greundläggande respekt. Men du får inte glömma bort att dessa herrar tar väldigt bra betalt för att ens dra på sig nämda tröja så visst kan man ha åsikter och krav på det de företar sig.

Men det gäller ju att kunna ge kritik sakligt och utan en massa tillmälen.

GävleLasse: Jag är frivillig.. kan behövas nån mer som är kritisk till vad som händer i klubben..:)

GävleLasse:
"om du inte kan bemöta ett inlägg på ett bättre sätt än att sänka dig till en pubertal nivå är det väl bättre att inte bemöta alls..."

Precis, det är ju så framför allt de hånande inläggen borde bemötas.

I min värld är en f.d. eller nuvarande Brynässpelare värd en viss grundläggande respekt, stjärna eller vattenbärare.

Jag undrar vad somliga egentligen blev vaccinerade med?

JanT: Det blir ju ledare och moderatorer som kommer få det roliga arbetet. Men planen är att utse några fler moderatorer. Sedan kommer varningar och kortare avstängningar att tillämpas när man tycker att det är befogat.

Man skriver många saker i ren ilska och i besvikelse som man ångrar dagen efter (även fast en del inte erkänner detta)

JanT: Tack för det... Jag ska göra det jag kan för att göra detsamma...

Tväst: Givetvis är det en varningssignal när "normalt" duktiga skribenter lägger ner mer energi på att sänka sig till dessa skribenters nivå. Då blir den totala kvalitén i boken sämre.. vilket gör att många tröttnat...

Svårare än så är det inte...

Om det är skribenter som i dina ögon kommer med totalt blicklösa argument... sluta läs dem och "filtrera" bort dem...

GävleLasse:

Självsanering som sagt.

Den gäller oss alla....

Jag skall göra mitt bästa..

GävleLasse: Vem bedömer om det anmälda inlägget skall raderas?

Jag tycker avslutningsvis att du är inne på helt rätt spår när jag nu fått en fördjupad förklaring till hur du tänker.

Önskar dig lycka till i detta grannlaga arbete!

GävleLasse:
Jag började läsa HS Brynäs i höstas, ganska tidigt konstaterade jag att det var en handfull skribenter som hade insiktsfulla,analyserande inlägg. Dom "stackarna" dränktes dock varje dag av negativa, hånande dyngspridare.

Kan inte bedömma hur det varit förr om åren, men nu när JanT,Huge Jajjen o några till provocerats att svara med samma mynt ( läs hånande provocerande personangrepp ) då är det dags att agera?

JanT:Måste man bemöta alla inlägg då? Om du inte kan bemöta ett inlägg på ett bättre sätt än att sänka dig dig till en pubertal nivå så är det väl bättre att inte bemöta alls...

självsanering...

Tväst: Även den biten kommer att få en lägre ribba framöver. Jag vet att det är ett problem och att det finns en skara som är väldigt kreativa när det gäller skriva kritik och fåordiga när det skall ges beröm.

Jag förstår att det sticker i ögonen på många men stämningen i boken blirinte bättre av att man sänker sig till den nivån och börjar hacka på den som skrivit detta "låga" inlägg.

Det finns en funktion som heter  "anmäl inlägg"... tycker du att inlägget går över gränsen så anväder du den.. Men missbruka inte funktionen för då blir det fel åt andra hållet.

GävleLasse:

"Och den balansen uppnås genom att provocera menar du?

Prova att bemöta inlägg som du inte håller med omm med sakargument istället"

Du har helt rätt i detta, men som Tväst säger är det svårt att bemöta en uppkastning med respekt och sakargument.

JanT: Jag hade tagit er alla på stort allvar, om det fanns nån måtta på idiotin.. Någons vars åsikter följer: Allt som föreningen gör är alltid rätt.. Alla spelare som är aktuella är alltid de bästa tänkbara.. Sundlöv kan inte ha fel , Cz kan inte ha fel, till råge på allt världens bästa coach, lauritz har helt plötsligt blivit elitseriens bästa spelare bland vissa bara för att några ogillar honom..

När nån visar missnöje, ja då ska genast dessa upphöjas.. känns det relevant? Att mothugga på saker bara för mothuggandets skull?

JanT: Han kanske syftar på att alla som tycker någonting som är det minsta kritiskt gentemot Brynäs alltid utnämns till "okunniga idioter" av vissa användare?

GävleLasse:

"Vad jag strävar efter är en trevligare miljö här inne.. Respekt"

Det där köper jag till 100%

Men det är förbannat svårt att bemöta alla inlägg på ett respektfullt sätt.

Terrorbalans...

GävleLasse:
Jag har flera gånger försökt få vissa pajjasar att inse det mest elementära, spott o hån nedvärderande öknamn på spelare o ledare det hör inte hemma här.
Hur f*n skall man kunna hävda respekt mot motståndarfans o spelare när nivån är så otroligt låg t.o.m. mot det "egnalaget"?

JanT: Och den balansen uppnås genom att provocera menar du?

Prova att bemöta inlägg som du inte håller med omm med sakargument istället.

Gurra88:

Tycker du synd om dig själv?

Så detta är enligt dig ett forum för vädrande av missnöje?

Jag trodde det var ett diskussionsforum.

Skriver du inlägg på ett sätt som andra skribenter inte samtycker med så får du väl acceptera att det blir mothugg.

Du spar definitivt inte på krutet i dina inlägg kontra laget och föreningen - jag spar inte heller på krutet i mina svar till dig.

Nån j-a terrorbalans får det ju vara!

JanT: Jag som ledare får mejl med jämna mellanrum där det klagas på nivån.

Baserat på den kritiken så känner jag att det är dags att agera

JanT: Det är nivån som jag stör mig på. Det kommer ju väldigt få inlägg som stöds av statestik utan mer baseras på att det gjorts av Brynäs och följdakligen måste vara det bästa.

Jag har inget emot att man motsätter sig saker och ting i andras åsikter. Men nivån på inläggen måste höjas. Detta gäller inte endast dig utan även mig Gurra och många många andra.

Vad jag strävar efter är en trevligare miljö här inne.. Respekt

GävleLasse:

"Peja:Grejen är att folk har börjat tröttnat på alla cirkelargument där man tar ut en mening i ett inlägg och klankar på det.

Det måste bli bättring annars lär det bara bli en tom gästbok här..

Jag funderar på att sänka ribban radikalt här i boken..."

Sänker du ribban lär du garanterat få en tom GB.

Folk börjar tröttna? Beror det på att vissa skribenter är synnerligen aktiva i att framhärda i sin positiva grundsyn gällande Brynäs IF?

Är det negativism och kritik mot föreningen som är det politiskt korrekta?

Jag begriper återigen inte vad du är ute och far efter.

JanT: Skillnaden är väl att jag klagar på sundlöv och cz som styr stora delar av det jag älskar.. Och när jag tycker att det sköts på fel sätt, så är det väl endå här jag ska få vädra de? Men då är man enbart onyanserad, okunnig, läktarcoach..
Vet att du , jajjen, huge finner stort nöje i att vara sarkastiska, bryr mig inte om de. men män i er ålder kan jag tycka borde ha lite mer vett..

GävleLasse: Visst har han det. Om han därmed drar på sig mothugg från mig och andra så är det väl bara ett uttryck för att det finns delade meningar.

Angående att "teama upp sig" så finns det väl betydligt värre exempel än att jag/Huge/Jajjen har synpunkter på Gurras inlägg...

Vad är det du stör dig på egentligen?

Peja:Grejen är att folk har börjat tröttnat på alla cirkelargument där man tar ut en mening i ett inlägg och klankar på det.

Det måste bli bättring annars lär det bara bli en tom gästbok här..

Jag funderar på att sänka ribban radikalt här i boken...

JanT: Men de hade ju fortfarande plus sats.. vilket tex frölunda inte hade...

« · 1258024 · »