Huge:Det har ju varit så bråttom att få klart laget i övrigt så vad får dig att tro att han skulle vänta nu?
Sen är det ju bara Dackell som skall in.. Fast du kanske sållar på informationen utifrån vad som känns bäst för stunden.
"Målkungen erbjuds inte något nytt kontrakt.
– Inte som det ser ut nu, säger sportchefen Michael Sundlöv."
Det sista kan ju tolkas lite olika.
Ex som att Brynäs mkt väl kan tänka sig en förlängning men bara om Dixon sänker sina krav till en nivå som passar föreningens plånbok lite bättre.
Vad vill Dixon själv?
Ingen som vet, ingen som vet.
Vad vi dock vet är att Dixon vet om sitt nya värde på marknaden, trots en blek insats i slutspelet.
Eller så vill han helt enkelt flytta på sig.
Djävligt synd iaf om han är förlorad.
Stämplar alltid in på jobbet och gör sitt i varje match.
Undrar om inte Sundlöv spelar ett högt spel i tron att Dixon ska förlänga tack vare sociala skäl? Kan kosta mer än det smakar.
Bara en spekulativ tanke....
Huge: Men vet DU vad Alcén tycker? Var du med när det diskuterades målvakter mellan Sundlöv och Alcén?
Du får ta hänsyn till källan när du "tolkar" Peckas uttalanden. Jag tror knappast att han skulle säga nånting annat än en massa superlativ om värvningarna. Hade det varit så att Sundlöv värvat Jamie Ram igen så hade Pecka sagt positiva saker om det med.
Till sista... Huge, Gurra mfl..Nu lägger vi ner cancersnacket. Den biten av debatten känns väldigt ovidkommande. Det är dessutom ett ämne som kan vara väldigt känsligt. Jag har själv förlorat en pappa genom cancer och kan relatera till detta på ett väldigt påtagligt sätt.
sylf: "Skillnaden den här gången är att jag HAR sett dessa spela och dissar dom UTEFTER DET!!"
Precis.
Du har sett dom i andra lag och under andra förutsättningar.
Alcén tittar på hur dom uppträder i olika situationer, hur dom är beskaffade mentalt osv osv.
Känns som att Alcén samlade bedömning är ett bättre underlag än de få matcher du sett Modig och Svedberg.
Om du nu inte är nån sorts hardcorefan av dessa målvakter och följer dom slaviskt i ES, vilket jag starkt betvivlar.
"Den kommande säsongen kommer ytterligare ett kliv bakåt att tas,"
Ytterligare?
Hur menar du då?
Såvitt jag vet så har vi väl gått framåt ekonomiskt sen ett par år tillbaka, eller....?
Gäller även på det sportsliga planet.
sylf: "Brynäs är inte intresserade. De har sagt att de inte har några pengar."
Ett uttalande från Dixons agent.
Säger öht inget om Brynäs ekonomiska situation, eftersom vi inte vet hur mkt Dixon begärt i lön för att ev skriva på.
Kan mkt väl vara så att Brynäs anser sig inte ha så pass mkt pengar att Dixons krav kan tillgodoses, men det är ett alldeles för logiskt resonemang för media att nappa på.
Här gäller det att få rubriker, och vad passar väl bättre än att spekulera i att en klubb inte har några pengar?
Med den vinklingen kan man fortsätta locka till sig okritiska läsare på nätet, och på så sätt tjäna pengar själva.
En agent agerar dessutom i egenintresse.
Nån som tror att han med sitt uttalande INTE försöker få upp Dixons lön i en ev ny klubb?
Man har liksom lite svårt att se en tom kassakista i Brynäs INNAN man isf skrivit nytt kontrakt med Dixon?
Vilka krav har ex Dixon själv ställt?
Konstigt att inte agenten avslöjat kraven, han verkar ju i övrigt vara väldigt pratsam.
Redigerad kommentar
Qvarre: Rubrik i GD: "Boork sätter ett frågetecken"
När man sen läser artikeln står det så här:
"Jag tror att det kan bli bra, men är inte beredd på att säga att det blir det, säger expertkommentatorn Leif Boork,"
Rubriken skulle alltså lika gärna kunna ha sett ut så här:
"Boork tror att det kan bli bra"
Nån som är förvånad över att just GD vinklar det hela på detta sätt?
Gurra88: "Och då väljer du att likna det med cancer.. är iofs inte ett dugg förvånad"
Nä.
Jag liknar det med att gå till en cancerläkare och ifrågasätta dennes kompetens.
Kunde lika gärna handlat om en tandläkare.
Varför skulle just cancerläkarexemplet vara så mkt värre än nåt annat?
Får man inte prata om cancer bara för att många drabbats av sjukdomen, eller hur menar du?
Lindström: "Om du blandar in cancer i det här så har du fel i huvet. Hoppas att du fattar att du klev över en gräns nu."
Vissa skribenter tror sig veta bättre än Alcén i den här frågan, eftersom vi diskuterar målvakterna.
Då undrar jag om samma skribenter också tror sig veta bättre än fackkunskaperna i andra sammanhang, ex om man själv skulle drabbas av cancer.
Skulle ex jag själv i det läget börja ifrågasätta cancerläkarnas kunskaper?
Knappast. Tror jag inte nån annan som drabbats av cancer skulle göra heller.
Kunde lika gärna ha jämfört med en tandläkare, kärnfysiker, datatekniker eller nån annan yrkeskategori.
Nu valde jag cancer av en ren slump.
Och då tror du och Gurra att det handlar om cancer.
Svårt det där med liknelser tydligen.....
Redigerad kommentar