1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738982 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
Huss: Karlsson har väl inte så mycket till val om han vill spela i Sverige.

Huss: Håller med dig om Pecka! Både Modig och Svedberg pratade mycket om Pecka i samband med att de skrev på också..

Pecka-effekten ordnar målisar till Brynäs, Hoppas att Karlsson blir nästa! :D

Redigerad kommentar

Huss: Han får vara hur positiv han vill, skriver han inte på är det inte värt ett skit. Kråkan på pappret och jag blir positiv inte förr.

Gurra88: Det roliga var väl att Karlsson var så positiv till spel i Brynäs. Tror vi fått en "Pecka-faktor" som lockbete.

Kan bli riktigt bra trots allt.. Men ska väldigt mycket till för att vi ska få hit Karlsson.. Känns mer troligt att björn bjudning kommer hit tyvärr..en riktig sopa.

Men håller alla mina tummar att Sundlöv för en gångs skull överraskar väldigt positivt och signerar Karlsson..

MarcusElving: Ja, det skulle innebära att Brynäs har en riktigt bra målvaktsuppställning i år igen. Hoppas, hoppas...

Sundlöv har anmält intresse för Karlsson och han kan tänka sig att spela i Brynäs. Alltid nåt! Hoppas verkligen att Karlsson väljer Sverige och Brynäs.. Det skulle då kännas väldigt bra på målvaktssidan!

Redigerad kommentar

Jajjen: Jag vågar knappt hoppas på Henrik Karlsson. Det skulle kännas helt underbart om Brynäs lyckades signa honom..

Jajjen: Ja Karlsson skulle verkligen vara ett intressant namn. Ett av de bättre alternativen när det gäller målvakt. Han uppfyller ju även de önskemål som Alcén hade.

hahii: Det vore en riktigt bra ersättare för Markström. Därför hamnar han också nån annanstans. Det är väl fortfarande brrrrr Bjurling som är hetaste tipset.

Henrik Karlsson är på väg tillbaka till elitserien. Där har vi målvakten vi letar efter!

GävleLasse: Stana kan säkert lite svenska efter sina år här, men som sagt säkert för dyr.

Linström_92: För dyr, för utländsk..

Jag har hört Pecka A snacka engelska och förstår varför han föredrar en svensk keeper.

Vad tror ni om att försöka få Rastislav Stana som förste keeper, han är ju utan kontrakt än så länge.

sylf: Fniss fniss..

Gurra88: Jag hörde ett rykte att Pittsburgh vill ersätta Crosby/Malkin med Hansen/Lauritz, men Caps erbjuder Ovie/Bäckis. Vi får se vad som händer.....More to come!

tompap71: Hur kunde jag glömma elitseriens bäste, Lauritz.. Fattar inte att inte varenda nhl-klubb är ute och rycker i honom.. Bra jobbat sundlöv

Huge: Men Modo verkade ju inte vara överdrivet nöjda med Malek, rent tekniskt.

Från november 2009:

Just nu är Malek först på 23:e plats i elitseriens målvaktsliga och häromdagen kritiserade sportchefen Fredrik Andersson honom offentligt.
- Om vi scoutat Roman Malek hade vi nog inte tagit hit honom. Jag är inte riktigt nöjd, sade Andersson.
- Han har en omodern stil, lite gammaldags.

MarcusElving: Skumt att inte Canucks signade Hansen istället.

tompap71: och Super Mads för 3

Gurra88:

En säsong? Lauritzen skrev väl på för två säsonger? ;)

Rödin på väg till vancouver.. Men som tur är får vi behålla lagets bästa ytterforward ännu en säsong.

Huge: "Att Malek fick gå från Modo behöver nödvändigtvis inte betyda att man ansåg honom vara för dålig, rent tekniskt och spelmässigt.
Kan ha berott på andra saker som kan ha varit mer avgörande.
Om du läste mitt inlägg ordentligt så hade du märkt att jag baserade mina iakttagelser om Malek på det jag såg av honom i slutet av säsongen, när Modo fick ordning på sitt försvarsspel i övrigt. Och då såg han riktig bra ut.
Diskussionen verkar dock i nuläget mer handla om påvens skägg eftersom Alcén deklarerar att det är en svensk målvakt som står högst på listan."

Definitivt inte bra nog för att vara förstemålvakt i Brynäs i alla fall.

Huge: Helt rätt, jobbar inte laget för målisen kvittar det vem som står målisarna kan inte ta alla 1-0 & 2-0 lägen. Sen visst kan spelmodellen som lagen oxå göra skillnad.
Men hade te x Markan stått i SSK så hade han inte haft så fina statts...

Huge:

Malek har en rätt hög högstanivå, men var på tok för ojämn, jag är glad att han är avskriven. Men som sagt, det är ett passerat kapitel.
Alcén har en svensk högst på listan, Sundlöv sa igår att han kollar med kontakter och att inga möjligheter är avskrivna, man tittar både högt och lågt likväl som i öster och väster, en svensk vore bäst men utlänskt är inte omöjligt. Mika Noronen är ledig och Sundlöv sägs ju ha bra kontakter i Finland.

Jaja, jag spekulerar vilt, men det låter roligare än Bjurling iaf. ;)

arnio: "Malek ÄR för dålig. Varför tror du att Modo vill bli av med honom annars? Tittade du på några matcher där han lirade?"

Att Malek fick gå från Modo behöver nödvändigtvis inte betyda att man ansåg honom vara för dålig, rent tekniskt och spelmässigt.
Kan ha berott på andra saker som kan ha varit mer avgörande.
Om du läste mitt inlägg ordentligt så hade du märkt att jag baserade mina iakttagelser om Malek på det jag såg av honom i slutet av säsongen, när Modo fick ordning på sitt försvarsspel i övrigt. Och då såg han riktig bra ut.
Diskussionen verkar dock i nuläget mer handla om påvens skägg eftersom Alcén deklarerar att det är en svensk målvakt som står högst på listan.

65selander: Visst är det kul att vara Sveriges talangfabrik nummer 1, men det känns jobbigt när vi knappt får nytta av juniorerna innan de sticker. Visst är pengarna genom NHL-avtalet en tröst, men den känns inte tillräcklig..

Huss:

Jag är ateist, men är det dem valet står mellan så ber jag till gud att Pecka lyckas vässa Svedberg ordentligt.

tompap71: Herregud, pest eller kolera...

65selander:

Ett par namn kvar som diskuteras och Pecka vill ha svenskar, står det mellan Bjurling och Fredrik Holmgren måntro?

Pecka förklarar närmare vad han vill se för typ av målis under sina vingar.
Förutom detta så står det att vi inte förlorar en massa kosing på Modig.
Lönen återbetalas av förbundet och utrustningen är avbeställd.

Verkar som att allt avgörs inom 14 dagar.

Rödin till NHL också... Man blir matt men sedan läser man att han lånas ut till Brynäs denna säsong iaf.

Såg klippet nu igen med Modig och Svedberg.. Och Modig är inte bara en medelmåtta i målet, han är bra dryg med..

I övrigt.. Konfunderad över hur Malek, och Krizan kan vara för dåliga och Bjurling aktuell? Hahah, är väl för fan lika illa alla tre?

MarcusElving: Oksa har haft en bra vinter

GävleLasse: Risk föreligger...

Huge: Malek ÄR för dålig. Varför tror du att Modo vill bli av med honom annars? Tittade du på några matcher där han lirade?

Lindström:Glöm det. De ska ju bygga ut så det kommer att gå till det.

Hoppas Limpans å Markans Nhl pengar används till detta nu..

Simmalugnt: Hehe, Oksa rosade inte marknaden i Timrå direkt.. Men det var väl ett tag sedan han stod hos er?

Vet inte hur han ser ut nu?

MarcusElving:

Stryk den förste på din lista fort som fan, för er egna nervers skull alltså.

Såg precis att Fransson är klar för Rögle...

Dream Team: Fanns någon lista här i lokaltidningen på lediga målvakter förutom Bjurling då, klassen på dem är jag dock osäker på.. Har inte sett någon av dem på länge..

tompap71: Malek visade fina takter när Modo väl fick ordning på sitt försvarsspel i slutet av förra säsongen. Tror inte att Sundlöv är riktigt ärlig när han hävdar att Malek är för dålig. Tror istället att det isf mer handlar om att man vill undvika att Svedberg får samma konkurrent i Brynäs som han hade i Modo.
Kan ju också tänkas att Svedberg själv haft ett ord med i laget och det enklaste sättet att slippa alla spekulationer om att Malek och Svedberg ex inte drar jämnt är ju isf att man påstår att Malek är för dålig.

Dream Team: Hur många som helst. Det vet väl vi timråiter =)

MarcusElving: Vilka målvakter finns kvar att välja mellan som håller god klass och som är lediga?

MarcusElving: Såg rubriken i lokalblaskan imorse. Var tvungen att sjukskriva mej. Det här är fan inte roligt längre. Är Bjurling det bästa som finns på marknaden är Brynäs riktigt illa ute. Björn Bjudning! Jesus!

MarcusElving: Nej, känns inte stabilt alls med tanke på hans två senaste säsonger. Hellre Penker då!

Bjurling låter ju inte helt omöjligt när Sundlöv kommenterar honom.

Själv vill jag inte se honom i Brynäskassen, någonsin!

tompap71: Jürgen Penker?

Gurra88:

Sundlöv visade klokhet när han nekade Krizan och Malek, man kan bara hoppas att hjärncellerna håller farten uppe så pass länge att han hinner säga nej til Bjurling med.

« · 1265065 · »