1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738929 inlägg · 7967 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
sylf: Bjurling kanske skulle bli kanon i Brynäs, vänta lite grann innan du kastar din skit.

Huge: ES skickligaste sportchef? Sluta nu, om folk äter framför datorn kan de ju sätta i halsen!

Huge:

Alt B: Vi står där om ett par dar med Bjurling/Svedberg och ES sämste sportchef har gjort det igen........Ett troligare scenario, han har tydligen inte lärt sig ett piss sen Piff&Puff vaktade kassen.

70 Rodrigues: "Undrar hur Sundlöv och Alcén resonerar när dom har Bjurling som förstaval????"

En bra grej är att FRÅGA hur man tänkt.
Du kanske inte kommer att gilla svaret men du får iaf reda på hur man resonerat...

Sen kan man alltid spekulera och då finns det ett antal olika varianter:

Alcén säger att Bjurling är förstavalet.
Kan betyda att han verkligen anser Bjurling vara en bättre målvakt än Karlsson.
Och eftersom Alcén tagit fram bl.a Markström och Lindbäck så borde hans uttalande om Bjurling innebära att han verkligen TROR på Bjurling framför Karlsson.
Liksom han trodde på ex Markan framför dennes konkurrenter.

Karlsson har gett tydliga signaler som säger att Brynäs inte är aktuellt för hans del, eftersom bl.a Djurgården och SSK också söker efter en ny målvakt och att de alternativen är nummer 1 och 2 för hans del.
Återstår för Sundlöv och Alcén att presentera Bjurling som förstaval, eftersom det ännu inte finns nån bättre när Karlsson tackat nej.

Karlsson kan mkt väl ha varit intresserad men kraven för att skriva på kan ha varit för höga för att det ska vara intressant för Brynäs del.
Ledningen väljer att inte säga som det är: vi har inga pengar.
Motiv: ser konstigt ut eftersom vi enligt uppgift har 9.5 mille att handla för.

Snacket om Bjurling som förstaval kan vara dimridåer i det sedvanliga spelet bakom kulisserna, där det gäller att mörka och inte avslöja sina verkliga avsikter.
Mao: om ett par dar står vi där med Karlsson/Svedberg och ES skickligaste sportchef har gjort det igen....

GävleLasse: Ja, det kan jag hålla med om....Jag skramlar hellre till en bra målvakt med mycket potential, än står på läktaren nästa säsong och biter på naglarna...Om inte Sundlöv greppar den här chansen, med eller utan hjälp av fansen, så får han snällt ställa sig i kön till AF...

GävleLasse: Håller verkligen med dig Lasse och alla ni andra om de här med Bjurling/Karlsson. Nu när dom verkligen har chansen att få en BRA målvakt Henrik Karlsson så hoppas jag på att de blir han och inte bjurling.

Jajjen: Återkom gärna när du har svaret,,,,,Om du nånsin får det..

sylf: Jag har inget svar på det. Får jag återkomma?

Jajjen: Nån eller rättare sagt många, har tänkt fel i 10 år! Vad får dig att tro att de plötsligt börjar tänka rätt?

sylf: Så det är Brynäs affärsidé - först betala 6 miljoner för juniorverksamheten och sen avlöna förstaårsseniorer utan meriter som etablerade elitseriespelare? Känns som nån tänkt fel.

Peja: haha!!

Jajjen: Det gör dom inte, 90-talisterna i Brynäs tjänar i stort sett ingenting.

sylf: Tjänar dom som Chabada och Jocke Eriksson tjänar dom för mycket. SSK har lyckats klämma in bl.a. dom i sin spelarbudget. Brynäs hade alltså råd med två 18-åringar. Är det förra årets juniorer som förväntas täcka upp för uteblivna spelarköp liknar det en sanslös chansning. Utan en förstamålvakt är det vi och AIK som gör upp om sistaplatsen.

Jajjen: Va tror du Calle tjänar? Rödin?

sylf: Och du, hade inte samtliga juniorer utom Wännström kontrakt och lön redan förra säsongen?

Hur kan nästa säsongs mediokra lag kosta mer än laget med Hietanen, Dixon ,Molin m.fl. Var är stålarna?

sylf: Du menar att dom kostar som Chabada, Seikola och Jocke Eriksson? Då påstår jag att våra juniorer tjänar åt helvete för mycket.

Jajjen: Tror du junisarna spelar för 1000 spänn i månaden och gratis mat på pigalle?

sylf: 9,5 miljoner är verksamhetens överskott. Cash, stålar, geld. Går att handla för imorron.

Nyheten om Bjurling är den värsta brynäsnyheten sen Jesper Björck värvades från samma lag. Bjurling/Svedberg vs Korhonen/Sperrle = oavgjort.

Väljer man Bjurling så måste det handla om att Karlsson inte är tillgänglig. Skulle Karlsson välja SSK före Brynäs så är vi längst nere i kolkällaren.

Och hur fan kan nästa års trupp kosta mer än förra årets? Juniorerna? Dom är ju med för att dom är billiga, inte för att dom är bäst. Var är stålarna?

Redigerad kommentar

sylf: ja, jag kan för mitt liv inte begripa hur de resonerar när det gäller Bjurling vs Karlsson. Är de helt säkra på att Markan kommer tillbaka i januari eller vad?

Huss: Är det så och klubben verkligen har 9,5 miljoner på kontot så är ju samtliga dumma i huvet om man väljer Bjudning!!!!

Peja: OM man missar Karlsson på grund av att han är för dyr så får man väl skramla som man gjorde till värvningen av Nordan. Då hette det att man behövde en center av rang och nu blev det en ledig. Precis som i det här fallet. Missar Sundlöv den här chansen till en BRA målvakt och gör en halvchansning på en målvakt som helt klart har sina bästa säsonger bakom sig så kan han anmäla sig på AF som arbetssökande redan på torsdag.

sylf: Mig veterligen är eget kapital och tillgångar inte samma sak. Det förra genereras av överskott i verksamhet eller tillskott från "ägare".
Arenan däremot är en typisk "anläggningstillgång".

Det sjuka med alla svängar kring målvaktsposten är att Bjurling förmodligen är ett bättre alternativ än Modig.

Huss: Det egna kapitalet är nog arenan, d.v.s pengar som inte finns. Har svårt att tro att Sunklöv kan gå till bankomaten och ta ut 9,5 miljoner. Jag tror inte det finns en spänn på kontot i verkligheten!

Vid tidigare NHL-avtal var det väl så att om en spelare redan varit
i NHL en gång så kunde man inte få pengar för honom en gång till.
Oavsett om spelaren hade kontrakt eller inte med den svenska klubben.

Så var det när Johan Holmqvist gick till NHL senast.
Då fick Brynäs inte en enda krona, på grund av att han redan varit i NHL.

Det blir ju i och för sig lite speciellt med Henrik Karlsson.
Han skrev på för NHL under senaste säsongen, när det inte
fanns något NHL-avtal. Så jag vet inte hur det räknas då.

Sen var ju det en ovanligt korkad regel.
Ungefär som om Milan eller Juventus skulle kunna värva
Zlatan från Barcelona, helt gratis. Bara för att en italiensk
klubb redan betalat för honom en gång.

Brynäs räknar nog kallt med att någon av de 3 NHL flyktande målisarna dyker upp och bankar på dörren runt jul.

Huss: så sant, så sant!

MagicMolin: m 50k dollar är ungefär 400k, sedan lade jag till "om inte mindre" eftersom MIF tydligen bara får 25k dollar för Pääjärvi, dock kan de vara för att han inte fick någon ES/AS match med MIF, men jag vet inte. Egentligen borde dom fått 50k om det ska delas ut på fyra senaste säsongerna eftersom han spelade i timrå tre av åren och inte 3½ av åren.
Så att räkna in 400k kanske inte heller är så säkert.

Blizzard: Nä, men vi har en klubbdirektör som håller hårt i plånboken. Vår omsättning är i samma division som LHC, FBK och numera har vi även ett eget kapital på nästan 10 mio.
Rörelseresultatet som de flesta tippade skulle generera förlust pga. vikande publikintäkter men nu verkar det bli ca 1 miljon plus istället.
Med tanke på att vi gjorde en brakförlust bara för ett par år sedan så ser det bättre och bättre ut med finanserna men å andra sidan är frågan om vår kära klubbdirektör inte håller i pluskan lite väl hårt…..

Blizzard: Nä man ska självklart inte räkna med NHL pengar, men chansen är väl rätt stor. Vi fick ju 400 000 för Läck efter endast en säsong. Varför skulle det bli mindre för Karlsson om han drar till NHL efter en säsong??

MagicMolin: Att räkna in NHL pengar i en kontrakt känns inte så elitmässigt och 2000-talet, känns som...löven. Man får även "bara" 200.000 dollar som ska delas ut till hans fyra senaste klubbar dvs, BIF kommer "bara" att få 50k dollar om inte mindre.

Dock så är jag förvånad att SSK verkar konkurera ut er om Karlsson, vart har alla era pengar gått, så farliga värvningar har ni endå inte gjort, och ni skulle väl lixom likt de flesta andra lag höja er budget en aning, ifs så kvittar det om alla höjer sin budget, men tycker endå ni borde ha pengar kvar.

Huss: Tror alla vill ha Karlsson. En sak man ska tänka på är ju att man med största sannolikhet även får pengar för Karlsson när han går till NHL, för det lär han ju göra! Räknar man in dom pengarna så blir det kanske inte så dyrt ändå.

Men lär väl bli Bjurling...

sylf: Ja, man blir mörkrädd. Hur tänker Sundlöv egentligen? Karlsson är ungefär dubbelt så bra som Bjudning om löneskillnaden står i paritet till detta så är Karlsson förstahandsvalet alla dagar i veckan ändå.

Jag tycker Bjurling är en av sveriges bästa och han hade bara otur förra säsongen bla, bla, bla.

tänk om gör rätt Brynäs!

MarcusElving: Ja, vi får ta spelare som andra lag vill bli av med.........

sshs: Jag blir mörkrädd när jag läser det där! Hur kan man ha Bjurling som förstaval när en målvakt som Henrik Karlsson finns på marknaden. Detta slutar väl med att vi tar Bjurling som SSK dumpat medans SSK själva signar Henrik Karlsson.

Usch, känns skit..

GO FOR KARLSSON ISTÄLLET FÖR TUSAN!!!!!!

sylf:

Karlsson kanske inte är intresserad eller så har Brynäs inte råd att ha en 1:e målvakt i kassen detta år.
Utbudade av SSK?

Blizzard: Ligger nåt i det du säger. Karlsson är klassen bättre än både Bjudning och oModig. Sunklöv har en skruv lös!!

När ni "blev av" med modig och Henrik Karlsson blev fri och kan tänka sig ES-spel och även nobbar FBK, då blev jag avundsjuka på era "tur i oturen" för Henrik Karlsson är så sjukt mycket bättre, och nu läser man om Bjurling, man kan säga att avundsjukan inte är lika stor längre......

Mår ju illa om de väljer Bjurling.
Är detta sämsta silly för Brynäs genom alla tider?

sshs: Undrar hur Sundlöv och Alcén resonerar när dom har Bjurling som förstaval????

Huss: Bjurling Brynäs förstaval av målvakt. Hur ska detta gå

Gurra88: Nåja, SSK har gjort en del bra förvärv så de blir ingen slagpåse nästa år. Den rollen får AIK ta över.

Känns väldigt tveksamt att Någon är så dum att man går till södertälje istället för Brynäs..?

I övrigt kan väl konstatera att det som vanligt är oerhört korkat av Sundlöv att inte kolla med Wentzel Pettersson innan man signerar vare sig Svedberg eller Modig..

Karlsson/Wentzel-PEttersson hade varit mumma.. Alternativt Bjurling - Svedberg..;)haha

Karlsson låter dock ganska positiv till spel i SSK också om man ska tro den här intervjun som någon SSK-bloggare gjort med honom.

Peja: Jag hade också hellre sett PW än Bjurling.. Men nu hoppas vi på Karlsson!

MarcusElving: Hoppas på Karlsson då. Jag vill inte heller se Bjurling, tror att PW är bättre än honom.

Huss: Ja, det ska bli intressant att följa honom i Mora. Jag tycker att Brynäs gjorde helt rätt som inte gav honom A-lagskontrakt när han blev senior.

Peja: Vår smala lycka kanske?

Skall bli intressant att bevaka denne spelare nästa år...

Peja: Sundlöv har tackat nej till/avskrivit Fredrik P-W i alla fall.

Han säger även "Vi kommer med 100 procents säkerhet att hitta en målvakt, en bra sådan, säger Micke Sundlöv till hockeykanalen.se."

Det betyder nog att han har ganska klart för sig vem som är på väg in. Jag tror på Bjurling eller Henke Karlsson. Hoppas innerligt på den sistnämnda..

« · 1265265 · »