Gurra88: Kan inte påminna mig om att jag öht uttalat mig om Djurgården annat än i allmänna ordalag. Men om jag nu gjort det så har det enbart berott på att jag helt enkelt inte trott att dom skulle hålla hela vägen, ja inte ens ta sig till slutspel.
Ett antagande som jag knappast varit ensam om.
Men du trodde förstås på guld för deras del redan i augusti?
" Melin var en viktig del, och nu har han återigen visat vilken stor coach han är"
Haha.
En lika enögd och grund analys som vanligt.
Hur tycker du att Melin skött sig efter sejouren i Brynäs och fram till igår?
Vilka genidrag var det som gjorde att han mer eller mindre floppade med Färjestad, Rögle och Linköping?
Sen förstår jag att du är impad av hans taktiska genidrag när vi tog guldet -99.
Ingen annan tränare hade ju kunnat komma på den briljanta och otroligt kontroversiella idén att ställa Honken i kassen i slutspelet och dessutom kasta in Bissett som forward.
Redigerad kommentar
Huge: "Ingen annan tränare hade ju kunnat komma på den briljanta och otroligt kontroversiella idén att ställa Honken i kassen i slutspelet och dessutom kasta in Bissett som forward."
Det briljanta han gjorde -99 var ju att VÅGA sätta in spelare som suttit på bänken hela matchen i match 5 mot Luleå. Custemo kom in med pigga ben och avgjorde matchen.. Hade det varit Cz så hade han nött på med samma gamla spelare.
Gurra88:Bevis är det inte... Det är ju endast en hypotes. Det jag tycker är mest konstigt är att HUge försvarar och hissar en tränarens beteende så länge han är tränare i Brynäs och förringar hans instatser efteråt.
Melin blev utvald till årets tränare den säsongen något som Huge verkar tycka var felaktigt.
Huss: Jag tror man kan säga att det krävs en tränare som besitter båda rollerna för att kunna kalla honom "duktig".
Det är ju olika saker att köra ett långsiktigt tänk och att kunna optimera laget iett slutspel. Det var lite för mycket armarna i kors från Cz's sida för att man skall vara nöjd.
För det är precis det jag tror problemet ligger. Man var nöjd att ha tagit sig till slutspel och sedan gjorde det inte så mycket att man åkta ut tidigt.
Peja:Det är nog snarare så att det är eliteprospects som kanske varit lite snabba att lägga ut dem som "free agents".
Informationen är ju rätt begrnäsad om var i förhandlingarna ligger och med vilka.
En trupp som det kommmer att bli korsdrag i är väl Rögle i så fall.. Det var väl ett rykte om att Beduinen var aktuell för Brynäs. En annan som jag tror är intressant för Brynäs är väl Daniel Rahimi. Rätt ålder och rätt typ av spelare i Sundlövs ögon.
Redigerad kommentar
MarcusElving:
Dråpslag för Leksandsfansen? jojo.Ganska väntat och föga överraskande om du frågar mig.
Nya
Honken (målvakt)
Mathias Porseland (back)
Ny offensiv
Nicklas Danielsson (forward)
Alexander Ovechkin (forward)
Äv va fan vi behåller Markström och köper hem Bäckis. Sen köper vi 2500 skyltdockor och placerar ut på Läkerolens stolar se ser det fullt ut när de sedvanliga 5500 bänkat sig"