1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446152 inlägg · 7966 ämnen

Nästa säsongs lag

Sv: Nästa säsongs lag
"henke1: Mina önskningar :) (tror inte på dom men hoppas)

Nya
Honken (målvakt)
Mathias Porseland (back)
Ny offensiv
Nicklas Danielsson (forward)
Alexander Ovechkin (forward)

Äv va fan vi behåller Markström och köper hem Bäckis. Sen köper vi 2500 skyltdockor och placerar ut på Läkerolens stolar se ser det fullt ut när de sedvanliga 5500 bänkat sig"

Gurra88: Jag har inte för vana att tippa olika lags chanser inför en säsong och har inte haft några synpunkter på Djurgårdens chanser inför den här säsongen heller. Det överlåter jag åt dig och andra.
Sen har du i sedvanlig ordning inte fattat vad jag försökte säga.
Att det är små marginaler som avgör när slutspelet inleds.
Sen förstår jag inte logiken i ditt snack om Melin.
Om vi nu hade prickad målform, magisk tur och perfekta tillfälligheter på vår sida, behövdes det då verkligen ett "geni" som Melin i båset för att vinna?

Huge: Du nämnde vid enstaka tillfällen att du inte trodde djurgården offensiva hockey skulle hålla hela säsongen. Bara för att ha en ursäkt till varför brynäs inte borde göra likadant..

Ja, tror knappast det blivit nått guld med cz i båset.. Melin var en viktig del, och nu har han återigen visat vilken stor coach han är.. Bästa vi haft i Brynäs på väldigt länge...

Gurra88: Kan inte påminna mig om att jag öht uttalat mig om Djurgården annat än i allmänna ordalag. Men om jag nu gjort det så har det enbart berott på att jag helt enkelt inte trott att dom skulle hålla hela vägen, ja inte ens ta sig till slutspel.
Ett antagande som jag knappast varit ensam om.
Men du trodde förstås på guld för deras  del redan i augusti?

" Melin var en viktig del, och nu har han återigen visat vilken stor coach han är"

Haha.
En lika enögd och grund analys som vanligt.
Hur tycker du att Melin skött sig efter sejouren i Brynäs och fram till igår?
Vilka genidrag var det som gjorde att han mer eller mindre floppade med Färjestad, Rögle och Linköping?
Sen förstår jag att du är impad av hans taktiska genidrag när vi tog guldet -99.
Ingen annan tränare hade ju kunnat komma på den briljanta och otroligt kontroversiella idén att ställa Honken i kassen i slutspelet och dessutom kasta in Bissett som forward.

Huge: Haha,, jodu huge, det är precis det du gjort. Och jag har haft en mycket rolig stund nu när jag läst dina gamla inlägg om just detta ämnet. Kan jag varmt rekomendera till er alla:)

Att djurgårdens anfallsrika hockey skulle räcka såhär långt kunde man se ganska tidigt, samtidigt som man trodde mer om lhc fbk när det skulle börja dra ihop sig. Och jag är till skillnad från dig inte ett dugg förvånad att detta spel lönar sig mer än def. styrspel..Och man kan inte säga annat än att Hardy är ett geni och elitseriens i särklass bästa coach..

Det har inte gått så bra nu emellan, sant, men tycker knappast han gjort bort sig.. Att vinna ett guld och ta upp ett lag i elitserien kanske du inte tycker är stort nog? Cz meriter känns kanske starkare? Det roliga är att om tio år när ingen vet vem cz är längre så kommer du sitta här och säga samma sak om honom precis så som du säger om Melin, boork m.m m.m...

Ska gå in och läsa dina blunders om djurgården igen, underhållning!:)

Gurra88: Och jag SOM TRODDE ATT dURGÅRDEN SKULLE FIGHTAS NERE VID STRECKEN DEN HÄR SÄSONGEN. jAG VAR ÖVERTYGAD PÅ FÖRHAND OM ATT bRYNÄS SKULLE PLACERA SIG HÖGRE I TABELLEN...SNACKA OM ATT MAN ÄR EXPERT!

sORRY, caps lock HAKADE UPP SIG

Redigerad kommentar

Huge: "Ingen annan tränare hade ju kunnat komma på den briljanta och otroligt kontroversiella idén att ställa Honken i kassen i slutspelet och dessutom kasta in Bissett som forward."

Det briljanta han gjorde -99 var ju att VÅGA sätta in spelare som suttit på bänken hela matchen i match 5 mot Luleå. Custemo kom in med pigga ben och avgjorde matchen.. Hade det varit Cz så hade han nött på med samma gamla spelare.

GävleLasse: Bevis nog för att Cz aldrig kommer vara i närheten av melin..

Gurra88:Bevis är det inte... Det är ju endast en hypotes. Det jag tycker är mest konstigt är att HUge försvarar och hissar en tränarens beteende så länge han är tränare i Brynäs och förringar hans instatser efteråt.

Melin blev utvald till årets tränare den säsongen något som Huge verkar tycka var felaktigt.

GävleLasse: Precis det jag skrev.. att när cz är borta ur brynäs, så är allt om att cz är ett geni som bortblåst..

Satt och kollade på lite salming klipp.. Tänk om man haft honom i båset .. Mäktigt..

Gurra88: Intressant att du har fördjupat dig i mina "blunders" ang Djurgården.
När du nu studerat min historik så kanske vi kunde få nåt litet exempel på en "blunder".
Jag väntar med spänning....

Huge: Visst.. Här bara en liten samling av allt du sagt:)

"Min grundpoäng är att du och många andra stirrat er blinda på Djurgårdens lyckade juniorer och tagit det som utgångspunkt för hela diskussionen. Bara för att DOM hittills lyckats bra under Hardy (läs: en halv säsong)"

"Ja, och när du tar upp det där med svårigheten att jämföra mellan olika lag så kan vi ju ex titta på Skellefteå, som ofta jämförs med bl.a Djurgården vad gäller påstått lyckad juniorsatsning.
Skellefteå har den här säsongen börjat bra för att sedan tappa mkt, Djurgården har i princip gått motsatt väg dvs börjat knackigt för att spela upp sig mot slutet.
Ändå väljer alla juniorkramare att ta enbart Djurgården som bevis för sina projunioråsikter men man blundar tydligen för Skellefteås kräftgång och att den möjligtvis kan bero på att juniorerna har en del i det hela?
För vilka meriter har egentligen Djurgården så här långt med sina hyllade juniorer och Hardy i laget?"

"För övrigt ett djävla överdrivet tjat om Hardy och Djurgården och att deras modell minsann är den ultimata, bara för att man ligger på slutspelsplats just nu och har lyckats rätt bra överlag så här långt."

"Djurgården har lyckats bra så här långt DEN HÄR säsongen och det tar alla juniorkramare som intäkt för att deras modell minsann är den ultimata lösningen på det eviga problemet med juniorerna och hur man på bästa sätt tar tillvara deras kapacitet."

Allt signerat Huge:)

GävleLasse: Avd. petitesser förvisso men var det inte G. Hermansson och Lill-Nyllet som kom in med pigga ben?

Gurra88: Fast i ärlighetens namn måste väl ändå sägas att det knappast är juniorerna som lyfta DIF i år. Deilert och Josefsson har ju mer eller mindre floppat, det är väl Krüger som kommit som en komet och Brodin som brunkat på bra.

Huss: Det man kan ge Hardy kredit för är ju att han fått flera av veteranerna bli sugna igen, länge sen man såg Ottosson, Falk och även Ölvestad bra. Största nyckeln är nog ändå att man spelat på mycket folk, och alla spelar på samma sätt oavsett lirare eller brunkare. En blandning mellan rotationssystem och sossehockey typ...

Huss: Det va la ändå att ta i ..de gjorde det förbannat bra i grundserien.. Plus att det jag i huvudsak menar är att tokoffensiven gick hem..

Huss:Ja det kanske det var.. Men jag har för mig att det var Custemo. Men det är ju länge sen så jag har säkert glömt bort. Detta förändrar ändå inte tesen i grunden.

SH: Köra på mycket folk, var det inte Boork försökte göra och blev så kritiserad för?

GävleLasse: Vi börjar väl bli gamla.... Custemo avgjorde förvisso men assisten kom från de nämnda tu.
Men när det gäller "fingerspitzgefühl" så är något som tyvärr är få tränare förunnat. Undrar om det inte finns en konflikt där mellan rollerna? Tränarens roll är att stå för det långsiktiga och låta spelarna utvecklas i sina roller över säsongen medan coachning mer handlar om att agera i nuet.

Huss: Jo men Boork hade fem kedjor och ställde över två, Hardy körde med alla fem...
Men det har nog mest varit en extremvariant under slutspelet, i seriespelet var det väl mer "normal" matchning.

Huss: ...men pigg i benen var nog även Custemo då även han mest satt på bänken...

Huss: Jag tror man kan säga att det krävs en tränare som besitter båda rollerna för att kunna kalla honom "duktig".

Det är ju olika saker att köra ett långsiktigt tänk och att kunna optimera laget iett slutspel. Det var lite för mycket armarna i kors från Cz's sida för att man skall vara nöjd.

För det är precis det jag tror problemet ligger. Man var nöjd att ha tagit sig till slutspel och sedan gjorde det inte så mycket att man åkta ut tidigt.

Huss: Lill-Nyllet drev in pucken, rundade kassen och la en macka till Custemo strax innanför blå som fick på sin enda träff i karriären. Eufori i Gavlerinken!

LHC förlänger inte med Emvall, Eriksson och Fernholm. Vad sägs om att plocka upp Fernholm?

Hellre skulle jag se Markus Seikola men Fernholm skulle inte heller vara fel.

Hence:Ja Ferna skulle nog inte göra bort sig i Brynäs. Skapligt defensivt och bra framåt.

Hence: Starkt att somliga klubbar vågar dumpa spelare och inte försöker behålla allihopa...

Hence:

Med den lön Fernholm lär ligga på så känns han inte direkt prisvärd.

Peja:Det är nog snarare så att det är eliteprospects som kanske varit lite snabba att lägga ut dem som "free agents".

Informationen är ju rätt begrnäsad om var i förhandlingarna ligger och med vilka.

En trupp som det kommmer att bli korsdrag i är väl Rögle i så fall.. Det var väl ett rykte om att Beduinen var aktuell för Brynäs. En annan som jag tror är intressant för Brynäs är väl Daniel Rahimi. Rätt ålder och rätt typ av spelare i Sundlövs ögon.

GävleLasse: Nej, det är officiellt att de inte får förlängt i LHC. Som du säger lär det bli stor spelaromsättning i Rögle, alltid så när ett lag åker ur, jag tycker som sagt att Sjögren också vore en väldigt bra spelare att få in.

GävleLasse: bara skapligt defensivt? Då passar han inte in i sundlöv och czas lag..

Gurra88: Sett till andra backar som tagits in under Sundlövs regi så är Ferna en "världsback"

GävleLasse: word

Gurra88: Han passar inte in ändå, han är värdelös!

pastorn: 33 bast och peakat..
Ferna själv ville till NHL eller KHL. Lär väl bli Schweiz i hans pengajakt.

Huss: Purfärsk är Fernholm inte, men 33 bast är han inte heller. Dock är det nog sant att 26-åringen vill utomlands och tjäna klöver.

Huge: Hur är det med läsförståelsen egentligen?

Jag skrev: Modo VERKAR ha något riktigt bra på gång, inte att Modo HAR något riktigt bra på gång.

Kom till Brynäs och utvecklas något år innan du drar över till NHL! Snälla...

Redigerad kommentar

Hoppas Sundlöv har koll. Han skulle vara perfekt

MarcusElving:

Dråpslag för Leksandsfansen? jojo.Ganska väntat och föga överraskande om du frågar mig.

mattias - 74: Nej, det är inte särskilt överraskande.. Förstår att han vill spela något år i högsta ligan innan han drar till NHL (Om han inte gör det direkt).

MarcusElving:

Enligt mig är han inte mogen för NHL än.

Granak vore ju en bra back att få in för fler lag än Skellefteå...

MarcusElving: Visst, på Nolanders bekostnad då och under förutsättning att det dyker upp en klassback som ersättare till Hietanen.

Huss: Absolut, jag byter Nolander mot OEL alla dar i veckan. Men prio ett måste vara att ersätta finnen!

Seikola klar för SSK. Hur har de råd?

Hence: Astra, Scania, Vag, Habibs kebaberia etc.

sylf: Tja, nåt annat än publikintäkterna måste det vara det vara iaf.

Hence: Man kan ju undra hur Seikola tänker, mest poäng av backarna i SM-liga och ändå väljer han Elitseriens näst sämsta lag. måste ju tjäna grymma pengar.

« · 1256916 · »