Gurra88: "Allt signerat Huge:)"
Ja, och i samtliga exempel har jag hävdat det jag fortfarande gör: en fluga gör ingen sommar. Hardy har lyckats bra så här långt, under sin första säsong.
Men du tar den här säsongen som intäkt för att deras hockey minsann är lösningen på alla problem och sen tar du Melin som exempel på en tränare som minsann är bättre än CZ.
Och det baserar du på Melins säsong i Brynäs -99.
Att han efter det mer eller mindre misslyckats i Rögle, Färjestad och Linköping bortser du ifrån. Lite märkligt sätt att grunda sina analyser på, att bara peka på en enstaka lyckad säsong.
En säsong som du dessutom själv håller med om innehöll en hel del flyt och tillfälligheter.
Nä, kom igen när du har hittat nåt där jag verkligen sågat Hardy och Djurgårdens satsning. Jag tycker liksom de flesta att han är en mkt bra tränare, men låt oss vänta och se hur det utvecklar sig. Hans formel för hur hockey ska spelas är absolut ingen garanti för ständig framgång, hur rolig man än tycker att deras flänghockey är.
Melin blev utvald till årets tränare den säsongen något som Huge verkar tycka var felaktigt."
Det konstigaste är väl ändå att du totalt missat vad vi debatterar:
Gurras jämförelse mellan Melin och CZ, dvs att Melin är en mkt bättre tränare än CZ därför att han bidrog till guldet -99.
Jag tycker som sagt att 1 säsongs underlag känns minst sagt oseriöst, när Melin därefter mer eller mindre floppat under flera säsonger.
Att Melin blev vald till årets tränare -99 har jag öht inga invändningar emot, tvärtom så var det mkt välförtjänt.
Huge:Floppat? Melin tog ju LHC till final bland annat... Brynäs till semi sin sista säsong..
Cz har vaunnit EN slutspelsmatch.
Gurra88: "Bevis nog för att Cz aldrig kommer vara i närheten av melin.."
Melin hade ngt av ett självspelande piano när vi tog guldet -99.
Hans tränarfilosofi påminner i mångt och mkt om den som CZ företräder: en mysgubbe som låter spelarna själva ta mkt ansvar för hur man ska spela osv.
Att höra dig sitta och tokhylla Melin utan att ta hans flopsäsonger i beaktande känns som hockeykomik på hög nivå.
Huge:Självspelade piano? Nu får du fan ge dig Huge...
Nu är du ju enbart löjlig
Huge: Vilka säsonger har Melin floppat? Dags att bevisa med stats...
Har du ens någon aning om varför Melin fick sparken från FBK?
Gurra88: Varför ska jag svälja att Djurgården gjort succé när jag öht aldrig tippat dom vare sig som vinnare eller KS-aspiranter?
Om jag trott nåt innan säsongen så har det handlat om att dom skulle få det tufft, men det har väl i stort sett samtliga tränare och supportrar i Sverige gjort.
Hur tippade du själv innan säsongen?
Final för Djurgården?
Isf: grattis till en bra gissning.
Nåt säger mig dock att du rankade dom en aning lägre, som alla andra.
"Men finns det nått som tyder på att Djurgården inte är med och kampar i toppen även nästa år?.."
Nä, det finns det egentligen inte.
Men marginalerna är små mellan lagen, vilket vi sett den här säsongen.
Debatten har handlat om just detta och att deras succe den här säsongen nödvändigtvis inte bara beror på Hardy och deras juniorer, ngt du hela tiden framhåller.
Hade vi ex inte tappat form på några viktiga spelare och fått vara någorlunda skadefria in i slutspelet så hade det lika gärna kunnat vara Djurgården som åkt i kvarten.
Då hade du stått där och försvarat deras flänghockey och talat om vilken otur dom ändå haft och att dom varit värda att gå vidare.
Nu är du ju enbart löjlig"
Jag skrev "ngt av ett självspelande piano".
Dvs ett lag som i mångt och mkt skötte sig självt, det var ju även Melin filosofi att låta spelarna bestämma till stor del.
Ngt som senare blev Melins fall, då det väl var orsaken till att han fick gå, vad jag vet.
Spelarstyret hade gått lite väl långt, om jag inte missminner mig.
Ngt som debatterades rätt så friskt härinne, om jag inte åter missminner mig....
Har du ens någon aning om varför Melin fick sparken från FBK?"
Floppat var kanske en aning överdrivet men att ta Linköping till final tycker jag var mer eller mindre en skyldighet med det material han förfogade över.
Att han floppade i Färjestad och Frölunda tycker jag att man gott kan säga, oavsett vad orsaken varit till att han fick sparken.
Det normala är väl att en tränare som inte lyckas i en förening brukar betraktas som en flop eller en misslyckad värvning.
Eller finns det nåt annat ord man bör använda?
Huge:JAg tittade på kul vad Melin gjort i ES..
99/00 Brynäs 2:a Torsk i Semi mot MODO
00/01 Brynäs 3:a Torsk i Kvarten mot MIF
01/02 Brynäs 8:a Torsk i Kvarten mot FBK
03/04 LHC 4:a Torsk i kvarten mot TIK
04/05 LHC 2:a Torsk i kvarten mot SSK
05/06 LHC 3:a Torsk i semin mot Frölunda
06/07 FBK 1:a Torsk i semin mot LHC
07/08 Sparkades från FBK - ersatte Bäckman i Frölunda
08/nu AIK
Han har aldrig missat ett slutspel och endast missat en topp 4 placering en gång..
Tur? Självspelande pianon?
Huge:"Att han floppade i Färjestad och Frölunda tycker jag att man gott kan säga, oavsett vad orsaken varit till att han fick sparken."
FBK låg 2:a i tabellen när Melin sparkades.
Nu vill jag se lite mer underbyggda arguemnt från dig. Du gör dig bara löjlig.
Hence:Nej det är sant. Men samtidigt så är ju LHC det lag som varit det svagaste av topp 4 lagen. Men givetvis så är det anmärkningsvärt.
Oavsett så finns det i alla fall belägg för att tycka att han är en kompetent tränare. Jag vill inte påstå att han är nån slags supertränare bara att jag tycker Huges påståenden om att han skulle vara en flopptränare är felaktig.
tompap71: Profiler eller inte. Spelar man en attraktiv ishockey så kommer folk. Man har haft bra tabellplaceringar utan att det hjälpt. Just på grund av att man spelar en tråkig ishockey.
Tråkig hockey kombinerat med dyra biljetter, för många omgångar och obefintliga kringarrangemang är inget som borgar för ett uppsving publikmässigt.
GävleLasse: "Nu vill jag se lite mer underbyggda arguemnt från dig. Du gör dig bara löjlig."
Bara att läsa vad Hence skriver, tycker han sammanfattar det mkt bra.
Melin har dessutom tränat topplag som Frölunda, FBK och Linköping.
Där är kraven lite högre och några större framgångar i relation till dessa kan jag inte skönja.
Att han är en kompetent tränare har jag aldrig förnekat och jag säger dessutom att flopptränare kanske är lite överdrivet.
Men debatten handlade egentligen om Gurras jämförelse mellan Melin och CZ där Melin skulle vara ett jättegeni i jämförelse.
Tycker som sagt inte att Melins resultat, med det material han förfogat över, visar på nån större skillnad mellan de båda vad gäller genialitet.
CZ har haft ett tuffare utgångsläge materialmässigt och har dessutom bara varit ES-tränare i 2 säsonger.
Huge:"Att han är en kompetent tränare har jag aldrig förnekat och jag säger dessutom att flopptränare kanske är lite överdrivet."
Det var ju precis det du gjorde. Du kallade honom flopptränare. Kom med en massa uttalanden om att FBK gått dåligt och därför fick Melin sparken. HAn fick sparken av helt andra orsaker. Saker som inte ens är relaterade till hockey.