GävleLasse: "Det var ju precis det du gjorde. Du kallade honom flopptränare. Kom med en massa uttalanden om att FBK gått dåligt och därför fick Melin sparken. HAn fick sparken av helt andra orsaker. Saker som inte ens är relaterade till hockey."
Ska jag behöva upprepa mig en tredje gång?
Så här skrev jag i ett senare förklarande inlägg:
"Att han är en kompetent tränare har jag aldrig förnekat och jag säger dessutom att flopptränare kanske är lite överdrivet."
Mao: det var en lätt tillspetsad formulering och var i första hand en jämförelse med CZ, eftersom det var det saken egentligen gällde.
Huge:Ah då förstår jag. När det gäller att försvara din favorit, Cz så är det ok att vara helt onyanserad?
Redigerad kommentar
Huge:Men det är ju den röda tråden i ALLT du skriver om Cz... Då försvarar du honom med alla medel oavsett vad det gäller..
Så det är klart att man reagerar när du kallar en meriterad tränare som Melin för flopp.
De må vara lika i sin ledarstil men ändå väldigt olika när det gäller handlingskraft.
GävleLasse: Ja, du överreagerar fast jag förklarat vad jag menat.
Liksom du överdriver snacket om att jag fösvarar CZ med alla medel.
Hittills kan jag inte se nån större anledning att kritisera hans ledarskap.
Säger som Jajjen: möjligt att han missat att ta en timeout i omgång 37 men det ändrar inte totalbilden av honom så här långt.
OBS!
Det sista var en tillspetsad formulering... ;-)
Huge: Under grundserien så gjorde han ett godkänt jobb fast jag tycker att han fegade ur i slutspelet. Jag anser att han borde gjort om i laget. Gett Somervuori en ny omgivning.
Men det där har vi redan ältat.
Redigerad kommentar
Huss:Visst var jga för snäll, men jag kände att jag redan sagt det jag vill säga angående den biten. Jag tror nog att Huge vet vart jag står i den frågan ;)
Men det är tyvärr Cz's svaghet, Han har för mycket tilltro att saker och ting fixar sig bara man ger det lite tid. Sånt funkar tyvärr inte i ett slutspel.
Redigerad kommentar
Zzz:Man är inte bortskämd med information från Brynäshåll inte. Samtidigt så är det väl svårt att komma med några siffror så här i slutet av bokföringsåret. Men nog kunde man gå ut med lite i alla fall, en indikation på läget..
När det gäller lagbygget så har Sundlöv aldrig varit en verbal kille och därför blir inte ens intervjuerna speciellt intressanta.
Redigerad kommentar
Huge:"Läste nåt om Clark härinne för ett tag sen men minns inte var.
188 cm och 86 kg kanadensisk granit.
Låter skitbra i mina öron.
Sveriges bästa sportchef har lyckats igen."
Så någon läktarcoach har alltså scotat ut en spelare som helt plötsligt blivit befodrad till "skitbra" nu när sundlöv skrivit kontrakt med honom.?
Du är dig lik...
GävleLasse: "Så någon läktarcoach har alltså scotat ut en spelare som helt plötsligt blivit befodrad till "skitbra" nu när sundlöv skrivit kontrakt med honom.?"
Fel.
Ngn läktarcoach härinne nämnde Clark i samband med SS i nån annan gästbok, minns inte var. Min upplysning till sylf var alltså det enda jag i storts sett visste när han undrade om nån hört talas om karln.
Svårare var det inte.
Resten är min egen läktarcoachbedömning.
Läsförståelseproblemen fortsätter.
Du är dig lik....
Huge:Visst är jag mig lik..Jag har samma åsikter utan att byta bara för att Brynäs gör si eller så...
Men jag tycker att Clarke känns intressant. Han har ju massor av rutin i alla fall så det är bara att hoppas att han inte är felscoutad. Hans många matcher varje säsong talar ju inte för att han är skadebenägen i alla fall..
Huge: Åja, Hietanen och troligtvis Dixons löner var inte låga. Sen har man nog sparat en del pengar på de unga nyförvärven. Men jag tycker han känns som en Sulku typ.
Man kan ju i alla fall hoppas at det kommer in minst en men helst två forwards till truppen. Även fast det börjar bli ont om plats i truppen nu.
Huge:Jag lovar att INTE ge Cz någon som helst cred för den här värvningen om den blir bra ;)
Det blir snarare scoutinggruppen som får äran... ;)
GävleLasse: Man måste iaf beundra massmedias experter.
Under vinjetten "Sportbladet avslöjar" har Aftonbladets samlade hjärntrust av experter frågat Hans Särkijärvi och Challe Berglund vilka åtgårder dessa båda tränare rekommenderar Djurgården att vidta för att stoppa HV71 i finalen.
Vad sägs om följande råd, som experterna vidarebefordrar och samtidigt i braskande rubriker kallar ett "avslöjande", dvs nåt oerhört svårhittat och nydanande:
I powerplay:
Skjut från blå och ha mkt trafik framför mål.
I boxplay:
Håll en bra box och stör HV:s spelare.
Tänk, det där hade nog aaaaaaaldrig Hardy kunnat komma på själv....
Huge:Ja det var verkligen nytänkande råd.. Nu har de verkligen kollat långt bak i playbooken..
Jag förstår inte poängen att fråga Challe och Säcken om hur man stoppar HV.. DE vet ju uppenbarligen inte hur man gör ;)