Brynäs IF

713998 inlägg · 7953 ämnen

Ny Sportchef

« · 1622141 · » Till forumet


Sv: Ny Sportchef
Peja: Jo visst kostar det pengar med ett B-lag och därav anser jag att det är bättre att lägga den i närheten av Gävle i en ort som kan "försörja" den. Alltså att publiken och sponsorer sponsrar laget osv.

Lägga den i Gävle som Team Gävle blir nog förbannat dyrt och ej hållbart.
framförallt när Gävles ekonomi ser ut som den gör med nedläggning av industrier och stor arbetslöshet. 

:)
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
HappyX3: Oftast blir spelare snabbare och starkare efter något/några år i NHL-organisationer eftersom deras fysträning är mycket bättre, men vi får väl se hur det blir i Brynäs nu när man också har individanpassad träning. Fram tills nu har det ju varit 70-talsklass på Brynäs (och många andra SHL-klubbars) fysträning.

B-lag hade varit fantastiskt. Det tycker nog alla SHL-klubbar men tyvärr kostar det pengar. Man skulle behöva offra en väsentlig del av A-lagets lönebudget för att kunna hålla uppe ett B-lag.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Finns inga andra kandidater! Gozzi eller så skiter man i sportchefen A'la backcoachen när Robertsson valde SAIK istället för BIF... ;)

Vad fan hände med Rensfeldt? Trodde han skulle bli i samma klass som Silfverberg vafan, tyckte att skridskoåkningen var en brist i Europeisk hockey men täntke att han passa bättre i nordamerika med mindre isar och mer "hård" hockey. Men Skridskor är otroligt viktigt även där visst! =)


Nått kanske Brynäs borde satsa på då? En Skridskotränare? (25-50%). Så framförallt juniorer får en riktigt riktigt bra skridskoskolning. (kanske redan finns?).

För tittar man på Järnkrok nu i VM mot förra VM är det ju främst frenesin i åkningen han utvecklat "over there".  Fortsätta utveckla svensk hockeys ledande juniorer kanske skridskoåkningen är det vi främst ska satsa på?

Är dock väldigt intressant att följa alla förredetta Brynäsare nästa säsong med Strid i SSK, Rensfeldt mfl i Rögle och Alcén i Mora :)

Snart borde vi väl iaf kunna bygga ett B-lag i Allsvenskan kan man tycka i nån närliggande stad till Gävle? (Borlänge, Hudiksvall, Östersund?).

Målvakter
Honken (?)
Sahlin (Almtuna)
Hedberg(?)
Östlund (EHC Bregenzerwald)

Backar
Hassel (Vita Hästen)
Löf (Södertälje)
Berglind (Rögle)
Meyer (Almtuna)
Carlsson (Timrå)
Westlund (Brynäs)
Nörstebö (Brynäs)
Rotbakken (Almtuna)
Morin (Oskarshamn)

Centrar
Wännström (?)
Ljunggren (?)
Fröberg (Karlskoga)
Hellgren (Asplöven)

Forwards
Alcén (Mora)
Thegel (Vita Hästen)
Rensfeldt (Rögle)
Molin (Rögle)
Larsson (Almtuna)
Strid (Södertälje)
Persson ?? (Sundsvall)

Lite spelare som borde kunna prestera på allsvensk nivå.
Lite svag centerbesättning och få forwards, men om några säsonger kanske? ;)



Kommentera

Sv: Ny Sportchef
tjugo8: Fan, är det ingen som vet vem de andra kandidaterna är? :)
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Tänkte ett tag att Thelin skulle vara bra/aktuell...

Men iom att han sitter med i "rekryteringsgruppen" torde han vara avskriven...

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Ni bör istället jubla över att Andersén sitter på läktaren. Han har ju då ingen möjlighet att visa upp sig för KHL-scouter osv. Det bästa vore ju om det kom in en till NHL-back i laget så han är tvungen att åka hem. Då hoppas jag att det inte dröjer många dagar innan han är klar för Brynäs. 
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Jajjen:Egentligen är det bra att Andersen är utanför laget. Desto större chans att hamnar i Brynäs. 
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Fiskmås-Mårts som sportchef?

Andersén utanför laget. Magnus oduglig Nygren spelar.

Ekholm spelar inte PP.

Järnkrok i andra-PP:t.

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Det är nu mina argument tar slut. Speechless
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: En väldigt dålig liknelse... Men ok..

Vad är det som säger att banktjänstemannen är värdelös på bilar? Precis som att en bilmekaniker kan vara hur värdelös som helst. Det finns många exempel på hur bilmekaniker gjort grova fel.

Men nu gäller det helt andra saker. Nu gäller det tolkningar baserat på vad som skrivs kontra hur jag uppfattar det baserat på mina värderingar.

Men vi vänder på det.

Du lämnar in din bil för du har "ryktesvägen" (av en kompis eller liknande) hört att exempelvis ett lager i din motor behöver bytas ut efter x antal mil. Du går till verkstaden och de säger "Stämmer inte"..

Ett par dagar senare visar det sig att "ryktet" stämde och din motor rasar. Bilverkstaden går ut och säger att det är ett problem med ett lager i motorn.

Hur skulle du tolka den information du fått?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Så du tycker inte det gör nån skillnad om det är en bilmekaniker eller en banktjänsteman som gör en bedömning av hur motorn i din bil mår? Båda "baserar sina åsikter på sina värderingar".
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Huge: Visst gör de det. Men jag tycker att en heads up från Sundlöv hade varit på sin plats. Som det känns nu så slog twitterryktet ner som en bomb liksom. I alla fall om man skall ta HGK's "Så vitt jag vet så ska MS fortsätta som sportchef" som en uppriktig kommentar.

Till mitt försvar så kom mitt inlägg dagen före artikeln som jag länkade till... ;-)

Men har du koll på vad som gäller som sista datum för NHL att plocka hem spelare från IIHF och SHL?

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Bra, då slapp jag förklara hur jag resonerar.

Angående tidpunkt för avhopp så känns det ärligt talat som att alla tidpunkter isf är lika bra eller dåliga sas.
Det finns för-och nackdelar med i stort sett alla dagar på året...   :-)
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Huge: Saxat ur gårdagens GD webb:

"

Kommer det bli en ensam sportchef eller fler som hjälps åt med jobbet?

– Vi håller på och diskuterar strukturen och organisationen och har inte fastställt exakt hur vi ska göra. Men vår riktlinje är att en ensam person inte kan göra hela jobbet själv. Sedan om det är 75 procent, en halvtid, eller en 25 procentig tjänst för den som ska hjälpa huvudsportchefen, har vi inte tagit ställning till ännu."

Det ger ju i alla fall lite mer indikation på hur man tänkt. Jag hade missat den artikeln...my bad.

Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Huge: Personligen så hade jag föredragit om Sundlöv hade meddelat ledningen i slutet på förra säsongen så att de hade kunnat börja tidigare.

Sundlöv är ju kvar till sista juni och skall bygga klart laget tills dess. Har det hänt att laget varit klart så tidigt förr? Begränsar man inte urvalet av spelare rejält alternativt riskerar att satsa på spelare som kan tappas till NHL. För den cirkusen håller väl på längre än så.

Så den klara linjen är EN sportchef? Källa på det tack...

Men jag håller med dig.. Visst är jag underbar ;-)

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Det är ju inte dina personliga åsikter i sig som Jajjen och många andra har nåt emot, det är hur du sen drar dina egna tvärsäkra slutsatser av i stort sett gissningar och antaganden alt rykten.
Ett par exempel:

"Så du tycker alltså att det är högst olämpligt att inte vara tillfreds med situationen med avgående sportchef mitt under silly season?"


När hade det isf varit mer lämpligt att avgå, tycker du?
Sundlöv avgår i sommar, när han gjort klart truppen och den tillträdande kraften slipper kavla upp ärmarna mitt under säsong.
Tycker mao att det är ett optimalt tillfälle att kliva av, om man nu ändå bestämt sig för att göra det.

"Jag tycker fortfarande att framtiden inte ser speciellt spikad ut. Man vet tex inte om man ska ha en sportchef eller om man ska jobba på ett annat sätt. Alltså har man inte en klar linje man arbetar efter."

Haha, du är bara för underbar....
Sundlöv har ännu inte avgått och man är mitt i arbetet med att skaka fram ett nytt namn. Innan man ens hunnit intervjua alla sökanden och heller inte riktigt bestämt sig för hur den nya(?) sportchefsmodellen ska se ut, ja då basunerar du tvärsäkert ut att man förstås inte nån klar linje att arbeta efter.
Såvitt jag vet så är väl den klara linjen: en ny sportchef.
Att det sen kan ta lite tid innan man kommer fram till den lösning som anses passa bäst, är väl snarare ett tecken på normalt arbetssätt i såna här lägen.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Huge: Nu har du skrivit i snart en halvtimme... använd båda pekfingrarna så går det snabbare ;-)

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Jajjen: och DÄR tog argumenten slut igen....
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Hur du gör för att värdera min åsikt ligger inte i mitt intresse. Jag skrev precis att jag baserar mina åsikter på mina värderingar. Det spelar liksom ingen roll om jag är presschef, mediakonsult eller vad som helst. Värderingar har jag lik förbannat.

Men det är intressant. Så ponera att jag var en medietränad presschef och tyckte samma sak som jag gör nu så skulle det vara mer ok? Det är ju fortfarande baserat på mina åsikter och värderingar oavsett . Förklara gärna hur du resonerar.

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Och för att kunna värdera din åsikt behöver jag veta vad du kan. Presschef? Mediakonsult?
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Men jag kan tillägga att jag inte gav mycket för ryktet när det kom ut på twitter...
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Jag vet hur JAG tycker hur de borde gjort det,

En ÅSIKT, MIN ÅSIKT. Baserad på mina värderingar... om du förstår..

Men du tycker säkert att Brynäs gjorde rätt och du kommer fortfarande att köpa alla dementier med hull och hår, även om de visar sig vara helt felaktiga efter nån dag.

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Du vet ju hur Brynäs borde hanterat den externa kommunikationen.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Jajjen: ?? vad har mitt jobb med Brynäs dementier att göra?
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Har du många mediakontakter i ditt jobb?
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Skrubben: "Som vanligt"??  Ja hur ska man göra i en sån situation. Sätraåsen läcker tydligen som ett såll. Detta bevisat genom ryktet.

Att gå in och tokdementera är inte bra. Var sig i dina ller mina ögon. I det här fallet så kunde man helt enkelt undlåtit sig att kommentera ryktet, prcis som man har valt att göra när det gäller Melinryktet.

I Sundlövryktet valde man att demetera för att sedan gå ut med nyheten att ryktet stämde efter nån dag. Är det så man bygger förtroende till supportrar och sponsorer?

Jag har skrivit flera gånger i just den här frågan att man inte borde demeterat detta utan det hade varit bättre att hålla tyst i och med att "lösningen" ändå var så nära förestående.

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: det var inte optimalt att skriva "stämmer inte", angående ryktena. Men hur skulle han ha gjort då? Som vanligt säger du saker man inte ska göra, men kommer aldrig med argument HUR man ska göra. Vad han än hade svarat hade det blivit fel. Skulle han svarat att det stämmer, hade det inte heller varit bra, då man alltid själv vill gå ut med nyheten först.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Nu pratar du ju bara skit... Eller så läser du inte vad jag skriver.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Men hur kan du som oinsatt avgöra vad som är lögner och vad som är fakta? Att kalla allt du inte tycker om för lögner känns ju inte seriöst.

Du har nyligen kallat Brynäs för sveriges bäst skötta förening. Kan du som oinsatt avgöra det?

Tror eller hoppas...

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Du får uttrycka hur mycket oro du vill. Men när du kallar företrädare för min förening för lögnare och förlöjligar dem kommer jag fortsätta att reagera.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Så du tycker alltså att det är högst olämpligt att inte vara tillfreds med situationen med avgående sportchef mitt under silly season?

Jag skriver alltid mina inlägg om hur jag känner för en sak. Jag gillar inte att man tex tokdementerar en sak och sedan visar det sig vara tvärt om nån dag efteråt. Tillit är något man förtjänar genom handling. Oavsett vad det gäller.

Att som MS bemöta ett rykte med ett sms "Stämmer inte" och sedan visar det sig att det är tvärt om är inte OK tycker jag.

Jag tycker fortfarande att framtiden inte ser speciellt spikad ut. Man vet tex inte om man ska ha en sportchef eller om man ska jobba på ett annat sätt. Alltså har man inte en klar linje man arbetar efter.

Jag uttryckte en oro och gjorde en lite överdriven liknelse. Men det är hur JAG känner, insatt eller inte. Det enda vi vet är att man inte kan lite på informationen man får... Fast du kanske vill svara "stämmer inte" på det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Det hela är enkelt. Vet man ingenting om nånting ska man avstå från att anklaga någon (Brynäs i det här fallet) för att ljuga, lägga dimridåer, "vara på drift" osv.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Så att tycka att en person inte är oersättlig är att såga nån?

Men om du är oinsatt, hur kan du då demetera sånt som du inte gillar att höra då? Har du svårt att skilja på "hoppas" och "tror"?

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Jajjen: Jag är oinsatt. Alltså sågar jag ingen tvärsäkert.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Vilket betyder att du är insatt? Eller? NÄR har jag skriviet något om att DET ÄR på något sätt. Jag har ifrågasatt saker och ting. Exempelvis har jag ifråga satt vad som gjorde Sundlöv så oersättlig. Att han var helig medan resten av organisationen har bytts ut flera gångr om sedan Sundlöv tillsattes.

Min tes har alltid varit att Sundlöv inte på något sätt har varit oersättlig och öppnade för möjligheten att få in en annan peron på den posten.

Detta har tolkats som gnäll från dig och några andra..

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: För att jag påstår att DU inte har en susning om vad Brynäs gör bra eller dåligt? Du är så uppenbart oinsatt ö.h.t. att det vore lämpligt att vara lite ödmjuk med kritiken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Johan Norrström: Klart att Brynäs är en förening som har förbättrats på många punkter men det finns absolut ingen anledning att inte sträva efter att bli bättre. Men Jajjen anser ju att Brynäs är BÄST och ALLT är perfekt.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Jajjen:

Nej så illa som några vill göra gällande är det naturligtvis inte. Fast det finns ju helt klart förbättringsområden.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Argumenten lyser med sin frånvaro..

När det gäller den formuleringen så har jag redanförklarat att den var överdriven...

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Ja, han ser nog en skuta på drift, liksom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Nu är du där igen.. svart eller vitt...

Han kan mycket väl tycka att det finns saker som inte är bra men ser det som en utmaning att fixa till...

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Johan Norrström: Ingen ser nog på en kvartsfinaltorsk som en framgång (ja, utom det hundratal föreningar som inte är i närheten av SHL-spel). Slutspelsstatistiken för hela föreningen var givetvis ett sätt att visa att allt inte fungerar så illa i Brynäs IF som ofta beskrivs härinnne.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Johan Norrström: Förstör inte jajjens illusion nu...

Inte ens bajs luktar skit på Sätraåsen... så bra är det.

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
EskilstunaLasse: Tror du att nån frisk människa söker sej till ett jobb och en arbetsgivare han inte tror på?
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Jajjen:

Det var ett ovanligt optimistiskt sätt att se på saken. Men det går ju att vräka på i båda riktningarna förstås. Själv är jag nog för dålig förlorare för att se A-lagets 1-8 i slutspelsmatcher de senaste två säsongerna, som ett bevis på framgång. :)
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

Jajjen: Nej.. ämnet handlade inte om mig alls utan om Gozzi. Men det glömde du i din iver att klanka ner på mig.

Frågan är fortfarande. OM Gozzi är intresserad av att jobba inom Brynäs organiskation. Skulle han då säga något annat än lovord för sin eventuela framtida arbetsgivare?

Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Johan Norrström: Ja SKE AIK har bara tur & är ett luftslott..
BIF däremot leder Svensk hockey och håvar in storsponsor efter storsponsor.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Johan Norrström: Ingen förening har haft representation i alla hockeyslutspel i år. Ja, mer än Brynäs då.
Kommentera

Sv: Ny Sportchef
Jajjen:

"Och att Brynäs, trots Micke Sundlöv, är Sveriges just nu mest framgångsrika hockeyförening måste kännas skitjobbigt."

Verkligen?
Kommentera

Sv: Ny Sportchef

EskilstunaLasse: Ämnet var att du inte har nån som helst koll på

- hur Brynäs sköts

- vad som kännetecknar en "välskött" verksamhet.

Om din återkommande beskrivning av Brynäs organisation motsvarat verkligheten hade Brynäs, i bästa fall, varit ett konkursbo för länge sen. Och att Brynäs, trots Micke Sundlöv, är Sveriges just nu mest framgångsrika hockeyförening måste kännas skitjobbigt.

Kommentera

« · 1622141 · »