1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743570 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
Skrubben: Härligt. Hoppas att det gäller from nu isf, TJ måste bort asap!!!

Brynäslegenden: en klar uppgradering. Jonas är tydlig, duktig på att få spelare att jobba hårt hårt över hela banan. Tittar man på den offensiva talangen han skulle förfoga över är inte jag orolig över att det skulle bli en destruktiv hockey.

Vill vi få ordning på spelet och hänga kvar är Jonas ett mycket bra alternativ.

Har du ett bättre?

Rönnqvist vore ett bra alternativ. "Norrlands-rak", tydlig, verkar kunnig och har stått för en försvarsmässigt bra hockey i Luleå. Han kan verka lite tråkig i media men har alltid gett intrycket av att han besitter stor kompetens. Bättre än TJ som aldrig lyckas ge svar på hur fan Brynäs ska spela, vad som går bra när det går bra och tvärt om. Det enda Tommy vet är att han har en stor tro på det han gör. Vad det är vet jag inte. 

Kom igen nu Bengtzén!

Skrubben: Intressant intervju med Rönnqvisst och detta fångade mitt intresse "- vad tror du att du saknar mest som tränare?
- En bit av allt. Men skulle jag plocka ut en sak så är det nog att få uppleva en riktig motgång. Det har jag inte gjort än. Men det kommer"

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk: Då borde han testa på Brynäs isf!

Zappaholic: Anekdot om Rönnqvist.

Jag var i Coop Arena förra vintern och kollade när min sons lag HTUHC mötte Luleås P11.  Matchen innan gick mellan HTUHC P10 och Luleås HC P10 med Rönnqvist son i laget. Strax bredvid mig satt Rönnqvist och kikade på matchen. HTUHC utklassade Luleå.

När vi  föräldrar var nere vid omklädningsrummen efter matchen så stod Rönnqvist bredvid mig, då hans son kom fram med tårar i ögonen och beklagade sig över utklassningsförlusten. Då säger Rönnqvist högt och argt till sin son så att alla hör.
- "stå inte här och tjura, då får du och laget se till att träna hårdare så ni kan vinna nästa gång"

Det är precis Rönnqvist mentalitet Brynäs behöver i en tränare :-)

Wesley: HELL YEA!!!

2 minför 2 minuter sedan

Enligt mina uppgifter har Jonas Rönnqvist tackat nej till Brynäs.

tjugo8:

Det händer mycket i kulisserna. Stämmer det där så är ju inte BZ förtroende för Jonsson så grundmurat som han vill ge sken av.

Johan Norrström:

Man kan hoppas det gäller denna sässe o chansen fortfarande finns t nästa

Synd att MÄTTNAD infann sig efter guldet o att Head Coach inte identifierade detta under säsongen, åtgärdade o styrde i rätt riktning...

Är rädd för att Brynäs tappar i attraktionskraft för ledare o spelare...

70 Rodrigues: kvalspel here we come!!!

70 Rodrigues: Ajaj... Inte bra. 😭

70 Rodrigues: Jävligt illa, en av få bra tränare som var ledig... Där här blir bara sämre och sämre

Linus Wickman: Jag har hört att Rönnqvist inte är avskriven, det jobbas på ett nytt kontraktsförslag.

Carl Lejonkräk: Hoppas det du har hört stämmer isf, han skulle passa perfekt. 

Linus Wickman: En fågel viskade i mitt öra nyss att Rönnqvist visst är intresserad men att förslaget inte var det han ville ha. Det jobbas på ändringar...

Denna fågel har mestadels viskat rätt i mina öron, men även vid några tillfällen fel.

Zappaholic:

Är det Lejonkräk som är din fågel?

tjugo8: Haha, näe. det är faktiskt någon annan. Någon jag känt i 20+ år och som jag vet säger det han tror är sanning.

Redigerad kommentar

Johan Norrström: Eftersom ingen vet hur förslaget till Rönnqvist ser ut, så är det omöjligt att säga nåt om BZ:s förtroende för TJ.
Kan vara en sondering inför nästa säsong och ett förhandsbesked av Rönnqvist mht till hur situationen ser ut idag.

Huge:

Naturligtvis omöjligt att veta. Det man säkert kan veta är att man aldrig får höra och veta hela sanningen.

Lindblom i Skellefteå... vakna nu Ross!

Huge: Sluta sura din gamle fura. TJ är passé, med Rönken blir det succé.

Rönken hade ju vart underbart! Inga jävla alibiåkningar och förhoppningsvis en väldans massa snabba ben

Tomas Montén?

Körde ner TIK iofs...men har bred erfarenhet trots rätt ung

Tycker han resonerar bra, bra hand om juniorer, ngt som kommer vara avgörande för Brynäs kommande år...

tjugo8: fail

tjugo8: Montén är säkert kunnig, men kan inte med hans självbelåtna leende som alltid är som klistrat i ansiktet på honom haha..Ingen proffsig eller sportslig analys av mig, men alltid tyckt det. Han har nog, som du säger, lätt att kommunicera med juniorer.

bifhjärta: Känns inte Montén mer som en assisterande tränare på SHL-nivå eller en huvudtränare på J20-nivå? Men han är å andra sidan ung och har tiden på sin sida... Skulle gärna se honom prestera som huvudtränare i Allsvenskan innan han ges chansen i SHL. 

Jonas Rönnqvist har varit huvudkandidattill att ta över jobbet i Brynäs, om klubben väljer att sparka ut Jonsson. Brynäs hade erbjudit Rönnqvist ett treårskontrakt.

Enligt uppgifter till Sportbladet har dock 41-åringen sagt nej till att ta över Gävleklubben den här säsongen.

tjugo8:

det känns som er publik drog en vinstlott där.

Sven Sewage:

Intressant! Ser hans spel så jävla tråkigt ut? Utveckla gärna

Rönken fixade ju iaf att ni passerade kvartsfinal 50% av säsongerna, vi ligger på 2000-talet på 7%, tror jag vår publik skulle uppskatta...

O att vi dessutom inte ska behöva lira som Harlem Globetrotters o göra en 5-6 mål för att ta hem 3 poäng

tjugo8: Du förväxlar Sven Sewage . Med Sven savage, som håller på Luleå. S Sewage är en tomte av episka mått. Aldrig läst en dummare skribent.

Sven Savage är ok. Trots att han håller på Luleå..

Sven Sewage: Vilken publik? Var har ju ingen på våra hemmamatcher....

Wikegård tror att Bulan kommer m Rönken

O så haspar han ur sig att han tror att det är klart m Brynäs t nästa sässe

tjugo8: "Wikegård tror att Bulan kommer m Rönken

O så haspar han ur sig att han tror att det är klart m Brynäs t nästa sässe"

Jag kan inte lyssna på länken. Vem är Bulan? Säger Wikegård att han tror att Rönnqvist och Bulan är klara till nästa säsong?

Carl Lejonkräk: Herregud, vilken hockeyhedning vi har bland oss... ;-)
Tomas "Bulan" Berglund så klart, Munksunds S/K, Piteå och Luleå.
En legend däruppe.
Tjurigare och envisare än Roger Kyrö.

Huss: Jo den  Bulan känner jag till om det är den bulan. Så Bulan som ass och Rönnqvisst som huvudtränare är vad Wikegård tror alltså.

Carl Lejonkräk: Rönnqvist och Bulan? ISF HELL FUCKING YES!!!😃

Carl Lejonkräk: Ja, iom att Rönnqvist och Bulan jobbat ihop både i Piteå och Luleå är det ingen högoddsare direkt.
Oavsett hur hela denna tränarsoppa slutar så skulle jag tycka det vore intressant om vi kunde locka till oss antingen Tornberg eller Klockare som backtränare till nästa säsong.

Huss: Kommer JR o Bulan så får grabbarna svettas och göra sig förtjänta av degen😂😂

70 Rodrigues:

Dessutom blir spelarna hörselskadade. Har aldrig sett två tränare som gapar och skäller så mycket sedan Tichonovs tid. Rönnberg har möjligtvis något innanför pannbenet, men Bulan,,,, ja det vette f.n?

snorhyveln: Korrekt, Bulan kom långt på talang, envishet och en sjujävla vilja. Men han är mer streetsmart än smart om man säger så, och knappt det.. 

Hjälp mig m ngn annan coach som också säger "det tänker jag inte stå och berätta här" ??? Har vi Sveriges (världens?) smartaste coach som kommit på att man kan strunta i att säga saker så finns det ingen chans att andra lag lyckas scouta en...

Undrar om Bz är nöjd m hur TJ säljer produkten...?

·  4 apr

En sak begriper inte jag! Varför ska coacherna, i direktsändning i viasat, rita o förklara taktik/strategi laget har? Varsågod motståndare!

tjugo8: det är svårt att förklara nåt man inte har koll på själv ;)

tjugo8: Han är avundsjuk för han kan inte själv.. 

Powerfade och Forsberg: Lite väl barnsliga kommentarer. Varför är ni så hånfulla? Jag håller med er i sak att TJ ska bytas ut, men lågt av er att kommentera så där.

Zappaholic:Att skämta är mitt sätt att bearbeta besvikelsen.

Zappaholic: Se Powerfades svar!

Powerfade: Jätteskoj👍

Zappaholic: Eller jag vet ärligt talat inte hur det står till med TJ:s taktikkompetens? 

« · 1648848 · »