Brynäs IF

713372 inlägg · 7953 ämnen

NY TRÄNARE NU!!!!!

« · 1333862 · » Till forumet


Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Zzz: Det blev fel där. Jag ber hemskt mycket om ursäkt. Det var en replik till Roger Ramgvist.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
arnio: Nu var det väll kanske inte jag som skrev det?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Zzz: "och framförallt inte spela fel spelare i PP"

Bäst i serien är alltså inte bra nog? Ska vi sikta på 30%?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Roger Ramkvist: Ja det har inte varit speciellt stabilt, men jag tycker ändå man fick ordning på försvarspelet under en period och då såg det riktigt bra ut.
I PP ska vi nog inte ändra för mycket för där är vi redan bäst. Bättre att fokusera på spelet 5 mot 5.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
jag tycker att mycket av hela säsongen har set illa ut på ett eller annat sätt men det har varit mest försvarsspelet och inställningen och en överdriven ängslighet över hela spelet så nej ingen skillnad alls bara att det ser än värre ut nu går mer åt fel håll än åt rätt håll.

Mats kan nog säkert vara bra att testa.

jepp jag vet att det är snarlik två kedjor med järnkrok och nordquist är svår att se på nått annat sätt när dom funkat har dom funkat bäst....

det är väl mest att man skulle flytta ner dackell i en 3 kedja med lite mindre istid och ta bort Hansen och framförallt inte spela fel spelare i PP men du har rätt det finns inte så mkt att ändra på man har vad man har :)
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
arnio: Som sagt, det är väsentlig skillnad på att spela dåligt men jobba hårt och spela dåligt och se håglösa ut. Nu är det ju andra matchen i rad samt att det var dålig inställning på träningen sist.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Zzz: vem säger att inte laget lyssnar? De flesta lag har formsvackor.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
arnio: Absolut, men om det är så att laget inte längre lyssnar så har man väll inget val även om det så är Di Leva som får kliva ner i båset.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Zzz: "arnio: Är som sagt in orolig för att man förlorar utan för hur man uppträder."

Jag är orolig också självklart. Men ska det tex. bytas tränare så ska det in en riktigt duktig och erfaren tränare som är van att hantera situationer som denna och har visat resultat på hög nivå tidigare. Att byta för bytandets skull är jag emot.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
65selander:
Saxat från dagens GD:

"NC: – Vi förlorar energi, blir passiva, ängsliga och håglösa där ute. Modo får husera fritt i den andra perioden.

• Har du något svar på varför det blir så?

– Nej, jag kan inte hitta någon förklaring till det just nu. Vi hade inte kraften i dag, sånt som hände i dag får aldrig ske – nu har det skett, sa en bedrövad och besviken Czarnecki."

Snacka om flata journalister. Hade omedelbart påpekat att detta ingalunda var en engångsföreteelse och frågat hur han tänker sig att åtgärda detta.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
arnio: Är som sagt in orolig för att man förlorar utan för hur man uppträder.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Zzz: NC gör det bra. En liten svacka bara och trots svackan ligger vi på slutspelsplats. Snart vänder det, förmodligen mot SAIK.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Gurra88: Var det egentligen det jag sa? Eller var det så att jag inte ville bränna Bäcklin?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Zzz: Ett svar i sann Brynäsanda. Vänta att förändra tills det är försent..
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Roger Ramkvist: Att låta assisterande ta över blir sällan bra. De är oftast färgade av sin föregångare och det hade förmodligen sett likadant ut som det gör nu.

Bäcklin for president..
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Roger Ramkvist: Frågan är väll vad som är skillnaden nu mot hur man spelade före landslagsuppehålllet? Varför spelar man så mycket sämre och framför allt, varför ser det så lojt ut? Det är en sak att tappa formen men är spelarna inte villiga att göra jobbet så har man betydligt större problem.

Jag vill se Mats Bäcklin i båset, om det ska bytas nu så in med honom. Men helst vill jag att han ska starta en säsong i lugn och ro för att få chansen att genomföra sina idéer fullt ut. Han har ingen erfarenhet av ett seniorlag på elitnivå så jag tror att han kan behöva en försäsong för att växa in i det.

Sen skriver du att Cz har formerat femmorna på ett märkligt sätt och gör i princip samma sammansättning själv =). Kan det vara så att det helt enkelt saknas alternativ?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Brynäs har stora problem med sitt spel, frågan är hur man ska lösa det.
NC har gjort det bra dom två första åren men i år verkar inte laget vilja göra det jobb som krävs för att lyckas. Sen om det har med lagets kvalité eller om man är trött på NC vet jag inte.

Jag är lite trött på att man ropar efter tränares avgång så fort det går emot, men i detta fall känns det som en nödvändighet. Mest pga. av att det verkar som alla har tröttnat på hans röst.

Sen hur ska man lösa tränare biten? Finns det nån ledig som kan föra Brynäs framåt i sådana fall vilken? Annars kanske man ska låta Jonsson och Larsson ta över resten av året.

Jag vill inte ha nån ny nödlösning på sikt blir det bara skit av det.

Sen om man tittar på truppen så är den inte bättre än en 7-9 plats vet inte hur folk kan tycka att man med denna trupp ska vara topp 4 går över mitt förstånd.

Så det är inte placeringen som jag ser som det största problemet utan mer spelet helst då defensivt och inställningen som är det största problemet.

Sen har NC format formationerna väldigt märkligt enligt mig men jag är ju bara en glad amatör.

Både i 5-5 och i powerplay.

Jag tycker att Brynäs har ingen utpräglad 1 kedja utan mer 2 andra femmor
Sen verkar folk tro att man kan lösa allt med att sätta in juniorer så skulle allt gå bra.
Lovar skulle vi sätta in alla juniorerna och ge dom 15 min istid skulle det gå än värre.
För att få det lite mer balanserat skulle jag vilja se formationerna så här

Lauritzen Nordquist Kahna
Silverberg Järnkrok Somervuori
Rödin Larsson Dackell
Wennerström Sundström Granström

Powerplay vill jag se två olika formationer.
En med en point back
En med två backar

Tack vare vi har inte tillräckligt med bra backar offensivt för annat.

Men slut ordet måste vara att få spelarna att jobba lika hårt man gjort föregående år annars kommer detta att sluta med kvalserien och då är risken stor att det blir allsvenskan vid 100 års jubiléet. Vore tragiskt om så vart fallet.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
sylf: Tyvärr så kan det vara så.

Namninsamlingen som ligger uppe är blaj eftersom det redan har dykt upp massa konstiga namn. Tror knappast att Tonys yngsta har lärt sig skriva.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
tjugo8: Efter säsongen är för sent!!!!!
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
tjugo8: Att säga upp kontraktet innan sista feb och låta NC köra på säsongen ut känns fel. Antingen så kör vi med NC eller kickar honom helt på en gång. Det skulle bli otroligt konstigt att avsluta säsongen med en sparkad tränare.

Förövrigt så skulle en panikvärvning sitta fint, kanns som rätt läge nu.

Snart vänder det ska ni se.
Kommentera


Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Nog fan bäst att våran sk sportchef tar tag i Czarnecki läget, annars så kommer jag göra det, den 27:e nov när jag är på plats :-). Är så gud förbannat trött på detta meseri, hur jävla länge till ska det få fortgå? Brynäs IF=klubben för inbördes beundran, man blir fan spyfärdig!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
faceoff: gör nått konkret som kan lämnas till sundlöv.. lista eller dylikt
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Venom:
Jaaa, det ska vara flemming om nån förreste...han är fan mer badass än Boork, och jag skulle vilja se den som satte sig på honom...
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Kostiainen: Ring Fleming :)
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Gurra88: Men hallå!!!Varken DU JAG ELLER NGN ANNAN härinne kan göra ett skit..VI kanske ska sluta tycka oxå???
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
faceoff: hjälper inte att vi bumpar en tråd och skriver tiotusen gånger hur gärna vi vill se honom sparkad..hjälper knappast
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
faceoff:

Ja det kan ju inte bli sämre iallfall :)
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Gurra88: Kan ställa mig själv i båset om det va möjligt!!!va fen kan JAG göra????
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
faceoff: Gör nått konkret istället
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Tycker vi tar upp den här tråden igen!!!!
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Jajjen: Långsiktigt är det givetvis "chefernas" ansvar,men vi jobbar med kortsiktiga resultat och som tränare på elitnivå får vi hoppas att Cz har den ödmjuka insikten att kika till höger och vänster (och högt ö v e r Dackells röda topp) för att söka nya infallsvinklar om det han gör nu inte fungerar.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
70 Rodrigues: Dags för ett kvartssamtal?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Jajjen: Varför fattar inte hans chefer det? Och om de inte gör det, vem har störst skuld"


Vad tror du själv?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Andashockey: "Han coachar efter förutbestämda uppfattningar om spelarna och inte efter dagsform. Det är fegt. Det är ineffektivt och d e t kommer att avgöra lagets öde."

Varför fattar inte hans chefer det? Och om de inte gör det, vem har störst skuld?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
arnio: FYI så har jag aldrig uttryckt en stavelse gällande någons avgång. Däremot har jag synpunkter på att han favoriserar spelare(med istid och förtroende) som inte levererar samt "gömmer" spelare som tvärtom,producerar. Detta med tydlig statistik som källa. Det handlar inte om ett "par förluster" utan om upprepande felval från Cz sida. Han coachar efter förutbestämda uppfattningar om spelarna och inte efter dagsform. Det är fegt. Det är ineffektivt och d e t kommer att avgöra lagets öde.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Andashockey: "Konstigt. Jag trodde alla här hade just ett hockey/bif/match intresse? Det är väl ingen som tvingar dig att läsa något alls om du inte vill det. Dork."

Vi inom intresseföreningen antecknade ju ännu ett pissande på NC. Jag är intersserad ac hockey, visst, Men när det gäller alla som skriker på NCs avgång efter ett par torsk så blir det bara en anteckning i marginalen innan jag torkar mig i röven med papperet.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
STICK!!!

Greiss(Svedberg)

Jonsson-Andersén
Somervouri-Järnkrok-Kahnberg

Ekholm-Sundqvist
Dackell-Hansen-Sundström

Clarke-Bertilsson
Silfverberg-Granström-Sandin

Rödin-Nordquist-Lauritzen
Carlsson
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
arnio: Konstigt. Jag trodde alla här hade just ett hockey/bif/match intresse? Det är väl ingen som tvingar dig att läsa något alls om du inte vill det. Dork.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Andashockey: Intresseföreningen antecknar
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
hahii: Ryktet säger att CZ ställer upp med samma femmor som mot AIK.


De två främsta poängplockarna som 4:e line och killen med -11 i en förstaline och,icke att förglömma, PP1.

Duktig idiot...
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Det sjukaste var att NC splittra vår effektivast kedja med Somevuori-järnkrok-Silfverberg, Hur tänkte han där?? Att NC fortfarande har Dackell i första kedjan och Kahnberg i fjärde? Inte Kahnberg i PP utan Sundström och Bertilsson?.
Jag förstår inte. Hur ska Kahna kunna göra mål om han spelar i en fjärde lina?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Huge: Du lär förhoppningsvis också vakna upp någon gång, eller kanske inte?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Innan 1-0 till AIK så hade vi 4 minuter i spel 5 mot 4.
Vi fick på den tiden totalt i väg ett (!) skott på mål.
Vi hade även ett skott utanför mål.
Det är ju helt bedrövligt.

Jag har skrivit det redan förra säsongen.
Varför ska vi ha spelare som spelar i både numerärt över- och underläge?
När spelare "dubblerar" så är ju risken uppenbar att spelet i numerärt
överläge bara blir tid för att ta det lungt och vila upp sig efter att ha
kört slut på sig i tidigare numerära underlägen.

Lars Jonsson är ytterst välkomen tillbaka snarast.
Men känner man läkarna i Gävle rätt så visar det sig nog snart
att en muskel är av och att han blir borta halva säsongen.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
mattias - 74:

Som den obotlige optimist jag är vill jag inte hålla med dig, men jag måste nog. Åtminstone till viss del, när vi kommit till rätta med huvudlös offensiv, satt oss i skolbänken och lärt oss grunderna som vi tyckts ha glömt, då kan vi ta tag i defensiven. Men då borde det inte behövas.
Görs inte detta, ja, då ses vi nog i kvalserien.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
tompap71:

Ni måste ju täta till defensiven rejält annars aspirerar ni nog på kvalserien skulle jag tro som det ser ut.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
mattias - 74:

Om jag får lägga mig i lite angående Greiss, jag forskade själv en del om honom när han blev klar. Diskuterade med några Sharksfans och de flesta av dem var mycket besviken över att han lämnade dem då de ansåg att han är vassare än Niemi, det kan iofs vara snack bara för att Niemi inte sett bra ut hittils i år. Men snackade också med en kontakt däröver som har bra koll på NHL, enligt honom är Greiss en kapabel målvakt som håller på NHL-nivå men inte kommer bli någon stjärna där. Hans åsikt var att med lite inkörning kan Greiss bli topp-3 i ES.
Satt själv i höjd med kassen igår, det jag såg -förutom tavlan- imponerade på mig, ge han några matcher till så tror jag vi har en riktigt bra keeper.
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Huge:

Förlåt om jag lägger mig i men har man inte rätt att gnälla som supporter när laget underpresterar och släpper in 10 ( ! ) mål på 2 matcher? Som leksing vet jag vad jag snackar om när det gäller att gnälla :)

ang eran målvakt så trodde jag äntligen att Sundlöv hittat nånting bra men efter att ha gjort en del efterforskningar och snackat med en del som är insatt i både NHL och som är kunniga inom målvaktsbiten så verkar det som om denna keeper är en medelmåttig ES målvakt, iaf om man skall tro de som vet. Vad tycker du?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!
Huge: "Obegripligt hur man som s.k supporter kan börja pissa på sitt lag och sina spelare efter ett par förluster."

Haha, du har inte lärt dig ett piss på 7 år, jag förstår varför du anser att Sundlöv är sveriges bäste sportchef och CZ en av de allra bästa tränarna i ES!

Sen kan du ju försöka vända på saken, vem pissar på vem?
Kommentera

Sv: NY TRÄNARE NU!!!!!

arnio: "Ni som kräver allt och allas avgång och hånar tränare sportchef mfl. kom fan inte tillbaka och jubla efter ett par vinster. Behåll ert hat och försvinn från detta forum, ni är fan inga brynässupportrar, i alla fall inte i motgång. Vet nu ens vad ordet supporter står för?
Man mår fan dåligt av att läsa allt gnäll som finns härinne, vart finns stödet, vart finns kärleken? Ni är säkerligen sådana där som visslar och skriker otrevliga ord riktade mot spelare och ledare under perioder när spelet är dåligt från Brynäs sida.

Skäms på er alla som detta inlägg pissar på!"

Ja, ska man skratta eller gråta?
Gnällkärringar, amatörpsykologer och fan vet vad sitter härinne och grinar efter 2 raka förluster. Krav på tränaravgång m.m haglar och man försöker överträffa varandra i att vara den bäste skitkastaren.
Svårt att kora nån vinnare så jag dömer oavgjort i skitkastarracet.

Sen är det djävligt komiskt att läsa all individuell spelarkritik när det är uppenbart att det är samspelet som inte funkar och spelarna inte jobbar tillsammans därute.
Svårare är det inte.
Och att efter 2 förluster börja yra om tränaravgång osv är som sagt bara skrattretande. Vinner vi mot Luleå i morron så blir det tyst på skitkastarna, dock förmodligen bara fram till nästa förlust.

Obegripligt hur man som s.k supporter kan börja pissa på sitt lag och sina spelare efter ett par förluster.
Dubbelskäms, tamejfan....

Kommentera

« · 1333862 · »