Nyförvärv
641708 · Nästa » Till forumet
Sv: Nyförvärv
JanT: Har också läst om det. Tydligen var det ju av sociala skäl som han fick gå, han verkar alltså vara lite omogen utanför isen. Men om några år kanske, tycker också det är tveksakt om han vore nåt. Fast skulle inte förvåna om Boork försökte, en ung kille med fysisk spelstil är ju vad han brukar leta efter.
GävleLasse: Har sett Blomqvist in action med Växjö Lakers vid några tillfällen. Fick dock kicken från Lakers efter halva säsongen i fjol och gick till Troja. När Troja åkte ur blev det Norge. Mitt intryck är att Blomqvist inte är något för Brynäs IF i dagsläget. Kanske på sikt, då han ansågs vara en framtidsman i Lakers. Det blev stort rabalder när han fick gå.
rafalski: Klart att Johansson är hyfsad offensivt, men defensivt är han ju en smärre katatrof(även om det har blivit bättre). Motståndarna har ofta 5-minutersanfall när han är inne... Men det beror såklart på vad som är alternativen också - om det är en allsvensk back eller typ Lintner som är potentiella värvningar.
Peja: Sunken har varit helt OK tycker jag, samma sak Örat som dock dalat på slutet. Sjödda är gammal och jag hoppas att han spelar sin sista säsong.
Kupan? Han har blivit värsta pepparkaksgubbenå är på tok för snäll. Han har antagligen fått en massa skäll av Boorken för onödiga utvisningar så han "spelar smart" nu...OCh har tappat sitt spel. Lavins vill jag ha kvar, han har blivit ruggigt bra jämfört med när han kom.
Kupan? Han har blivit värsta pepparkaksgubbenå är på tok för snäll. Han har antagligen fått en massa skäll av Boorken för onödiga utvisningar så han "spelar smart" nu...OCh har tappat sitt spel. Lavins vill jag ha kvar, han har blivit ruggigt bra jämfört med när han kom.
GävleLasse: Håller med, men Blomqvist känns ändå som en "Boork-spelare". Men det är väl egentligen bara Lavins och Sjödda som är riktigt bra backar i Brynäs, så känner i alla fall jag det. Och då är Sjödda inte direkt ung längre. Sundqvist är på god väg att etablera sej, men jag hade förväntat mej mer av typ Kuparinen denna säsong. Han är inte skicklig framåt och spelar numera inte ens fysiskt i egen zon...
Men när Bäckström och Andersson är tillbaka från J-VM så vill jag se laget så här:
Målvakter: Holmqvist(Korhonen)
1:a Casselståhl-Sjödin Felsner-Lind-Dackell
2:a Lavins-Johansson Malmström-Bäckström-Molin
3:e Sundqvist-Andersson Månsson-B Danielsson-Hermansson/Aarnio
4:e Kuparinen-Öhrstedt Spets-Almtorp-Hermansson/Aarnio
Extra: Gellerstedt!!
3:e Sundqvist-Andersson Månsson-B Danielsson-Hermansson/Aarnio
4:e Kuparinen-Öhrstedt Spets-Almtorp-Hermansson/Aarnio
Extra: Gellerstedt!!
70 Rodrigues: Ja det är klart, men jag tror inte Boorken rangordnar kedjorna (förutom kanske att 4:e kedjan inte brukar spela så mycket) men dom två första kedjorna fungerar bra och det vore synd att ändra på det, men vi får väl se som sagt. Mig spelar det ingen roll bara det blir bra... :)
118118: Satt och velade fram o tillbaka ang det, så egentligen är det väl hugget som stucket, tror dock att det är viktigt att få igång Felsner direkt och då tror jag att det är perfekt att sätta in honom med dom bästa på en gång, men vi kan ju önska o spekulera hur mycket som helst, framtiden lär utvisa vad som komma skall!!
70 Rodrigues: Känns som om det är ganska jämnt skägg mellan Spets och Gellerstedt. Men egentligen så tycker jag nog att även en back behövs (utöver en center). Kuparinen och Örat måste använda sin fysik mer och agera tuffare, annars vetefasiken om jag vill se någon av dom nästa säsong. Dom ska spela tufft!
Vi lär väl få nöja oss med dom backar vi har, vilket jag tror kommer att stå oss dyrt. Får vi in en ny center samt att Aarnio försvinner(tyvärr) så vill jag se laget så här:
3:e Sundqvist-Andersson Månsson-Ny Center-B Danielsson
4:e Kuparinen-Öhrstedt Hermansson-Almtorp-Spets
Extra: Gellerstedt??
3:e Sundqvist-Andersson Månsson-Ny Center-B Danielsson
4:e Kuparinen-Öhrstedt Hermansson-Almtorp-Spets
Extra: Gellerstedt??