Brynäs IF

713932 inlägg · 7953 ämnen

Nyförvärv 2010/2011

1231992 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv 2010/2011

sylf: "Beror hur man tittar..."

 
Elitserien
                     
1.  Jan Larsson (F) 50 16 43 59  
2.  Tom Bissett (F) 50 40 12 52
3.  Ove Molin (F) 50 21 31 52
4.  Pär Djoos (D) 50 5 43 48
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
rackham: Jepp, just i detta fallet tror jag iofs att Mårtensson betingar en högre peng än Sunken. Men som sagt, det gäller att hitta nya intäktskällor.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011

Huss:

Det gäller att våga för att vinna... eller leda utvecklingen.

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
rackham: Lite risky också. Tänk en lätt finansiell kris i KHL, då sitter LHC där med en svindyr lönebudget och då räcker inte deras sponsor/publikintäkter långt...
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011

Huss:

Kan man göra så...?

Åh, du är så businessminded! = )

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011

sylf:

Du menar Pavel "med ett kroppsråk som liknade spöregn" eller vad Boorken kallade honom...? = )

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Bissett19: Sunken i löneförhandlingar alltså... Signa med honom och hyr ut honom. Där har du LHCs affärsmodell a la Manpower.
Gör man det smart så har klubben en nettointäkt trots att Sunken fått en rejäl lönehöjning från Brynäs. Skapar också utrymme för ett förvärv som spelmässigt är bättre än honom.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
claesw: Ska han nå upp till Bissettklass krävs mer av den varan, i varje match, varje byte. Han har inte samma målsinne och förmåga att förvalta chanserna heller. Vi har haft EN rättmätig arvtagare till Bissett, honom skeppade dumlöv till sibirien.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
sylf:
Jag tyckte nästan att jag en sekvens 1999- spel mot Rögle borta, där Eero sköt ett direktskott a´la Bissett på en sidledspassning .
Mer av den varan tack!
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011

sylf: beror ju på vilka klubbar det är. Finns säkerligen klubbar som har varningsflagg på sig. Fast är de stora klubbarna så är han nog borta innan vårisen sticker.

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
MarcusElving: Ja, skittråkigt!
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Bissett19: Fan vad surt! Sunken är ju hjärtat i försvaret för tusan. Kul för honom personligen att få lite erkännade för sitt spel eftersom han alltid varit ruskigt underskattad men jag blir jäkligt sur om vi tappar honom. Svårt att ersätta det hjärtat och offerviljan.

Fan fan fan..
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Bissett19: Jaha, då var han rökt!
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
sylf:
Skulle välja Dixon framför Kyrö (tack för målet mot MoDo -99) alla dar i veckan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
sylf:

Nu lär vi väl tappa Sunken också som lär lockas av lite KHL och Rubel....:(
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Huge:" Beror väl på HUR man tittar."

Exakt!

Djoos = Jonsson= Kokko= Skadad
Bissett = Somervuori= Näe
Molin = Molin= inte en chans
Janne L = Nordquist/Järnkrook=Näe, inte än
Kyrö = Dixon= Ja, kanske det
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011

sylf: Beror väl på HUR man tittar.
Nog fan går det att se paralleller till -99 även om det är omöjligt att jämföra olika generationer.

Djoos = Jonsson
Bissett = Somervuori
Molin = Molin
Janne L = Nordquist/Järnkrook
Kyrö = Dixon

Bra om man förlänger med Lauritzen och helst med flera vars kontrakt går ut. Att byta för bytandets skulle känns meningslöst om det inte dyker upp nåt jätteintressant som samtidigt är en lika klar jätteförstärkning.

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
claesw: Jag ser inga likheter alls, förutom på målvaktsposten, och det räcker inte. 99 fanns ex Djoos, Bissett, Molin, Janne L, Kyrö. Idag finns inga motsvarigheter förutom en 11 år äldre Molin.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
MarcusElving:
Ja, Lauritzen är en nyttig, kämpande spelare, vi behöver alla typer. mixen på laget just nu känns inte helt olikt -99...
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Lauritzen låter inte så jättesugen på Timrå eller någon annan klubb, har löst börjat snacka nytt kontrakt med Sundlöv. Saker och ting kan såklart ändras snabbt men det låter som om han kommer bli kvar.

Kul att han uppskattar och väger in att det faktiskt är Brynäs förtjänst att han kunnat slå igenom.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
21olsson: En Ryan Glenn kopia. Se hur bra det gick för honom i SSK...
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Har tänkt lite grann på om inte Växjös Josh Mcnevin vore nått för Brynäs. offevsiv back, bra i PP, hyffsat skott. men den stora skillnaden är allsvenskan och elitserien..
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Bissett19: Gör comeback härinne efter att i höstas ha tröttnat rejält på alla skitkastande dysterkvistar...Man kan väl säga att CZ och Co. gett svar på tal.

Man kan lugnt konstatera att;

- Ett av ES svagaste försvar släpper in minst mål

- Att ett defensivt dödgrävargäng börjar göra mål

- Att ES sämsta sportchef hänger in den ena kalasvärvningen efter den andra

- Att Allsvenska spelaren Sebastian Lauritzen hänger med i toppen på den interna poängligan

- Att vi vinner matcher trots att "frälsaren och kungen av J20" Anton Rödin snittar 5 min/match

Visst är det kul med hockey! ;-))

Slutligen; Återigen en stor eloge till mormor som ånyo visar var skåpet skall stå!
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Bissett19: Riktigt bra! Finns på hemsidan också..
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
MarcusElving:

Underbart!!
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
"Brynäs har skrivit A-lagskontrakt med Calle Järnkrok för resten av säsongen och ytterligare två säsonger"

Härligt Brynäs!! Precis vad man hoppades på..

Brynäs Officiella Facebooksida är källan.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011

Venom:

Laraque har tydligen börjat skicka personliga mail till AIK fansen enligt nån AIK snubbe och dessutom har han ju deklarerat förut att han vill återvända till AIK.

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Laraque är ledig. Om han inte platsar i lager kan han väl bli sportchef? Då kommer nog inte Jämtin att ge sig på vår sportchef igen i alla fall. ;)
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
1+1 av Thegel ikväll. Han såg vass ut för Sundsvall. Blomqvist som vanligt ett ständigt hot för Bofors.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011

Glömde bort denna länk som innehåller lite mera

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Pekka jämför Lindbäck och Eriksson. Ang målen som Gnaget sopade in igår så fick han fin fin hjälp utav sina medspelare. ;-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Anders Berg:

Fick han en ärlig chans att lyckas i Leksand då? :P
Dem lät ju belfour stå i kvalserien, bara en sån sak..
Så det där tycker inte riktigt ja stämmer..
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Wesley: Tycker Lindbäck känns lite mer skolad än Läck,lite lugnare därbak helt enkelt,men det kanske Läck kan bli med ett år till under Pekkas vingar;)
Jag köper Sylfs förslag men vill vända på det och köra Jocke/Läck...
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Wesley: Håller med, Läck är jämnare, Limpan lite mer som Honken, en hög högstanivå men en jävligt låg lägstanivå. Sånt som det övriga försvaret aldrig blir kloka på...
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Bissett19: På vilket sätt är Läck ojämnare än Lindbäck, jag tycker tvärtom.
Det har inte blivit jättesiffror när det gäller insläppta mål med Läck i mål, men med Lindbäck kunde det bli det. och blir. Lincbäck har högre högsta nivå, men även lägre lägsta nivå enligt min mening
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Anders Berg: Läck blev ju misshandlad i LIF, först gör han en bra säsong, sen sidsteppad när Ejendal själv köpte in en 58 årig, överviktig Belfour. När han sen stjälpt laget i KS så fick han åter kliva in. Precis ett sånt agerande som ger en målvakt bra självförtroende......NOT!

Läck är en bra målvakt, precis som Limpan. Mitt val blir ändå Läck/Jocke till nästa år, om nu inte Jakob tar sitt förnuft till fånga och stannar ett par tre, sju år.......:-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Anders Berg: Nähä, han spelade 32 matcher och hade bara 93% i grundserien??
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
MarcusElving: Angående Läck så måste vi samtidigt komma ihåg att han faktiskt aldrig riktigt lyckades i Allsvenska Leksand.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Bissett19: Jag är inte lika säker på Lindbäck som du är! Han har ju visat att han är bra men jag tycker inte att han är dominant på något sätt. Markström, Karlsson, Liv, Hadelöv.. Nja, Limpan kommer där 4-5 i ES för mig.

Läck har inte spelat så många matcher men gjort det riktigt bra då han fått spela. Tror han kan utvecklas till en av de bättre målvakterna i ES om han får mycket matcher. Jag kan ha helt fel men det är vad jag tror.

Svårt val, helt klart...
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
MarcusElving: Stod valet mellan Lindbäck och Läck,så skulle jag välja Lindbäck alla dar i veckan.Tycker han har visat att han är en av ES bäste målvakter denna säsong,Läck känns tyvärr lite för ojämn,men en bra backupmålis.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Gurra88:

Ja det tycker jag också.. =)
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Ta det billigaste alternativet och satsa på att stärka med en vass back..
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
MarcusElving:

GP GPI MIP SOG GA GAA SVS SVS%

Läck:
35 12 690:11 348 30 2,61 318 91,38

Lindbäck:
35 27 1631:00 768 70 2,58 698 90,89


Lindbäck förra säsongen:
49 24 1332:27 675 57 2,57 618 91,56

Eriksson:
33 27 1634:36 917 64 2,35 853 93,02

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
blom23: Svårt att jämföra Lindbäck med Läck då Limpan har stått dubbelt så många matcher den här säsongen. Läck har i alla fall klart högre procent än Limpan. Men som sagt, det är skillnad på 12 och 27 matcher! :P
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Hahl Bundy:
Läckage å läckage.. Tycker läck har varit helt okej iår ;)
Det är ju inte elitseriens sämsta målvakt han kämpar mot direkt ^^
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Huge: Den handen håller vi i. :)
Ni får hålla tillgodo med Läckaget!
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Hong Kong: Jo, Alcéns ord väger förstås tungt. Men dom kanske inte hjälper så mkt om objektet ifråga vill nåt helt annat...    :-)
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Huge: Tro på tomten, det är enklast. I det fallet så litar jag nog på Alcéns ev rekomendationer, som har tränat båda och säkert på ett eller annat vis har följt dom under den här säsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Hong Kong: Men tror du inte att Limpans ES-rutin isf kommer att avgöra?
Sen har man hört så många olika varianter om deras resp potential.
Ena dan är det Limpan som har dom största utvecklingsmöjligheterna, nästa dag är det Eriksson.
Vete fan vem man ska tro på......
Kommentera

Sv: Nyförvärv 2010/2011
Hong Kong: Absolut. Som 56-åring vågade jag inte lägga in en bild på nån av dom andra målvakterna så jag tog den äldsta, det ser bättre ut.
Vill ju inte bli anklagad för gubbsjuka....     ;-))
Kommentera

1231992 · »