Brynäs IF

705126 inlägg · 7953 ämnen

Örebro - Brynäs 2019-10-03

1992327 · » Till forumet


Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Peja: Varför har du inte stängt Örebro-tråden? Spelar vi mot Örebro? Det finns en HV-tråd.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: Obegripligt dåligt av en rutinerad spelare som Kilas. Sen är väl frågan om han inte täcker en stor del av målet och just därför borde nog Eriksson kunna ta den...
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Hoppas på 0-3 nu så man kan stänga av.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Ja nu har man ju fått rejält i arslet för att man försökte vara positiv in I den här säsongen
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Ridå ......
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Zappaholic: ja rullar på
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Back: Går bra nu
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Vilket försvarsspel? Det finns inget.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lindström: Herregud så uselt försvarsspel
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Peja: Den tycker jag också domaren kunde plockat.

Fbk-Oskars 6-0
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lindström: En passning och 3mot2a... Men frågan är väl om inte deras tredje spelare borde ha åkt ut för interferance på Brynäs andra back.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Here we go agian...
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Pilen32: Det ser så jävla enkelt ut att göra mål på Brynäs. Det här funkar inte.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
E4 rakt igenom våra zon, en chans ett mål för Hv......
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Är Söderström mycket större nu, eller ser det bara ut så pga kläderna?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Kom igen nu i PP.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Hur många öppnande pass ska motståndaren få slå i vår zon innan vi vaknar till?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Vi är utspelade just nu....
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
SWEATT: Tror man vill att Jocke ska studsa tillbaka direkt.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Undrar om Ersson är lite skadad eller sjuk eller nått?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
ellis: Lite tankar kring att du tycker Brynäs skulle gått in och städat av Modo igår. Modo kom 2:a i grundserien ifjol och 3:a året innan, så det är inget bedrövligt lag, vilket kommer visa sig när serien sätter sig.

Igår mötte vi fjolårets 2:a i räddningsprocent i målvaktsligan i Peslavara (MODO) och idag blir det 1:an i Sara Grahn i Luleå.

Brynäs däremot har osäkra kort på målvaktsidan. Hade man bytt målvakter igår hade väl matchen nog slutat 7-1 eller något. Nu borde Brynäs ändå ha vunnit med ett par mål, hade matchen spelats om 100 ggr hade nog Brynäs vunnit 95 ggr iaf. Det var en ORGIE i missade målchanser av sällan skådat slag.

Men i damhockeyn är det extremt viktigt med en bra målvakt, då de sämre lagen sjunker ihop och kör igelkott försvar framför egen målvakt, och det är svårare att göra mål från distans för damerna då de inte skjuter lika hårt.

Sedan ska du ta Brynäs PR om att laget ska vinna SM-guld med en nypa salt, herrarna hypas upp också bra mycket mer än vad laget är bra på pappret.

Om du tittar på SHL är det inte bara för topplagen att städa av bottenlag eller ens mittenlag, men det verkar som många tror att damerna med ett helt nytt sammansatt lag ska lyckas göra det.

Brynäs målvakter är osäkra kort, backsidan hyfsad och forwards är mycket bra. Kan man sätta sina chanser och sluta finlira och istället gå direkt på mål kan man få en betydligt enklare resa, men det blir inte lätt.

Jag har också mina dubier om Brynäs räcker till mot HV och Luleå. Nu får vi se idag hur damerna hanterar Luleå, det blir ett riktigt eldprov. Speciellt om det blir mer folk än vanligt och ståhej!

Tar sig Brynäs till semifinal i år, får det ses som godkänt, blir det respass innnan dess är det underkänt.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
mk: Dammatchen före skulle kunna gå att testa också. Jag menar käk och bira innan kan ju vara ett argument att komma tidigare. Efter herrmatchen vill ju alla hem
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Med blicken bortom publiksiffror måste jag säga att damlaget på isen inte övertygar riktigt som jag hoppats sett till den satsning och det spelarmaterial de nu tillskansat sig. Ett lag som Modo igår ska de ju bara slå med ett par mål tycker man. Känns som de inte kommer räcka till mot lag som Luleå och HV inte.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lesky:
Jag tror vi läste om varandra😀
Jag menade att om det innebär 100-200 personer fler på damernas andra matcher.

Nu kanske jag tog i så jag sprack med den siffran😀
15-20 fler personer än nuvarande är ju en start.

Sen, vad kostar det att ha ”dubbla” matcher?
Är det inte en vinst i sig att slippa starta upp arenan en gång till? Sen så kommer det ju fler personer än om det bara är damerna som spelar.
Eller tänker jag fel?

Men bra att du ”kämpar” för damerna.
Själv så har jag en dotter på 14 år som inte kollar på herrfotboll utan bara dam. Vilket innebär att vi ska till Gbg på tisdag😀
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
bradberry: Mattson: Ah... En artikel jag sätter ett stort fett
A M E N till... Exakt så är det. Skönt att de sätter fingrarna på det och jobbar med det...

Skönt med något konstruktivt istället för att bara prata dålig inställning etc.”

Samtidigt: om man planerar att spela ett offensivare spel och spendera mer tid i anfallszon kan det ju inte komma som en överraskning att man kommer att åka på spelvändningar och kontringar.

Man kan tycka att man inte ska behöva åka på flera genomklappningar innan man sätter fingret på problemet.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lesky: Ingen går på matcherna och de går inte ens när det är gratis om man köpt en herrbiljett. Visst Brynäsare är medlemmar i facebookgrupper osv. men de absolut flesta är nog inte villiga att spendera sin tid på damhockey.
Brynäs dam bör få kvinnor till hallen som kan ta med sina barn och kanske eventuellt sin man.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Axle San: Hur tänker du nu? Alla jag känner som går på damernas matcher går också på herrarnas matcher, eftersom de är BRYNÄSARE :-) Om man går in på "fansens värvning brynäs dam" och kollar medlemmarna så är 99% medlemmar i Brynäsgrupper för herrlaget också. Det är väl ganska logiskt, det är inte så att personer som mig som följer damerna tex är från en annan galax där vi BARA gillar damhockey uteslutande.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lesky: Absolut!
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Axle San: Jasså det tror du inte. Du tror alltså att det är alla andra? Kan du utveckla resonemanget?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
mk: 50-100 personer kan tänka sig stanna kvar? De sista två gånger som det varit dubbelmöte kom det 1713 respektive 2954 åskådare, det får väl anser som något mer än de ca 150-200 åskådare som kommer i vanliga fall? Om bara 10-20 personer av de som stannar blir återkommande besökare, så har det varit ett lyckat arrangemang. I och med att de flesta i år köpt säsongskort så har man dessutom mycket lite att förlora på det hela, tycker du inte? Dessutom vill jag minnas att herrlaget åkte på dyngstryk mot HV71, därav att många sura och inte stannade :-)

Statistik från våra 2 senaste "dubbelmöten" där dam och herr spelar samma dag (känns som det är MINST SAGT är dags för spelmål idag)

Brynäs IF - Djurgårdens IF 2017-01-14 SDHL
0--1 straffar (0-0, 0-0, 0-0, 0-0, 0-1)
Spectators: 2954

Brynäs IF - HV 71 2018-01-20 SDHL
1-0 straffar
(0-0, 0-0, 0-0, 0-0, 1-0)
Spectators: 1713
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
mk: Jag tror att damernas potentiella publik inte är de som går på herrmatchen.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Axle San: Det kan man nog göra till slut.
Men om man kan få en draghjälp i början nu så är det ju en idé

Det kanske är 50-100 personer som kan tänka sig att komma på nästa match.
Då är ju det en start iaf.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lesky: Jag vet inte jag, att sälja in en dammatch som ett bihang till en herrmatchen tror jag inte på direkt. Jag tror att damerna måste skapa sin egen produkt och locka sin egen publik.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Bratwursten : Varför tror du det? :-) Kan man inte vara en passionerad supporter som vill arbeta för föreningens ekonomiska utveckling genom att försöka öka stödet för representationslagen. Och framför allt skapa en symbios mellan herr och damlag som på sikt kan genera många positiva effekter. I och med att Brynäs egna sociala kanaler promotion sträcker sig till: "Match idag, vi ses väl?" så finns det ett visst utrymme att fylla där. Jag är övertygad om att Brynäs skulle sälja fler biljetter om man hade en engagerad skribent som skötte kommunikationen på facebook, twitter och instagram via Brynäs officiella sidor som har ca 80 00 följare. Brynäs har en hel del att lära där, potentialen att nå ut via sociala medier är ENORM!
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lesky: Jobbar du som säljare?;)
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lesky: HV tror jag vi tar med 5-3 👍👍
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
GAMEDAY x 2. Ny dag, ny match, nya tag! UPPMANING - STANNA OCH STÖTTA DAMERNA efter matchen mot HV71. Brynäs damer möter regerande mästarna Luleå med start 18.15 i Gavlerinken. GRATIS INTRÄDE för de som stannar kvar efter herrarnas match. Låt oss ge tjejerna det publikstöd de egentligen förtjänar varje match! Ett bättre tillfälle att kolla in damerna kommer inte! Luleå må ha halva finska landslaget men bara att ta tjuren vid hornen och visa att Brynäsandan slår finsk sisu!

SDHLs stjärntätaste möte med ligans TRE senaste poängligavinnare på planen Michela Cava, Michelle Karvinen, och nuvarande ledaren Lara Skills Stalder. Den förlorade trotjänaren Sara Grahn återvänder dessutom till Gävle ånyo. Se till att bänkgrannen också stannar kvar och ser damerna lira, detta är enda matchen för säsongen där damerna lirar direkt efter herrarna så ta chansen. Kamratkompaniet har lovat att stanna och leda klacken, bara att haka på! DUBBELSEGRAR blir det idag, finns inget annat!
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Blå grottan: Nä men laget tappade 4-0 till strafförlust 4-5. Om de går dåligt ökar ju chanserna för Jeppe... Nåja... Bara en match spelad.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Noterar: JB loggade ingen minut när Devils spelade premiärmatch i natt.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Lunkan: Ja, han la av redan 2011
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Hessling95 : Har Wanvig lagt grillerna på hyllan?
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
varulf: Vill man ha en riktig polis till Brynäs så är gamla NHL busen Tom Sestito utan kontrakt
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Samsung: hade även hoppats lite på kilström som polis men det försvann efter 3 matcher, han har det inte i sig. När man tänker efter finns det inga tydliga poliser i hela shl idag
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Vuollerim: ok. Tack. Där hade vi en möjlig polis enlig mig men han övriga kvaliteter fanns inte och lynnet inte det bästa.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
varulf: AIK enligt eliteprospects
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Forsberg 1978: för några år sen hade jag små förhoppningar om att Robin Jacobson skulle kunna växa in i en mer mogen kostym och bli polis i brynäs. Oj vad fel jag hade. Killen hade tuffheten men inte psyket och nu spelar han i......? Hjälp mig
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Auchinleck: Ja, Timo hade inte varit glad igår om han stått i båset...
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
bradberry:
Behöver vara mer äckligt disciplinerad i defensiven än när man möter allsvenska lag på försäsong.
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
bradberry: Då får vi se om snacket omvandlas till verkstad... Verkar dock vara mycket snack och väldigt lite verkstad i Brynäs IF....
Låst ämne

Sv: Örebro - Brynäs 2019-10-03
Mattson: Ah... En artikel jag sätter ett stort fett
A M E N till... Exakt så är det. Skönt att de sätter fingrarna på det och jobbar med det...

Skönt med något konstruktivt istället för att bara prata dålig inställning etc.

Skänker hopp... Trots allt...
Låst ämne

1992327 · »