Brynäs IF

713174 inlägg · 7953 ämnen

Örebro - Brynäs IF 2016-09-29

1764401 · » Till forumet


Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Brynäsgubbe: Jo absolut och DJ men jag hade fått för mig att regeln ändrats som jag också skrivit men det var ju ännu längre tillbaka som man inte kunde göra självmål vid avvaktande utvisning.
Kommentera


Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Brynäsgubbe: haha trodde också den regeln skrevs om.
Om inte annat borde den skrivas om...

Tack för upplysningen
Kommentera


Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
eltifoso: Det var under avvaktande utvisning. Resultatet var ju 2-2. Se domaren. Höjd arm.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
tjugo8: Tycker överlag att många farliga lägen igår förorsakades av dåliga tekningar i viktiga lägen. Visst kan man inte vinna alla tekningar, men jag tycker inte att man ska förlora dem så klockrent som vi ofta gjorde igår heller.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Powerfade: tror Lejonkräk har rätt! Man kan inte göra självmål under avvaktande utvisning

Men plockar man ut målvakten frivillig för att kvittera trots att domaren inte har armen uppe så är det klart det kan bli självmål

Såg inte matchen igår iofs, men rätt säker på att det inte var under en avvaktande utvisning. Om så var fallet har jag såklart fel 😊
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Pettisbif:
Du har rätt i Sunken o Zanetti, jösses så de spelade till sig backplatserna 7-9
Även Thorell, han har ett härligt flyt i skridskoåkningen...kan bli nått inom 1-2 år
Dock tekade han 33%, grymt dåligt
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
En gång i tiden så kunde man inte göra mål under en avvaktande utvisning vilket kan te sig naturligt. Brynäs var första lag att göra självmål under en avvaktande utvisning sedan sedan det blev möjligt. Osäker på vilket årtal detta ändrades.
Jag ber om ursäkt för min förvirring.

"Jag klistrar in regels som den en gång såg ut.
514 – AVVAKTANDE STRAFF – Calling of penalties
Skulle en förseelse mot reglerna begås som ska orsaka en utvisning:

a) Om den felande spelarens lag är i besittning av pucken skall domaren omedelbart blåsa i pipan och utdöma straffet.
Nedsläppet skall utföras på den plats där spelet stoppades, utom om spelet
stoppades i det felande lagets anfallszon, i vilket fall nedsläppet skall ske på
närmaste tekningspunkt i den neutrala zonen.

b) Om den felade spelarens lag INTE är i besittning av pucken, skall domaren
markera utvisningen genom att sträcka upp sin arm, men inte blåsa av spelet förrän anfallet slutförts av laget, och då bestraffa den felande spelaren.

c) Om, efter att domaren sträckt upp sin arm, ett mål på något sätt görs mot det icke felande laget, skall målet inte godkännas och utvisningen utdömas på vanligt sätt."
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Powerfade: Hahahaha jag var helt säker på att de har ändrat. Frågan är om de inte ändrat tillbaka? 99% säker jag.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
honken21: "Sjukt loj den där Clark." Om man jämför hans insats i träningsmatchen mot nu så var han de facto jävligt loj när påståendet myntades...

Slutsats: Man kan inte dra allt för stora paralleller på träningsmatcher... ;)
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Carl Lejonkräk: Sa inte du att man ändrat på sjöddas "Jävla skkitregel" och man kunde inte göra självmål när man lyfter målvakten i ett avvaktande PP?

Jag tror att du lurade Abbott där ;-)
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Brynäsgubbe: ingen fara med honom :)

– Vi plockade av honom eftersom vi inte visste riktigt hur illa det var. Men nu vet vi att det är lugnt. Han kan träna igen redan på fredagen.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Någon som hört nåt om Carlsson?
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Brynäsgubbe:
Vid 2-1 gjorde Blomman samma sak. Tekade framåt och bara drev mot kassen som skapade kaos.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Brynäsgubbe: Precis, pucken ska på mål ofta, däremot är avslut som blockas. eller går utanför dåliga avslut. Clarke la nåt skott i kortplanket som skulle kunna ha lett till kontringar, inte bra.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Brynäsgubbe: Håller med. Fan, Frölunda vann SM senast genom att konsekvent lägga puckar på mål.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Brynäsgubbe: Underbart att ha en sån C. Hjärta för klubben och i sina bästa år just nu!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Vill ge en eloge till Blomqvist. Såg ni vad han gjorde vid 4-2-målet? Bara slängde in den mot mål. Sådana aktioner är gravt underskattade i hockey och jag önskar att Brynäs gjorde det oftare. Bra hockey-IQ av kaptenen!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Skrubben: hehe vilket lyx. Ska man spela PP då jävlar ska man prestera. När Zabbo är tillbaka så går han självklart in i första PP. Men vad händer när Fälth är tillbaka? Pudas ser ju ut att ta platsen i andra pp?
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Chris11: PP1 ser bra ut. PP2 däremot vill jag gärna se Paille. Ruggigt stark framför kassen där. Och då har vi inte ens nämnt Zaborsky (som förhoppningsvis kommer tbx hyfsat snart). Hur ska vi få plats med alla?! 😬
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Skrubben: Blomman har ju även skrapat ihop 3 poäng. Tycker man ska fortsätta med Blomman i PP.
Jensen är ju given i första.

PP1: Clark-Johnson-Lindblom-Jensen
Gunderson

PP2:
Blomman-Granis-Westerholm-Westerholm
Pudas
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Väl godkänd inledning på serien. Mitt enda orosmoln just nu är Zaborsky. Vill inte se han få en Vrana-säsong...
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Chris11: Gött. Frågan är hur dom gör i PP? Lindblom funkade ju riktigt bra idag på den positionen Jensen hade innan skadan.

Ska man flytta bort Blomqvist då kanske? Jag tycker för övrigt att Blomqvist har varit riktigt het dom här tre matcherna. Fan vad den mannen jobbar över hela isen. I slutet på förra säsongen tyckte jag att han vässade till sin offensiv lite, och den ser ut att ha blivit ännu bättre över sommaren. Han har skapat flera chanser på helt egen hand dessa tre matcher. Otrolig lyx att kunna ha en sån spelare i fjärdekedjan.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Gunderson har skjutit ett skott på mål på dessa tre matcher. Han måste börja skjuta lite oftare om det ska hända saker.
Titta på Clark, 15 skott på tre matcher. Helt ok där! ;)
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Sjödda:
"Vi får tillbaks folk på lördag"
"Jensen kommer garanterat vara med"

Härligt!!!!!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Glenn Hellström ger lugnande besked angående Lucas. Tyvärr har vi väl hört det förut...? 🙄
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
RUSKIGT skön seger idag!

Ska erkänna att jag gjorde en "fuling" och spelade 500 spänn i pausen mellan 2:a och 3:e på att Örebro skulle vinna på full tid. Spelet i 2:a lovade inget vidare med tanke på den raggarhockey Brynäs spelade. Dessutom har Örebro varit ett riktigt bortaspöke senaste åren, så jag hade riktigt dåliga vibbar inför tredje.

Men Brynäs kom ut som ett helt nytt lag i tredje. Bulan hade verkligen tagit ett snack med grabbarna att helt enkelt stänga igen matchen. Mina 500 spänn försvann i rök men vad gör man inte för att Brynäs ska vinna 😅 Nu laddar vi för LHC på lördag.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Forzzen: Problemet där var ju att Lucas Carlsson trodde han var forward. Han jagade en spelare vid blålinjen vilket gjorde att det blev tomt bredvid sunken. Bedrövligt
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Qvarre: Spelar omdömmen 1-6

Sandström 3 - Okej men inte mycket mer. Förväntar mig att Rautio står hemma mot Lhc på lördag.

Gunderson 3 - Gör mycket rätt men spelar lite svårt ibland. Har i säsongsinledningen redan gjort ett par indianare.. vill mycket och jag är toksäker på att det lossnar snart.
Bertilsson 5 - Ruskigt skicklig i defenisiva zon. Enorm klippa! Var nog vääääldigt många som höll andan när idioten Hudacec tackla bakifrån.

Clark 5 - En riktig artist, bra toutch på allt han gör, grymt klipp i skottet, snabb och avig. Kan mycket väl blanda sej in i toppen av poängligan i år.
Paw 2 - Ruskigt iskall... enda anledningen till att han får en 2a är för att han vann mer tek än vanligt. Ser allmänt virrig ut.
Paille 4 - Otroligt nyttig och har en härlig attityd. Krigar på som ingen annan.

Pudas 5 - Såhär vill jag se Pudas. Placeringssäker, grymt bra i bägge zonerna. Bästa back tillsammans med Berra.
Zanetti 1 - Vart i helvete är fjolårets Zanetti?! Extremt osäker med puck, seg, virrig och allmänt okoncentrerad.

Johnson 2 - Ser trög ut och får inte mycket att stämma. Ser frustrerad ut.. behöver få igång spelet i 5 mot 5 och spela enklare.
Granström 3 - Granis får knappt godkänt. Svag 3a. En av shls bästa tekare, nyttig i BP men lär kötta mera. Mer rakt på mål tack!!
Enterfeldt 2 - Känner inte alls igen Enter. Dock ska sägas att detta var Sebbes första match. Man ser att han är en riktig krigare. Var nära ett mål vid ett långt byte. Är ju egentligen center.

Carlsson 3 - Såg riktigt bra ut den tid han spela. Tyvärr drar Sunken ner han betyg då det ofta blev spel i defenisiva zon när dom var inne. Måste vara en mardröm att spela med #22
Sundqvist 1 - Åh herregud Sunken... sätter inte en enda pass på bladet. Indianare på indianare.. spelar rätt ovårdat som mycket väl kunde ha resulterat i utvisningar. Blir så less att man inte kör Ersson istället för Sunken.

Pow 4 - Har en helt annan speed och styrka i år. Spelar med mycket självförtroende och skapar massor på egen hand och med Lindblom
Thorell 4 - Grym start match av Gurra! Slet på riktigt bra, smart tvåvägs spelare som även tekade grymt.
Lindblom 5 - Oj oj oj vad härligt att se utvecklingen på Oskar. Kommer bli en stöttespelare i år. Gör så vi kommer ha enorm bredd på forwardssidan.

Alcén 3 - Bra match av Johan. Krigare som alltid ger 100%. En grymt starkt mål, kul!
Blomqvist 4 - Äntligen får Jacke speltidi pp. Han förtjänar verkligen det. Ser oförskämt vass ut. Riktigt bra match idag, igen!!
Mannberg 3 - Började väldigt starkt med en ruggig intensiv åkning. Nyttig även i BP. Mattades av i slutet av matchen. Men jäklar vilka steg danne tagit mot fjolårets säsong.

Domarna 3 - Okej inte mer. Kunde ta 2+10 på Libor. Annars en bra match av domarna kan jag tycka.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Inkazar: Det är ju endast 22 som tar bort sin spelare , frågan är vem av de andra fyra som kretsade vid egen blå och stirrade puck skulle ha tagit Örebro spelaren som blev fri spelad?
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
HitTheLights: Eller en Scott.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Qvarre: Ja glad som fasen!
MEN, är så less på att se Sunken på isen. Det går inte
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Ser btw att HV gjorde en Sjödda ( fast det var inte han som orsakade målet om jag minns rätt) och passade pucken i eget mål ☺
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Bortaseger! Så jäkla gott. Nu återstår bara frågan - vad gör vi med förstakedjan? Johnson tenderar fortsatt att vara väldigt anonym i fem mot fem. Granis+Enter är ingen match in heaven.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Chris11:
Är Sunken den nya hackkycklingen? Låtom oss fröjd över 3 nya poäng i stället.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Rodrigo: Sunken sägs ha sina starka sidor i defensiven. Det är ju där han är som sämst. Han tacklar spelare utan puck, går bort sig rejält och slinter med klubban så att han får sitta 2min för tripping. Och då har jag inte ens nämnt han uppspel. Aldrig till rätt adress. Bedrövlig back
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Metalman:
Rättvist ja men säkert nej.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Rodrigo: bara för att Brynäshjärtat producerar de bästa juniorerna>stjärnorna i hela SHL.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Rodrigo: Känns skönt med en stjärna på 2 års kontrakt, det som har varit riktigt segt med rostern de senaste åren att vi förlorat spelare när dom blommat ut. Hoppas på lite hjärta.
Kommentera


Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Carl Lejonkräk: Kriga kan han göra hur mycket som helst. Han var en säkerhetsrisk på isen, kändes som att Örebro fick farliga lägen ofta när han var på isen.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Underbart med 3p!!!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Tycker det var en ganska enkel seger
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Powerfade: Underbart att få vinna i Örebro!!
Bertilsson, Lindblom, Clarke och Gunderson matchens stjärnor....skål!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Rättvis och bra bortavinst. Nu laddar vi för lördag boys!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Riktigt skön och rättvis seger dock smakar skadorna beskt tyvärr!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Häääärligt grabbar! Bra seger, Örebros tur vet inga gränser men vi står emot. Bra jobbat!
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Carl Lejonkräk: Sköna poäng. Hoppas nu att det inte är nåt allvarligt med Lucas. Det såg ju i alla fall hoppfullt ut iom att han kunde stödja sig på benet.
Kommentera

Sv: Örebro - Brynäs IF 2016-09-29
Carl Lejonkräk: ja han stirrar mkt puck. Det resulterade i 1-1 målet.
Kommentera

1764401 · »