Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26

« · 2104379 · » Till forumet


Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: sluta läs gd liverapportering om du inte gillar det tycker den är sjukt bra!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Jag håller med, det blir allt mer fokus på liverapporter och livesändningar i media och där är kvalitén ofta undermålig.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Svensson_62: Jag fatta inte vilken inblick ni tycker att ni får av träningsrapporterna. "Nu ger målvaktstränaren instruktioner till Ersson", typ. Det kunde man nästan ha listat ut själv att målvaktstränaren skulle göra.

Det enda av minsta intresse är ju skadesituationen men den skulle journalisten kunna snappa upp med ett SMS till någon i Brynäs varje dag.

Tänk om de som bevakar träningarna skulle använda dessa arbetstimmar åt att göra reportage, jaga stories, intervjuer etc istället.

Om jag får välja mellan en timmes intervju med Tommy Melkersson där han pratar om sin karriär och ger sin syn på dagens SHL-regler och liverapporter från två isträningar så är det liksom ett ganska enkelt val... dessvärre verkar det vara ett enkelt val för Mittmedia också, men åt fel håll.

Tycker mest det här upplägget på Brynäsbevakningen känns slött och okreativt.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: Brukar läsa liverapporten på lunchen - ger en känsla av kontinutet med Brynäsaction mellan matcherna och tycker jag i sig ger mer inblick hur laget tränar och inte minst om hur lagets personligheter är. Kul också att se kommentarerna allt eftersom i forumet. Tycker det är MYCKET BRA.
Sedan brukar ju de nästan alltid följa upp med spelar- eller tränarintervjuer.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Mickis: riktigt dåligt att inte ändra
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Mickis: Jag tycker fortfarande det är så himla konstigt att Mittmedia prioriterar livebevakning på varenda Brynästräning. Är det välspenderade pengar eller bara brist på kreativitet? Finns många andra infallsvinklar, reportage, intervjuer, stories osv som jag skulle vilja se och läsa om, istället för om spelare x är på träningen iklädd röd tröja eller ej.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: Nej stämmer inte, Sasse har inte hunnit ändra. Både Tom och Adam var med, Adam i röd tröja.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Mickis: saknades gjorde:

Saknas: Tom Hedberg och Samuel Solem (ej ombytta), Adam Pettersson (överkropp), Tomi Sallinen och John Persson (ej uppgift), Viktor Andrén (underkropp).
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Spänningen är olidlig för att se om hela laget kommer ut till träning idag!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Bratwursten : välkommen tillbaka !
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Rödin1912: Perfekt att man missar 8 rätt på powerplay med 1,2 i den matchen!!!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Bratwursten är tillbaka, dock med fel nickname! Trodde min användare var förlorad! (Blev hackad troligtvis)

Känns fint att ha sin gamla användare tillbaka :)
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
KulaShaker: Om det ändå vore så väl.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
munkas: Tänk positivt, snart är den enda vägen uppåt!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: Jepp, nu är vi nere på plats 13 igen. Jag brukar tänka tillbaka på den tiden då vi låg 12:a. Härliga tider! Underbart är kort.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Nisse på Mon or: Du menar att de äter mycket godis där och skiter i konsekvensen?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Carlo: enligt Socialstyrelsens senaste har 73% av dödsfallen i Corona skett på äldreboenden...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
kulltorp: Två-tre veckor har man väl sagt och det innebär ju att det BLIR värre under den tiden.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Rödin1912: herregud så dråpligt och dessutom knep LHC extrapinnen 😂
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Haha, kollar HV mot LHC. Linköping ska lägga in pucken i tom bur med 1,5 min kvar men missar, 30 sekunder senare kontrar HV å Andrew Gordon vurpar som siste man å HV kvitterar😂
Förövrigt så har HV sett ytterst svaga ut, vad försiggår där egentligen? Dem har ju en grym trupp på pappret men de matcher jag sett dem har de varit heelt värdelösa, till och med sämre än oss i våra sämsta matcher. Fortsätter de såhär så finns det inte en chans att vi hamnar bakom hv.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Nisse på Mon or: Alltså vad vill du egentligen?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: Tegnell kan få bli sportchef i Brynäs, lyckas nog bättre än mormor.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: snart nog kanske ni spelar i den serien mot lag som du skiter i ?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja: har något SHLlag råd att ramla ur SHL?Apropå kraven om nedstängning.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
kulltorp: Sverige skulle ju inte få någon andravåg heller. Tegnell & co har inte haft en siffra rätt så här långt.
Det är långt till den räddande sommaren.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: Tvärtemot så pekar kurvorna på att det kör att peaka om ca 2 veckor, sen lugnar det ner sig. Så det blir knappast så mycket värre än nu.
Bara att köra på...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Peja:
Det finns det säkert.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Nisse på Mon or: Har någon div1-klubb råd att gå upp i Allsvenskan? Apropå stängd liga.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Ja, han tänkte på den!! Och av en
händelse har Bif inte fått igång
spelsystemens spelsystem.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
majk: Håller med och borde köra så i HA med. Finns ju dessutom ingen publik att ta hänsyn till i detta läge. Publik kan man nog glömma denna säsong ändå.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Nisse på Mon or: det spelat ingen roll vilken serie eller plats man ligger på! Som det är nu så spelar man människors hälsa och liv.
Om du hade en ask med 100 st godisbitar och 3 st är förgiftad skulle du då äta och hoppas på att du klarar dig?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Nisse på Mon or: Vad yrar du om? Peter framförde en åsikt om att det borde vara lämpligt att pausa serien tillfälligt nu när smittspridningen är så hög.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Nisse på Mon or: Vi spelar inte ens i Hockeyallsvenskan så vi skiter väl i den matchen.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Carlo: när Almtuna-Timrå blev uppskjuten 15 minuter före matchstart, var det inget snack om stängning av serie. Kanske beror det på var i tabellen lagen ligger?
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
lapad: pausa innan någon spelare hamnar på IVA eller värre...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
lapad: Det blir djupt orättvist om en del lag har sju åtta matcher att spela in medan andra lag kan vila. Tänk om Brynäs måste kvala efter 14 dagars gått matchande och möta ett utvilad Malmö. Eller det omvända för den delen...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Blå grottan: När Brynäs väl får covid i truppen så kanske det inte finns några nya speldagar kvar, blir till att ställa upp med juniorer då. Ett slutspel och VM är väl tänkt att genomföras.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: Jag håller med P. Andersson, pausa SHL tillsvidare. Att åka runt och riskera att smittas och bidra till smittspridning kan inte vara ett vinnande koncept för någon av oss... Sedan så blir det märkligt att vissa lag spelat många fler matcher vilket även innebär ett tufft spelschema längre fram för vissa lag. Detta är inte optimalt
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
majk: Jo risken minskar förstås något för varje spelare som blivit immun men lag som haft bara några smittade då är det ju marginellt. Sen pekar ju alla kurvor rakt uppåt och det är långt till sommaren, nä jag är pessimistisk.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Axle San: Vi får väl se. Jag vet inte exakt hur stor risk det är att lag blir smittade igen. Riskerna borde iaf bli mindre för en andra gång och ännu mindre för en tredje osv. Men som sagt se till at lag som är friska med inställda matcher spelar mot varandra istället för att vila. Spela två matcher på raken mot samma lag. Vi skulle kunna spela båda våra bortamatcher mot er en lördag och söndag till exempel.
Det kommer gå om man bara är lite kreativ.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Hur rättvis blir säsongen? Hur ska man kunna degradera ett lag med de här förutsättningarna?

När det snart blir 10 matcher mindre spelade på vissa lag som haft "otur".
Extra kasst när Brynäs faktiskt verkar ha toppat formen lite just nu.
Man hade nog stora möjligheter at ta tre poäng idag.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
majk: Smittan kommer att komma in i lagen igen om ni inte hela lagen blivit smittade. Jag tror inte att detta kommer att gå faktiskt utan att stryka en massa matcher.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
majk:
Fram för poolspel där man snabbt kan ändra motstånd. Funkade det i NHL så...
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Auchinleck: Bra läsning! Trevlig kväll.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Skrubben: Det hade kanske varit bäst att bara köra på och inte ställa in matcher vid positiva tester utan spela med dem utan symptom.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
magr: Det är väl bättre att spela så mycket matcher det går så man inte måste pressa in ännu fler matcher senare? Lag som inte är drabbade borde spela mot andra lag som inte är drabbade nu. Inte så att ni ska spela ikväll när ni får veta samma kväll. Men snabba ändringar med en dags varsel borde gå att göra. Vi skulle spelat borta mot Rögle idag och har vetat det ett par dagar, låt oss spela borta mot nåt annat lag. Frölunda till exempel. Desto fler matcher man får in nu ju lättare blir det i framtiden.
Man ser SHL flytta bak matcher nu för att få in matcher längre fram, men det bör göras i ännu större utsträckning. Snart har iaf alla lag varit smittade och då blir det ändå svårare att få smittan igen. Vi kommer greja en hel säsong men det kommer bli lite knepigt!
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
magr: Då kan man heller inte utesluta att någon i Brynäs nu kan vara smittad då man vistats i IKO:s arena.
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Gamenej! Istället för Gameday!
Dock samma känsla :-)
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Enaranger: Peter A vill att SHL ska ta paus för det är ohållbart att hålla på som man gör nu. Brynäs fick tydligen veta att matchen skulle ställas in när man var ombytta för att kliva ut på isen. (Uppvärmning/träning i Oskarshamn)
Låst ämne

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
Om både Linköping och Malmö tar poäng ikväll,
så kommer vi ligga sist inför nästa match.

Med lika många matcher spelade som LHC,
men med en match mindre spelad än Malmö.

Få matcher ikväll för en torsdagsomgång.
Endast två.
Låst ämne

« · 2104379 · »