1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739112 inlägg · 7967 ämnen

Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?

Sv: Peter Nolander klar för Brynäs,bra eller anus?
GävleLasse: Det var väl inte bara Angells offensiva kvaliteter man hade önskat i laget. Brynäs behöver nån elak jävel som kan bita ifrån lite. Kuparinen hade denna egenskap i början men testosteronsprutan på morgonen försvann till förmån för mormors östrogentabletter på kvällen...
Vi får hoppas att Angell trots allt kanske fortfarande kan vara aktuell. Det skulle verkligen behövas en liten färgklick i den grå massan.

Bissett19: Ja det yngre måste ta ett steg fram annars har Boorkens planer grusats. Samtidigt som de gamla måste "get their act together". Det är illavarslande när en 18-åring skall behöva kliva fram å ta tag i saker och ting.

Vad gäller spetsen så verkar det lite som att Boork har haft en del spelare som klara favoriter och följdaktligen haft vissa kriterier, på gott och ont.

Jag behöver inte gå in närmare på vilka spelare det gäller då de som sett matcherna VET vilka jag menar. Lite synd att Boork inte såg att Felsner t ex var het inför slutspelet. Istället bänkades han till förmån från vår norske "praktikant", en spelare som endast var med för att lära den gångna säsongen. Malmström är även han en spelare som inte fått samma "chans" utan är den som fått flytta runt i olika konstellationer, formationer och kedjor.

rackham:
Bra, Rackham!

claesw:
Hear, hear!

Huge: "Den springande punkten i sammanhanget är ju trots allt att de båda spelarna är ungefär likvärdiga i kvalitet, och att valet av Nolander inte behöver ses som ett nerköp i förhållande till Angell."

Hej! Har Brynäs värvat Nick Angell?

Det folk nästan alltid missar här är att ett lagbygge handlar VÄLDIGT mycket om lagets kemi och sammansättning rent socialt.

De senaste värvningarna får ses i det ljuset; att Boork redan sneglat på
t ex Nolander länge och därmed kommer att ge killen erforderligt självförtroende att få ut maximalt av sin odiskutabla talang.

Extremt patetiskt att enbart förlita sig på statistik i varenda bedömning man gör av spelare; omgivning och huruvida tränaren fått spelaren att känna tillit är ingredienser som inte får underskattas!

Huge: Jag baserade beskrivningen av att Nolander är i en nedåtgående trend på hans statistik samt hans egna uttalanden till Gävle Nyhetsbyrå.
Svårt att argumentera mot fakta, men du försökte i varje fall....
Sen får vi hoppas på en nytändning nästa år.

Huss: Nja, vet inte om Nolander har en nedåtgående trend direkt.
Snarare att han kanske har fastnat i utvecklingen, då han väl knappast kan betraktas som lastgammal.
Den springande punkten i sammanhanget är ju trots allt att de båda spelarna är ungefär likvärdiga i kvalitet, och att valet av Nolander inte behöver ses som ett nerköp i förhållande till Angell.

GävleLasse: Men då är det väl dax att de yngre tar klivet fram i rampljuset o börjar producera ordentligt,jag tänker på Månsson,Malmström,Bäckis,Widing.......

Jag vet inte vad som hände med Malmström i slutet av säsongen,men sen Widing dök upp så blev ju han förpassad till tredje/fjärdefemman direkt.
Han fungerade ju riktigt bra när han spelade med Molin o Bäckis,men Boorken var väl inte helt nöjd med det defensiva arbetet hos Malmström,tyckte Boorken vid nån intervju antydde det.

Hoppas han hamnar i en bättre omgivning nästa år så slipper åka o bronka ihop med Spetsen,för där känns han rätt uddlös:-) det fick han ju göra i Kvartsfinalerna mot Frölunda!!Han lär väl inte hamna i samma formation som Månsson för dem två verkar inte dra riktigt jämnt,kanske tävlar dem om vem som är den snyggaste blondinen i laget..:-)

GävleLasse: Det är lite det som skrämmer mig. Lite för mycket mellanmjölk. Det finns ingenting som sticker ut, utom någon enstaka 41 åring då. Nolander hade varit utmärkt ISTÄLLET FÖR Casselståhl, inte som backkollega. Nolander i all ära, men han är inte spelaren som tar oss till slutspel nästa är, inte heller till semifinal.

Huss: Utifrån de intryck man får av lite research om Nolander så tror jag inte att han kommer att få svårt att hävda sig bland Brynäs backar ;)

Inte för att det ger oss en bra måttstock på hur bra han är, snarare på hur dåliga våra nuvarande backar är ;)

Huge: Ja eller som i fallet Bäcker. Tålamodet tröt....
Är Nolander ett säkrare kort då? Angell har uppåtgående trend, Nolander nedåtgående. Rutin, ja där är Nolander ett bättre val. Men rutin verkar knappast vara Boorks primära urvalskriterie, snarast tvärtom.
Hade gärna sett Nolander i Brynäs för ett par år sedan, nu är det tveksammare.

Huge: Det kan man bara spekulera om. Kanske var det fler lag som var med och bjöd och lönen blev för hög i förhållande till kvaliteterna...Vad vet jag.

GävleLasse: "Du som brukar svänga dig med ordspråk.. Vad sägs om "Gammal kärlek rostar aldrig" ;)"

Ja, nånting ditåt kanske.... :-)

Det vore för övrigt intressant att veta vad Boorken har att säga om Angell och varför man isf ratade honom?
Kan ju vara så att båda var på tapeten, men att man till sist valde det lite säkrare kortet, som dessutom har lite mer rutin.

Huss: Ja Dackell har väl bränt flest frilägen i ES den här säsongen... Molins straff nu senast tycker jag är ganska signifikativ för hans insatser den här säsongen...Bra bakåt, totalt uddlös framåt.

GävleLasse: Oroar mig också. Framförallt målskyttet från dessa herrar har varit patetiskt. Kuparinen och Sundqvist har väl gjort mer mål än dessa tre tillsammans.

Huss: Hehe, ränder går inte ur så lätt.

Transferfönstren är väl borttagna till nästa säsong. Så det blir lite lättare att "lappa å laga" om Boorkens strategi går åt skogen...

Faktum är att jag är mest oroad över de gamla spelarna, Lind, Dackell, Molin mfl. Kommer de att hålla samma nivå som den här säsongen. Linds kurva har dalat betänkligt de senaste säsongerna...

Huss: "Bönder på bönders vis?"

Typ.... :-)

GävleLasse: Dysterkvist :-)
Tror att vi kommer få se något enstaka utländskt förvärv vid något av värvningsfönstren. Tror faktiskt att Nolander är väl så bra som Agnell men saknar fortfarande en Lotvonen typ. Lavins ansluter också i oktober så mycket tyder på att det blir fyra femmor säsongen ut.

munkas: "Huge: Debattera? Om det kommer skitsnack ur Rodrigues mun kommer det garanterat Blommor och bin ur ditt anus. Det verkar inte spela någon roll vem brynäs värvar enligt dig. Skulle brynäs skriva ett 5-års kontrakt med Fokin skulle du säkert ha positiva åsikter om det med. Varför kan du inte erkänna att du är besviken?"

Varför skulle jag vara besviken över att Nolander har värvats, förmodligen på bekostnad av Angell?
För det är ju detta vi i huvudsak har debatterat de senaste timmarna.
Besviken hade jag blivit ifall det hade stått mellan ex Nolander och en riktig toppback. Och det förutsätter dessutom att en riktig toppback verkligen har varit aktuell. Så länge inget toppnamn har varit på tapeten, så blir ju den diskussionen rätt meningslös.
Ja, utom för dig då, och övriga dysterkvistar, som älskar att jämföra faktiska alternativ med hypotetiska. Det blir ju så mkt lättare att kritisera de ansvariga då, när det hypotetiska alternativet inte skriver på.
Rent generellt är jag dock så klart besviken över att det inte blev ett riktigt toppnamn på backsidan, som jag hade hoppats på.

Huss: Helt omöjligt är det inte, men blir det bänken för Casse så beror det nog snarare på en förlängning med Daniel Ström.

Rent krasst så tycker jag att det är ett måste att ha en jäkligt bred trupp när man skall bygga långsiktigt. Spelarna är ju förhållandevis billiga så jag tycker att man gott och väl kan ha 10 backar och 15 forwards i laget. 5 hela femmor skapar konkurrens om samtliga platser till varje match. Man är även relativt bra rustad för eventuella skador.

Skulle det knipa mot slutet av oktober så kan man alltid ta in några bättre spelare på artistkontrakt...Samtidigt som man då eventuellt sparkar Boorken. För då har uppenbarligen gått åt pipan och Boorks "magi" har försvunnit...

GävleLasse: Kanske dax för Huge att ta av sej Lovikkavantarna,våren är ju här nu....:-)

Poffa: Det glädjer mig att vi roar er! :-)))

70 Rodrigues: Nej. Men du har prisat Angell och uttryckt dig "något negativt" angående värvningen av Nolander.

GävleLasse:

Näää! Förstör inte humorn när den är på topp...

GävleLasse: Jo det märks, det hela handlar inte om spelarna överhuvudtaget utan mer om att hitta på upptänkliga argument för att såga den andre skribenten.
Vad tror du om Nolander, att han behöver en nytändning är väl klart och att det skulle förpassa ex vis Casselståhl till bänken är väl också tydligt.

Huge: I ditt tempo på att skriva inlägg så skulle du inte överleva 2 minuter på Lunar ;)

Innan ni försvarar, bedömmer, dissar eller något annat om denne Nolander..Låt killen få göra i alla fall ETT ispass med laget ;)

Huge: I rest my case!! Kom igen nu magister Huge, något nytt måste väl du ändå kunna klämma till med?? Varför tänka efter innan man säger något, det är ju som att torka sig arslet innan man har skitit, eller vad säger du??

Huge: Bönder på bönders vis?

70 Rodrigues: "Vilket vänta patetiskt svar, kom med nytt någon gång!! Hur gammal är du, ibland är d ju lunarvarnig på dig, du refererar ju till d så ofta?"

Kanske inte så konstigt att du fick ett patetiskt svar. Men hade du väntat dig ngt annat efter ditt debutinlägg angående Nolandervärvningen?
Jag sänkte mig ju bara till din egen nivå. Konstigare är det inte.

JanT: När har jag ställt Angell mot Nordlander??

70 Rodrigues: "Är allt med Brynäs ALLTID det bästa??"

Visst inte....Men i detta fallet står jag helt frågande. Hur ända in i glödheta h-e har Angell helt plötsligt blivit en backklippa av guds nåde?

Man kan nästan ta på besvikelsen när Nolander presenteras som alternativ.

För visst är Nolander ett alternativ till Angell, något annat ser inte jag.

Huss: I detta fall handlar det om två motpoler som saknar argument... av den enkla anledningen att de vet "jack shit" om spelaren ifråga.. ;)

GävleLasse: Dont even go there :-)

Tyckte mig se någon kommentar från någon annat lag om att Brynäs GB led av inavel i kubik. Känns som man hört detta banjospelande förut...

70 Rodrigues, JanT: Spänningen är oliiiidlig.. vem skall tappa tvålen först?

JanT: Det borde väl du vet i såna fall??

70 Rodrigues: Är du ute på paddeltur, Tony?

JanT: Väntat svar"scream like a pig"!!!!

JanT: "Istället för" är det säkert det? Hade gärna sett Agnell också.

Huge: "–Nu hoppas jag kunna utvecklas i Brynäs. Det ska bli spännande med Boork som tränare, han ville ha mig till Hammarby för tre-fyra år sedan, säger Nolander till Gävle Nyhetsbyrå. "

Du som brukar svänga dig med ordspråk.. Vad sägs om "Gammal kärlek rostar aldrig" ;)

Se länk för hela artikeln

JanT: Är allt med Brynäs ALLTID det bästa??

70 Rodrigues: Det har jag redan hört...;-)

Allvarligt talat förstår jag inte uppståndelsen. En ES-back värvas istället för en Allsvensk dito och hela GB'n exploderar.

Beats me......

JanT: Varför inte ta o lyssna på Huges omdöme om Jamie Ram :-)

Huge: Men herrejesus vilket liv det blev över värvningen av Nolander. En kille som har 2 elitseriesäsonger bakom sig vilket det troliga alternativet (som det nu inte blev) Nic Angell definitvt inte har. (han spelade visst i Norska ligan 04/05)

Hade all den här skiten vällt fram om den i ES-sammanhang helt oprövade Angell värvats? Troligen inte......Snarare hade alla prisat Sundlöv.....

Varför inte ta och lyssna på MIK-supportrarnas omdöme av Nolander?

Ström? En intressant spelare som gjort bra ifrån sig i SAIK 03/04.

Slutligen; Aphac - Jag minns mycket väl vad du sade när "Bommen" värvades...."Varför är de så bra? De är ju så biillliiiggaaaa!" Är det inte lite korkat att döma ut folk på förhand i parti och minut?

Huge: Vilket vänta patetiskt svar, kom med nytt någon gång!! Hur gammal är du, ibland är d ju lunarvarnig på dig, du refererar ju till d så ofta? Tycker du ska fråga din fru istället, Barbara :-)

Huge: Debattera? Om det kommer skitsnack ur Rodrigues mun kommer det garanterat Blommor och bin ur ditt anus. Det verkar inte spela någon roll vem brynäs värvar enligt dig. Skulle brynäs skriva ett 5-års kontrakt med Fokin skulle du säkert ha positiva åsikter om det med. Varför kan du inte erkänna att du är besviken?

GävleLasse: Ja, låt oss hoppas att Nolander inte är en ersättare för Agnell.
Nolander var väl på gång för ett par år sedan och är ingen dålig spelare.
Problemet är väl att vi börjar få lite väl många av dessa "second chance" spelare. Nolander, Hulken, eventuellt då Ström och till viss del Almtorp och Hermansson. Det jag saknar är säkra kort på backsidan, samt då en målskytt.

70 Rodrigues: Man blir lätt expert på anusfrågor härinne.
Min diagnos beträffande dig själv, är att du nyss öppnade ditt övre anus och ut kom det vanliga: skitsnack... :-)

Känns det jobbigt när vi försöker debattera hockey härinne?

« · 698164 · »