Brynäs IF

713373 inlägg · 7953 ämnen

PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)

« · 1401016 · » Till forumet


Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Burken: Släpp sargen o kom in i matchen!Patetiskt att gnälla på en av dom bättre igår.Ska du skylla på Hansen varje gång han är inne på mål bakåt eller ska du gnälla på alla som gör fel?Isåfall borde du ha tagit upp Larssons insats vid 2-2 målet.Gnäll när det är befogat!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Rossa: Ändå var han med medans Jonte C nötte bänk. Så han inte sämst enligt TJ.
Men jag tycker Löf var ganska bra igår.

Det var nån här som haussade Hansen igår men glömde att kommentera hans miss på första LHC målet.
Som toppen på diamanten måste man ligga närmre backarna. Nu tilläts Hävelid att byta sida och lugnt ta emot passningen och sikta. Hade hansen legat i bättre position hade han kunnat stressa på ett bättre sätt. Nu var han inte ens tvåa i situationen.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Rossa: Inte konstigt att han får chansen med den backuppsättning vi har!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Burken: Simon Löf lika dålig som vanligt en skandal att han kan få chansen i år igen.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Anders Berg: Jag tycker att det var fler som borde kunna bättre. Dackell trasslade till det för sig själv i egen zon många gånger. Han är överkreativ istället för att bara lägga ut pucken när man känner press.

Detta fenomen hände med flera av backarna med. Många onödiga bakomryggen pass bakom egen förlängd mållinje. Pass med dålig skärpa ger för mycket tid för motståndarforwards att checka-

Precis som Brynäs spelade mot LHC's backar i den första perioden, därav övertaget.

Målvaktsspelet ser övertygande ut i alla fall. Nu är premiären avklarad och man kan se framåt. HV hemma på lördag känns inte som en omöjlig match alls, tvärt om.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Härligt att det är igång är allt jag har att säga efter matchen.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Plumpar i protokollet från igår:

Tappad ledning!

Strafförlust!

Widing!

Silfverberg!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Davey_22: ne, nu taggar vi om till hemma premiären på lördag!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Vet inte om jag tycker Brynäs slutar spela precis, för det första så hade vi ganska mycket tur att inte Lhc gör mål på oss tidigare,och för det andra så är det ganska naturligt att hemmalaget börjar öka pressen och chansa mer när de kommer i underläge,som någon (Huge tror jag) var inne på.

Känns för tidigt att dra slutsatser om att detta är en Czarnecki-kopia till trupp.

Godkänd insats. Fast lägg av med blindpassen mitt i banan och ta mer backskott (för fan).
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
rafalski: Lugnt, ännu större att erkänna ett misstag.. Händer inte ofta här inne.:)
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Huge: Det är väl lättast att missa de regelvidrigheter som sker utanför själva spelet. Men Jämtins crosschecking borde definitivt gå upp i disciplinnämnden.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Huge: Skulle inte alla matcher ha 4 domare i år?
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
sylf: Var dom 4??????
Ännu värre....    :-)
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)

Clarence: "LHC borde fått minst ett mål godkänt."

Men då kan dom ju känna sig lyckligt lottade då, eftersom man fick hela 3 mål godkända....

Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)

Brynäs spelade en bra period idag, den första. Synd att man inte kan hålla i spelet över 60 min. Idag såg jag samma tendenser som de senaste åren, man kan inte spela i ledning. Brynäs blev alldeles för passiva och backade hem när man ledde med både 2-0 och 2-1.

Tommy Jonssons utlovade aggresiva spel såg vi inte mycket av, såg ut som en riktig Czarnecki-match i den andra och tredje perioden.

Ser man till hela matchen så ska vi vara glada att vi har en pinne med oss hem överhuvudtaget. Svedberg var jävligt bra i kassen!

Vi hade kanske kunnat ta med oss alla 3 poäng trots två katastrofala perioder om inte Jonsson tappat pucken väldigt olägligt i mittzon vid deras 2-2.

Straffar är inte så mycket att kommentera, Brynäs brukar inte vara lyckosamma där. Magnus Johansson satte sin kliniskt tyvärr.

Som sagt, Brynäs måste sluta bli så passiva vid ledningar. Det slutar allt som oftas som idag, med torsk! Att man aldrig lär sig...

Nya tag mot HV nu, utan Czarnecki-sjukan tack!

Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Huge: 3 domare? Var det inte 4?
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
rafalski: En fullt godkänd premiär.
Bra fart och intensitet första halvan av matchen. Märks ändå att LHC kanske ligger lite före i matchtempo pga lite tuffare matchning på försäsongen, men vi hänger ändå med i svängarna på ett godkänt sätt.
Är väl mest lite onödiga beslut i flera lägen där vi tappar puck och slarvar i uppspel pga stress som sätter oss i svåra situationer. Kommer förstås att bli bättre när man blivit lite varm i kläderna.
Tittade lite på övriga matcher där tempot var betydligt lägre överlag.
Lite surt med den onödiga tvåan som tyvärr resulterar i reducering till 1-2.
Känns som att det kanske avgör matchen lite grann.
Som sagt: en godkänd premiär som lovar mer inför framtiden.
Betänk att LHC är tunga och såg riktigt bra ut idag.
Och hur 3 domare kunde missa grisen Jämtins fula crosschecking är obegripligt.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Gurra88: Att det här laget skulle ta SM-guld är lika troligt som att Syrianska skulle vinna allsvenskan, eller att Bajens damer tar guldet, det kommer inte att hända! Sen kan dom sitta där uppe i Sätra och slå sig för bröstet hur mycket dom vill, vid nyår är dom nere på jorden igen och då blir fallet ännu tyngre.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Gurra88: Okej, kryper till korset. Klumpigt av mig
Och jag ber om ursäkt.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Clarence: Czarnecki försökte försvara tidiga ledningar hela förra säsongen, med dåligt resultat.. Nu ska Tommy försöka samma sak, med förmodligen samma utgång
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Clarence: Nu tror jag ju inte att Brynäs började fegspela efter 2-0 utan snarare att LHC började chansa och checka hårdare. Drömscenariot hade ju varit att vi kontrar in 3an mitt i pressen. Men köper inte att vi backade hem, vore att förolämpa våra motståndare om vi tror vi kan styra matcherna efter behag.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Ett mål godkänt som blev underkänt alltså...
Varför ska Brynäs inte kunna genomföra en match i 60 minuter nån gång och på så sätt övertyga nån om att vara det guldlag de påstår själva.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
rafalski: Då kan du ta fram det inlägget med en gång!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
rafalski: Oerhört smart inlägg
Kommentera


Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Som jag har konstaterat tidigare, jag tror inte på det här laget. Det går i samma gamla fotspår som tidigare. Samma fegspel tar vid när de leder och nästan alltid visar det sig straffa sig. De får vara tacksamma för en poäng. LHC borde fått minst ett mål godkänt.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
foppa78: Jag vet att det är jävligt svårt att ta tre pinnar i Linköping, men dom skapade inte ett skit.
Kommentera


Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
foppa78:

Straffar *suck*
Helt OK med att spela oavgjort mot LHC.
Lite surt dock att tappa ledningen på 2 mål men ganska rättvist.
Svedberg övertygar.
Surt att LCH får bonuspinne.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
sylf: Den Zcharneckiska sjukan sitter kvar i laget verkar det som. Backar hem vid ledning och dåliga straffläggare.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
foppa78: Bra där, mejla Tommy att dom borde träna, banbrytande........
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Erat: Lugn i April står vi som sm guld vinnare!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
70 Rodrigues: Eftter 2-1 så ser man fegar sig själva ur matchen.
Gött md Aik & Växsjö!!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
foppa78: Föga förvånande. Man tappar 0-2 till 3-2 för att man slutar spela efter halva matchen!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
70 Rodrigues: Så jävla klassiskt av brynäs att tappa ledningar....vart fan var de offensiva brynäs?
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
foppa78: Jävla skit TRÄNA FÖR FAN!!!
Kommentera



Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
sylf: Grymma straffar, NOT!!!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Svedberg var lätt att göra mål på ifjol. Bara dribbla i sidled så blev det öppet mål. Hoppas det är annorlunda nu!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
foppa78: Straffar, Brynäs paradgren!!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
foppa78: Hoppas dom har tränat straffar!
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Lindström: Vi dominerar ju förlängningen...alltid något!! :-)
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Lesky: Växjö vinner borta mot Luleå efter straffar Tommi Kallio

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Hamnar domaren och Jämting hos någon nämd för granskning nu? Vore synnerligen välförtjänt!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
sylf: Ganska normal matchbild skulle jag tro...leda en premiär match borta mot en av favoriterna...då är det nog lätt att ta det försiktigt. Inte önskvärt men förståeligt för alla som deltagit i lagsport att det blir så.
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Zappaholic: Inte enkla men man leder med 2-0, klantar sig med 6 man på isen för att sedan falla som ett korthus.

För hur många anfall har Bif haft på 30 min?
Sen att INGEN sänker Jämtin är en skymf mot Bertil..
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
hahii: Jo jag vet...lite surt är det ju onekligen även om det är en bra första insats av Brynäs. Historiskt sett har vi ju haft väldigt tufft i Cloetta...
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Zappaholic: Nej, men man kanske inte räknar med att dom backar hem efter halva matchen....
Kommentera

Sv: PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Zappaholic: Joo helt klart godkänt men att man tappar en 2-0 ledning känns ju sådär...
Kommentera

« · 1401016 · »