Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Powerfade: Skicka dina ideer till Stisse!
Jag har haft kontakt med HGK i ämnet, och han menar att Brynäs jobbar hårt för att få till fasta matchdagar och bättre balans mellan 16.00 och 18.30-matcherna, inför nästa säsong vill de se en ändring i detta, men att cmore har stor makt är inget man sticker under stolen med.
Redigerad kommentar
Powerfade:
"Du tror med andra ord inte på en sån? Vad är din teori om orsaken till publik bortfallet? Vad är orsaken till att man har 20% färre åskådare i snitt än föregående års totalsnitt?"
X Många hemmaförluster de senaste åren, otroligt många.
x Få profiler.
x Mycket dåligt underhållningsvärde.
X Tv sändningarna.
xTidigt på säsongen, det brukar ta sig ju längre säsongen lider.
X Cmore, jag är säker på att de vinner mark och att inte intresset minskar.
X Spelchemat, tex. onsdagsmatcher, sena lördagsmatcher....
Redigerad kommentar
Brynäslegenden: Visst men kolla på andra lags snitt förr säsongen...
Publik på hemmaplan (snitt är avrundat till heltal)
Plac | Lag | Matcher | Snitt | Totalt | |
1. | Frölunda | 28 | 9362 | 262142 | |
2. | Linköping | 27 | 6697 | 180806 | |
3. | HV71 | 28 | 6587 | 184431 | |
4. | Leksand | 27 | 6574 | 177508 | |
5. | Färjestad | 28 | 5963 | 166955 | |
6. | Brynäs | 27 | 5701 | 153930 | |
6. | MODO | 28 | 5701 | 159625 | |
8. | Skellefteå | 27 | 5225 | 141086 | |
9. | Luleå | 28 | 5090 | 142533 | |
10. | Örebro | 27 | 5027 | 135721 | |
11. | Växjö | 27 | 5021 | 135556 | |
12. | AIK | 28 | 4788 | 134053 |
Brynäslegenden:Kollar man på förra årets första sex hemmamatcher (vilka vi inte vann många av) så ligger publiksnittet en bit över årets. Men man bör tillägga att årets fullsatta derbymatch mot Leksand förvränger siffrorna en del. Toppnoteringen på antalet besökande de första sex matcherna förra säsongen var mot luleå 5800.
Jag gjorde en liten sammanställning på årets snitt jämfört med förra säsongen vi alla fall inte värst men skillnaden är ganska markant mellan lagen
14/15 13/14
Linköping 5296 6697 -21%
Brynäs 4673 5701 -18%
Leksand 5676 6574 -14%
Modo 5139 5701 -10%
SAIK 4842 5225 - 8%
Frölunda 8729 9362 -7%
Växjö 4750 5021 -6%
Färjestad 5287 5963 -1,5%
Luleå 5076 5090 --
Örebro 5086 5027 --
HV71 6735 6587 +0,2%
Powerfade:
Skippa tanken om att Leksandsmatchen förvränger jämförelse nu...efter 6 hemmamatcher
Såklart är det så att Lif får en efterföljande negativ effekt (sällanbesökaren prickar gärna ett derby) på publiksiffrorna varför de är klart jämförbara m tidigare år. Det är precis samma effekt som vid utematchen o alla större event får efterföljande effekt.
bradberry:
Bra tanke krin parkeringen. Ska maila publikansvarig. Varför informerar inte Bif mer under rubriken; "så här enkelt är det att ta bilen till/från matchen"?
GD hade faktiskt en ypperligt pedagogisk film men har väl också lagt ut en del negativ publicitet kring parkeringsmöjligheterna...
Redigerad kommentar
reven:
Du tycks inte känna till att Brynäs genomförde detta förra året, har skrivit om det i "brist på stämning-tråden", se nedan
"Bra initiativ med undersökningarna, se nu till o svara o påverka
"Vi inom Brynäs IF arbetar ständigt för att utveckla och förbättra föreningens verksamhet. Nu söker vi just Dina åsikter.
Delta i vår publikundersökning genom att klicka på länken här under.
Genom att ni svarar på enkäten bidrar ni med användbar information som kan leda till förbättringar av evenemanget kring våra hemmamatcher."
Gillade frågorna;
- Den fysiska kontakten, t.ex. kramar, "high fives" och handslag, som uppstår med andra åskådare när Brynäs gör mål är positiv.
- Arenan har en unik doftwww.gd.se/ishockey/shl/centerstjarnan-sjuk-missar-modomatchen#Ishockey
Greg Scott borta från imorgon.
Huge: Jag börjar reta mig lite på ditt användande att "soffexperter" hela tiden. Hur vet du vilka kunskaper dom du samtalar med här inne besitter? Måste man vara anställd på ett företag för att kunna uttrycka sig om hur man uppfattar att saker och ting bedrivs?
Jag skulle ta emot ett paket från UPS idag, men missade det vid dörren. Jag ringer till dem och får bekräftat att jag kan hämta paketet vid 5-snåret vid deras lager istället. Det tar 40 minuter att åka dit, sagt och gjort åker jag dit men paketet kommer nu dröja till 7-tiden. En stackars tjej i kassan bredvid mig har åkt dubbelt så långt efter att fått bekräftat flertalet gånger över telefon att hennes paket ska finnas där, men det har tydligen packats i en lastbil.
Med din logik menar du alltså att jag är en soffexpert om jag skulle uttrycka mig om hur amatörmässigt jag upplever att deras tjänster bedrivs?
Redigerad kommentar
Ja, då blir det lite komiskt när de ska diskutera publikkris i Cmore studion, eller varför behöver de älta upprepade gånger i sändningarna hur lite folk det är i arenan? Folk drar folk, mässar Cmore att ingen är där blir det en negativ spiral
#partimålet?