1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736203 inlägg · 7967 ämnen

Publiken sviker!!!!

Sv: Publiken sviker!!!!
Powerfade:
Ja, då blir det lite komiskt när de ska diskutera publikkris i Cmore studion, eller varför behöver de älta upprepade gånger i sändningarna hur lite folk det är i arenan? Folk drar folk, mässar Cmore att ingen är där blir det en negativ spiral
#partimålet?

tjugo8: Sant. Men de som sitter och tjabbar i rutan på cmore är ju journalister och liknande patrask. Klart att de vill ha en massiv inramning kring och på matcherna. Allt för att få en så bra produkt som möjligt. Att de samtidigt försvårar för klubbar och föreningar med sina upplägg glömmer de lätt i sin iver att göra "bra TV".

Fast sen ska Gävleborna ha en rejäl skopa skit för det är bara i Gävle som publikraset har varit så markant. Bojkott eller inte så är det läge för de som går på hockey i Gävle att jobba för att de i sin vänkrets/arbetskamrater skall gå på hockey.

Allsvensk nivå på publik ger allsvensk nivå på budget vilket i sin tur ger allsvensk nivå på laget.... ja du fattar vart det barkar. Till slut är Gävle stad endast en.plats där man stannar för att tanka.

Powerfade:
Jag tror att Brynäs och Brynäsare ska vara livrädda för att lag som Djurgården och Leksand åker ur ur serien. Det är dessa lag som skapar känslor, lag det gör ont att förlora mot och glädje att segra över.  Det är lag som får publiken att komma.
Vem känner rivalitetens engagemang för ett lag som Örebro?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Qvarre: Helt rätt. Rivalitet byggs inte upp i brådrasket. Men oavsett vilka som kommer till Gävle för att spela så måste varje Brynäsare försöka locka med sig fler till matcherna. För jag får känslan av att det är Gävleborna som svikit Brynäs.

Sen är det nog dags att fler hör av sig till Gävletidningarna och kräver bättring. Dagens sk. Journalister verkar tro att journalistik är att återge sånt de ser på twitter vid morgonkaffet.

Här har man ett ypperligt tillfälle att göra en stor sak av publikbortfallet trots bra resultat rent sportsligt. Varför kommer inte publiken? Pågår det en bojkott eller inte? Skapa en debatt! Ge gävleborna något att diskutera på arbetsplatser. Skicka signaler till Brynäs om vad som krävs från deras sida för att folk ska komma på matcherna.

Ska man riva avtalet med kommunen och nedlusa de vackra matchställen med en massa reklam?

Eller ska man som Stisse skrev, räkna med bilarna i publiksiffrorna?

Powerfade: Skicka dina ideer till Stisse!

Jag har haft kontakt med HGK i ämnet, och han menar att Brynäs jobbar hårt för att få till fasta matchdagar och bättre balans mellan 16.00 och 18.30-matcherna, inför nästa säsong vill de se en ändring i detta, men att cmore har stor makt är inget man sticker under stolen med.

Powerfade: bojkott haha, bojkott av dålig hockey kanske.

Carl Lejonkräk: Du tror med andra ord inte på en sån? Vad är din teori om orsaken till publik bortfallet? Vad är orsaken till att man har 20% färre åskådare i snitt än föregående års totalsnitt?

Redigerad kommentar

Powerfade: Han tycker som Brynäs😂

70 Rodrigues: Vad tycker Brynäs då? De kan knappast vara nöjda ;)

Powerfade: Tar mig friheten att kopiera ett mkt bra inlägg från "reven", som sammanfattar problematiken på ett bra sätt. Konspirationsteorier om nån sorts bojkott från publiken ger jag inte mkt för, finns alltid konspirationsteoretiker som vill försöka hitta enkla förklaringar på saker och ting.
Typ att Estonia skulle ha sänkts av en amerikansk ubåt eller att ryska maffian låg bakom sänkningen.
Nu är det en organiserad bojkott som ligger bakom Brynäs låga publiksiffror.....

Här kommer inlägget:

"1. Först så avslutades samarbetet med ATG, färre ströbiljetter sålda.
2. Matchdagar alla dagar i veckan.
3. Lördagsmatcher kl 18:30 istället för kl 16:00. Vid match kl 18:30 på helger så försvinner hela kvällen.
4. Det är alldeles för billiga tv-abbonemang/streaming på cmore.se
5. Det görs reklam för tv-abb på klubbarnas egna hemsidor.
6. Människor blir mer och mer lata. För 10-15 år sedan kunde man åka upp till rinken bara för att umgås och snacka med andra människor. Idag finns det facebook, twitter, och smartphones och det är fruktansvärt svårt att konkurrera med det.
7. I Gävle finns det en hel del småföreningar och jantelagen är stor. Man ser inte till det stora hela utan man ser bara till sig själv. Om Brynäs försvinner från SHL så kommer ingen av de små föreningarna att automatiskt gå upp i divisionerna, fastän det är så de resonerar.
8. Lokaltidningarna hatar inte Brynäs men skadegläden är stor och GD/AB är mini-aftonbladet med clickbaits och jagande av skandaler och kriser. På varje "positiv" artikel som går ut på Brynäs så är det fler negativt vinklade och under valåret har det varit hemskt. Om det "bara" skrivs negativt om laget, varför ska då en måttligt intresserad person gå och stötta en onsdagskväll mot Örebro?
9. Vissa supportrar som bara sprider negativitet. "Allt Brynäs gör är sämst." Detta är inte lika stort som det jag listat ovan men det hör till. Om snacket runt föreningen och laget är negativt så kommer det inte locka nya personer att bli supporter eller att betala den hundringen det kostar att se en match. Det blir en cirklejerk istället där man försöker hitta det mest negativa och sedan skryta om det på forum eller sociala medier, och framför allt till sina bekantskapskretsar."

Notera speciellt punkt 9, där tror jag att många härinne känner igen sig och har lite att jobba med....

Powerfade:

"Du tror med andra ord inte på en sån? Vad är din teori om orsaken till publik bortfallet? Vad är orsaken till att man har 20% färre åskådare i snitt än föregående års totalsnitt?"

X Många hemmaförluster de senaste åren, otroligt många.

x Få profiler.

x Mycket dåligt underhållningsvärde.

X Tv sändningarna.

xTidigt på säsongen, det brukar ta sig ju längre säsongen lider.

X Cmore, jag är säker på att de vinner mark och att inte intresset minskar.

X Spelchemat, tex. onsdagsmatcher, sena lördagsmatcher....

Huge: jag påstår inte att det pågår en bojkott parsé. Men jag utesluter inte möjligheten att det är så.
Om avtalet med ATG sagts upp så borde detta ha drabbat ALLA lag i SHL. Eller är det endast Brynäs som sagt upp avtalet. I så fall är det ju Brynäs som klantat sig.

Småföreningar har mig veteligt alltid funnits i Gävle och samma sak gäller jantelagen. Osv osv.

Vad jag efterlyste var att murvlarna i Gävle skulle gräva lite, skapa en bild av läget och låta folk vädra sina åsikter mm.

Få igång en debatt för utvecklingen är ju inte positiv. Det kanske till och med du kan hålla med om.

Carl Lejonkräk: ändå snittade man mycket högre publiksiffror i början på förra säsongen. Då hade man grymma problem på hemmaplan. I år är man i det närmast felfri när det gäller matchresultaten.

Att laget saknat stora profiler är ingen nyhet det heller.

Visst påverkar spelschemat, absolut. Men om man vill se ishockey och tycker att tiderna är dåliga så borde man rimligtvis passa på att gå på ishockey när den går på normaltid. Spel 19.00 en onsdag eller torsdag tror jag inte påverkar i så stor omfattning som publiksiffrorna visar.

Att fler och fler väljer att stanna hemma och kolla matcherna istället för live påverkar givetvis. Men.återigen. Varför är det extra påtagliga effekter av detta i Gävle?

Powerfade: Det är ju påtagliga effekter lite här och där, hela SHL tappar ju publik.

Carl Lejonkräk: inte i samma omfattning som i Gävle. Men detta är något man får kolla över i SHL och Hockeyligan. Man kan ju inte passivt se på när ett TV bolag förstör som de gör.

Carl Lejonkräk: Det som inte nämns men som jag vet man från brynäshåll ser som en faktor är byggnationerna. Vanemänniskor vana att parkera närmast arenan och vara där på ett kick hänvisas nu till en annan parkering längre bort medan vägarna till arenan är omdragna och man tvingas ta sig genom kaos för att sedan knalla i lerstig. Framförallt vetskapen om att det byggs och okunskapen om vart man skall parkera och hur gör att många, särkilt utifrån, väljer TV-soffan. En delförklaring kanske? Men troligen inte hela orsaken bakom...

Redigerad kommentar

I allt snack om kris kan jag meddela att det är mycket bra sålt tills nästa lördag hemma mot HV.

Brynäslegenden: Jag tror att vi ligger i fas med förra säsongen ungefär.

Carl Lejonkräk: Haha nej såklart vi inte gör? Under hela förra säsongen var det aldrig under 4000 och iår har vi redan noterat 3500,3700 och återigen 3700 åskådare.

Bortsett från derbyt har vi varit uppe på 5000 en gång. Det är rekorduselt och inget du kan bortse från.

Brynäslegenden: Visst men kolla på andra lags snitt förr säsongen...

Publik på hemmaplan (snitt är avrundat till heltal)

Plac  Lag Matcher    Snitt Totalt     
1. Frölunda 28 9362   262142  
2. Linköping 27 6697 180806  
3. HV71 28 6587 184431  
4. Leksand 27 6574 177508  
5. Färjestad 28 5963 166955  
6. Brynäs 27 5701 153930  
6. MODO 28 5701 159625  
8. Skellefteå    27 5225 141086  
9. Luleå 28 5090 142533  
10. Örebro 27 5027 135721  
11. Växjö 27 5021 135556  
12. AIK 28 4788 134053  

Carl Lejonkräk: Jaha och vad vill du säga med detta?

Brynäslegenden:Kollar man på förra årets första sex hemmamatcher (vilka vi inte vann många av) så ligger publiksnittet en bit över årets. Men man bör tillägga att årets fullsatta derbymatch mot Leksand förvränger siffrorna en del. Toppnoteringen på antalet besökande de första sex matcherna förra säsongen var mot luleå 5800.

Jag gjorde en liten sammanställning på årets snitt jämfört med förra säsongen vi alla fall inte värst men skillnaden är ganska markant mellan lagen

14/15                  13/14

Linköping         5296                    6697                    -21%

Brynäs               4673                    5701                    -18%

Leksand            5676                    6574                    -14%

Modo                 5139                    5701                    -10%

SAIK                    4842                    5225                   - 8%

Frölunda           8729                    9362                    -7%

Växjö                 4750                    5021                    -6%

Färjestad          5287                    5963                    -1,5%                  

Luleå                  5076                    5090                    --

Örebro              5086                    5027                    --

HV71                  6735                    6587                    +0,2%

Powerfade:

Skippa tanken om att Leksandsmatchen förvränger jämförelse nu...efter 6 hemmamatcher

Såklart är det så att Lif får en efterföljande negativ effekt (sällanbesökaren prickar gärna ett derby) på publiksiffrorna varför de är klart jämförbara m tidigare år. Det är precis samma effekt som vid utematchen o alla större event får efterföljande effekt.

bradberry:

Bra tanke krin parkeringen. Ska maila publikansvarig. Varför informerar inte Bif mer under rubriken; "så här enkelt är det att ta bilen till/från matchen"?

GD hade faktiskt en ypperligt pedagogisk film men har väl också lagt ut en del negativ publicitet kring parkeringsmöjligheterna...

Powerfade: Fast genom att säga att leksandsmatchen förvränger siffrorna är helt inkorrekt. 6 hemmamatcher är 6 hemmamatcher.

Det är omöjligt att jämföra korrekt i detta fallet eftersom följande gäller:
1) Speldatum och starttider är inte samma
2) Samma lag möts inte samma tider och datum efterföljande år

Därför förenklar man det genom att använda antalet omgångar, vilket i sin tur inte är helt statistiskt korrekt men ändå ett sätt att göra jämförelser. Om du då i din sammanställning lägger en notis att en omgång förvränger siffrorna så blir det än mer fel.

I och med att vi möter leksand på andra datum denna säsong så kommer siffrorna att jämna ut sig och man får en mer korrekt statistisk jämförelse efter att säsongen är spelad.

Att brynäsare sviker laget och föreningen genom att inte dyka upp på matcher är en korrekt sammanfattning men att vinkla siffror och notiser, så att det ska passa ens egen bedömning är, för att citera Brasse; fel fel fel.

tjugo8: Ja utematchen hade jag glömt att ta med i beräkningen. Teorierna om trafikproblemen är ju en väldigt bra förklaring att folk väljer att stanna hemma.

reven: Jag håller med och samtidigt vill jag hävda att man kan göra jämförelser. Det blir givetvis en del skillnader så exakta blir inte siffrorna men likväl är de sämre.

Återigen så vill jag ha igång en debatt där helst gävletidningarna lyfter ögonen från twitter och gör en research på detta. Nyttig ingormation för alla.

Till sist. Brasses citat är väl lite längre än så ;)
Det fortsätter väl i stil med. " eller det är inte fel men mitt sätt är bättre"

Redigerad kommentar

Powerfade:

Jag orkade inte skriva hela citatet, blir för långt :)

Jag, personligen, tycker att lokalmedia är fel för detta då de själva inte är onyanserade i debatten. Jag skrev ett inlägg i en annan tråd där jag vädrar lite åsikter om dem. Jag är inte konspiratorisk av mig men efter att ha bevittnat deras skriverier de senaste månaderna så fattar även en blind höna som jag att något är ruttet i deras lokaler.

För att ta några exempel:

När Brynäs hade internmatchen så kom det långt fler än vad Brynäs hade räknat med och de fick öppna upp tredje våningen där det pågick ombyggnation. GD/AB vinklade det som PUBLIKKAOS istället för att hylla Brynäs, matchen i sig och de fans som var på plats.

Istället för att läsa och ta reda på fakta gällande den rena matchtröjan så har de, i flertalet artiklar och notiser, skrivit att det är Gävle kommun som betalar för kalaset. Detta går stick i stäv med det Brynäs själva har skrivit på deras hemsida, vad tröjsponsorer säger, vad Brynäs sagt i intervjuer samt i den intro-film som spelas innan nedsläpp. Jag förstår inte att de fortsätter när de blir motbevisade varje gång.

Sen har vi senast när stisses tweet var cynisk och rent av nedvärderande mot Brynäs som letade sig vidare till Aftonbladet som, i sin jakt på skandaler, tog upp det.
Om sportchefen för lokalmedia tycker sådana saker är "roliga" så sätter det standarden för hela redaktionen.

Sen har vi ältandet av kommunavtalet och alla gråt i tidningen om det som inte direkt hjälpt Brynäs.

Nej, en oberoende undersökning vore på plats med ett bra statistiskt underlag. Alternativt att Brynäs frågar fansen vad de efterfrågar men jag tvivlar på att det ger något. Förra året var det sånt gnäll i sociala medier över att "inga" kom för laget gick så dåligt. Ja, det är väl lite upp till bevis nu hos de fans som klagade då, för laget har radat upp segrar nu från höger och vänster såhär långt (kort) på säsongen.

reven: Du verkar ha följd gävles media bättre än mig, det är uppenbart. Visst skulle en oberoende part kunna göra en mer objektiv spegling av hela situationen kring alla "affärer" i Gävle. Speciellt då de lokala murvlarna både saknar integritet och objektivitet. Att man sedan skönjer en rejäl portion skadeglädje i det hela gör inte saken bättre.
Men osvsett så vill jag gärna se saken utredd

Detta kanske skulle vara ett intressant ämne för Uppdrag Granskning att kika på. ;)

reven: Den senaste stora 'artikelserien' i Arbetarbladet handlar om hur lokala idrottsföreningar gör saker för barn och ungdomar på ideell basis. Min känsla är att de försöker förlänga och ta sida i diskussionen om kommunels avtal med Brynäs/Unicef. Det vanligaste motargumentet var ju just att mindre föreningar gör samma arbete utan att få betalt. Nu framför Arbetarbladet exempel efter exempel. Hittills har de skrivit artiklar om Ockelbo Basket och Gävle GIK (hockey). 

Powerfade: Snart finns det ingenting som heter lokaltidning. De flesta artiklarna är köpta av TT. Därefter har de ett stort antal artiklar som publicerat i alla tidningar som Mittmedia äger. För några veckor sedan gick jag in på GD och klickade på en rubik om fulla älgar som sprang runt på gatan, men det visade sig vara uppe i Ö-vik. Det tydligaste kanske ändå är rekryteringen av duktige Frida Nordstrand som krönikör. Hon är ju i sig en person med lokal anknytning och jag blev positivt överraskad när det visade sig att hon var ny krönikör i Gävletidningarnas sport. Dessvärre saknar hennes krönikor helt lokal anknytning och publiceras även i Mittmedias andra tidningar. Hennes krönikor hade alltså lika gärna kunna publicerats i riksmedia.

Det verkar gå mot att Mittmedias tidningar har samma innehåll allihopa. TT-artiklar och  artiklar som är gemensamma för Mittmedia dominerar. Därtill har GD och AB samma Sportreadaktion. Det buntas ihop mer och mer. Färre journalister, färre texter. Betydligt färre lokala journalister och lokala texter. Med tanke på konkurrensen är jag förbluffad över den låga kvalitén som de 'överlevande' journalisterna håller i Gävletidningarnas fall. Och ja, det är synd att Gefle är deras 'kall' och att de verkar genuint skadeglada när det går dåligt för Brynäs. De verkar inte fatta att ett starkt intresse för Brynäs även skulle öka deras möjligheter.

Peja: Desto större anledning för Brynäs att själva hålla utsocknes supportrar uppdaterade.
Brynäs TV på webben känns mer och mer nödvändig.

reven:

Du tycks inte känna till att Brynäs genomförde detta förra året, har skrivit om det i "brist på stämning-tråden", se nedan

"Bra initiativ med undersökningarna, se nu till o svara o påverka

"Vi inom Brynäs IF arbetar ständigt för att utveckla och förbättra föreningens verksamhet. Nu söker vi just Dina åsikter.

Delta i vår publikundersökning genom att klicka på länken här under.

Genom att ni svarar på enkäten bidrar ni med användbar information som kan leda till förbättringar av evenemanget kring våra hemmamatcher."

Gillade frågorna;

- Den fysiska kontakten, t.ex. kramar, "high fives" och handslag, som uppstår med andra åskådare när Brynäs gör mål är positiv.

- Arenan har en unik doft

Peja: den nuvarande artikelserien är så, helt klart! Och jag säger heller inget om vad de andra föreningarna gör för barn och ungdomar. De jobbar på stenhårt på sitt sätt.

Men hur jag än ser alla andra snyftartiklar från flera olika perspektiv så ser jag inget annat än avundsjuka och jante. Ett tag skulle i princip allting skrivas, och alliansen i Gävle var inte sena med att haka på gnälltåget i valtider. Trots att de hade hyllat förslaget på twitter, bara några månader tidigare.
Jag fick en känsla av att partier utnyttjade GD/AB och även de mindre föreningarna i regionen och utmålade Brynäs och Unicef som något hemskt och stort som skulle bekämpas, istället för att vara med i satsningen.
Det är självklart att det sitter i bakhuvudet på människor som går på hockey någon gång ibland.

Sen så är det ju en historia och rivalitet bland föreningarna i Gävle, där främst äldre (får man skriva gamla gubbar?) är allmänt negativa mot Brynäs. Mycket avundsjuka.
Jag minns fortfarande alla artiklar och drev mot Brynäs när de tog tag i U16 och ville att regionens U16-lag skulle bli något större och det blev ett jädra tjafs i de mindre föreningarna. Nu verkar det helt utagerat och det finns ett bra samarbete, vad jag sett iaf.

Ha en gratismatch! Först till kvarn får plats (säsongskorten har ofc kvar sina platser).

Då ser vi om det är bojkott eller pengar som avgör!

reven: Mm, men jag tycker att vinklingen i sig är missvisande. Det var mindre föreningar och fritidsklubbar som gnällde i medierna. I själva verket består ju en väldigt stor av deras inkomster av bidrag, så själva kritiken blev konstig. I alla föreningar inklusive Brynäs jobbar många ideellt. Som du säger vill ju Brynäs ha med flera föreningar i satsningen som man gör med kommunen och Unicef. Precis som säger så borde de istället vara med i satsningen. Det hade även underlättat om Gävletidningarna hade försökt vara lite positiva.

En världsledande organisation som Unicef bidrar med inom området extrem spetskompetens för att göra Gävle till en bättre plats för barn och ungdomar. Det är ju bisarrt att genast inta ett negativt förhållningssätt till ett sånt projekt. Gävle kommun ger pengar till mängder av andra projekt också, men Unicef är en organisation som verkligen kan bidra inom det här området. Om jag vore ungdomsledare hade jag tyckt att det var en fantastisk möjlighet att ansluta till projektet och ta del av Unicefs sätt att jobba och kunskap. 

HappyX3: Ren parodi....

Rossa:

Leksing!

tjugo8: Du får tycka vad du vill och vara nöjd med hur BIF bedriver verksamheten. Men jag tror många tycker som mig dvs att BIF bedrivs amatörmässigt och det visar sig i publiksiffrorna. Ledningen i BIF har storhets och det retar många i Gävle. Att ta åt sig av kritik är inte något som direkt ligger i BIFs intresse. Är otroligt många ungdomsledare som inte sätter sin fot på BIFs matcher och det visar sig nu, eller??!?

Rossa:
Är du Brynäsare?
Har Brynäs någonsin skötts bra? Isf vilka år?

Rossa: "Men jag tror många tycker som mig dvs att BIF bedrivs amatörmässigt"

Ja, hörrudu....
Världen är full av gnälliga självpåtagna soffexperter som tror att dom vet hur allt ska skötas, utan att ha vare sig kunskaper, insyn eller erfarenhet gällande det man gnäller om.
Så vad "många" tycker om Brynäs säger faktiskt inte ett skit...

Huge: Jag börjar reta mig lite på ditt användande att "soffexperter" hela tiden. Hur vet du vilka kunskaper dom du samtalar med här inne besitter? Måste man vara anställd på ett företag för att kunna uttrycka sig om hur man uppfattar att saker och ting bedrivs? 

Jag skulle ta emot ett paket från UPS idag, men missade det vid dörren. Jag ringer till dem och får bekräftat att jag kan hämta paketet vid 5-snåret vid deras lager istället. Det tar 40 minuter att åka dit, sagt och gjort åker jag dit men paketet kommer nu dröja till 7-tiden. En stackars tjej i kassan bredvid mig har åkt dubbelt så långt efter att fått bekräftat flertalet gånger över telefon att hennes paket ska finnas där, men det har tydligen packats i en lastbil. 

Med din logik menar du alltså att jag är en soffexpert om jag skulle uttrycka mig om hur amatörmässigt jag upplever att deras tjänster bedrivs? 

Brynäsgubbe: Alltså det märks att du inte jobbar inom transportbranchen.  Hur proffsigt än ett transportföretag drivs så kommer det att förekomma förseningar och ett av de mest framgångsrika företagen inom branchen är UPS.

Huge:Det är just den inställningen som du och även BIF har, vet allt, kan allt som gör att publiken sviker.  

Rossa: Det där tror jag inte ett smack på. Tror du på fullaste allvar att människor väljer att inte gå på hockey för att de anser att Brynäs IF vet och kan allt?

Huge: Och du skyddar Brynäs i allt vad dom företar sig o tror dig veta hur allt ligger till, helt utan kunskap, insyn o erfarenhet😂😂😂😂.

Brynäsgubbe: Intressant att du tar upp exemplet med UPS, även om du komiskt nog inte inser att det exemplet på ett utmärkt sätt exemplifierar MIN ståndpunkt.

Du gnäller över ett paket, där UPS säkerligen handhar miljoner försändelser.
Vad som helst kan ha hänt: den mänskliga faktorn, trasiga bilar, datasystem som krånglar osv osv.
Sen sitter du och klassar hela UPS verksamhet på basis av en enda incident.

Exakt likadant som när en soffcoach sitter och gnäller över att fysbiten är värdelös, bara för att läkaren nån gång missat en diagnos och en spelare blir borta lite längre än väntat.

Eller när en soffcoach sitter i soffan och påstår att "hela BIF sköts amatörmässigt", i bästa fall baserat på nåt diffust som "det har man ju hört från många håll..." osv.

Så ja: med din egen logik så har du klassat dig själv som en soffcoach.
Men hav tröst: jag är själv en klassisk sådan, men skillnaden är att jag aldrig sitter och slänger ur mig tvärsäkra omdömen om hur kunniga, insatta och erfarna spelare/ledare borde sköta sitt jobb, utan att jag vet så mkt om deras resp förutsättningar.

Rossa: En simpel fråga, bara för protokollet: vad har du för bakgrund/kunskaper/insikter när det gäller att driva en hockeyförening?
Spelat eller spelar själv?
Haft nån ledarroll inom nåt lag?
För att kunna göra en någorlunda hyfsad bedömning av hur Brynäs sköter sin verksamhet så borde du ju ha lite kunskaper och insikter om hur det är att sköta en sån verksamhet, så att du kan jämföra Brynäs skötsel med hur DU har jobbat, menar jag...?
Peka dessutom gärna på nåt mer konkret, så att vi får lite mer kött på benen.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: "Och du skyddar Brynäs i allt vad dom företar sig o tror dig veta hur allt ligger till, helt utan kunskap, insyn o erfarenhet"

Inte alls.
Jag vet inte hur allt ligger till, har någorlunda hyfsade hockeykunskaper men dålig insyn och erfarenhet.

Jag skyddar bara erfaret och kunnigt fackfolk från onyanserad, okunnig och oftast korkad kritik från såna som du och andra tvärsäkra soffcoacher som hemifrån soffan tydligen vet hur man ska bedriva elithockeyverksamhet.

Rossa:Brynäs kanske sköts amatörmässigt vad vet jag, men förenngen ligger i alla fall mycket bra till om vi jämför med alla andra ishoceyföeingar i landet så det verka ju fungera ändå.

« · 1633679 · »