1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736241 inlägg · 7967 ämnen

Rykten

Sv: Rykten
Ford Prefect: Jaha. Att man stannat hela tiden, trots dålig behandling, skulle alltså bero på att klubben en gång i tiden tog väl hand om spelarna? Intressant teori.....
Det har inte föresvävat dig att man stannat för att man trivts i laget, trivts med medspelarna och staden samt att man även fått hyggligt betalt för det man gör?
Alla lag har olika saker att erbjuda, vad gäller ekonomi, socialt liv,
spelsätt etc etc. Spelarna väljer utifrån olika perspektiv.
Svårare än så är det inte...

Huge: Nej det är inte svårare. Vad jag menar är att alla spelare uppenbarligen inte erbjuds den behandlingen. Och faktiskt; har man blivit väl omhändertagen tidigare kan man leva med att det blir lite sämre och ändå stanna kvar på ålderns höst som en sorts pay-back.

Ford Prefect: Vem/vilka spelare syftar du på isf?

Huge: Larsson, Sjödin, Djoos...

Ford Prefect: Vet inte om jag missförstått dig, men du sade tidigare att Brynäs är dåliga på att ta hand om sina spelare.
Att så många stannat tyder väl snarare på motsatsen, eller?

svedas: Detta är inte illa ment, men jag tror att det bästa för BIF
hade varit alternativ 2 (BIF åker ut o får börja om från början). Nu kommer det inte att ske (i år) vilket kommer att innebära samma kräftgång till nästa säsong o nästa o nästa.......
Om/när BIF åker ut så kommer jävlar annamat tillbaks, bygden, sponsorer, publik o fans (duktigt folk i ledning) komer att se till att ta BIF tillbaks igen där de hör hemma, i elitserien!

Men först ett stålbad för att mobilisera alla goda krafter!

Huge: Tyckte jag försökte förklara det...

Har Brynäs visat något intresse för Tony Mårtensson..?

Visst, det är tråkigt att många av de före detta brynäsarna väljer andra lag när de väljer att komma tillbaka till Sverige, men de vill ju ofta "hem" igen efter att ha tjänat pengar i några år i Frölunda eller Djurgården...
Vart har Mikael Hammarström tagit vägen?

Ford Prefect: En förklaring som jag isf inte blev klokare av.

På vilket sätt har Sjödin, Djoos och Larsson blivit dåligt omhändertagna?

Du påstår att man tydligen "fjäskar" för att få behålla vissa spelare. Alla klubbar försöker väl att behålla stommen i laget, nyckelspelare om du så vill. Jag anser iaf att Djoos, Larsson, Kyrö, Molin, Sjödin t.ex tillhör denna kategori. Om detta skulle vara fjäsk vet jag inte, jag skulle snarare kalla det en sund strategi.

Angående nya kontrakt så är det bra att B Danielsson skrivit på.
En nyttig spelare med kapacitet som inte alltid får de stora rubrikerna. Han, om ngn, tycker jag har blivit lite styvmoderligt behandlad ibland. Mkt hattande hit och dit i konstellationerna men ändå en kille som kämpar på i alla lägen. Om du tagit honom som exempel på en spelare som eventuellt blivit dåligt omhändertagen, så hade jag möjligen kunnat hålla med en aning.
Så vad gör då karl´n? Jo, skriver på för 3 nya år. Laget består tydligen av ett gäng självplågare som inget hellre vill än spela i ett lag där man blir dåligt omhändertagen...

Huge: Vi får hoppas på att Marko Tuulola vill komma och spela för Brynäs nu när han inte vill vara kvar i Finland.

Huge: Tycker han har varit rätt tydlig... Syftar på behandlingen eller brist på intresse för t.ex. Johan Lindström, Per Löfström, Tommy Westlund, Wahlberg osv. osv. Och behandlingen av Bissett osv... Listan kan göras rätt lång... Att vissa spelare har kommit tillbaks till klubben efter sina utflykter har väl ofta mycket med det sociala att göra, dom har blivit rotade i staden...

Sundlöv: Mikael Hammarström spelar in en farmarliga i USA.

P J Davydjoos: "Klubben är dålig på att ta hand om sina spelare"
Kan inte tolka det på annat sätt än att det gäller de spelare man redan har i laget. Ibland måste man meddela vissa att man inte vill förlänga, det hör till spelets regler. Visst begås det säkert en del klavertramp, både avsiktliga och oavsiktliga, men eftersom man har att göra med människor så reagerar alla olika.
Generellt sätt kan jag nog ändå säga att Brynäs inte är sämre på att ta hand om de sina än andra lag, snarare tvärtom.
Av de fall du räknar upp, vet väl ingen vad som ligger bakom deras beslut. Att det i samtliga fall skulla vara Brynäs uppträdande som ligger bakom det hela tror jag inte. You win some, you loose some, som man säger...

Nu kan dom som hoppas på Mattias Trattnig glömma det. Han lämnar Djurgården och spelar i Kassel nästa år.

Björne Danielsson får fortsatt förtroende i Brynäs. Jag vet inte jag, vill vi verkligen ha kvar honom? Det är inte särskilt mycket positivt han uträttat de här två säsongerna...

LUNDSTRÖM 6: Marko Tuulola kommer att mest troligt spela i NHL nästa säsong

Det ryktas om att Tuulola är på väg till Djurgården!!!

Where have you heard that Tuulola is leaving HPK? I think that he has one year left in his contract with HPK.

33Laitinen: From friends that work in Djurgårdens organisation.

70 Rodrigues: Går Tuulola tii Djurgården så kräks jag!!! Men det vore ju i sann Brynäsanda att inte snappa upp honom i sådana fall. Ingen spelare vill väl spela gratis heller?! Det är i sådana fall dessa spelare Brynäs är ute efter. Negativ?! Jag?! Nej inte ett dugg!!!!!

Anneli S:Ingenting förvånar mig när det gäller Brynäs, man har blivit luttrad vid det här laget!!!!

Björn VII:
Hear, hear...

Ford Prefect:
Hear, hear...

« · 253986