1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742247 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kolla på Färjestads 4-2. Har vi gjort ett enda sådant instick under dessa tre matcher?

Brynäsgubbe: Du verkar övertygad om att Brynäs problem ligger hos Melin. Vad grundar du det på?

Liten kontrast att titta på FBK - FRÖ, där pratar ledare och spelare om att målis tar pucken utespelarna plockar bort klubbor/spelarna framför mål.

I Bif simmar backarna på rygger eller stöter ner med 4 gubbar bakom mål, och lämnar målisen och medspelarna solo så fort det hättar till.

Man ser direkt vad viktig storleken på spelarna är, Bif blir bortplockade framför mål VARJE gång, eller styrs enkelt ner i hörnen.

Lindström: Fast vi tog ju finalserien till sudden i sjunde, så storleken kan ju inte vara allt. Backcoachen och taktiken är kvar, likaså backarna.

Chris11: lugna ner dig de kommer ordna sig tro inte att melin viker ner sig med han vid rodret så kommer våra formtoppar vara betydligt lägre

Anders Berg: Det roligaste är ju hur man känner att 3-4 stycken av er här verkligen myser nu och tänker vad va det jag sa osv, och man känner hur ni växer som människor när ni känner att fan det här kan ju vi.
Och lite kan man även glädjas med er att tillvaron lyser upp lite nu.

Tänk om Anders Berg och Brynäsgubbe och Munkas kunde få träna och leda laget en vecka, presskonferenser mot Rönnberg och Bert osv.
Den pondusen hade Brynäs A-Lag behövt.

Zappaholic: Brynäs har egentligen inte gjort någon bra säsong förutom 2012 och förra året på hela 2000-talet. 2012 hade vi tur med att Silfverberg och gänget hade en utomordentlig utveckling.

Förra året hade vi en ordentlig pådrivare i Bulan som visade jävlar anamma i båset och tog fram en spelidé med tydliga riktlinjer som man såg stor skillnad på jämfört med TJ. Man såg det redan i de första matcherna med honom. Det är precis det jag saknar nu. Vi åker runt som virriga kycklingar. Påminner om TJs tid.

Brynäs som förening kan ju sträva efter vilken identitet som helst men utan en bra tränare som kan sätta den i verket spelar det ju ingen roll hur bra lag vi har.

Kolla på Frölunda förra året. Rönnberg påminner lite om Bulan och sätter liknande höga krav. Hade de massa stjärnor i laget? Hade de enorm spets? Nej deras bästa poänggörare var en back. Det är tränaren som får spelarna att jobba som ett lag. Bra tror Brynäs mår bra av att ha en tränare med tydlig rollfördelning i laget som dessutom pushar och driver spelarna. Den personligen har Melin aldrig haft.

Zappaholic: & åren före det?
Tycker du Bifs signum är att stå upp för målisen och varandra, alltid oavsätt?

Orkade Bif boxa ut stormade spelare i finalserien när Bertil försvann?

Westerholmarna har nu på 3 matcher visat mera inställning än på hela tiden dom var i Bif.
Vad kan det bero på?

Med lite distans från dagens spektakel så är man fortfarande lika frustrerad och illamående över detta spel vårat kära Brynäs visar upp!
Går solen upp i morgon?

Lindström: Finns så klart saker att förbättra men samtidigt saker som har varit och är bra. Annars hade vi inte spelat final förra året.

Det vet du också, även om du verkar ha en förkärlek för att fokusera på det som är dåligt.

Vet inte riktigt vad du har för erfarenhet av ledarskap och gruppdynamik, men den erfarenheten jag har är att man bygger på det som är positivt för att kunna förändra det dom behövs.

Ja det såg illa ut idag, men det har bara gått tre omgångar.

Peja: Nä, finns nog inget annat svar. Därför som jag retoriskt rekommenderade vår undrande vän att maila Melin och fråga eftersom svaret borde vara givet och självklart....

Brynäsgubbe: Och dina ev sociala skilla räckte inte ens för att begripa min uppenbara ironi när jag bad honom att maila....

Huge: Ja, den var ju skittydlig med bakgrund av din historik med 100 likadana inlägg.

Zappaholic: Finns det fortfarande ingen som kan ge en vettig matchanalys?

Eller ska ni sitta och kasta skit på varandra länge till?

Zappaholic: "Fast vi tog ju finalserien till sudden i sjunde, så storleken kan ju inte vara allt. Backcoachen och taktiken är kvar, likaså backarna."

Tycker nog att det där är ett farligt resonemang, alltså att argumentera att någonting är bra eftersom det har funkat förut. Sporten utvecklas, spelarna blir bättre. Det går inte att ligga kvar på samma nivå och förvänta sig samma resultat. Evolution...

{5504}: Jag är ingen hockeytränare och saknar nog den pondus som krävs. Men människor gillar en auktoritet och rollfördelare när man jobbar i grupp. När Brynäs måste tänka på att spela hockey och ta ansvaret själva att rollfördela (jag hoppas verkligen inte att de ryktena om Melin stämmer helt och hållet), så tror jag det blir svårt att utföra uppgiften.

Och tro inte för en sekund att jag sitter och myser när Brynäs blir utspelade av Malmö...

Brynäsgubbe: Melin vet hur man leder ett hockeylag på elitnivå, frågan är om hans ledarstil är rätt för den här gruppen. Bulan praktiserar uppenbarligen en helt annan ledarstil och den gick verkligen hem i Brynäs. Det krävs starka ledartyper inom gruppen för att kunna prestera med lite friare tyglar som t.ex TJ och Melin förespråkar.

Brynäsgubbe: Och ändå fattade du inte ironin?
Säger väl allt om dina ev sociala skills....

Peja: Ja, frågeställningen om Melins ledarstil passar in eller inte är rätt ställd.
Bara att det känns lite tidigt att börja ifrågasätta honom efter bra spel i CHL, 2 godkända matcher mot Växjö och HV och en dålig insats idag.
Känns iaf inte som att det är nån brist på ledartyper i laget, utan att jag har nån insyn och närmare kunskaper om saken.

Brynäsgubbe: "människor gillar en auktoritet och rollfördelare när man jobbar i grupp"

Och Melin skulle alltså sakna auktoritet och förmåga att fördela roller i laget, bara för att hans ledarstil är annorlunda än ex Bulans?
Intressant påstående med tanke på att många lag tagit guld med tränare vars ledarstil liknar ex Melins.

Huge: Jag personligen undrade varför i h-e det blev Melin i våras.
Tänkte att detta blir nog inte bra. Sen tänkte jag att man får ju ge det en chans iaf.
Men jag är rädd att Melin är för lik TJ i sin stil.
Jag kommer att ge Melin 10 omgångar att få fason på spelet. Har det inte kommit då, så kan ha dra åt h-e.
Fast han är en guldtränare...

mk: Vilka "ni" är det som kastar skit?

Brynäsgubbe: Jag köper faktiskt att man är oroliga över Melin, men det som kan va bra när det går emot är att han kan ta det och jobba på metodiskt.

Men jag köper som sagt oron och tror alla Brynäs fans är mer eller mindre oroliga efter matchen idag och 1 poäng och plats 13 i tabellen.

Du då Huge? Känner du dig helt lugn med Melin och alla spelare?
Tycker du Zanetti och Liljewall ser vassa ut?
Dom har faktiskt jag dömt ut helt redan för dom är för dåliga helt enkelt enligt mig

{5504}: Är det inte konstigt att spelet såg så bra ut under flera matcher under CHL. Främst i matchen mot Helsingfors och även mot Växjö.
Jag har väldigt svårt att tro att detta skulle ha med Melins ledarstil att göra. Hur agerar ett lag i defensiv zon när målvakterna ger ett darrigt intryck? För jag tycker att Rautio kan bättre än det vi såg idag. En annan sak som slår mig är Gunderson han spelade -3 idag. Beror det på Melins ledarstil? Knappast. Visst är det till stor del Melins fel när han matchar in Zanetti i första backpar i Bertilssons frånvaro. Ena matchen tar han knappt plats och i nästa spelar han i första backpar. Det ger mig en misstanke på att Melin inte lärt sig laget än. I det läget måste Sjödda styra upp det hela. Jag misstänker att Sjödda har mycket att säga till om när det gäller backar och defensiv. Men INGEN här nämner honom. Bara Melin?

{5504}: Mycket gnäll på backarna vilket iof är befogat men forwards försöker ofta vara överkonstruktiva och tappar puck i helt fel lägen. Med det sagt hela laget behöver kuka upp, när det inte kuggar måste enkelhet och kraft fram. Den som inte vinner nästa närkamp går hem.

Huge: Nja, förhoppningsvis har spelarna roller. Jag tror bara de var tydligare under Bulan. I kombination med hans pådrivande tror jag det passade Brynäs bättre.

Jag tycker också det är aningen för tidigt att dra några växlar. Men jag gillar verkligen inte vad jag ser efter dessa inledande matcher. Gör du? Det påminner som sagt om Tommy Jonssons Brynäs.

{6984}: Samtidigt har Brynäs, generellt sett under många år, haft väldigt ojämna lag som behövts \'styras upp\' i ganska hög utsträckning. CZ kom in och implementerade ett disciplinerat spel, både Boork och Bulan kom in med hårda nypor som inte tillät att några spelade \'fuskade\'. Brynäs spelare har haft en tendens att inte klara av att ta eget ansvar när tränare gett fria tyglar.
Det blev en väldigt stor scenförändring när Bulan tog över efter TJ. Helt plötsligt slutade spelare fuska/inte jobba färdigt situationer. Idag var, som Blomqvist var inne på, ett av problemen att spelarna inte jobbade tillräckligt hårt. Det är som sagt ett gammalt Brynäs-syndrom som inte kan komma som en nyhet för BZ, som ju var med och kickade TJ för att ta in Bulan.
BZ tror säkert att den truppen som HAN har byggt är mogen att hantera friare tyglar, men så är inte fallet hittills. Nu tar jag endast med SHL-matcherna hittills i bedömningen, CHL-matcherna är skitsamma.
TJ lyckades 2012 eftersom truppen klarade av att ta eget ansvar under fria tyglar. Kan den här truppen också göra det?

Peja: Du slår huvudet på spike. Precis samma sak som jag noterat genom åren.

Jag blev inte ens särskilt arg efter idag. Jag blev mest frustrerad att vi hamnat i den här situationen igen.

Ja det är tidigt. Jag har hopp att vi kan få ihop det för laget har all skicklighet som behövs. Men känslan är inget vidare för jag har sett det här förut. Jag skulle inget hellre vilja än att ha fel!

Peja: Mycket bra poänger i din text.

Ju mer jag tänker på detta, desto mer inser jag att det kanske inte är en jätteskräll heller att vi satt oss i denna situation. Det är bara titta på hur snacket inför säsongen har låtit från media, fans, spelarna och tränarna. Alla har varit överens om att truppen sett mycket bra ut på papperet, och det är väl okej så länge folk utifrån tycker det. Men jag tror det är farligt när spelarna själva nämner i media att truppen ser mycket bra ut på papperet.

Då blir det väldigt lätt att man tror att seriespelet kommer gå som på räls. Framför allt var det en nackdel att vi vann så många träningsmatcher trots att vi spelade dåligt under långa perioder. Man kommer lätt in i tänket att "tack vare vår skicklighet vinner vi matcher även när grundspelet inte sitter". Har man den inställningen när serien sedan drar igång ligger man väldigt illa till och det är där vi hamnat nu. Det blir dessutom inte lättare av att ha en tränare, vars styrka definitivt inte är att pusha spelarna att hålla sig till grunderna och göra det hårda jobbet.

Nu har vi fått ett uppvaknande och det ska bli intressant att se hur spelarna reagerar på detta. Nu finns det inga ursäkter längre att inte göra det hårda jobbet.

Peja:
"Helt plötsligt slutade spelare fuska/inte jobba färdigt situationer. Idag var, som Blomqvist var inne på, ett av problemen att spelarna inte jobbade tillräckligt hårt. Det är som sagt ett gammalt Brynäs-syndrom som inte kan komma som en nyhet för BZ, som ju var med och kickade TJ för att ta in Bulan."

Då får vi byta sportchef omedelbums, för nåt "gammalt" Brynäs-syndrom är det inte, snarare ett nytt/nyare.

Finns inte en tränare i hela världen som kan spela åt spelarna om spelarna är nöjda med att inte "jobba klart".
Beror helt och hållet på kulturen i laget. Har BZ värvat bekväma lallare så blir det bekvämt lallarspel.
Höga krav förväntningar är ju A och O när man scoutar spelare att stoppa in i truppen.
Sen kan man förlora matcher ändå.

Kommer att tänka på Johan Lindström av någon anledning. "Inte jobba klart". Jo tack, då kostade det...

Peja: Det är intressanta iaktagelser. Men hur många spelare är kvar sedan Boork och Cz's tid?
Det är intressant att man uppfattar Melin som nån slags mysgubbe eller snäll farbror bara för att han håller sig lugn och analyserar än hoppar jämfota i båset och skriker på allt och alla.
Om jag ska våga mig på en analys av läget så slutar den i att:
1. Våra målvakter har inte levererat på den nivå man kan förvänta sig.
2. Våra backar agerar virrigt och oorganiserat i defensiven. Stöter i fel lägen på offensiv blå eller följer med upp i anfallen i fel lägen.
3. Forwards spelar för svårt och försöker sig på passningar som är antingen för svåra eller för dåligt slagna. Detta i kombination med backarnas agerande offensivt gör att vi får väldigt många spelvändningar mot oss. Ofta med en forward som back.
4. Flera av våra bärande spelare är antingen skadade eller spelar inte på den nivå man kan kräva av dem. Alternativt har passerat zenit i sin karriär för länge sen och birde inte spela alls.

Jag har svårt att tro att vår sportchef som ger intryck av att titta just på spelares arbetsmoral när han scoutar skulle köpa in så många spelare som inte ger järnet utan en tränare som gormar på dem.

Men jag förstår. Jag förstår att man som frustrerad Supporter VILL att NÅN ska skälla på spelarna. NÅN göra NÅT. Det är en naturlig reflex och då blir det extra jobbigt att se på när en tränare gör det exakt motsatta.

Till sist. Är det inte lite intressant att de som brukar "härja" mest här på HS efter en dålig insats är samma som riktar kritik mot Melin. Så man får ta det med ro helt enkelt.

{6984}: Jag tycker att det defensiva spelet sett tveksamt ut i samtliga matcher hittills, även de som vi vann i CHL. Riktigt virrigt och utan tydlig struktur. Det paradoxala är att spelet i BP ju varit lysande. Mitt råd är att spela som i BP även i 5 mot 5 och ta det därifrån.
Sen måste komma ihåg att det ofta tar några matcher med en ny tränare innan spelet sätter sig. Även om spelsystemet bibehålls så är det ändå en inkörning och det är tydligt att Melin inte riktigt hittat sina linjer/formationer ännu.

Normalt skulle man ju vilja ha en match direkt efter en sån här match men tror det är bra med några dagar till nästa match för att få ihop gruppen.
Vi möter nu Djurgården (H), Örebro (B) och Karlskrona (H). Minst 6 p känns viktigt!

KalleTeodor: Visst är det så. Det blir ju inte bättre av att man tvingas till förändringar i manskapet på grund av skador och sjukdomar. Men jag blir mer och mer övertygad om att Zanetti är mer en belastning än en tillgång. Han gjorde flera huvudlösa tjurrusningar igår. Lämnade sin position för att gå på utan tanke. Gunderson hann/kunde inte täcka upp luckan och spelade -3 utan att själv göra några markanta misstag. För mig är det väldigt konstigt att man lånar ut Ersson och låter Zanetti spela. Det skulle vara väldigt intressant att få veta hur man resonerar när det gäller den biten.
Men på nåt sätt så får jag även känslan av att man inte är bekväm i egen zon. Spelet spretar liksom, Vissa backar försöker spela sig ur andra försöker att lägga ut. Detta gör det väldigt svårt för forwards att agera. Sen dessa "kompispassningar" till spelare som redan är markerade/satta under press. Man liksom lämnar över problemet till någon annan. Sen får jag känslan av att man inte litar på målvakterna riktigt. Med rätta för ingen av dem har ju gjort det där lilla extra, förutom Rautio i matchen mot Växjö då han gjorde ett par svettiga räddningar och säkert anledningen till man att man fick med sig en pinne.

{6984}: Yes håller med dig om Zanetti. Mycket hjärta i honom men det blir för många misstag. Jag ser också hellre att Ersson spelar men antar att Bertilsson är tillbaka till nästa match varvid problemet minskar. Vad gäller utlåningen av Ersson så kan jag tänka mig att man vill ha honom rejält matchtränad innan man ger honom chansen.
Jag tycker inte att vara sig Felix eller Rautio gjort dåliga insatser även om de inte varit särskilt bra heller.
Som du är inne på med "kompispass", dålig struktur/avlastning mm så uppstår det situationer som är mycket svåra för målvakterna att hantera. Det blir då lite av en trist spiral av osäkerhet som måste brytas.

KalleTeodor: Rautio 82,76% igår Sandström 90,63% plus bjudning på det så avgörande 1-3 mot HV Rautio 85,19% mot Växjö. Våra målvakter har förlorat samtliga målvaktsmatcher under upptakten av säsongen. Om spelet hackar en smula så måste målvakterna kliva fram. Gör de inte det så hamnar man i underläge och måste chansa mer i spelet. Då blir man sårbar för kontringar. Precis vad vi såg igår. Man gick bort sig offensivt och fick två mot ettor och tre mot tvåor emot sig.
Jag vet inte hur många gånger Jensen tappade puck igår. Dags att sluta titta på hans gamla meriter från förra säsongen( då han åkte lite snålskjuts på Lindblom i mina ögon) och ta sig en funderare på om han verkligen är en man för förstakedjan i sin nuvarande form. Jag ser gärna att man testar Ölund i den rollen.

{5504}: Om jag känner mig helt lugn med Melin?
Tja, allt är ju relativt. 100% lugn hade jag naturligtvis varit om vi vunnit 3 raka med glänsande spel och inga misstag nånstans på isen.
Men nu brukar ju såna scenarion som bekant vara väldigt sällsynta, oavsett lag.
Klart att jag som alla andra inte gillar när spelet gnisslar, frågan är bara om det är så seriöst att börja snacka om tränarbyten redan efter 3 omgångar?
Murvlarna har sina ups and downs och den här gången verkar iaf Nyström ha hittat nåt vettigt att skriva, tycker att han sammanfattar vår situation just nu på ett bra sätt.
Och bara för att visa dom som förespråkar en mer aktiv och "gapande" tränare och att en sån skulle lösa allting för oss, så räcker det väl med att peka på Frölunda som verkar ha samma problem som oss just nu. Trots att dom har en tränare i båset med betydligt aktivare och mer "gapig" tränarstil.

Brynäsgubbe: "Kolla på Frölunda förra året. Rönnberg påminner lite om Bulan och sätter liknande höga krav. Hade de massa stjärnor i laget? Hade de enorm spets? Nej deras bästa poänggörare var en back. Det är tränaren som får spelarna att jobba som ett lag."

Precis. Och Rönnberg verkar ju definitivt ha fått sitt lag att jobba som ett lag så här långt.
Knapp vinst hemma mot en nykomling, likadant mot KHK och storstryk igår mot FBK.
Så mkt för ditt "bevis" om att mer aktiva tränartyper än Melin alltid lyckas få sina spelare att jobba som ett lag....

Brynäs PDO är 93,84 just nu. Alltså rätt lågt, så förhoppningsvis blir det bättre.

Huge:
Det där med gapande tränare är lite som tjejer som lockigt/rakt hår, man vill ha de man inte har. Vet inte om det varit upp tidigare i tråden men angående er start så tror jag ni haft tuffast tänkbara, det kan tom vara så att ni stött på seriens 3 bästa lag direkt i inledningen varav två varit borta något man bör ha med i beräkningen. Tror det kommer komma inte lite poäng de närmaste matcherna.

Rodrigo: Vore konstigt om PDO var bra med tanke på att man tagit EN poäng på tre matcher. Visserligen så har motståndet varit bra men ändå...

Jag tror att vi får se ett annat Brynäs på torsdag jag hoppas det iallafall . Tung inledning och en av dom jobbigaste helgerna på länge ! Alla i laget är garanterat revanchsugna och det behövs nog ingen som skriker på killarna i detta läge det borde dom fatta ändå proffs som dom är . Ge detta några matcher till innan vi hänger ledare tränare och spelare.

Huge: Jag sa förra året. Vi har inte en tillräckligt stor sample size för den här säsongen än, vilket jag redan sagt även gäller för oss. Jag har bara sagt att jag inte gillar det jag ser och av vilka anledningar Malins passivitet i båset oroar mig.

Tarasov: Visst är det så. Men som du vet så verkar många helt bortse från ex motståndet i såna här lägen, allt vid förlust måste ha berott på den egna prestationen, typ.
Är rätt säker på att vår fina insats hittills i CHL har stigit spelarna lite åt huvudet, sas. Lättare motstånd där än i SHL där lagen känner varandra och resp spelsätt utan och innan.
Vi lär få se ett helt annat Brynäs redan i nästa match mot DIF.
Och grattis förresten till er fina start i HA med bl.a "mormor" och Säcken vid rodret.... 👊😉

Huge: Fina insatser i CHL? Typ som 3-2 mot Krakow?

Vi gjorde en match i CHL som var helt okej. HIFK borta.

KalleTeodor: Tycker Brynäs försöker vara överkonstruktiva vilket gör att passningarna inte sitter och motståndarna bryter och ställer om. Motståndarna har då spelat mer rakt på oss och försvaret inte hunnit ner i rätt positionsspel på grund av pucktapp i rejält farliga lägen. Vilket gör att försvaret ser mycket sämre ut än vad de egentligen är.

Min analys är att Brynäs försöker spela ett riktigt svårt spel, svårare än under bulan ( mer puck Possesion) det är också naturligt att detta inte sitter från start och man kanske hade kunnat plocka mer poäng med rakare spel. Men i slutändan är kanske det värt en del kassa matcher i början av serien för att laget ska kunna spela ihop sig i det spelet som Roger vill Brynäs ska spela. Det är lätt att man börjar spela ett enklare spel för att förlusterna radar upp sig men jag tror Brynäs kommer klara av att spela ett mer passningsorienterat spel tids nog. Men vi måste ge det tid.

Bulans spel var grymt och Melin vill ju behålla mycket av det spelet men istället för att dumpa pucken och lämna över pucken vilket Brynäs gjorde mycket förra säsongen också bli säkrare genom mittzon med puck för att bygga upp ett etablerat anfallsspel. Kan man utveckla passningsspelet och dessutom ha bulans hockey i bakhuvudet finns möjligheter att Brynäs blir ännu bättte denna säsong tror jag. Är också sjukt besviken på inledningen men jag tror fortfarande detta kan bli riktigt bra i slutändan

Brynäsgubbe: Malin?? Har vi fått shl:s första kvinnliga tränare? 😂

SWEATT: Ok, "fina insatser" var kanske ett dumt ordval ang det jag försökte säga: att resultaten lurade spelarna att tro att dom själva och spelet var bättre än vad det i själva verket var. Vilket ditt exempel med Krakow isf speglar väldigt bra: vi var dåliga men vann likförbannat.
Och inte blev det bättre efter vinsten mot ett påstått europeiskt topplag som HIFK, den vinsten gjorde väl att vi verkligen hade fått bevis på hur bra allt funkade.
Nä, sen kom den bistra verkligheten med toppmotstånd i SHL ikapp oss, där får man ingenting gratis utan att jobba stenhårt i 60 minuter. Det räckte till stor del i CHL, men inte härhemma.

{6984}: Det jag menar är att Brynäs under de senaste 10-15 åren har haft en 'lirarkultur' där tuffa ledare oftast har behövts för att få till resultat. Undantaget är 2012 där ett antal starka ledartyper såg till att forma en grupp där man alltid tävlade, samtidigt som de 1-2 kullar tog med sig vinnarkultur från J-lagen.

Är övertygad om att BZ bara har värvat spelare som jobbat hårt i de matcher han har scoutat de, men vi vet ju inte hur deras dåvarande grupper/coacher var. Anton Rödin under TJ var en spelare som inte jobbade tillräckligt hårt i backcheckingen och som drog på sig onödiga utvisningar i motgång, Rödin under Bulan var en hårt backcheckande spelare som vände matcher i motgång. Dvs två väldigt olika spelare.

Det är mer ett varningens finger som jag höjer. Tycker vi ska ha i åtanke att Växjö, HV och Malmö mycket väl kan tillhöra seriens fem bästa lag. Om Brynäs ser lika usla ut mot förväntade bottenlag börjar jag bli orolig på riktigt.

Men ändå oroväckande att HV ser ut att ha fått ihop sitt lag snabbare än Brynäs. HV har ju många nya spelare. Brynäs borde ha ett samspelt lag, mer samspelt än många andra lag, men det syns inte hittills. Om HV är bättre nu kan vi ju bara gissa hur det kommer att se ut när även deras spelare blir samspelta med varandra.

Brynäsgubbe: "Jag sa förra året. Vi har inte en tillräckligt stor sample size för den här säsongen än, vilket jag redan sagt även gäller för oss."

Och det har du med fastställd säkerhet konstaterat efter 3 omgångar av 60?
Ok, då vet jag på vilken nivå dina analyser ligger...

"Jag har bara sagt att jag inte gillar det jag ser och av vilka anledningar Malins passivitet i båset oroar mig."

Nä, ingen gillar nog hur det såg ut igår, iaf dom två sista perioderna.
Sen undrar man vad det är som oroar dig ang Melins påstådda passivitet i båset?
Är det bara för att han inte ryar och skriker som du uppfattar honom som passiv, eller hur menar du annars?
Johan Lindbom i HV är också en lugn och "passiv" tränare i båset, iaf utåt sett.
Tror inte HV oroar sig nämnvärt över hans ledarstil, det borde du heller inte göra när det gäller Melin.
Iaf inte efter 3 omgångar av 60.

Bratwursten : Överkonstruktivitet, fler onödiga pucktapp, mer oorganiserat i egen zon, inte riktigt lika hårt jobb i spelet utan puck. Det är en bra beskrivning på dagens problem - och på problemen som laget hade under TJ\'s sista säsong.

« · 1837286 · »