1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446892 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
moment22: "Jag tror Roger måste göra avkall på vissa delar av sin taktik nu, få laget att spela enklare och lägga ner mer,"

- Helt rätt men det är ju precis det han har försökt med. Nästan exakt detta har ju varit huvudfokus framförallt till den här matchen då de hade ett möte för någon dag sedan och pratade om att spel enklare, rakare och att inte tänka så mycket...

En sak är iallafall jävligt säker. Liljewall måste skeppas iväg. Helt sanslöst dålig spelare. Han tar sig lätt in på min topp5 sämsta spelare jag sett i Brynäs under dom dryga tjugo år jag följt laget. Vilket kylskåp, hur tänkte Bengtzén där egentligen?

Westfält gör en bra match idag. Smart spel och bidrar med en jäkla fart också.

Mitt förslag för att väcka laget:
Bänka Liljewall och Caporusso. Dom tillför inte ett jävla dugg till laget just nu. Gör man idiotiska beslut som Liljewalls med icingen måste det få konsekvenser. Ersätt honom med Westfält och släng in Bjurström som 13:e-forward.

Förra säsongen var juniskedjan med Asklöf-Ölund-Boqvist en stor anledning till varför vi lyckades bryta trenden i januari. Jag ser inget fel i att testa samma koncept som läget är nu.

Skrubben: Skulle nog nästan hellre köra Bjurström istället för Asklöf? Tycker om hans lite mer aggressiva spel och gillar sättet han tar för sig på planen mer än vad jag tycker att Asklöf gör!

bradberry: Nä, det är klart oroväckande..

Jan Grismöbel: Hursomhelst verkar han ha väldigt svårt att förmedla en spelidé som laget kan ta till sig.
Sen, ge Felix förtroende och låt han agera förstemålvakt annars får vi aldrig ut något positivt ur honom. Tycker att han visar upp ett tryggare spel i år men får aldrig chansen till någon kontinuitet och möjlighet att bygga självförtroende.

Tigerhjärta:
Såhär:
Gunderson Sundqvist - tycker dom såg bra ut ihop
Boqvist Bertilsson - tänk vilket par detta kan bli
Carlsson Kilström - otroligt bra 3e par
Larsson

Clark - Ölund - Ikonen
Blomqvist - Johansson - Palushaj
Paille - Granström - Alcén
Bjurström - Westfäldt - Asklöf
Mannberg

Skeppa:Loui, Marc, Stoffe

PP:
Gunde
MJ
Grana
Hajen
Clark

2a:
Carlsson
Ölund
Paille
Blomqvist
Ikonen

BP:
Ölund - Mannberg
Blomqvist - Alcén
Granström - Paille
Asklöf

Tittar runt lite på lediga tränare och den marknaden ser verkligen lövtunn ut. Vem vill ni ta in? Den tränare som är mest lik Bulan är Andreas Johansson, men med hans track record utesluter jag honom.

Drömnamnet är Jonas Rönnqvist, men med tanke på att han tackat nej till SHL-jobb senaste åren tror jag det bara är att glömma honom.

Kanske, kanske att man kan köpa över en andretränare i en nuvarande SHL-klubb? Lillis Lundh vore ett intressant namn om det vore möjligt.

Skrubben: Tycker Melin ska ha året ut på sig iallafall.

Bratwursten : å jensen borta flera veckor 👍

Tjurn : Som på beställning.

För er som missat.

– Vi får in en mycket fin spelarkaraktär och en hårt jobbande center. Jag har haft koll på Christopher ett tag nu och är väldigt glad över att han valt att skriva ett avtal över två år med oss, säger Brynäs sportchef Stefan Bengtzén.

Bara det uttalandet gör ju att man börjar omvärdera Bengtzéns påstådda storhet.

När man sedan inser att han har kontrakt över två år dör i alla fall jag lite inombords...

Kunde inte hålla mig ifrån att regga ett konto efter ytterligare en genomusel insats. Det enda jag samlar kraft till att skriva idag är att jag undrar hur dålig Liljewall behöver vara innan han får sälja 50/50 lotter. Hur är det möjligt att Bengan kunde signa upp denna gubben?

{8356}: Välkommen!

Vi kanske borde starta en swischkampanj ”Köp ut Liljewall”? 😁

Pettisbif: Jag skulle gärna se din uppställning på isen. Gillar särskilt back-paren.

Vad gäller Melin så tycker jag att man behöver lite mer tålamod. Jag tänkte skriva ner ett par ord om den frågan senare idag.

Bratwursten : Väntar man så länge är det redan för sent att åstadkomma annat första hjälpen.
Melin bör få två, max tre veckor på sig.
Jag tror BZ även måste agera visavi truppen.
Exit Melin, Caporusso och Liljewall.

Tycker att Melin inte borde ha mer än 5-6 matcher till på sig. Vi har ju inte gjort en enda riktigt bra insats ännu. Det är oroväckande.

Hade inte "krävt" en topplacering, men detta är ju långt ifrån godkänt hittills.

Skrubben: Många tack!

Haha, jag är på! 😁

{8356}: Det borde inte bli så mycket per person.... 😁

Westerholm den bättre borta 5 månader. Trist för Frölunda som förmodligen var mer ute efter honom än hans bror 🙄

{2064}:
Kvartalsekonomin rules... 😆

Auchinleck: Snarast misslyckades HR med tillsättandet av den viktiga COO rollen.

Det här är viktigare än en tung start på SHL! Grattis Brynäs.

Hur blir det med eran reporter Manson nu?

www.gd.se/ishockey/shl/mittmedia-ny-guldpartner-till-brynas-utlovar-storsatsning-pa-dam-och-herrhockeyn

{5504}: Mansson kommer fortfarande ha samma jobb att göra hos Brynäs. Det är ju inte riktigt samma saker det handlar om. :-)

Detta är en kanon grej, hoppas det faller väl ut

{8305}: Ska vi gissa att Frölunda plockar in Micke J som ersättare till PaW när korttidskontraktet går ut med Brynäs?

HitTheLights: Eller tänk om vi kunde låna ut Liljewall till Frölunda :-)

Blir avskärmat i Gavlerinken imorgon. Dessutom riktigt dåligt med sålda biljetter. Kan de tomma läktarna i CHL påverka publikströmningen i SHL på ett negativt sätt? Bara en tanke. Sen spelar det såklart in att vi inlett värdelöst med. Får nog vara nöjda med över 4000 imorgon och det får man säga vad man vill om, men jag tycker det är så ruttet.

HitTheLights: Inte omöjligt, men de fick ju in Lias Andersson alldeles nyss. Jag undrar hur mycket Micke J egentligen kostar... Fbk valde ju att låta bli så känslan är ju att han ber om väldigt bra betalt. Så då är frågan om det han gör i Brynäs är tillräckligt med "bang for the buck". Även om han är duktig på att hålla pucken så är jag tveksam.... Hade å andra sidan inte Paille varit iskall som en snögubbe kunde ju MJ stått på en fyra-fem ass till vid det här laget.

{8356}: Dåligt med publik dåligt spel ! Tungt att vara Brynäsare nu ! Hoppas vi inte blir helt utspelade i morgon. Dom har ju ett antal skickliga målgörare . Våra måsta börja producera helst igår !!

pjåtor: känns som att det är dags att börja budgetera för 4500 åskådare istället..

pjåtor:
Lugn i stormen. Våra keepers är stekheta.

moment22: Paille tränade inte idag pga "privata" skäl. Någon som har koll på vad det kan gälla denna gången? Helt klart syns det att någonting hämnar honom, då han har minst fem dimensioner till i sitt spel att ta fram. Bara hoppas att det inte är något allvarligt och att han snart kan vara tillbaka i gammalt slag. Den "riktiga" Paille behövs nu.

Auchinleck: 😂😂😂

Jag tycker Liljewall liknar en forward "Porse"... verkligen ett skit köp av Bz!!

Pettisbif: Det är inte "Porsche" du menar då...?

ellis:
I Zuffenhausen gör de bra skit!

HitTheLights: Man skulle ju inte höja på ögonbrynen om det sker!

Davey85: Kikar in en sväng på min semester. Konstaterar att många vill ha bort Melin? Vem finns i tankarna som ersättare? Är verkligen spelarna så lata att de måste ha en Bulantyp till tränare för att de skall kämpa mer? Lärde de sig ingenting under åren med Bulan? Finns det en tanke från Melins sida att INTE driva på laget lika hårt?

{6984}:
På Dagis och som förälder behöver man lära barnen hur världen fungerar.
I Elitserien har man en stor majoritet vuxna individer som är rekryterade till högsta nivå för att lösa en uppgift.
Att ha en skrikande furir bakom ryggen är omodernt så det dånar om det.
Melin kör efter vad jag vet ett vuxet förhållningssätt. Inre motivation driver på prestationen.
Klart det är en omställning att gå från en svensk Tortorella till en coach som vill att du själv driver på.
Bra att vi tar den skiten nu så att det är tränat maximalt på innan slutspel/examen.

Stay frosty.

Auchinleck: 👍👍👍

Spelarna får titta på sig själva och ta sitt jävla ansvar.

Auchinleck: Jag är ganska säker på att Melin med sin erfarenhet har andra verktyg än gap och skrik att ta till. Det jag kan ha lite synpunkter på är han laguttagningar och formationer. Men vi ser uppenbart inte samma sak när det gäller individuella prestationer.
Jag tror inte heller på att "ge Melin X antal matcher till". Mycket av det dåliga som händer under matcherna går inte att coacha bort. Individuella misstag mm.
Jag sitter lugn i båten...

Auchinleck: Att jämföra galningen Torts, som f.ö. utsågs till bäste coach i NHL så du satt nog inte i nomineringskommitten, med Bulan är att ta i överkant. Bulan var på sin tid en jobbig jäkel att möta men hade en grym spelförståelse. Bara för att du coachar behöver det inte betyda hårtorken utan omedelbar feedback kan lika gärna vara positiv.
Dessutom tog den oss extremt långt så varför skulle Melins stil passa bättre?
Den inre motivationen byggs knappast upp av en massa motgångar, men det kanske är Furir Melins sätt att bryta ner för att bygga upp?
Nya tider nu, Sandlin skruvar säkert på sig i sin grav.

Auchinleck: Hur kan Färjestad gå så bra med en ny tränare?
Hur kunde Lindblom få så bra fason på Hv såpass snabbt?
Vi har inte bytt ut en massa spelare.
Vi har inte bytt spelsystem.
Vi har samma organisation som förra året.
Vi har bara bytt han som ska bestämma i båset.

Bz sade att Brynäs skulle spela på samma sätt som förra året. Har det lyckats?

Den enda enskilt största orsaken är #96
Han ska vara ersatt med likvärdig spelare.

Det är Melins uppgift att spela på det sätt som är bestämt av SC.
Klarar eller vill han inte göra det, så har han ljugit för Brynäs och dess supportrar, dvs Vi.
Då har Bz och vi rätt att kritisera Melin för att han inte lyder Brynäs plan för föreningen.

Tror ni att en ungdomstränare hade fått vara kvar om han inte tränat/spelat laget som det är bestämt av föreningen?

Nä. Nu har han på sig till nästa landslagsuppehåll.
Funkar det inte tills dess, så är man tyvärr tvungen att bryta. Även om det inte finns en garanti för att det blir ett långt slutspel för det.

"Jesper Jensen har undersökts igår och kommer inte heller att spela. Saknas gör även Simon Bertilsson, Kevin Clark och Jonathan Granström. Den trion dras dock inte med någon skada. Utan vilar inför det väntande dubbelmötet mot Skellefteå."

Ger vi upp första matchen? Orkar de inte spela 2 matcher?

honken21: Det där var väl text inför Münchenmatchen?

honken21: Va??? Det står ju vilar inför det väntade dubbelmötet med Skellefteå.

honken21: Det är ett skrivfel.

Ahaaaaa. Då fattar jag. Hade inte läst den.

honken21: LIF-Almtuna 0-1 avd gripa efter halmstrån

« · 1840907 · »