1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446637 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lindström: Ganska onödigt när man ligger under med fyra mål....

Huge: Mm , idag är han omutlig.
Liksom läser spelet och ligger före.

{8302}: Hoppas hoppas nån proppar han så fort han kommer in på isen...

brynäs08: Bygg vidare på detta nu Brynäs!!

Lindström: Även om intentionen inte är för då ÄR det en checking to the head.

Bratwursten : Någonting är allvarligt fel när man trots 4-0 och 2,52 kvar och ändå känner viss oro.

Jaken: Är inte imponerad av Frölunda...mycket soloåkningar och slarviga i hemjobb och försvarsarbete

Huge: Fast enstak superinsatser skapar ju ingen kontinuitet? Tycker du verkligen att våra målvakter har varit bra i inledningen? Vi får VERKLIGEN hoppas att någon av de två växlar upp under säsongen, det behöver vi!

Så jävla underbart!!!!!! VIKTIGT!!!

pekka85: Skulle vi kunna få lite kontinuitet på målvaktssidan och i spelet samt att få vinna några matcher på raken så kommer vi klara oss ur det här.

Nu är det Tommys och Jannes uppgift att se till att arbetsfokus hålls tills nästa match.

Bra!! (Å tack o hej Zanetti!)

Dags för Sandström igen i nästa match? Hoppas inte.

Zappaholic: CryBert klagade på att det sköts raketer inne i Scandinavium. Fattar inte vad han gnäller över...😉

Anders Berg: trippelgilla på den

Så jävla enkelt! Kommer aldrig tappa tron för det här laget. Samma match som mot mora, skillnaden är att dom gjorde målen. Fan vad jag unnar spelarna det här, hoppas de svarta molna har spruckit upp.

Herregud så skönt!! Kul o se Bjurström och Westfäldt idag! Rautio +++++

Härligt!

Och i december kommer Dahlén!
Uppladdat:

500x0-5aaf3a1f-7522-422e-94aa-2fa57415e4dd.png

Anders Berg: Kör Rautio nu!! Kan vara skönt för Felix också. Att få lite mental vila

pekka85: Tycker du verkligen att uteförsvaret har varit bra i inledningen, och hjälpt våra målvakter?
Tjatet om våra usla målvakter stämmer inte bara för att det upprepas in absurdum.
Hoppas istället på att försvarsspelet växlar upp, då kommer även våra "andramålvakter" göra detsamma....

Underbart med vinst! Samtidigt förlorar både Rögle och Khk. Rögle är åter där dom hör hemma i tabellen ☺

Bratwursten : 4-0 Brynäs i Scandinavium, sug på den ni!! Nu kör vi Brynäs :)

Blir en kall öl ikväll! Tack Brynäs!

Bjurströms "första NHL-mål"

Huge: Håller med. Det är så här vi måste spela i försvarsspelet. Så här såg det ut under Bulan. Uppoffrande och med hård överbelastning. Väldigt många blockerade skott idag. Så hjälper man en målis

honken21: Tror jag drömmer....Mannberg knäpper den i krysset. Helt säkert en dröm!

Leonardo: Så jävla gött ! I morrn hoppas jag faktiskt att Skaik tar Mora

Huge: Absolut inte! Jag skrev precis det i matchen mot Rögle. Samtidigt har vi förlorat matcher p.g.a målvaktsspelet också (se Sandström). Skitsamma! En kväll som denna är allt positivt. T.o.m Liljewall är bra idag och Palushaj. Kilas, Bertil och Sunk är riktigt bra. Hur gör man med Micke? Tycker han har magiska handleder men seg i egen zon och sänker tempot för mycket i PP. Klarar vi oss utan förstärkning?

pekka85: Vi klarar oss iallafall utan honom...

pekka85: Jag tycker MJ har sån bra speluppfattning att man kan ta att det inte går så fort. Men i PP var det ju hans statiska medspelare som gjorde att allt blev stillastående. Kille vid stolpen och killen i slotet måste hela tiden vara spelbara. Det var för lätt för Frölunda att skära av passningarna till backarna idag.

Klockren insats i ikväll. Alla förtjänar beröm men riktigt kul att se nyförvärven prestera sina bästa matcher för säsongen.

Nu knäpper vi Färjestad med samma arbetsinsats. Gediget snålt bortaspel även på hemmaplan.

Mycket som gör en glad idag, klar målmässig seger, uppoffrande försvarspel, grymt målvaktsspel, det som smakar bäst är ändå, förutom 3 pinnar, när en ung kille som Bjurström får kliva fram och leverera i både mål och assist:)

Skön....t

Varje gång jag inte tittar så vinner Brynäs. Samma sak mot SAIK. Jag kanske ska ta en för gänget och sluta titta helt och hållet.

Starkt av grabbarna ikväll!

pjåtor: ja bryt ner masarna...ska åka hem o besöka gamla Gävle till 4 november, har bokat biljetter med sönerna och två kompisar som håller på Mora, vinner vi då skall jag bli bjuden på krogen hela kvällen...haha, har inte varit på krogen i Gävle sen 2005.....kul när det e lördagsmatch och föräldrahemmet är 5 min promenad till rinken :)

Brynäsgubbe: För några säsonger sen hade vi en medlem, Sylf som tog en promenad med hunden när vi låg risigt till. Funkade förvånansvärt bra.

Back: Just det ja😂😂

Rolig kväll, men låt oss inte flyga iväg på samma sätt nu som efter SAIK-segern. Nu testas lagets hållbarhet igen på torsdag. Nytt plattfall så är vi på ruta ett (eller kanske noll?) igen. Intressant.

Back: Gamle Sylf ja... Vart håller han hus numera?!

Back: Han tog en promenad så fort han blev nervös, oftast i ledning, oftast vann vi då. Bra pli på den jycken.

pekka85: Speluppläggare av MJ:s kaliber växer inte på trän, BZ:s plan är nog att kostnaden för Zanetti istället läggs på MJ.
Sen ansluter Dahlén i december plus Jensen och Boqvist snart tillbaka. Ny tränare får anstå så länge, funkar ju bra med det vi har nu.

Okej, om vi summerar denna kväll har alltså följande hänt:

•Brynäs inte bara vinner mot Frölunda på bortaplan, man slipper dessutom höra deras jävla målraketer på hela matchen.

•Rautio har helt plötsligt lyft sig till den nivå han hade i slutspelet i våras.

•Liljewall har gått igenom någon slags metamorfos på två dagar. Helt plötsligt bättre skridskoåkning, men framför allt visade han upp handleder jag aldrig sett tidigare.

•Bjurströms fick sitt stora genombrott i A-lagströjan ikväll.

•Mitt i en periodpaus kommer uppgifter om att HV71, helt obegripligt nog, väljer att värva Zanetti från oss.

Jag bara väntar på att vakna upp ur denna dröm😀

Skrubben: haha ja helt makalös kväll egentligen. Lägg till att Sunken utgår mitt i andra perioden, för behandling, kommer tillbaka till 3e som om inget hade hänt. Har det nånsin hänt i Brynäs?😂

Att HV vill ha Zanetti är ju en riktig gåta

Brynäsgubbe: Håll dig borta för allt i världen... :)

En perfekt match ikväll, precis som jag tycker Brynäs ska spela. Utmaningen blir nu att hitta ett spel som fungerar mot sämre motstånd och på hemmaplan.

Vad det gör gott i hjärtat att se Bjurström spela och få göra mål.
Tänk om man sagt innan säsongen att spelare som Bjurström, Westfält och Mannberg skulle leda laget till vinst på bortaplan mot Frölunda...

På torsdag sticker jag på resa utomlands i ett par veckor. Det känns lite tryggare nu...

honken21: riktig kris där..9 man borta..

+ Så grymt imponerad av Liljewall idag som är helt briljant. Hemjobb, offensiva genombrytningar och smarta passningar... Med handleder jag inte trodde fanns där....

+ Rautio står för säsongens bästa målvaktsspel överlag som harmoniserade med......

+ .......hela lagets uppoffrande försvarsspel. Fiskrens hade mycket puck och en hel del skott men vi höll dem mest på utsidan och de flesta skotten gjorde vi enkla för Rautio...

+ Glädjande att vi även en säsong som denna verkar skakat fram juniorer av yppersta klass, såna som dessutom brukar växa under säsongen. Bjurström gör ju ett genombrott på seniornivå ikväll och Westfält är inte långt efter...

+ Matchningen... Som jag längtat.... Äntligen Palushaj i annan kedja. Gav effekt direkt...

+ Ikonen... Vår klarast lysande stjärna just nu...

+ Sundkvists nya vår... Han har inte varit så här bra på fem säsonger. Måtte han hålla ihop...

+ Henrik Larssons förstaperiod är hans hittills bästa i SHL...

- Fortsatt trögt powerplay....

Fråga: Blir det flyg till Gavlerinken på torsdag...?#skapabortakänsla

"För några månader sedan var Brynäs i SM-final." Hur jävla många gånger ska man få höra skiten? Känns som varje artikel innehåller samma mening.

Presskonf. Hoppas de tar lärdom av att bortaspelet fungerar bättre.

bradberry: Fick inte Silfverberg också sin genombrottsmatch i Göteborg eller minns jag fel?

Brynäsgubbe: Jävlar vad nöjd han var Tommy. Härligt att se att det brinner. Han var väldigt sen till presskonferensen så han har säkert kört ett brandtal inför spelarna efter match. Bygg vidare på det här nu!

Zzz: Hoppas det.

Rögle-LHC 0-6... Vår plattmatch mot dom och Mora kommer reta mig hela säsongen...

WTF! Har ni sett Brodeckis mål ikväll? 2:30 in.

« · 1845539 · »