1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446642 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Kopparjimmie: Jag orkar fan inte bry mig längre i dessa mediahoror som inte vet vad som är vad

Leonardo: läggs inte ut på SHL.se när Fiskrens förlorar i Scandinavium...

bifhjärta: he, he....ja jvälar

Leonardo: Frölundas hemsida

honken21: Mkt bra skrivet, du bemöter Nyströms samtliga påståenden med solklara och konkreta motfakta som talar för sig själva.
Det räckte med att läsa svamlet om att vi inte hade nån inställning mot Mora och gjorde en dålig insats, för att begripa vad resten av hans skrattretande usla artikel skulle handla om.
Det blir ju bara så pinsamt uppenbart att han skriver i ett enda syfte: att skapa klick och tjäna pengar på braskande rubriker som inte har nån substans öht.

honken21: Vad är det som gör Blomqvist till en en grym kapten? Ledaregenskaper? Kliver fram i motgång? Det löjliga med krönikan är ju att Nyström var Blomqvists största beundrare ifjol. Typiskt kvällstidningarna att ha så svartvita åsikter.

Jag bojkottar fortfarande Nyström och ger han inga mer klick. Efter att han liknande mitt kära Brynäs IF med nazister efter sm-finalen så kan jag inte med gott samvete läsa hans alster.

Pajas.

Om man vill avnjuta matchen på bästa möjliga sektion. Vart bör man boka då?

bifhjärta: jo eländet ligger där om du letar lite!! Under resultat rutan!!

Mike.F

honken21: Spännande att snart få läsa hans kritiska krönikor om Leksands och Södertäljes bluffande lagkaptener som också representerar lag som går bättre efter att tränarna fått sparken. (Tillsammans med oändligt många andra lagkaptener genom historien.)

Davey85: Håller med dig till 1000%. Mest patetiska jag läst av en en sportkrönikör någonsin. Mejlade honom angående den artikeln, sakligt, men fick givetvis inget svar!

Är de här ett skämt eller?

{5915}: Jag håller inte med Nyström. Men kritik har ju riktats mot Blomqvist ifrån flera håll. Det baseras på hans egna uttalanden som kan tolkas som att laget inte klarar av att driva sig själva och att han inte är den pådrivare och kravställare som han målades ut som i slutspelet.

Peja: Blomqvist har inte varit lika pigg spelmässigt i år hittills. Men ja, i fjol kännetecknades han av att jobba hårdast i de matcher vi hade motgång och var dåliga. Då var det han som stack ut med sitt slit. Ofta han som genom ett bra byte kunde få igång laget.

I år har problemen varit för grundläggande för att en enskild spelare och kapten ska kunna vända hela skutan.

Har så svårt att förstå hur man på allvar kan tro att Brynäs lyckats skapa en grupp med etablerade, professionella hockeyspelare från olika delar av Sverige och världen där ALLA är dåliga karaktärer som inte är beredda att jobba hårt nog. Det är verkligen en prestation att ha lyckats med, isåfall.

forts: Plocka gärna valfri spelare från valfritt annat SHL-lag, placera honom i Brynäs under motgångsperioden, och säg varför den spelaren hade haft bättre "eget ansvar" och varit den som jobbat hårdast i de här matcherna. Tror snarare han också hade fallit in i den lagbubbla som alla Brynäs spelare befunnit sig i.

Vilket då snarare handlar om något grundläggande fel där tränaren har yttersta ansvaret.

Lyssna på Rönnberg i Frölunda efter matchen mot oss, han tog på sig skulden själv för att han inte förberett spelarna rätt. Det är hans uppgift. Han skyller inte på spelarna, som Melin konsekvent har gjort.

honken21: Det räcker med att ett fåtal spelare inte gör arbetsinsatsen fullt ut för att lagets sammantagna arbetsinsats ska bli för dålig. Varje åkning som inte fullföljs får konsekvenser för alla andra som är inne på isen.
Visst är Blomqvist säkert en okej lagkapten för Brynäs men han är ingen superledartyp som typ Sudden var. Nyström hypade honom löjligt mycket ifjol.

Peja: Överhajpad ifjol, nu underhajpad. Klassiskt svartvitt murvelresonemang.
Blommans karaktär lär ju knappast ha ändrats från förra säsongen, att det är liiiite mer komplicerat än ett ledarproblem på isen kan man kanske inte begära att Nyström ska förstå.

Huge: sjukt taggad inför ikväll, vad får vi se för Brynäs idag? Förhoppningsvis kan vi bygga vidare på matchen mot Frölunda i tisdags!

Bratwursten : Ja, ska "bottengänget" och "det sjunkande skeppet" sänka ännu ett topplag?
Blir tufft mot "hugg och slå, FBK"......

Zzz: Lösryckt ur ett sammanhang kan man få allt att låta korkat. Det är så kvällspressen får sin näring. Nyström är en sorglig ursäkt till skribent som drar ett löjets skimmer över riktiga journalister.

{5915}: nivån på svensk sportjournalistik är överlag dålig. Hockeyn skulle behöva en Erik Niva.

Jensen tillbaka ikväll!!!!

MEN, han spelar med ikonen och Ölund, Vad fan håller dom på med?

{6984}: Niva! Den pladdern... Givetvis kan han mycket fotboll, men en rak och tydlig mening ur munlädret nån gång om jag får be...

Chris11: Måste ju vara tryckfel. Clark och Palushaj ska fan inte spela tillsammans igen tycker jag.

Gusten: stod det på Brynäs hemsida...

Jag ser hellre:

Ikonen-Jensen-Clark
Bjurström-Ölund-Palushaj
MJ-Granström-Blomman

Då slipper vi MJ´s tekningar som är USLA.

Gusten: paille då?

Chris11: Antar att han är sjuk ... annars kan han spela i fjärde med Alcén :)

Chris11: måste vara fel. Mansson har haft fel i uppställningarna på hemsidan förr. Vänta på ?sista snacket? så får vi se vad som står där

Inkazar: hoppas verkligen det. Jensen måste ju spela med Clark och Ölund måste ju spela med Palushaj.

Ikonen-Jensen-Clark
Bjurström-Ölund-Palushaj

Kanske är så att Jensen har problem och inte kan teka så han måste gå som ytter?

Chris11: Jensen ska spela med Ikonen och Ölund säger han i Gd:s livesändning.

Hirsch går in som extra ikväll. Caparusso känns rätt rökt. Sjödin vill inte ens kommentera hans status. Han lämnar nog inom kort.

Zzz: Och Palushaj ska spela med Micke Johansson och Bjurström säger han i intervjun. Är Clarke skadad eller vilka ska han spela med?

Bengtzén sa i GD att han snackade med Micke Johansson igår om framtiden och att ett offentligt besked kommer på söndag (när lånekontraktet går ut).

Vi kan nog med 99% säkerhet fastställa att Micke lämnar på söndag. Annars hade man givetvis offentliggjort förlängningen innan dess.

Zzz: Jadu det kan man fråga sig.

Om Clark och Paille är med så är min gissning:

Paille-Westfält-Clark
Alcen-Granis-Blomman
Liljewall

Plus dom redan inkomna kedjorna

Edit: helvete, jag glömde Mannberg. Kanske inte Paille är med å Manny går in där då?

Edit2: missade hirsh.. jag lägger ner gissningarna. Vettefan hur det är tänkt

Zzz: Någon mer förutom Paille måste ju vara sjuk/skadad eftersom Hirsch kallas in. Förmodligen Clark med tanke på formationerna ...

Inkazar: Om uppgifterna stämmer så lutar det åt detta:

Ikonen-Jensen-Ölund
Bjurström-MJ-Palushaj
Alcén-Granström-Blomman
Mannberg-Liljewall-Westfält
Hirsch

Gusten: ja det ser logiskt ut. Clark måste vara skadad för annars får ja inte ihop det. Det är MED honom jag inte får ihop det :-)

Inkazar: en in - en ut. Så har det tamejfan varit hela säsongen... Dan vad less man blir

Chris11: Men vi kunde ha det som Malmö...

Chris11: Vi ska nog inte klaga på skador om man tittar på lag som HV och Malmö. Jag är jävligt glad att Bertil hittills håller ihop.

Kan det vara så att Paille har smittat Clark? Båda verkar saknas och Paille blev ju sjuk några timmar innan matchen i tisdags.

Gusten: 3 tredjekedjor med andra ord. Ser riktigt svagt ut.

SWEATT: Bjurström ?

pjåtor: såg nu att han är med ..det första man blir blind på är ögonen 😂

pjåtor: Jensen spelar ikväll enligt gd medan andra säger tidigast efter karjala cup..någon som vet vad som gäller?

Leonardo: Glad nyhet inför kvällen

KulaShaker: sidan laddar inte upp

Caporusso-Clark-Paille saknas. Eller "saknas" i fallet med Caporusso. Men varför skriver inte Mansson varför de andra två inte är med?

Anders Berg: En annan sak.
Har ni kunnat ladda ner den nya Brynäs appen?
Eller är det jag som inte fattar nått?😀

Anders Berg: Obegripligt att inte ens nämna Clark. Retas man...?

Underbetyg till Hockeypuls som inte heller tar upp Clark...

mk: det är shls app man får ladda ner och välja lag. Varit lite konstig info om en ?brynäsapp? för en ren sån finns inte

« · 1845838 · »