Brynäs IF

713997 inlägg · 7953 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1857114 · » Till forumet


Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Lider verkligen med Rödin.. Hur jävla otur får man ha?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Räknar man en tabell för matcherna "efter Melin" så är vi nu topp-5.
Bara en poäng från topp-3 (där Frölunda tagit en poäng mer men även
spelat en match mer än oss). Poängsnittet för de här matcherna
är 1,72 .poäng per match. Håller vi det snittet andra halvan av serien.
Då kan det möjligen bli topp-6. Men det behövs troligen 3-4 poäng till.

Räknar man däremot poängsnittet för de 15 senaste matcherna.
Då vi varit topp-4, och bara 2 poäng från topp-2. Då har vi ett snitt
som mest troligt kommer ge topp-6, om vi lyckas hålla det den
andra halvan av serien (1,87 poäng per match).

Och räknar man andra halvan av de matcher vi hittills spelat.
Ja då är vi topp-3. Bara en poäng från topp-2.

Och från och med november fram till nu. Då är vi topp-2.
Med minst anta insläppta mål. Bäst målskillnad. Och med
näst mest gjorda mål. Bara 4 färre än Växjö, som spelat
en match mer.

Nästan lite synd att det blir uppehåll nu.

Vi har nu 4 raka trepoängare hemma. Med 17-4 i målskillnad.
Det som i början var den stora akilleshälen för oss.

Rautio har på de 9 matcher han spelat "efter Melin" hållit nollan i 3.
Rautio har på sina 5 senaste matcher släppt in 4 mål (0,8 mål per match).
På de 9 matcher han spelat "efter Melin" har hän släppt in 1,44 mål per match.

Vi är bästa laget i spel i numerära underlägen.

Vi är det lag som gjort första målet i flest matcher. För vår del
så är det i 18 av 26 matcher. Två och trea i den "grenen" är
Färjestad (med 16 av 27 matcher) respektive Linköping
(med 15 av 27 matcher).

Tänk att vi har en målvakt plus en hel femma på skadelistan också.
Ersson, Sundqvist, Liljewall, Granström och Paille.
Alla fem skadade i CHL.matcher? Osäker på Sundqvist.
Det är ju typ en trupp som klarar av det Boork tänkte sig. Att låta en
femma stå över varje match. Med den skillnaden att vi nu ändå kan
spela med 4 kedjor och 7 backar när en femma "står över".
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Älskar Millers ansiktsuttryck när han gjort mål. "Vad är det här för beer league-försvar" hahaha. 😂😂😂
Uppladdat:

450x300-millerjpg.jpgmillerjpg.jpg

Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Usch va tråkigt med Anton Rödin!

Han har väl så gott som missat 2.5 säsong efter denna, helt sjukt.
Vad tror ni? Kan han verkligen komma tillbaka och bli en bra spelare i SHL igen?

Jag tror det bästa är han åker hem till Gävle och nära och kära och sen kör reab med Magnus Ågren i lugn och ro.
Tycker Brynäs ska göra allt för att hjälpa han på alla vis nu.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
David Persson: Klart han kan bli en bra SHL spelare igen. Hade ju 1+4 på 4 matcher i NLA innan han blev skadad och den ligan är inte dålig direkt.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hm, ser att Jesper Boqvist, Asklöf och Westfält spelar J20 mot SAIK idag. Dock ingen Adam B trots bara 5 backar. Kan det vara utlåning på G?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
David Persson: Om det var av skatteskäl som han valde Schweiz så lär dessa skäl fortfarande gälla.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KalleTeodor: kan behöva vila. Han spelade ju rätt mycket i J20 igår och hade några minuter i A-laget också.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
I Luleåboken har julfriden redan lagt sig, ett inlägg sedan matchen!😊
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KulaShaker: Ja till skillnad från vår bok som hade varit ett enda stort likvaka om skon satt på andra foten. 😉
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Powerfade: Hahahaha likvaka den va bra😂😂😂 men så sant👍
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Brynäsgubbe: tänkte faktiskt på det direkt efter han gjorde målet. Han har inte direkt gjort många mål under sin seniorkarriär så tänkte att han skulle jubla lite mer. Känslan var precis som du beskriver det att " shit vad enkelt det här var" ungefär.. haha
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Rögle har värvat en finsk landslagsman. En back.

Hur har se råg egentligen?

Spelare som Aaltonen, Brithén, Lerg, Schira, Pogge osv kan inte vara billiga.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Johannes Hedberg: all in för att klara kontraktet. Ser tv-miljonerna i horisonten.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar:

Jo, antagligen.

Men var ju så Modo gjorde för två år sen med. Och då var det, ironiskt nog, en av deras invärvade landslagsspelare som tappade pucken på blålinjen i den avgörande macken mot Leksand.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Inkazar: Jo det är klart att Adam kan ha en s k "känning" och vilar.

Men om jag ska utveckla min konspirationsteori lite. Igår var det sista match innan uppehåll och samma gäller för J20. Rätt mycket tid att vila alltså speciellt när det inte blir JVM-landslagsspel.

Sjödin har visat rätt tydligt, med extremt begränsad speltid, att han anser att Adam inte är A-lagsspelare när tillgång till ordinarie finns. Men, han har behövts under en period av skador.

Nu är det väl rätt sannolikt att åtminstone Ersson kommer tillbaka efter uppehållet och därmed finna ingen plats för Adam som öppet deklarerat att han vill spela på seniornivå. Korten säger utlåning...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Är det bara jag som tänkt på hur lugna Brynäsbackarna ser ut i egen zon?
Många spelare som vågar hålla i pucken, vända upp och kunna slå en bra pass ut ur zon, även när de är pressade!

Många som pratar om att Brynäs spelar med mycket fart och anfaller hela tiden, men det märks verkligen att man under Sjödin även behärskar att lugna ner spelet också!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KalleTeodor: Tror det kan vara smart för framtida relationer att tillgodose hans önskemål om utlåning. Istiden, och att Brynäs har vägrat låna ut honom hittills kan redan ha kostat en JVM-plats...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Potatis: Brynäs har många spelskickliga backar och övriga spelare är inte lika stillastående som under inledningen. Att Fälth spelar istället för Zanetti har också höjt kvaliten i passningsspelet. Tveksamt om man ska ge Sjödda så mycket credit där.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Johannes Hedberg: De är rikaste klubben i SHL, Ängelholm är överlag en väldigt rik kommun och tillsammans med FBK är de rikaste klubbarna i SHL
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Potatis: Det blir lugn i spelet och uppspelet när Rautio också levererar med ett lugn i mål, sen åker de mycket mer skridskor nu och ligger högt upp och forecheckar..som ifjol lite, då var vi jobbigast att möta av alla lag...synd att Mannberg inte kan få utdelning på hans speed och lägen han får!!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
David Persson: Det tar väl en 5 månader iaf att läka en sådan skada, så börjar han rehab under tiden kanske han kan träna på riktigt i juni och juli och blir spelklar för Brynäs :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Vad grundar du det på? De drog in 111,9 miljoner 16/17 och 110 miljoner 15/16. Motsvarande siffror för oss är 165 miljoner och 142,5 miljoner.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Å fan det hade jag inte en aning om att Rögle var en rik klubb?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Manduin: Jag vet att de är väldigt rika i klubben och det är något både Wikegård och andra sagt på TV också när de pratat om ekonomi, kanske SAIK har mer pengar idag och FBK...SAIK har ju Boliden, sen finns det vad jag fick höra därifrån privata finansiärer också..
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Det syns i alla fall inte i deras redovisning.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Ja det finns säkert andra källor som pratar andra siffror men du skall veta att PEAB familjen och Backahill bara ensamma gick in med 40 miljoner för att bygga Lindab arena och träningshallen bredvid, hockey är stort i Ängelholm
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Manduin: Det finns alltid svarta hål i ekonomiredovisningar, en klubb kan ju ha privata aktörer som tar ur egen ficka typ 50 mille...det redovisas inte i Rögles egna bokföring, där publikintäkter och annat räknas in med spellöner etc....Valbo har ju haft en miljardär som sponsor men ändå så saknas 200 000 kr för att Valbo skall kunna spela slutspel och ev kvala till HA...ekonomi är rörigt vem som äger vad och vem som betalar vad...PEAB familjen og ju 40 miljoner ur egen ficka för att bygga Lindab Arena bl.a
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Men de måste bokföra gåvor och sponsring.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Manduin: Ja det bör väl vara så enligt lag va...www.hockeysverige.se/2016/05/31/rogle-klarade-det-ekonomiska-mal-gar-plus-vara-trogna-askadare-har-stallt-upp/

Där skriver de själva att de har utrymmer för fler värvningar även om det är den bäste de behöver få dit fast de precis klarat att ha en egen budget på 4 miljoner....läser man detta mellan raderna så måste det finns utrymmer för de värvningar de redan gjort och tänker göra....så många värvar ju aldrig Brynäs under en säsong och behöver inte heller för den delen :)
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
FBK - Mora 0-3 med drygt 2 min kvar av 2:a perren FBK har kommit ner på jorden det sista!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: åååh, vad jobbigt med uppehåll nu.. Abstinensen kommer bli enorm!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Ja jag har spelat X2 där på PP kupongen....dom ser tamare ut nu, så det är väl läge att ta dem på annandagen så vi inte får fyra raka förluster mot dem i år...sen slipper vi dem först i ev slutspel då..ifjol tog vi tre segrar mot dem..jag har bokat biljetter nu för dubbelmötet mot DIF 18-20 januari sen skall jag stanna hemma i Gävle o hälsa på föräldrar och se alla matcher hemma fram till 2 mars tror jag det var innan jag åker ner till Halmstad igen....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: Ja hehe, hoppas de inte tappar form nu till mot SAIK borta, men vi har väl en CHL tråkmatch på tisdag i Gavlerinken, hoppas det inte blir massa skador, ställ gärna ver flera spelare så de får vila.....tror det finns mkt mer att kräma ur detta lag i fortsättningen
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Självklart måste externa finansiärers allmosor tas upp i redovisningen. Annars kallas det väl bokföringsbrott. Jag blir väldigt förvånad över informationen om Rögle som en rik klubb. Möjligen kan det finnas sponsorer som "lurar i vassen" och går in när det behövs men att själva klubben skall vara rik? Hm.... Man har väl den omsättning och och egna kapital som redovisas?(vilket jag inte har full koll på) Så... Köper inte riktigt detta faktiskt...
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Det var för en vecka sedan Wikegård pratade om deras värvningar och att de kommit igång efter tränarbytet och att de skall få in mer spelare " det är en rik förening sade han tydligt" Jag personligen är ofta i Ängelholm och handlar sportkläder på deras fantastiska Intersport för jag har 5 mil dit bara, där skrävlar man om hur mkt privata finansiärer det finns externt sen om det är sant eller inte och att man bara tittar på bokföring låter jag vara osagt. Man läser ju ofta om hur föreningar har mkt eller lite pengar men man får ju aldrig se vad som är vad egentligen...någonsin?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Bratwursten : Jag skall höra med Masken om det där, vi gick i skolan ihop....Rögle har ju alltid haft rätt så många rika sponsorer, multimiljonärer...eget kapital dock är bara på drygt 4 mille medan FBK o SAIK har runt 70 mille i eget kapital....jag menar nånstans får de ju pengarna att räcka till alla värvningar de gör och hela deras arena som privata gick in med över 40 mille för att det var en bra investering gjordes ju av externa affärspartners....
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Leonardo: Tycker spelarmaterialet ändå främst speglar det bokförda värdet snarare än "en massa rika sponsorer".
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Jag är inne på din linje.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja: Tycker inte Brynäs hade förmågan att vårda pucken på detta sätt under varken Melin eller Bulan.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Du måste verkligen ha triggat en massa dolda känslor i Luleboken! Jösses, vad en del bär inom sig, men det är kanske bara ett tecken på att ha svårigheter att ta några rejäla utskåpningar.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KulaShaker: Ja jag läste just svaret. Hetsigt och överdrivet.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KulaShaker: Jag fick läsa inlägget flera ggr för att ta in all idioti som skrevs där. Clark ska stängas av, Sjödin ska stängas av...

Vilket genomsopigt inlägg.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Är lite Yoda-klass på inlägget, dvs när det gått en och annan propp där uppe!
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
För den som vill böla lite igen.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Zappaholic: Visst kan man förstå frustrationen mot Clark men det andra han skriver är ju ren och skär dynga! Kan väl ta ett exempel när Paille undvek tacklingen (kom inte ihåg på vem) förra säsongen! Och då ska man ju komma ihåg att det går så fort där ute som verkar vara en "ursäkt" för vissa! Kommer aldrig att glömma när Paille undvek denna tackling som hade kunnat sluta illa om han valt att fullföja men han väljer att inte göra detta trots att det går så fort där ute otroligt bra gjort av Paille ! Finns klipp någonstans på detta?
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Forsberg 1978: De är lite bittra däruppe efter att ha blivit avklädda av oss. De misslyckades ju helt med att göra mål på oss. Samtliga mål gjordes ju av Brynäsare. Emil Larsson är Brynäsare han med. I alla fall om man ska räkna som man gör i deras debatt däruppe med ”egna produkter” och liknande. Så alltså. 13-0 till Brynäs 😉
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Hamnat i en rolig diskussion med Frölundaiter om vem som var bäst av Andreas Dackell och Niklas Andersson, med koppling till tröjhissning. Dackells NHL-stats är helt överlägsen mot Anderssons, men eftersom tröjhissning "bara handlar om vad man presterat i SHL" var Andersson tydligen ändå en bättre spelare. Visst uträttade han mer i SHL, men det är väldigt marginellt mer i jämförelse med skillnaden i NHL.

Dackell <3
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
honken21: hmm klart Dackell haft en bättre karriär och var en bättre spelare är väl inget att tveka om.
Kommentera

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Såg via twitter och Brynäsportalen samt en hel del av deras skribenter att en väldigt stor och hängiven Brynäs-supporter lämnat oss.
Oavsett om någon här inne kände honom eller ej så är det mycket tråkigt.
Våra tankar från oss supportrar går till anhöriga, familj och vänner. Vila i frid!
Kommentera

« · 1857114 · »