1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747850 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Vuollerim: Skönt att bara ha en timme från Växjö innan jag flyttar hem igen till Gävle nästa söndag :)

Peja: ”Defensiv” vet jag väl inte riktigt. Vad man nu menar med det. Han har ändå gjort rätt gott med poäng i J20 som B-junior.

ellis: Absolut, dom har all press på sig och jag tycker vi har fått till jämna matcher mot dem, får se upp med Shinnamin och hans filmningar....jag tror vi tar dom ;)

Sven.Savage: fan vilket drag det var i ladan på slutet!! Snyggt jobbat Lulefans !

{8399}: Jag har tappat all respekt för dig efter det du skrev i Luleås forum!!!

Forsberg 1978: Nämen kom igen, är du ledsen att Luleå åkte ur eller? Lite jävla rivalitet måste det få finnas här i världen. Det är alldeles för mycket myspys och gullande med Luleå just nu. Fa fan pågår?

{8399}: Så jävla sorgligt du beter dig. En riktigt ”Dålig vinnare”. Gå in å häckla i luleåboken när du själv kan känna in hur det känns vid liknande förlust. Njut av segern och avancemanget och gläds med det istället för likt ett dagisbarn gå in för att mobba ner förloraren...

bradberry: Herregud sansa dig, grabbarna därinne kan ta det jag skriver och begripa att ingenting är personligt och skrivet med en uns av glimt i ögat. Nu gläds vi istället för att tjafsa.

Forsberg 1978: Det måsta nämnas, Sunken är en fantastisk krigare.

{8399}: Vet hur överjävligt dåligt man mår och när det kommer en motståndare och strör salt i såren så gör det inte saken bättre. Hellre dålig förlorare än dålig vinnare.... Japp! Nu gläds vi!

{8399}: Skäms över att vara Brynäsare när du skriver som du gör. Usch

atilla: Nu verkar luleboken bestå av en person och han verkar lugn och sansad så ingen större skada skedd, men jag håller med onödigt att gå in och trolla.

Lunkan: Tänka sig, Säsongen är inte slut 👍

atilla: Till Axle San's försvar så borde du väl i så fall uppröras mer på vad som skrivs i Brynäsboken av sk. Brynäsare ;-)

{6984}: fan vad skönt att säsongen fortsätter!!! Hade varit extra tungt för min del om det tagit slut så tidigt just denna säsong när jag ju flyttat upp till Gävle! Blir klacken resten av slutspelet :)

Bratwursten : Så du tog steget och flyttade. Jag bodde ju i Gävle under några år men flyttade "hem" till Eskilstuna igen 2008.
Jag är försiktigt positiv till att få Köpsjö i kvarten. ALL press ligger på dem. Efter den tunga start vi fick så känns slutspel och kvartsfinal som en bonus, Ser man sedan på de interna resultaten lagen emellan under säsongen så är det bäddat för en jämn serie. Brynäs har tagit poäng i båda sina bortamatcher nere i småland. Och det har varit jämnt i samtliga matcher. Det var väl bara i den sista matchen hemma mot Växjö där Brynäs föll ihop och gjorde EN dålig tredje period och Växjö vände 3-2 till 3-5. Vill minnas att vi hade problem på målvaktssidan med Fernström i kassen och Samuel Ersson som backup.
Oavsett så blir det några miljoner extra i intäkter vilket aldrig är fel :-)

{6984}: Ja nog har vi chans alltid men Lakers känns otroligt starka på alla positioner. De har sådan klass att det det inte går att räkna med att få speciellt många billiga mål. Palushaj, Ikonen, Öhlund ser heta ut liksom slutspelsrävarna Blomqvist och Granström.
Sen har vi Bjurström och Wästfelt tror jag kan överraska.
Defensivt så är vi riktigt starka och Rautio är bra så länge han nu orkar.
Grymt intressant spännande att se vad Sjödda kan få till här.

Biljetter fixade till båda hemmamatcherna. Tycker vi spelat bra mot Växjö under säsongen, så chansen finns. Brynäs trivs som underdogs. Nu gävlar kör vi! :-)

{8399}: Det är små marginaler i en matchserie. Säg att Rautio skulle pricka en formtopp ch hamna i den berömda zonen. Samtidigt som Växjö får problem på målvaktssidan. Det i kombination led all press så kan det lätt sluta i moll för Växjö. Får man en bra start så kan vad som helst hända. Som förra säsongen för Brynäs. Som förra säsongen för Växjö.

Starkt jobbat!

Se till att ge Köpsjö en rejäl omgång nu! Håller på er!

{6984}: Allt är möjligt! Bortaplansfördelen kan bli tungan på vågen 👍

Det som har sett bättre ut nu i slutet är definitivt PP. Inte riktigt så förutsägbart som tidigare och man lyckas dessutom hålla kvar pucken i zon på ett annat sätt än innan då det kändes som ett skott och sen börja om i egen zon. Kan man sen upprepa spelet från de första tio igår i fem mot fem, då man kände igen Brynäs från förra säsongen, då kan Växjö få en obehaglig överraskning. Men det hänger ju på Rautios form också förstås.

Petrov: BP ser ju fortsatt alldeles lysande ut...Viktigt när det är övervägande bortamatcher!

Petrov: Nycklarna i kvarten är solklara.

- Minimera misstagen
- Målvakterna måste upp och inte bjuda på några mål
- Special teams måste hålla en hög nivå

Hej, sticker mellan med lite Junior-Hockey.
Brynäs slog just ut Södertälje i åttondelen. Vi förlorade första med 6-2 men lyckades komma tillbaka och vinna två på raken. Adam Boqvist var med i de två sista matcherna och levererade 3 mål och 2 ass!
Starkt med tanke på att man har en kedja i A-laget.

KalleTeodor: För att sätta det i ett perspektiv, hur många juniorer hade SSK på A-lagsuppdrag?

Peja: 5 spelare

Peja: Ingen aning, men är man nyfiken kan man ju kolla...

Luddf: Vilka räknar du då? Jag får det till 3 spelare (om det nu var viktigt).

{6984}: Håller fullständigt med.

- Misstagen kommer och går, men de måste defintivt minskas nu!
- Rautio har gjort tre bra matcher mot Luleå, men behöver kliva upp en nivå extra. Där är vi eniga.
- PP är väl vårt absolut största problem. Här tycker jag dock att största problemet är att det känns som att Sjödda/Larsson knappt vågar ändra.
Vissa spelare gör så att det går på tok för långsamt, vissa tillför inte så mycket i pp vilket bör leda till att man ändrar om. Här har tränarduon definitivt något att jobba med!

mattiask: Första matchen är riktigt stor chans för er
Ni har tempot i kroppen nu medans knektarna från Växjö enbart kunnat ägna sig åt rehab och träning

Tror det står 2-0 till er efter de inledande matcherna, sen blir det tuffare

KalleTeodor: du får ju titta på laguppställningen från igår, de intervjuade alla j20 tränare på hockeymagasinet.com och deras tränare sa att 5 spelare skulle spela i A-laget men det var bara fyra.

Luddf: Yes, jag kollade laguppställningen mot Björklöven som var deras senaste match men missade Lucas Bylin så det var 4 st.

Vad har vi kommit fram till i o m detta?

KalleTeodor: det vi kommit fram till är väl att Södertälje och Brynäs hade ungefär samma förutsättningar inför matchen och Brynäs var bättre

Luddf: Precis :)

Förresten har ni sett denna hyllning till Calle Järnkrok.

{6984}: Håller med på alla punkter, där! Brynäs har fått till två sudden mot dem i serien, ena gången ledde vi med 3-1 innan och en vinst med 2-1 fick vi samt sista förlust med 3-5 hade vi en 3-1 ledning...Vi spelar bättre borta vilket är en fördel då vi får borta oavsett i slutspelsserien och vi presterar bättre oftare mot bättre motstånd!

Sen återstår det att se om Palushajs knä håller, Rautio orkar, får vi tllbaka Alcén och Nilsson ? Clark börjar göra mål? Ska Sjödda envisas fortfarande med JJ i PP?

Leonardo: Vinner Brynäs detta så är det i klass med bragden 1999 🤪

{8399}: Jag följde Brynäs 99 som alla andra säsonger, för mig var det ingen bragd, jag tyckte Brynäs hade ett bra lag, det var media som fick det till en bragd :)

"Att just Luleå och Brynäs möts i en åttondelsfinal borde vara det mest självklara i hela världen. Inga andra klubbar har haft lika svårt att etablera sig som topplag som dem. Både Luleå och Brynäs är givna inslag i SHL. De är två lag som nästan alltid går till slutspel och nästan aldrig riskerar att åka ur. Båda klubbarna har haft toppar, men också stora problem med att förvalta arvet efter de topparna."

Ord och inga visor från Måns Karlsson.
Och där står vi..

Leonardo: Nja, Modo var ju rätt överlägsna i serien så nog får det betraktas som en bragd med det som utgångspunkt.

{8399}:
"I Kempis är vi oslagbara."

Auchinleck: svidande sanning den sista raden:

”Men med en Thomas Berglund i båset, som med sitt engagemang och sin tro kan bygga vidare på det han startat nu, tror jag betydligt mer på Luleå än på Brynäs redan nästa säsong. Det känns som två klubbar på väg åt olika håll.”

Inkazar: Ja det kanske är sant tar jag hem drömvinsten ikväll så kommer Bulan stå i vårat bås nästa säsong, fan vad jag saknar honom!

Inkazar:
Valde att ignorera det där för lördagskvällsshumörets skull. Men visst finns det frågetecken.

Inkazar: Svårt att veta åt vilket håll Brynäs är på väg mot när vi inte ens har en huvudtränare klar till nästa säsong.

Skrubben: Väldigt märkligt att döma ut Brynäs inför nästa säsong redan nu, väldigt märkligt.

{8399}: Luleå kommer bygga vidare med Bulan, Brynäs kommer behöva en renovering (igen). Kan förstå att den kontinuitet som Luleå kommer få med Bulan är mer förtroendeingivande. Tycker Bulan fick ut ganska mycket av Luleå sett till materialet, förutom några unga spelare är det inte många man skulle vilja ha i Brynäs, men de spelarna är någonting som de kan bygga vidare på. Brynäs status nästa säsong är mer oklar.

{8399}: jag tycker man skall vänta med att döma ut föreningen innan de ens har spelat klart kvartsfinalen och sett till det förväntade kvarvarande spelarmaterialet. Finns goda förhoppningar om att både skaka Växjö och att ha en slagkraftig trupp nästa sässe.

{8399}: Det får stå för media som skrivit så eller dig, inte mig, då skulle det vara en bragd att Växjö fick smisk och bye, bye 2017 i kvarten, men jag tyckte det inte heller var en skräll, Malmö var bra och Växjö hade vunnit en massa matcher med lite flyt också....att man vinner en serie med 20 poängs marginal innebär inte indirekt Guld, inte för mig iaf! Brynäs hamnade på plats 10 ja pga ojämnhet men när de spelar på sin högsta nivå slår dom vilket lag som helst

Leonardo: Jag var inne på nåt lakersforum och där var det ingen som önskade möta Brynäs faktiskt så lite smårädda är de allt.
Det som oroar mig mest är som vanligt målvaktssidan. Hur många matcher i rad orkar Rautios kropp? Växjö äger Fernström och han känns som någon matchvinnare mot dem.

« · 1881827 · »