1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

SCA-Cupen 2010

SCA-Cupen 2010
Jaha jag fick äran att starta tråden om denna turnering.

Hur tror ni det går och hur ser formationerna ut?

Laget inför cupen, första matchen mot Sundsvall tror jag ser ut såhär:
1. #16 #24 #29
2. #18 #19 #33
3. #13 #37 #17
4. Ingen lina

Dacke, Nordan, Lasse J, Eero å Granis vilar.

Vi vinner fö matchen med 7-2

Sv: SCA-Cupen 2010

Lindström: Högst märligt att gå på tre linor i så fall..

Hansen som förstecenter.. *ASG*

Brynäs får stryk med 2-4...Sundvall gör sällan dåliga matcher i SCA cupen.

GävleLasse: Dom gamla är väl slitna..
Sen kanske Sundström vill få lite is under sig för omväxlingskull..

Lindström: Just ja, man har ju tränat hårt...

Eller så är det ett försöka från Sundlöv/Cz att återigen revolutionera hckeyn..

Först stor trupp... och nu minimal..du ska se att de kommer köra på tre backpar med

Ser i dagens GD att man kommer att köra med tre kedjor. Det kan vara en bra grej om man vill ge vissa spelare chansen att visa vad de går för.

Nackdelen är väl att det fortfarande är "försäsong som man inte kan dra några slutsatser av" ;)

Nej skämt åsido så känns det som en ganska bra variant. Även om det går stick i stäv med Brynäs tuffa matchschema. Lite orättvist fördelat kan man tycka.

GävleLasse: Det jag inte förstod var varför de ev. skulle vila Wännström och Sundström t.ex. De om några behöver bygga självfortroende och där är väl Sundsvall lämpligt motstånd.

Huss: Tja, det kanske inte är svårare än det som CZ själv säger: han vill se mer av vissa spelare och Wännström och Sundström kanske inte tillhör den kategorin just nu iaf?
Det JAG inte förstår är varför de båda skulle behöva stärka sitt självförtroende ytterligare?
Har dom tappat det eller har jag missat nåt?    ;-)

Huge: Nja, Wännström som ny i A-laget och Sundström som ägnade förra säsongen åt att spela back. Dessutom har de bara spelat med i hälften av årets matcher av olika skäl.
Om NC vill se mer av Dackell, Kahnberg etc så är väl knappast Sundsvall det motståndet som han vill se de spelarna visa framfötterna mot.
Modo och Timrå följer ju dagarna efter....

Huss: Tycker det är allvarligt att Brynäs träningsmatchar mot så svagt motstånd. Timrå, Modo och AIK från ES. Inga topplag direkt. Sen matcher mot Visby/Roma, Mora, Leksand etc.

Förvisso kommer det en Djurgårdsmatch här framöver men den var ju inte inplanerad. Det skulle behövas matcher mot något eller några av lagen HV, FBK, Frölunda, LHC samt mot något internationellt lag av klass.

Så, frågorna lyder:

Är det medvetet planerat av Brynäs?
...eller är det så att Brynäs inte är intressant att möta för de s.k. "bättre" lagen...?

I båda fallen är det en sorglig saga...

bradberry: Hade ju inte varit helt fel om dom deltagit i European Trophy!!!

70 Rodrigues:

Här har du nog svaret:

"Hur ser finansieringen ut?

– European Trophy är självfinansierad av klubbarna. Varje klubb satsar 25 000 euro. Inledningsvis bygger vi sportsliga värden"

Bissett19: Det är ekonomin, som vanligt alltså, man kan ju undra när fan det ska bli bättre, hur länge till ska det få fortsätta egentligen, samma visa år ut o år in?

70 Rodrigues:

Det har väl inte undgått dej att ekonomin blivit till det mycket bättre de senaste åren?Nu verkar man dock inte vilja lägga så mycket av den förbättrade ekonomin på spelartruppen tyvärr.

Vad gäller ET så vet jag faktiskt inte om ekonomin är huvudskälet,Brynäs kanske inte blir inbjudna iom att man inte är så intresserade av en Europaliga?

Men man skulle gärna stött på lite mer topplag i träningsmatcherna innan säsongen drar igång,inte bara lindansargäng som Timrå,SSK,,Modo osv...
Nu blir det väl en chock för grabbarna redan i omgång 2 nere i Jönköping;)

Bissett19: Varför ge "topplagen" i ES favören av att redan innan seriestart ha fått känna på vårt nya offensiva upplägg?
Bättre att det kommer som en obehaglig överraskning för HV redan i omgång 2...    :-)

ET kan lika gärna bli en nackdel eller iaf ingen fördel iom att flera lag spelar lite oortodoxt sas, jämfört med hur spelet ser ut i ES rent generellt.
Men som sagt: det handlar nog mest om ekonomi skulle jag tro.
Plus lite av tradition, då det verkar som om alla lag har sina favoritmotståndare på försäsongen i form av bl.a de olika cuper som förekommer.

Fast visst vore det kul att få möta nåt av topplagen i Europa och se hur vi står oss i konkurrensen, även om det som vanligt är svårt att dra några slutsatser även här, när det gäller försäsong.

Huge: Det kan ju också vara så att de stora elefanterna väljer sina motståndare först och att Brynäs får ta vad som erbjuds. Brynäs är kanske inte så attraktiva nu för tiden.

arnio: Tror inte att det har så mkt med ev attraktivitet att göra, när det handlar om vilka man vill möta på försäsongen.
Alla vet ungefär vad man kommer att få för sorts motstånd i form av spelsätt, det gäller nog mest att försöka pussla ihop ett spelschema bland alla lag som vill träningsspela och där alla lag har sina egna upplägg, ex vad gäller träningsmatchdagar.
Sen tillkommer som sagt alla småturneringar, typ SCA-cupen, som väl varit planerade sen länge.
Men visst: dom stora elefanterna väljer kanske till viss del sitt motstånd lite noggrannare, i kraft av att man just är stora och har råd att kosta på sig att vara lite kräsna, sas.
Men om det bara skulle hänga på attraktivitet så tror jag rent publikmässigt iaf, att Brynäs isf ligger bra till.
Vi drar ju trots allt mkt publik, trots att vi som bekant spelar en så tråkig och defensiv hockey....    :-)

Huss: "Om NC vill se mer av Dackell, Kahnberg etc så är väl knappast Sundsvall  det motståndet som han vill se de spelarna visa framfötterna mot."

Tror inte att det handlar om vilket motstånd vi möter utan mer om att CZ kan vara väldigt nära åtminstone 3 tilltänkta formationer och att det är dessa 3 han vill titta lite extra på ikväll.
Och om det sen faller väl ut så återstår ju "bara" 1 formation att snickra ihop samt lite finslipning inför premiären.
En tänkbara teori bara.....

Redigerad kommentar

Huge: En teori så god som någon annan, men min poäng är, varför göra detta mot ett allsvenskt bottenlag? Det ger knappast några bra mätbara svar, nes pas?

Grattis till cupsegern.

« · 1274582