1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740325 inlägg · 7967 ämnen

SEMIFINAL

Sv: SEMIFINAL
mattiask: Nej, tack, till Dansk. Han valde bort sin chans i Brynäs. Det finns ju massa svenska AHL-målvakter som eventuellt flyttar hem och Jocke Eriksson verkar också finnas på marknaden, om Brynäs inte kan signa Lindbäck.

mattiask: Om vi ska värva Dansk kan vi lika gärna behålla Sandström. Sandström är yngre och känns som en större talang än vad Dansk var.

Såg nu på hockeysverige att Oskar Dansk inte får förlängt med Rögle.
Om vi leker med tanken att Lindbäck får ett bra NHL/KHL-kontrakt och vi missar honom. Är då Dansk ett alternativ?
Nu tänker jag såhär, att dels så kommer han spela i ett bättre lag med framförallt bättre grundspel samt försvarsspel.
Sen var han väldigt duktig i JVM och jag ser samma utvecklingspotential i honom som i Linus Söderström i Hv. DET jag menar med detta är att båda var riktigt, riktigt bra i jvm när de stod sina respektive år samt att de trots allt är unga båda två.
En bra målvaktstränare på Dansk så kanske han kan blomma ut ordentligt?

{7225}:
Zab följde inte med till Götet... Nick och Alcén är extraspelare ikväll.

SnowKing: Ingen Zab?

Steenm: Nej för helvete inte kan vi ge upp det tror jag inte grabbarna har gjort !!

Steenm: Vi har mötts 6 ggr sen september, det är 3 vinster vardera och 19-19 i mål, jämnt skägg....vi kommer att komma ut starkt ikväll och jag är på plats och ska heja fram mitt Brynäs till 2-1 i matcher....yes :)

Bratwursten :
Jag hade nog också hoppats på Zab som en joker att slänga in... kanske på lördag?
Vinner Frölunda ikväll räknar jag kallt med att han dyker upp. Men tar grabbarna förlustmatchen på rätt sätt och med en tänd Rautio i kassen så blir det en jämn match ikväll!

Bratwursten :
Jag sitter på N, rad 20 😊

Bratwursten : Absolut!

Mrassarson: ses på M ??

Steenm: Håller med helt, känns uppgivet här inne på något vis. Upp med det här nu, 1-1 i matcher och vi vann senast i Göteborg.
Själv är man påväg ner till Göteborg nu från Linköping för att heja fram våra grabbar. Nu gävlar kör vi!

{7225}: in med zaborsky som joker , man vet aldrig vad man får förrän man testat en spelare i matchsituationer. Ge han lite istid och känn av läget bulan !!

Bratwursten : Det krävs definitivt att Bulan justerar spelat en aning, det räcker inte att vi kukar upp oss.

Lunkan: tycker det är två rent taktiska vinster . En för bägge lagen. Tror på mer jämnt och tajt spel ikväll. På pappret är vi ungefär jämnbördiga kan jag tycka

Det står 1–1 i matcher men det är redan många här inne som gett upp serien. Väldigt märkligt men samtidigt ingen större skräll. Då kan ni ju lika gärna signa ut och ta semester?

Vi kan inte göra en sämre match än vad vi gjorde senast, vi har börjat trivas i Scandinavium och Rautio är tillbaka. Har goda känslor, och luktar lite sudden ikväll. Men det är dags att förstakedjan börjar vakna nu, annars blir det tufft. Vinst och vi får ett till kanonläge på lördag. Förlust är ingen katastrof, serien lever i allra högsta grad även då.

munkas: Avd förbereda sig för det värsta, men jag håller med å andra sidan hur såg det ut, och hur slutade det 99?

Brynäsgubbe: ingen trodde det skulle se ut som det gjorde i söndags, ingen trodde det skulle se ut som det gjorde i tisdags, så varför skulle det inte kunna bli likadant igen ?

munkas: Jag tror att det blir 4-1 i matcher. Vår enda chans att hänga med är på lördag. Hoppas de bjuder upp då i alla fall, när man är på plats för en gångs skull...

Bifbiffen: Efter förra matchens utskåpning har jag svårt att tro att vi någonsin kommer att vinna en match igen. Jag är nu fullt övertygad om att Frölunda kommer ta hem den här serien, inte med samma överlägsenhet som sist men de kommer vinna. De har en växel att lägga in som vi inte kan matcha, plus en överjävlig Sundström. Brynäs har ändå gjort det bra som nått semin.

{7510}: 2-2 som sämst menar ja. Vinner vi en av de två kommande så är vi med..

Någon laguppställning släppt ännu? Någon som sett laget träna eller hört rykten om någon av de bänkade får chansen ikväll

Med risk att få äta upp det så tror jag vi har en RIKTIGT bra chans att åka hem med vinst efter kvällens match!

{7225}: varför ska vi ha 2-2? Vi ska ha 2-1 och sen 3-1.

honken21: Kan vi hanka oss fram till ett 2-2 läge i matchserien så finns alla möjligheter att vi hittar formen till slutet av denna serie. Det gäller att bita i och inte ge upp, mycket kan hända med form och skador hos de båda lagen.

Vill se ett Brynäs som krigar ikväll. Ta kampen! Spela slutspelshockey. Sen får det gå som det går.

Tror Frölunda vinner igen ikväll. 4-2. Dock ser jag framför mig att Brynäs samlar ihop sig till en seger på lördag. Upplösningen därefter är jag dock inte alltför hoppfull inför.

Äntligen chans till revansch! Nu vill jag se ett Brynäs som är ned i matchen från start och inte står och sover. Ta chansen nu och kasta inte bort en match till. Jag kommer inte att ge upp vad som än sker idag utan nyckelmatchen är på lördag, idag kan Brynäs gå in utan större press på sig...kom igen nu för böveln !!

Game day!!!! Dags att visa att förra matchen var en engångsförseelse! Får säga att jag är lite besviken på Zab inte får chansen.

Jag är inte beredd att kasta in handduken riktigt ännu, långt därifrån. Vi slog Frölunda i Göteborg under stundtals förnedrande former och de slog oss i Gavlerinken under samma förnedrande former. Då är preludierna avklarade. Vi har läst deras spel, de har läst vårt. Inget av lagen kan lita på hemmaplanfördel, ställningen är 1-1 i en serie av bäst av sju matcher. Jag tror det här kan bli en serie där det blir fler bortasegrar än hemmasegrar och att det hela avgörs i sju matcher.

Inkazar:
Jao, jag vet inte annars, vi kan ju inte gärna bara nöta på i samma hjulspår om FHC har hittat metoden för att montera ner oss.
Alla tummar kommer hållas i morrn i alla fall...

Skrubben: Spelet blir mer avslappnat över hela banan med Rautio i kassen. Därför har jag inte gett upp än. Men det var en lektion i hockey igår...

Horace76c: inte riktigt läge att tänka ut något nytt nu. Det funkar inte så :)

Horace76c: Det står 1-1 i matchserien. Vi är underdogs just nu och det är alltid då vi presterat som bäst. Med Rautio i kassen imorgon tror jag kommer inge större trygghet till utespelarna än vad vi såg igår.

{6984}:
Vete 17 hur vi ska lyckas ro hem det här. Vårt primära vapen är ju tyvärr helt sönderläst.
Tror inte det funkar att "lita på vårt spel" längre faktiskt.
Bulan måste nog tänka ut nåt nytt...

JIPA: Vi kan hockey.... inget man kan beskylla di där enögda skoterraggarna för ;-)

Jag har suttit och läst igenom denna tråd nu och jag måste säga att jag har större respekt för brynässupportrar än Skellefteås. ni väljer inte att lägga allt fokus på domare och känns över lag mer nyktra i era bedömningar. Med det sagt så hoppas jag på en fortsatt underhållande semi.

{7981}:
Jo, såg.. förstår inte skillnaden i den där situationen mot alla andra som blir bortdömda.

Någon som såg Malmös mål mot HV precis. Nästan lika som Pailles bortdömda mål då ha får mv-klubban med sig.

mustigahjalmar:
Nej
Inga icke-EU spelare är i Sverige längre än 3 år, skatteregler gör det svindyrt att förlänga

Btw, Luleå hostade alltså upp för Sweatts 4:e år?

{6984}: Absolut helt rätt analys...en del har inte förtjänat det alltid tycker jag...men det är ju ingenting man som enskild person någonsin kan påverka, bara gilla läget eller vara konstant förbannad ha, ha..

Leonardo: Frågan är ju hur mycket tålamod Bulan har gett Johnson jämfört med ett flertal av spelarna som fått hans förtroende match ut och match in.

mustigahjalmar: Kan inte läsa + material från GD, men han försvinner förmodligen från Brynäs iaf har väl hans kontrakt gått ut, synd att han inte har levererat denna säsong, gillade honom skarpt ifjol i PP spelet...vi hade behövt en formtoppad Johnson såklart lika mkt som en målglad Zaborsky....

KalleTeodor: Jo vi är nog ganska molokna i hela Sverige av Brynässupportrar en del hårdare och en del mer förlåtande, inget behöver vara fel enligt mig...har läst alla Brynäsgrupper jag känner till och det är väl ganska dystert o moloket överlag där....är dock säker på en helt annan match imorgon och det är minst 3 matcher kvar att spela och då krävs mod, vilja, kyla och styrka, tyvärr fanns inget av det igår i vårt kära lag....jag tror på vinst på lördag :)

Bratwursten : Jag håller med dig om att Frölunda dominerade matchbilden mer igår än vad vi gjorde i Götet. Men rätt mycket av dominansen berodde på att uselt spel från Brynäs. Visst kan man hävda att det berodde på hög press från Frölunda mm dvs att deras bra spel gjorde oss dåliga. Men jag har sällan sett så många tämligen enkla pass som slogs bakom eller på fel sida av spelare. När passningarna gick rätt så kunde inte medspelarna ta emot pucken. Usla pass och dålig passningsmottagning är inga bra ingredienser i ett slutspel.
Summa summarum en skitmatch av Brynäs.

KalleTeodor: förstår hur du tänker och du har några poänger, men Frölunda körde över oss spelmässigt i senaste matchen. Något som man inte hade känslan av att Brynäs gjorde mot Frölunda i Scandinavium även om matchen hade slutat 6-1 till Brynäs, det var snarare ett smart och effektivt Brynäs än ett dominant Brynäs i söndags. Frölunda ägde oss på varje yta över hela isen igår...

Med det sagt så är det bara 1-1 i matcher och vi är långt ifrån besegrade vid detta laget.

Leonardo: Vilken moloken samling skribenter vi är idag. Frölunda tryckte till oss rejält och vi får hoppas att känslan i laget är bättre än bland fansen.

Värt att notera tycker jag är att matchen i Scandinavium mycket väl hade kunnat sluta 5 -0 eller 6 – 1 givet matchbilden i slutperioden. Nu fick man lite ”go” i FHC för att man hade tur och tog chansen i slutet. Hade detta inte skett så hade känslan av total dominans av motståndarlaget varit den samma som vi känner nu.

Nu tog man sig upp till Gävle och ställde i stort sett samma lag på isen. Samma lag som vi tvålade till ganska ordentligt spelade nu ut oss efter noter och fick somliga av oss att börja titta mot horisonten efter nästa säsong.

Poängen är att det inte måste göras våldsamma förändringar i laget för att vända förlust till vinst. Revansch är en stark drivkraft. Vi har vad som krävs och nu vet alla i laget att för att vinna denna serie så räcker det inte med skicklighet och tur. Man måste strida om varje puck, hela tiden vara förberedd för att slå eller ta emot en passning, tävla i varje situation. Hålla fokus!

Jag tycker m a o inte att vi ska göra omfattande förändringar av truppen till denna match. Fast jag är frestad att kasta in Zab om han är fullt frisk. Skulle i o för sig gärna vilja ha med Alcén också...

Denna serie har bara börjat och vi SKA VINNA!

Eller som en känd ledare sa:
”A day may come when the courage of Brynäs fails… but it is not tomorrow“

{7981}:
Rätt som Inkazar skriver

« · 1817830 · »